Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#3601
Írta 2011. augusztus 30. - 11:14

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#3602
Írta 2011. augusztus 30. - 11:08

#3603
Írta 2011. augusztus 30. - 10:58

Sziasztok!
Köszönöm mindenkinek a véleményeket és a tanácsokat, érdekes és számomra hasznos hozzászólások érkeztek! A voksom a The One fék mellett teszem le, remélem beváltja az általam hozzá fûzött reményeket
bringavarázs kollégának külön köszönöm, hogy némileg Formula ellenes, ami a sok visszavitt fékbõl érthetõ, de így legalább én is figyelek majd az enyémre és olajat cserélek kicsit sûrûbben benne! Lenne is egy idevágó kérdésem, miszerint állítólag nem egyszerû légteleníteni õket, gondolom nem egyet megcsináltál már, hogy a legegyszerûbb és legbiztosabb?

Légtelenítés.
én így szoktam: Formula - The One FR Downloads
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#3604
Írta 2011. augusztus 30. - 10:48

Ultio!
Én bekarcoltam a kónusz kontraanyáját a papucs nyitott részének egyik oldalán, hogy tudjam hol áll a tengely. A karcot mindig ahhoz a részhez állítom amihez eredetileg jelöltem, így nekem eddig mindig sikerült probléma nélkül elsõre visszatenni.
Persze vannak helyzetek amikor ez nem játszik, (agy piszkálgatás, fékszerviz, mert ugye ezekben az esetekben elmászhat sok minden) de egy sima defektjavításnál megoldja a gondot.
Valami ilyesmire gondoltam én is. Sok defektem nem szokott lenni amúgy, remélem marad ez a tendencia.
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
#3605
Írta 2011. augusztus 30. - 10:32

Köszönöm mindenkinek a véleményeket és a tanácsokat, érdekes és számomra hasznos hozzászólások érkeztek! A voksom a The One fék mellett teszem le, remélem beváltja az általam hozzá fûzött reményeket

bringavarázs kollégának külön köszönöm, hogy némileg Formula ellenes, ami a sok visszavitt fékbõl érthetõ, de így legalább én is figyelek majd az enyémre és olajat cserélek kicsit sûrûbben benne! Lenne is egy idevágó kérdésem, miszerint állítólag nem egyszerû légteleníteni õket, gondolom nem egyet megcsináltál már, hogy a legegyszerûbb és legbiztosabb?
#3606
Írta 2011. augusztus 29. - 20:33

Úgy van. Rá kell tölteni a rendszerre egy kis olajat. A féktesten meglazítod a túlfolyót és egy kis gumicsõvel+fecskendõvel töltesz még bele. Vigyázz, hogy levegõ ne kerüljön bele. Én úgy szoktam, hogy a fecskendõbe felszívom az olajat (úgy hogy a gumicsõ már rajta van) aztán addig nyomom, amíg az olaj a gumicsõ végénél még éppen nem folyik ki. Ekkor ráhúzom a túlfolyóra és meglazítom. Ekkor egy kis buborék fog kiszabadulni. Megvárom míg a buborék felmegy a fecskendõig és akkor elkezdem túltölteni a rendszert.
Ultio!
Én bekarcoltam a kónusz kontraanyáját a papucs nyitott részének egyik oldalán, hogy tudjam hol áll a tengely. A karcot mindig ahhoz a részhez állítom amihez eredetileg jelöltem, így nekem eddig mindig sikerült probléma nélkül elsõre visszatenni.
Persze vannak helyzetek amikor ez nem játszik, (agy piszkálgatás, fékszerviz, mert ugye ezekben az esetekben elmászhat sok minden) de egy sima defektjavításnál megoldja a gondot.
#3607
Írta 2011. augusztus 29. - 20:10

Szerintem a tengely keresztmetszete kör alakú, a papucs kialakítása szintén. Ha nyomom fentrõl - nem tudom jobban megfogalmazni - akkor szerintem a tengely érintõje egybe fog esni a papucséval.
ok, túl van tárgyalva, ez nem is kérdés. feltéve, ha tényleg függôlegesen tartod. magamból kiindulva, nekem baromi rossz a szemmértékem, ha fentrôl kell lenéznem valamire, akkor az minden lesz, csak nem függõleges. arról nem is beszélve, hogy
nekem 2 kéz kell a szereléshez ...
A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány
#3608
Írta 2011. augusztus 29. - 19:29

Lehet (sõõt biztos is), hogy láma kérdés, de...
Beruháztam egy shimano slx-re, és az lenne a kérdésem, hogy hol tudom azt állítani, hogy kint fogjon?? A kart az lehet, de úgy már távol lenne a markolattól. Nem tudom érthetõ-e, az a lényeg, hogy érzésem szerint kicsit bent fog. Az olajjal kéne játszani benne? Új, tehát gyárilag légtelenítve van, feltöltve, csak kényelmesebb lenne, ha kintebb fog. Remélem érthetõ voltam, és nem túl ostoba fajankó!
Elõre is köszi!
Üdv
#3609
Írta 2011. augusztus 29. - 19:05

...függõlegesen támaszkodom rá - rá van szigszalagozva a lábamra egy vízmérték -, nem nyeklik. Nem izomból, teljes súllyal. Szerintem a tengely keresztmetszete kör alakú, a papucs kialakítása szintén. Ha nyomom fentrõl - nem tudom jobban megfogalmazni - akkor szerintem a tengely érintõje egybe fog esni a papucséval.Érdekes módszer. Én kereket mindig felfordított helyzetben teszek be. Én is párszor megforgatom, középen van-e, nem e súrlódik, vagy ad ki apró súrlódó neszeket, de a baj mindig a gyorszár meghúzásánál van. Na ilyenkor szokott jönni a csiki-csuki. Idõbe telik míg eltalálom, hogy rázár, de még nem túl laza, vagy rázár, de túl erõsen és még súrlódik is. Elszoktam vele pepecselni.
Amit te mondasz, hogy rátámaszkodsz a nyeregre/kormányra, attól nem nyeklik nyaklik a tengely? Magyarán a kerék nem pont függõleges.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#3610
Írta 2011. augusztus 29. - 18:06

#3611
Írta 2011. augusztus 29. - 17:38

xian szerintem ez nem mindig nyer.
Én azt szoktam csinálni, hogy mikor visszarakom a kereket, közben támaszkodom a nyeregre - elõl meg nyilván a kormányra. Illetve próbálom lehetõség szerint azonos erõvel meghúzni a gyorszárat.
Érdekes módszer. Én kereket mindig felfordított helyzetben teszek be. Én is párszor megforgatom, középen van-e, nem e súrlódik, vagy ad ki apró súrlódó neszeket, de a baj mindig a gyorszár meghúzásánál van. Na ilyenkor szokott jönni a csiki-csuki. Idõbe telik míg eltalálom, hogy rázár, de még nem túl laza, vagy rázár, de túl erõsen és még súrlódik is. Elszoktam vele pepecselni.
Amit te mondasz, hogy rátámaszkodsz a nyeregre/kormányra, attól nem nyeklik nyaklik a tengely? Magyarán a kerék nem pont függõleges.
A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány
#3612
Írta 2011. augusztus 29. - 16:19


Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#3613
Írta 2011. augusztus 29. - 16:13

Én azt szoktam csinálni, hogy mikor visszarakom a kereket, közben támaszkodom a nyeregre - elõl meg nyilván a kormányra. Illetve próbálom lehetõség szerint azonos erõvel meghúzni a gyorszárat.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#3614
Írta 2011. augusztus 29. - 15:30

Gyorszár meghúzása elõtt párszor el kell ugyan fordítani a tengelyt, de ez max 1 perc és jó lesz.
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#3615
Írta 2011. augusztus 29. - 15:12

kérdésem az:
Hogyan lehet a kivett kereket ugyanoda visszarakni, ahonnan kivettük?
u.
Hosszas utánállítgatással

A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány
#3616
Írta 2011. augusztus 29. - 14:27

Hát én is így jártam egy hátsó defekt miatt. Nem bosszankodtam, mert a hátsó fékemet amúgy is be akartam állítani, most egész jól sikerült is. Viszont hogy késõbb elkerüljem a tárcsafék állítgatását a rosszul visszatett kerék miatt, kérdésem az:
Hogyan lehet a kivett kereket ugyanoda visszarakni, ahonnan kivettük?
u.
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
#3617
Írta 2011. augusztus 29. - 10:11

#3618
Írta 2011. augusztus 29. - 09:35

Röviden.
Kb azt mondtam amit te.
Ez Avid fék. Azért vannak alatta-felette kúpos kis bizek, hogy az esetleges váz hibát ki tudják küszöbölni.
Témazárásként akkor annyit leszögezhetünk, hogy a tárcsa legyen minnél közelebb a fix pofához, de semmi képen se suroljon . Egyet ért kedves kolléga?

A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány
#3619
Írta 2011. augusztus 28. - 23:17

Hû, látom kisseb csatározás bontakozott ki azóta
Köszönöm a segítséget, már pár éves van a bringa, és magam szoktam állitgatni a féket. (csak most szervízbe beállították...)
Középre szoktam tenni a tárcsát, betekerni a fix részt teljesen, és erõsebben huzott fékkar után megszorítan ia csavarokat. Aztán kilazítani mindkét oldalt, hogy éppen ne súrolja a féktestet. (szabad szemmel éppen látható, szoval tizedmm-ek lehetnek a fix közt)
Nade a lényeg, most már nem tudom ezt megjátszani, mert annyira közel és ferdén került a tárcsak a fix féktest felöli részhez, hogy gyakorlatilag hozzáér, és a féktestet se tudom cssavarokkal jobban odébbtenni/biullenteni. (lehet eddig is ferdén volt, csak nem túnt fel, mert máködött rendese)
Gyorszárral játszottam, sajnos ha koppig bent van a paucsba a kerék, akkor van worst case, de igazábol nagyon nem jö lejjebb tolva se, mert két fékezés után ugyis beáll ugyanugy a rossz irányba...
A távtartókra, vagy valami plusz alátére gyanakszok én is, mert magától csak nem romlik el hipp-hopp.
Utánaolvastam neten, a pyxis és crux vázakhoz irták valahol, hogy kicsit ferdén van rajtuk felheggesztve a féktartó szem. Lehet nálam is ez van ugy alapesetben. Valami IS fékszemmaró kütyüvel ezt rendesen be lehet fúrni merõlegesre. Találtam egy boltot, holnap viszem be, aztán majd írok a fejleményekrõl.
UI: aki látot már B+ travel agyat szétszedve, attól kérdezném ezt a távtartó mizériát mennyire könnyû elkövetni, rendbehozni
Röviden.
Kb azt mondtam amit te.
Ez Avid fék. Azért vannak alatta-felette kúpos kis bizek, hogy az esetleges váz hibát ki tudják küszöbölni.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#3620
Írta 2011. augusztus 28. - 22:22

Kerestem képet guglin, így nézne ki eredetileg az agy a tárcsa felöl:
Google Images
Itt teljesen belesimul az ipari csaágyakat leszorító "kónusz" az õt körülvevõ kis fémszinû kerettel. Viszont nálam azzal a kb 1 milivel kijjebb áll, ami pont jól jönne a féknek :S