Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#3821
Írta 2011. augusztus 04. - 21:19

#3822
Írta 2011. augusztus 04. - 19:54

Helló!
Korábban már voltam itt kérdezõsködni, többek között a tárcsa méretérõl is begyûjtöttem tanácsokat, 180/160-at javasoltatok, de végül 160/160 lett belõle, mert ez volt a bringán. Gondolkodom a cserén 180-ra. Ma voltam kint az Erzsébet hegyi kilátóban, Normafán és lefelé kicsit jobban nyúztam a fékeket, hogy vajon mennyi az az annyi, ami kell, hogy túlmelegedjen, ne fogjon. Hanyagoltam a szakaszos fékezést, hosszan fékeztem, meg ilyesmi. Ez eredmény a következõ, kicsit fekete lett a tárcsa. Fékteljesítmény csökkenést nem vettem észre. Ez a színezõdés jelentheti azt, hogy ma közel voltam a fékeim határaihoz?
elsõ: http://people.inf.el...re/dscf2675.jpg
hátsó: http://people.inf.el...re/dscf2678.jpg
Egyébként 68 kiló vagyok, bringa 12, merevváz. Nem akarok DHzni, marad a Jánoshegy, Mátra, maraton. Szóval, ha nem lenne muszáj, fékteljesítmény miatt nem kellene nagyobb tárcsa, de azért szeretném biztonságban érezni magam. Kis hazánkban egyáltalán lehetséges-e, hogy cserbenhagyjon a 160? Ha valakinek van mondanivalója, kérem ne tartsa magában
Alpesi versenyeken volt olyan, hogy szénfekete és szanaszét görbült volt a tárcsa (180-as) a lejtõ aljában, a szakasz végén lemostuk, kiegyengettük, ennyi. Nem csak az enyém (aki sokat fékez), hanem mindenkié. A lejtõkön intenzív égett szag terjengett. Amit te mutogatsz és amin parázol még csak meg sincs pirulva. :-)
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#3823
Írta 2011. augusztus 04. - 19:46

#3824
Írta 2011. augusztus 04. - 00:45

A nellában meg elsõre leszavazták, hogy nem kell az
miért nem csodálkozom

neked 5 perc, cserébe egyenletesebben tudsz fékezni és a betét szélét sem csámcsogja szét a küllõ mikor belever. (durvának nem durva, de nem egy nagy dolog még jobbra belõni)
#3825
Írta 2011. augusztus 03. - 22:25

#3826
Írta 2011. augusztus 03. - 22:25

Rosszul vagyok az alátétezéstõl. Avib BB5-nél láttam, hogy gyárilag ilyen, minden oldalon alátét, szörnyû.
#3827
Írta 2011. augusztus 03. - 22:15

#3828
Írta 2011. augusztus 03. - 21:52

Pardon
+1 alátét!
Mindjárt más

#3829
Írta 2011. augusztus 03. - 21:28

#3830
Írta 2011. augusztus 03. - 20:00

Nem kell ezt annyira túlbonyolítani. Nem kell speciális cucc, jó az amit csavarboltban adnak. Egy ilyet kell berakni a féktest és az adapter közé, nagyjából annyit emel rajta amennyit kell.
Kánya: Kivenni biztosan nem kell, mert akkor még beljebb fogna.
#3831
Írta 2011. augusztus 03. - 19:20

#3832
Írta 2011. augusztus 03. - 19:18

1 alátétet tuti ki kell venni! Nekem is 160-as volt E-H és sûrûn elmelegedet és megégett! Jelenleg 180-180 G3 tárcsa van, és azóta nincs ilyen gond! Persze ez embere válogatja ki mennyit megy lefelé!
Nincs egy alátét sem alatta. Vannak kifejezetten ehhez szánt alátétek, vagy vegyek egyet csavarboltban?
#3833
Írta 2011. augusztus 03. - 19:09

#3834
Írta 2011. augusztus 03. - 18:56


#3835
Írta 2011. augusztus 03. - 09:15

#3836
Írta 2011. augusztus 03. - 03:23

#3837
Írta 2011. augusztus 03. - 01:09

szerintem janoshegyrol betonon gurulva 150 kiloval 140mm tarcsaval siman meg lehet sutni egy feket.
nem a lejto szamit hanem a stilus ahogy mesz es fekezel.
#3838
Írta 2011. augusztus 03. - 00:42

Korábban már voltam itt kérdezõsködni, többek között a tárcsa méretérõl is begyûjtöttem tanácsokat, 180/160-at javasoltatok, de végül 160/160 lett belõle, mert ez volt a bringán. Gondolkodom a cserén 180-ra. Ma voltam kint az Erzsébet hegyi kilátóban, Normafán és lefelé kicsit jobban nyúztam a fékeket, hogy vajon mennyi az az annyi, ami kell, hogy túlmelegedjen, ne fogjon. Hanyagoltam a szakaszos fékezést, hosszan fékeztem, meg ilyesmi. Ez eredmény a következõ, kicsit fekete lett a tárcsa. Fékteljesítmény csökkenést nem vettem észre. Ez a színezõdés jelentheti azt, hogy ma közel voltam a fékeim határaihoz?
elsõ: http://people.inf.el...re/dscf2675.jpg
hátsó: http://people.inf.el...re/dscf2678.jpg
Egyébként 68 kiló vagyok, bringa 12, merevváz. Nem akarok DHzni, marad a Jánoshegy, Mátra, maraton. Szóval, ha nem lenne muszáj, fékteljesítmény miatt nem kellene nagyobb tárcsa, de azért szeretném biztonságban érezni magam. Kis hazánkban egyáltalán lehetséges-e, hogy cserbenhagyjon a 160? Ha valakinek van mondanivalója, kérem ne tartsa magában

#3839
Írta 2011. augusztus 02. - 15:43


#3840
Írta 2011. augusztus 02. - 14:26

Sziasztok!
Sziasztok!
Ma - hála kiváló minõségû úthálózatunknak - sikeresen belementem egy kicsi, de annál alattomosabb kátyúba. Ráadásul lockolva volt a teló is... Bazi nagyot ütött, és az elsõ - hátsó tárcsám is nagyon súrlódik azóta. Úgy néztem a felninek nem lett semmi baja. Sajna technikai hozzáértésben én leragadtam a V-féknél, szóval ha tudnátok segíteni, hogy mit állítsak rajta, mert így nem lehet vele menni... vagyis lehet, de nem nagy élmény... A fék hidraulikus Tekro Auriga Comp. Köszönöm elõre is a segítséget!
Elmozdultak a kerekek. Gyorszár kinyit, bezár.
A sebesség mindent megold.