Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#3481
Írta 2011. szeptember 20. - 17:54
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#3482
Írta 2011. szeptember 20. - 15:30
Sziasztok!
Lenne egy problémám a fékeimmel.Hayes Stroker Trail fékem van elöl-hátul.Nem rég kezdtem el használni.Elõször nyikorgott az elsõ fékem és szakaszosan fogott,de ezt betudtam a bekopásnak így ez már el is múlt.A gondom a hátsó fékemmel van.Nagyon kevés a fékerõm.Most volt szervizbe olajcserén.Tehát elméletben nem lehet levegõs a rendszer.Viszont a fékkarok behúzásánál is lehet érezni a különbséget.Az elsõ fékkar behúzásánál elõbb érezhetõ a keményedés.A másik gondom ami mindkettõre érvényes,az az hogy akkor kezd el fogni a fékem amikor már szinte tövig húzom a fékkarokat.Tehát úgymond kicsit hiányzik az adagolhatóság.Gyári fékcsövek vannak rajta 160/160-as tárcsákkal.Ha esetleg lenne valami ötlete és megosztaná velem azt megköszönném!Elõre is köszi!
Üdv: epi
Hali
Ha tövig be kell húzni a fékedet, és csak akkor kezd el fogni, akkor kevés olaj van benne. Egy kicsit rá kéne tölteni, h kisebb legyen a hézag a fékbetétek és tárcsa között.
Az meg h nincsen fékerõ a hátsó fékednél, elég sok mindentõl lehet: olajos lett a betét, vagy a tárcsa; nincsen jól beállítva; levegõs.......
#3483
Írta 2011. szeptember 20. - 11:48
Lenne egy problémám a fékeimmel.Hayes Stroker Trail fékem van elöl-hátul.Nem rég kezdtem el használni.Elõször nyikorgott az elsõ fékem és szakaszosan fogott,de ezt betudtam a bekopásnak így ez már el is múlt.A gondom a hátsó fékemmel van.Nagyon kevés a fékerõm.Most volt szervizbe olajcserén.Tehát elméletben nem lehet levegõs a rendszer.Viszont a fékkarok behúzásánál is lehet érezni a különbséget.Az elsõ fékkar behúzásánál elõbb érezhetõ a keményedés.A másik gondom ami mindkettõre érvényes,az az hogy akkor kezd el fogni a fékem amikor már szinte tövig húzom a fékkarokat.Tehát úgymond kicsit hiányzik az adagolhatóság.Gyári fékcsövek vannak rajta 160/160-as tárcsákkal.Ha esetleg lenne valami ötlete és megosztaná velem azt megköszönném!Elõre is köszi!
Üdv: epi
#3484
Írta 2011. szeptember 19. - 20:42
#3485
Írta 2011. szeptember 19. - 19:57
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#3486
Írta 2011. szeptember 19. - 19:31
#3487
Írta 2011. szeptember 19. - 18:28
Mennyivel rövidebb az új SLX/XT/XTR fékkar egy Elixir 5/R/CR-éhez képest? Azért érdekel, mert a váltós gépemen jobb oldalt markolatváltó lesz, nem tudom mennyire kompatibilisek az új Shimano fékkarok ezzel. Az Elixir R-em totál kényelmes volt X.0 markolatváltókkal, de erõsebb féket akarok az új gépemre. Az új Elixir 7 és 9 sajnos kiesni látszik, mert a fékkartávállító tekerõ útban van, nem lehet rátolni a fékkart a markolatváltóra.
A lényeg, hogy fékezésnél ne a forgó gumimarkolaton kelljen fognom.
Részemrõl 3 cm-rel került kijjebb a kar az Elixirhez képest.
Az Avid karja 9.5 cm, míg az s/xt/r 7.5 cm forgóponttól karvégig.
A bilincs viszont 2 mm-rel szélesebb(némileg vaskosabb is) a Shimanok esetén.
Talán jó hír, sokkal több helyvan viszont a kar tövében, ha esetleg közelebb kerülne a markolatváltó miatt.
Tam! Szerintem valami olyasmi oka lehet, hogy csak egy irányból, lehetõleg a dugattyúval minél egybevágóbban kapjon terhelést. Kb mint egy linkplate, kímélve a tömítéseket, felületkezelést stb.
Amig át nem billen a hinta gyakorlatilag nincs teher a dugattyún.
#3488
Írta 2011. szeptember 19. - 18:06
RAUH-Welt
B E G R I F F
#3489
Írta 2011. szeptember 19. - 17:46
#3490
Írta 2011. szeptember 19. - 15:51
szia! én sem vagyok nagy guru ebben a témában ezért olvasom és kérdezek ezen a fórumon! Köszönöm a tanácsot éppen most néztem ki a bikemagon
egy 2009 slx-et jó lenne ha véleményeznétek, hogy megéri-e megvenni.
shimano slx e-h 35.000-ért!! « fék / tárcsa « mtb alkatrész « kategóriák tallózása
igen!
#3491
Írta 2011. szeptember 19. - 15:22
Hovika81!!!!
Szia!
Nem vagyok nagy guru a dologban, de én most cseréltem le az elsõ stroker ryde-omat egy shimano slx-re, hát ég és föld. A stroker ryde-ot max hátra tedd fel szerintem, bár nem nagyon adagolható. Csak egy vélemény, tudom hogy drágább az slx, de szerintem megéri az árát nagyon...
Szia! Én sem vagyok nagy guru ebben a témában ezért olvasom és kérdezek ezen a fórumon! Köszönöm a tanácsot éppen most néztem ki a bikemagon
egy 2009 slx-et jó lenne ha véleményeznétek, hogy megéri-e megvenni.
Shimano SLX E-H 35.000-ért!! « fék / tárcsa « MTB ALKATRÉSZ « Kategóriák tallózása
#3492
Írta 2011. szeptember 19. - 15:05
off: a keramia dugattyukat nem a kopasallosag es a tomites miatt hasznaljak? legalabbis azt nemtom, hogy miert elonyos, ha a fektest es az olaj felmelegszik... inkabb szigetelnie kellene es a tarcsanak meg a pofanak elvezetni a hot (gyanitom azert rez, meg bordas alu).
A tárcsa, a fékpofák és ezáltal a dugattyú szokott felmelegedni, viszont a kerámia dugattyú ezt a hõt nem továbbítja az olajnak, ami fokozottan nem szereti a meleget.
#3493
Írta 2011. szeptember 19. - 14:26
#3494
Írta 2011. szeptember 19. - 12:41
Szia!
Nem vagyok nagy guru a dologban, de én most cseréltem le az elsõ stroker ryde-omat egy shimano slx-re, hát ég és föld. A stroker ryde-ot max hátra tedd fel szerintem, bár nem nagyon adagolható. Csak egy vélemény, tudom hogy drágább az slx, de szerintem megéri az árát nagyon...
#3495
Írta 2011. szeptember 19. - 11:25
Légtelenítéshez kivetted a betéteket és betoltad a távtartót a dugattyú közé?
Szervizben légtelenítették, úgyhogy ezt nem tudom. (Bár amennyire odafigyelnek a csúcsszezonban, semmin sem lepõdnék meg...)
#3496
Írta 2011. szeptember 19. - 10:38
Sziasztok!
Elõször cseréltem fékbetétet (BBB pofa) az Avid Elixir 3-as fékemben, éshát nem ment könnyen a procedúra.
Elõször alig tudtam feltenni a kereket, totál blokkolt a fék, kb. 2 cm-t sem forgott a kerék a megpörgetés után. A munkahengereket megpróbáltam visszanyomni elõtte, de az egyik munkahenger szemmel láthatóan kb. 1-2mm-re kintebb állt mint a másik. Volt egy légtelenítés is az agyonkopott fékpofán, ez esetleg számít valamit? Lehet túl sok olaj van a rendszerben, vagy ez buta gondolat?
A hétvégén mentem ~100km-t 1500 szinttel, és kezd javulni a helyzet de nem tudom ez mennyire természetes...
Légtelenítéshez kivetted a betéteket és betoltad a távtartót a dugattyú közé?
#3497
Írta 2011. szeptember 19. - 10:23
Elõször cseréltem fékbetétet (BBB pofa) az Avid Elixir 3-as fékemben, éshát nem ment könnyen a procedúra.
Elõször alig tudtam feltenni a kereket, totál blokkolt a fék, kb. 2 cm-t sem forgott a kerék a megpörgetés után. A munkahengereket megpróbáltam visszanyomni elõtte, de az egyik munkahenger szemmel láthatóan kb. 1-2mm-re kintebb állt mint a másik. Volt egy légtelenítés is az agyonkopott fékpofán, ez esetleg számít valamit? Lehet túl sok olaj van a rendszerben, vagy ez buta gondolat?
A hétvégén mentem ~100km-t 1500 szinttel, és kezd javulni a helyzet de nem tudom ez mennyire természetes...
#3498
Írta 2011. szeptember 19. - 08:29
#3499
Írta 2011. szeptember 19. - 07:56
Azt meg már halkan jegyzem meg, hogy nekem a matt "króm" design jobban tetszik, mint az XT csillogós megjelenése. De ez egyéni ízlés kérdése.
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#3500
Írta 2011. szeptember 19. - 05:33
2012-es XT-vel vannak már tapasztalataitok? Teszteket olvastam, de a személyes tapasztalatokat valahogy többre tartom a ki tudja milyen indíttatású cikkeknél.
3 hete nyúzok egyet: bárhova, bármikor. Csak ajánlani tudom! Legkellemesebb meglepetés volt hosszú idõk óta.