Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18552 hozzászólás a témában

#2461
superior

superior

    vendég

  • fórumtag
  • 21 hozzászólás
Hali! engem az érdekelne ha a mûgyantás fékbetétem fémesre cserélem milyen változás várható?az a bajom hogy rezonál a hátulja fékezéskor (shimano m575 fék avid g3 tárcsával)
már minden elképzelhetõ praktikát bevettettm. most azon vagyok a hogy a betéteket cserélném ilyenre , hátha ez jobbna izlik neki? létezik hogy ettõl a rezonancia megszûnik?

#2462
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

tartossagra milyen a kevlaros betet? a femes shimanohoz kepest.


Hát, nekem (sok sárban, porban bringázás), a S kicsit kevesebbet bírt, de a Kevlarosból is kukáztam már egy szettet a szezon alatt.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#2463
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
tartossagra milyen a kevlaros betet? a femes shimanohoz kepest.

#2464
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

a bevalt konstrukciok mittomen 150-160g koruliek, ok pedig megoldjak ketharmadabol.


OFF Nem tudom, én már vagy 10 éve nem raktam fel 130 g fölötti stucnit a bringámra.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#2465
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Jobbak, s jobbak a BBB-nél is, de szarabbak a Goodridge-nél. (de az meg aranyár) A kevlarosnak van egy "puha" érzése, olyan, mintha gumit nyomnál a tárcsához, eleinte nem érzed, hogy nagyon harapna, majd a következõ pillanatban már csúszik is a kerék. Amúgy a márkát érdemes kipróbálni, 102 gramm a ~8000 Ft-os stucni mért súlya, s brutál szép a kidolgozása, s jó is.


tartossagra?

en mar kovetem oket egy ideje, markolatot vettem toluk kb ket eve. kereket is neztem, de a racsnirol sok jot nem irtak. nincsenek agyonkonnyitve a cuccaik? kicsit szkeptikus vagyok, hogy a bevalt konstrukciok mittomen 150-160g koruliek, ok pedig megoldjak ketharmadabol.

#2466
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Hú, ezt nagyon lehet "szeretni"! :D


Én szeretem, csak kicsit szokni kell, hogy nincs "fékhang".
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#2467
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

A kevlarosnak van egy "puha" érzése, olyan, mintha gumit nyomnál a tárcsához, eleinte nem érzed, hogy nagyon harapna, majd a következõ pillanatban már csúszik is a kerék.


Hú, ezt nagyon lehet "szeretni"! :D

#2468
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Szerintem nagyon kisebbségben vagy az IS szeretettel. Tudom, hogy neked valamiért elmozdul a PM de ez biztosan csak nagyon ritkán fordul elõ. Csodás a PM-ben, hogy egy mozdulattal tudom állítani a féktestet a tárcsához képest.


Képzeld, nem, elég sokan beszélgettünk errõl, s visszasírtuk. Igen, szívás a beállítás, amit egyszer végzel el, s tart 5 percig. De utána egy jóval merevebb fékkapcsolatot kapsz. A PM sokaknak mászik, nem csak nekem, s elég nagy bocózás úgy összerakni, hogy ez ne legyen így. Én régen PM villára IS-es XTR-t tettem KCNC adapterrel, könnyû volt beállítani (mivel a fék oválfurattal ült fel rá), nem mászott, s a legkönnyebb megoldás volt, amit a mai napig használtam. Persze kárnak sírok, már a Zasszony lenyúlta. :D

A másik két betét milyen vajon, van értelme kipróbálni?


Én elõl szinteressel, hátul kevlarossal megyek, s elég jók. A szinteres olyan 7.000, a kevlaros olyan 3000 km-t bír, ami (számomra) elég jó. Persze én sokat fékezek, s sárban is megyek.

en mar hasznalom egy ideje, nincs azzal sem semmi baj. illetve minusz egy csavarrogzites.


Kisebb a merevsége, de szerintem sincs sok baj vele. Kicsit gáznak érzem az alu gömbalátétet a fej alatt. Ez még V-féknél is hajlamos volt nekem néha elpattanni, s nem értem, egy brutál lejtõzést követõ hõterhelést ez hogy bír ki.

shimano femeshez kepest milyenek a superstaros betetek?


Jobbak, s jobbak a BBB-nél is, de szarabbak a Goodridge-nél. (de az meg aranyár) A kevlarosnak van egy "puha" érzése, olyan, mintha gumit nyomnál a tárcsához, eleinte nem érzed, hogy nagyon harapna, majd a következõ pillanatban már csúszik is a kerék. Amúgy a márkát érdemes kipróbálni, 102 gramm a ~8000 Ft-os stucni mért súlya, s brutál szép a kidolgozása, s jó is.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#2469
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Valakit esetleg érdekel a másik fele?

Lett gazdája a másik párnak. Ha megjön és lesz tapasztalat, kicsit majd írok.

#2470
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Ha szinteres, akkor egyértelmûen. BBB-bõl a kék (félszinteres) vált csak be, de azt meg hülyére veri (árban is) a Superstar kevlaros.


shimano femeshez kepest milyenek a superstaros betetek?

#2471
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás
Egy négyes csomagra próbából be lehetne nevezni. Valakit esetleg érdekel a másik fele?
Superstar Components - High Spec Parts For Peanuts
A másik két betét milyen vajon, van értelme kipróbálni?

#2472
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Egyetértek, kár, hogy nincs a másik típusból egy picit könnyebb verzió.


en mar hasznalom egy ideje, nincs azzal sem semmi baj. illetve minusz egy csavarrogzites.

#2473
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.682 hozzászólás

Ez különösen IS rendszernél fontos, ami állítólag rosszabb, mint a PM, mert jajj, nehezebb beállítani, de ehhez képest visszasírom a régi IS-es idõket, annyit szívok vagy 2-3 éve a PM rögzítéssel. Errõl nem tudom mi a véleményetek, szerintem olyan érvek vannak az IS mellett, amit a PM soha a büdös életben nem fog tudni hozni. Noha megértem, hogy könnyíti a gyártók sorsát, hiszen tolerancia kerül a folyamatba.

Szerintem nagyon kisebbségben vagy az IS szeretettel. Tudom, hogy neked valamiért elmozdul a PM de ez biztosan csak nagyon ritkán fordul elõ. Csodás a PM-ben, hogy egy mozdulattal tudom állítani a féktestet a tárcsához képest.
Marci

#2474
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Nem vettem észre, hogy extrém módon enné. Mivel a Superstar nem kapható kiskereskedelmi forgalomban, egyedül a webshopból rendelhetõ, nincs más mód a beszerzésére.

Létezik 140 mm-nél nagyobb, de 160-nál kisebb, 6 csavaros rögzítésû tárcsa?


Nem elég két csavar? Mert akkor itt van egy :D :

http://desmond.image...jpg&res=landing
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#2475
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás
Dante,
ezt a Superstart, vagy más kevláros betétet itthon árulnak valahol? Próbáltam keresgélni, de nem sikerült.
Nem eszi jobban a tárcsát?

#2476
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás
Létezik 140 mm-nél nagyobb, de 160-nál kisebb, 6 csavaros rögzítésû tárcsa?

#2477
gulacat1

gulacat1

    vendég

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás

Szóval, leszögezném, hogy csak kókány agynál van erre szükség, a 90ezres árkategóriásoknál nem, de már az XTR-nél sem. A többinél van egy csapágypontatlanság, kónuszpontatlanság, ami miatt a tengely nem esik egyben az agy fizikai tengelyével, sõt, még kis görbület is lehet benne. Mivel tizedmiliméterrõl beszélünk, nyilván nem látható.

A fapad megoldás ennek elkerülésére, hogy alkoholos filccel a tengely (vázba, villába helyezés után) látható részét be szokás színezni. Ez értelemszerûen egy 9 mm-es szakasz a hengerpaláston. Amikor a kereket berakod, úgy kell ügyeskedned (hátul már berakottnál is beforgatható, elõl pl. nekem egy kicsit trükköznöm kell, hogy ez a beszínezett téglalap pontosan a látható részbe essen. Ezáltal a tengely ugyanoda kerül, így az agy "ferdesége" is, tehát nem kell a féket utánállítani. Van, aki pontozóval odatesz egy kis "jelet", az is jó megoldás.

Ez különösen IS rendszernél fontos, ami állítólag rosszabb, mint a PM, mert jajj, nehezebb beállítani, de ehhez képest visszasírom a régi IS-es idõket, annyit szívok vagy 2-3 éve a PM rögzítéssel. Errõl nem tudom mi a véleményetek, szerintem olyan érvek vannak az IS mellett, amit a PM soha a büdös életben nem fog tudni hozni. Noha megértem, hogy könnyíti a gyártók sorsát, hiszen tolerancia kerül a folyamatba.


Asszem értem, thx.

#2478
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

No ezt az agyjelölést lécci kicsit bontsuk ki, mi a technikája, mert ezzel már én is szívtam?! Kösz!


Szóval, leszögezném, hogy csak kókány agynál van erre szükség, a 90ezres árkategóriásoknál nem, de már az XTR-nél sem. A többinél van egy csapágypontatlanság, kónuszpontatlanság, ami miatt a tengely nem esik egyben az agy fizikai tengelyével, sõt, még kis görbület is lehet benne. Mivel tizedmiliméterrõl beszélünk, nyilván nem látható.

A fapad megoldás ennek elkerülésére, hogy alkoholos filccel a tengely (vázba, villába helyezés után) látható részét be szokás színezni. Ez értelemszerûen egy 9 mm-es szakasz a hengerpaláston. Amikor a kereket berakod, úgy kell ügyeskedned (hátul már berakottnál is beforgatható, elõl pl. nekem egy kicsit trükköznöm kell, hogy ez a beszínezett téglalap pontosan a látható részbe essen. Ezáltal a tengely ugyanoda kerül, így az agy "ferdesége" is, tehát nem kell a féket utánállítani. Van, aki pontozóval odatesz egy kis "jelet", az is jó megoldás.

Ez különösen IS rendszernél fontos, ami állítólag rosszabb, mint a PM, mert jajj, nehezebb beállítani, de ehhez képest visszasírom a régi IS-es idõket, annyit szívok vagy 2-3 éve a PM rögzítéssel. Errõl nem tudom mi a véleményetek, szerintem olyan érvek vannak az IS mellett, amit a PM soha a büdös életben nem fog tudni hozni. Noha megértem, hogy könnyíti a gyártók sorsát, hiszen tolerancia kerül a folyamatba.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#2479
gulacat1

gulacat1

    vendég

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás

1. Nem kapunk defektet.
2. Ha mégis, akkor meg jelölve van az agy, hogy ugyanoda menjen vissza a kerék.

Amúgy meg meghúztam 7 Nm-re, nyomtam 3-4 nosewheelie-t, s megint elmászott. Agybajt kapok, nem is értem. Ma mindenképpen szerzek recés alátétet, mert ez így nem állapot.

edit: Utánaolvastam, s Mekinek igaza van, simán meg lehet 10 Nm-re húzni. Ellenben a karbonváznál tényleg 6 szerepel, de hátul nincs is akkora fékerõ.

Warnings & General Information


No ezt az agyjelölést lécci kicsit bontsuk ki, mi a technikája, mert ezzel már én is szívtam?! Kösz!

#2480
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

elöl nekem is BBB van


Ha szinteres, akkor egyértelmûen. BBB-bõl a kék (félszinteres) vált csak be, de azt meg hülyére veri (árban is) a Superstar kevlaros.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)