Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#2461
Írta 2012. augusztus 22. - 12:57

már minden elképzelhetõ praktikát bevettettm. most azon vagyok a hogy a betéteket cserélném ilyenre , hátha ez jobbna izlik neki? létezik hogy ettõl a rezonancia megszûnik?
#2462
Írta 2012. augusztus 20. - 12:23

tartossagra milyen a kevlaros betet? a femes shimanohoz kepest.
Hát, nekem (sok sárban, porban bringázás), a S kicsit kevesebbet bírt, de a Kevlarosból is kukáztam már egy szettet a szezon alatt.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#2463
Írta 2012. augusztus 20. - 12:19

#2464
Írta 2012. augusztus 16. - 11:16

a bevalt konstrukciok mittomen 150-160g koruliek, ok pedig megoldjak ketharmadabol.
OFF Nem tudom, én már vagy 10 éve nem raktam fel 130 g fölötti stucnit a bringámra.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#2465
Írta 2012. augusztus 16. - 10:17

Jobbak, s jobbak a BBB-nél is, de szarabbak a Goodridge-nél. (de az meg aranyár) A kevlarosnak van egy "puha" érzése, olyan, mintha gumit nyomnál a tárcsához, eleinte nem érzed, hogy nagyon harapna, majd a következõ pillanatban már csúszik is a kerék. Amúgy a márkát érdemes kipróbálni, 102 gramm a ~8000 Ft-os stucni mért súlya, s brutál szép a kidolgozása, s jó is.
tartossagra?
en mar kovetem oket egy ideje, markolatot vettem toluk kb ket eve. kereket is neztem, de a racsnirol sok jot nem irtak. nincsenek agyonkonnyitve a cuccaik? kicsit szkeptikus vagyok, hogy a bevalt konstrukciok mittomen 150-160g koruliek, ok pedig megoldjak ketharmadabol.
#2466
Írta 2012. augusztus 16. - 09:48

Hú, ezt nagyon lehet "szeretni"!
Én szeretem, csak kicsit szokni kell, hogy nincs "fékhang".
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#2467
Írta 2012. augusztus 16. - 09:40

A kevlarosnak van egy "puha" érzése, olyan, mintha gumit nyomnál a tárcsához, eleinte nem érzed, hogy nagyon harapna, majd a következõ pillanatban már csúszik is a kerék.
Hú, ezt nagyon lehet "szeretni"!

#2468
Írta 2012. augusztus 16. - 09:35

Szerintem nagyon kisebbségben vagy az IS szeretettel. Tudom, hogy neked valamiért elmozdul a PM de ez biztosan csak nagyon ritkán fordul elõ. Csodás a PM-ben, hogy egy mozdulattal tudom állítani a féktestet a tárcsához képest.
Képzeld, nem, elég sokan beszélgettünk errõl, s visszasírtuk. Igen, szívás a beállítás, amit egyszer végzel el, s tart 5 percig. De utána egy jóval merevebb fékkapcsolatot kapsz. A PM sokaknak mászik, nem csak nekem, s elég nagy bocózás úgy összerakni, hogy ez ne legyen így. Én régen PM villára IS-es XTR-t tettem KCNC adapterrel, könnyû volt beállítani (mivel a fék oválfurattal ült fel rá), nem mászott, s a legkönnyebb megoldás volt, amit a mai napig használtam. Persze kárnak sírok, már a Zasszony lenyúlta.

A másik két betét milyen vajon, van értelme kipróbálni?
Én elõl szinteressel, hátul kevlarossal megyek, s elég jók. A szinteres olyan 7.000, a kevlaros olyan 3000 km-t bír, ami (számomra) elég jó. Persze én sokat fékezek, s sárban is megyek.
en mar hasznalom egy ideje, nincs azzal sem semmi baj. illetve minusz egy csavarrogzites.
Kisebb a merevsége, de szerintem sincs sok baj vele. Kicsit gáznak érzem az alu gömbalátétet a fej alatt. Ez még V-féknél is hajlamos volt nekem néha elpattanni, s nem értem, egy brutál lejtõzést követõ hõterhelést ez hogy bír ki.
shimano femeshez kepest milyenek a superstaros betetek?
Jobbak, s jobbak a BBB-nél is, de szarabbak a Goodridge-nél. (de az meg aranyár) A kevlarosnak van egy "puha" érzése, olyan, mintha gumit nyomnál a tárcsához, eleinte nem érzed, hogy nagyon harapna, majd a következõ pillanatban már csúszik is a kerék. Amúgy a márkát érdemes kipróbálni, 102 gramm a ~8000 Ft-os stucni mért súlya, s brutál szép a kidolgozása, s jó is.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#2469
Írta 2012. augusztus 16. - 09:34

Lett gazdája a másik párnak. Ha megjön és lesz tapasztalat, kicsit majd írok.Valakit esetleg érdekel a másik fele?
#2470
Írta 2012. augusztus 16. - 07:19

Ha szinteres, akkor egyértelmûen. BBB-bõl a kék (félszinteres) vált csak be, de azt meg hülyére veri (árban is) a Superstar kevlaros.
shimano femeshez kepest milyenek a superstaros betetek?
#2471
Írta 2012. augusztus 16. - 07:12

Superstar Components - High Spec Parts For Peanuts
A másik két betét milyen vajon, van értelme kipróbálni?
#2472
Írta 2012. augusztus 16. - 07:08

Egyetértek, kár, hogy nincs a másik típusból egy picit könnyebb verzió.
en mar hasznalom egy ideje, nincs azzal sem semmi baj. illetve minusz egy csavarrogzites.
#2473
Írta 2012. augusztus 15. - 23:29

Szerintem nagyon kisebbségben vagy az IS szeretettel. Tudom, hogy neked valamiért elmozdul a PM de ez biztosan csak nagyon ritkán fordul elõ. Csodás a PM-ben, hogy egy mozdulattal tudom állítani a féktestet a tárcsához képest.Ez különösen IS rendszernél fontos, ami állítólag rosszabb, mint a PM, mert jajj, nehezebb beállítani, de ehhez képest visszasírom a régi IS-es idõket, annyit szívok vagy 2-3 éve a PM rögzítéssel. Errõl nem tudom mi a véleményetek, szerintem olyan érvek vannak az IS mellett, amit a PM soha a büdös életben nem fog tudni hozni. Noha megértem, hogy könnyíti a gyártók sorsát, hiszen tolerancia kerül a folyamatba.
#2474
Írta 2012. augusztus 15. - 23:03

Létezik 140 mm-nél nagyobb, de 160-nál kisebb, 6 csavaros rögzítésû tárcsa?
Nem elég két csavar? Mert akkor itt van egy

http://desmond.image...jpg&res=landing
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#2475
Írta 2012. augusztus 15. - 22:13

ezt a Superstart, vagy más kevláros betétet itthon árulnak valahol? Próbáltam keresgélni, de nem sikerült.
Nem eszi jobban a tárcsát?
#2476
Írta 2012. augusztus 15. - 21:59

#2477
Írta 2012. augusztus 15. - 16:38

Szóval, leszögezném, hogy csak kókány agynál van erre szükség, a 90ezres árkategóriásoknál nem, de már az XTR-nél sem. A többinél van egy csapágypontatlanság, kónuszpontatlanság, ami miatt a tengely nem esik egyben az agy fizikai tengelyével, sõt, még kis görbület is lehet benne. Mivel tizedmiliméterrõl beszélünk, nyilván nem látható.
A fapad megoldás ennek elkerülésére, hogy alkoholos filccel a tengely (vázba, villába helyezés után) látható részét be szokás színezni. Ez értelemszerûen egy 9 mm-es szakasz a hengerpaláston. Amikor a kereket berakod, úgy kell ügyeskedned (hátul már berakottnál is beforgatható, elõl pl. nekem egy kicsit trükköznöm kell, hogy ez a beszínezett téglalap pontosan a látható részbe essen. Ezáltal a tengely ugyanoda kerül, így az agy "ferdesége" is, tehát nem kell a féket utánállítani. Van, aki pontozóval odatesz egy kis "jelet", az is jó megoldás.
Ez különösen IS rendszernél fontos, ami állítólag rosszabb, mint a PM, mert jajj, nehezebb beállítani, de ehhez képest visszasírom a régi IS-es idõket, annyit szívok vagy 2-3 éve a PM rögzítéssel. Errõl nem tudom mi a véleményetek, szerintem olyan érvek vannak az IS mellett, amit a PM soha a büdös életben nem fog tudni hozni. Noha megértem, hogy könnyíti a gyártók sorsát, hiszen tolerancia kerül a folyamatba.
Asszem értem, thx.
#2478
Írta 2012. augusztus 15. - 15:38

No ezt az agyjelölést lécci kicsit bontsuk ki, mi a technikája, mert ezzel már én is szívtam?! Kösz!
Szóval, leszögezném, hogy csak kókány agynál van erre szükség, a 90ezres árkategóriásoknál nem, de már az XTR-nél sem. A többinél van egy csapágypontatlanság, kónuszpontatlanság, ami miatt a tengely nem esik egyben az agy fizikai tengelyével, sõt, még kis görbület is lehet benne. Mivel tizedmiliméterrõl beszélünk, nyilván nem látható.
A fapad megoldás ennek elkerülésére, hogy alkoholos filccel a tengely (vázba, villába helyezés után) látható részét be szokás színezni. Ez értelemszerûen egy 9 mm-es szakasz a hengerpaláston. Amikor a kereket berakod, úgy kell ügyeskedned (hátul már berakottnál is beforgatható, elõl pl. nekem egy kicsit trükköznöm kell, hogy ez a beszínezett téglalap pontosan a látható részbe essen. Ezáltal a tengely ugyanoda kerül, így az agy "ferdesége" is, tehát nem kell a féket utánállítani. Van, aki pontozóval odatesz egy kis "jelet", az is jó megoldás.
Ez különösen IS rendszernél fontos, ami állítólag rosszabb, mint a PM, mert jajj, nehezebb beállítani, de ehhez képest visszasírom a régi IS-es idõket, annyit szívok vagy 2-3 éve a PM rögzítéssel. Errõl nem tudom mi a véleményetek, szerintem olyan érvek vannak az IS mellett, amit a PM soha a büdös életben nem fog tudni hozni. Noha megértem, hogy könnyíti a gyártók sorsát, hiszen tolerancia kerül a folyamatba.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#2479
Írta 2012. augusztus 15. - 14:38

1. Nem kapunk defektet.
2. Ha mégis, akkor meg jelölve van az agy, hogy ugyanoda menjen vissza a kerék.
Amúgy meg meghúztam 7 Nm-re, nyomtam 3-4 nosewheelie-t, s megint elmászott. Agybajt kapok, nem is értem. Ma mindenképpen szerzek recés alátétet, mert ez így nem állapot.
edit: Utánaolvastam, s Mekinek igaza van, simán meg lehet 10 Nm-re húzni. Ellenben a karbonváznál tényleg 6 szerepel, de hátul nincs is akkora fékerõ.
Warnings & General Information
No ezt az agyjelölést lécci kicsit bontsuk ki, mi a technikája, mert ezzel már én is szívtam?! Kösz!
#2480
Írta 2012. augusztus 15. - 13:13

elöl nekem is BBB van
Ha szinteres, akkor egyértelmûen. BBB-bõl a kék (félszinteres) vált csak be, de azt meg hülyére veri (árban is) a Superstar kevlaros.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
