Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18557 hozzászólás a témában

#2501
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Nos, kiderült mi a gebasz okozója. Szóval a csavarhoz nekem nem adtak olyan alátétet, ami a pontos párhuzamos felfekvését biztosíthatná. Ilyet:

Feltöltött kép

Szerintetek ilyen honnan szerezhetõ? Ha egy v-fékbõl átkókányolom, lehet vele problémám? (anyagminõség miatt elpattan stb.) Mindenesetre az elmászás oka egyértelmûen kiderült.


Shimanónál én még sohasem találkoztam ilyennel, Avidoknál van, utálatos egy cucc.

#2502
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Nos, kiderült mi a gebasz okozója. Szóval a csavarhoz nekem nem adtak olyan alátétet, ami a pontos párhuzamos felfekvését biztosíthatná. Ilyet:

Feltöltött kép

Szerintetek ilyen honnan szerezhetõ? Ha egy v-fékbõl átkókányolom, lehet vele problémám? (anyagminõség miatt elpattan stb.) Mindenesetre az elmászás oka egyértelmûen kiderült.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#2503
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

esetleg carbonpaszta? :)


Jó szaga van egy hosszú lejtõ után. :D Ma beszerzek egy alátétet, s azzal próbálkozom. Nem értem, eddig ezzel nem volt problémám.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#2504
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
a shimanonal 6nm van (mint szinte mindenre - eleg gyakori ilyen 4-5os imbusznal). gyanitom ez amolyan altalanos biztonsagi ertek, nem tudhatjak, hogy mire rakod a feket. de logikusan amibe tekered, az a szuk keresztmetszet, csak arrol nem minden esetben van info.

esetleg carbonpaszta? :) meg mondanam, hogy csiszold fel vmi durvabb papirral, de az nem szep.

#2505
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Mégse. Mit csináltok versenyen defekt után? Nekiálltok féket állítani?


1. Nem kapunk defektet.
2. Ha mégis, akkor meg jelölve van az agy, hogy ugyanoda menjen vissza a kerék.

Amúgy meg meghúztam 7 Nm-re, nyomtam 3-4 nosewheelie-t, s megint elmászott. Agybajt kapok, nem is értem. Ma mindenképpen szerzek recés alátétet, mert ez így nem állapot.

edit: Utánaolvastam, s Mekinek igaza van, simán meg lehet 10 Nm-re húzni. Ellenben a karbonváznál tényleg 6 szerepel, de hátul nincs is akkora fékerõ.

http://service.foxra...ce/Warnings.htm
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#2506
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Szerszámbolt. :)

Megleptél! :-D
Nem rettenek rettenek én vissza a netes vásárlástól, de ezt lehet megtapiznám elõtte. Na, megyek a tárcsafékes topikból, mert még baj lesz belõle... :)
---
Mégse. Mit csináltok versenyen defekt után? Nekiálltok féket állítani?
A Bükkön már az elején csiszatolt a fékem (hayes tárcsák), de 1-2 nagyobb fékezéstõl be szoktak állni. Na most nem, egyre rosszabb lett a helyzet, Várkút után már nem bírtam, elkezdtem az erdõ közepén helyretenni, de két próbálkozás után feladtam. Itthon, nyugalomban nyilván 2 perc és rendben van.

#2507
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
Szerszámbolt. :)
...vagy ha nem rettensz vissza az internetes vásárlástól, akkor hazai, vagy külföldi webáruházak.
A bringához 2-25 Nm nyomatéktartományút keress és 10-15 eFt-nál olcsóbbra ne nagyon számíts.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#2508
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás
Ha már szóba került, egy kis offtopik...
Szeretnék valami egyszerû, ha lehet állítható nyomatékkulcsot a bringás szerszámok közé. Hol érdemes keresgélni? Túl sokat költni nem akarok, teszkósat venni nem érdemes?

#2509
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

A postmount csavarokat mennyire kell meghúzni? 5-6 Nm-rõl hallottam, de brutál használat során a féknyergem hajlamos elmászni, s kénytelen vagyok néha utánállítani. Nem, nem a fékpofa kopik ferdén, frankón elfordul a féknyereg. Széttépni sem a villát, sem a karbonvázat nem szeretném, tehát nem fogom izomból megtépni - de elképzelhetõ, hogy a féknyereg felfekvésére kenek majd valami szemcsés cuccot, mondjuk Liquid Torque vagy valami hasonló tapadásfokozót. Amennyiben van tippetek, megköszönném.


Én valahol 8-9 Nm-t olvastam a Foxokhoz. Annának 9-re húzom meg és nincs vele gond.

Disc Brake Information for Fox Forks

#2510
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Dante: Lehet egy recés alátét megoldaná a problémát, valami nagyon vékony.

Feltöltött kép



Köszönöm a sok tippet és felajánlást, ezek közül az egyik csak beválós. Ez a recés alátét tetszik, kérdés, hol lehet kapni. (M6 a fékcsavar mérete, ugye?) Annyira berezonált tegnap, hogy az ujjamat lerázta a fékkarról. Mivel elõtte izzó tárcsával patakokat kereszteztem, azt hittem, hogy a hirtelen hûléstõl elpattant valahol a tárcsa. (XTR) De akármennyire rángattam, nem mozdul el sehol sem, s el sincs (láthatóan) vetemedve. A keréken kicsit laza volt a CL-anya, azon húztam kicsit, lehet ez is baj volt.

Mostanában szívok a fékekkel, a hátsót úgy nyírtam ki szombaton, hogy egy rázós résznél a fékpofa közötti rugó elmozdult, s bekapta a tárcsa. Ezt sikerült úgy begyûrnie, hogy olyan hangja lett, mint egy kereplõ, ráadásul az egyik fékpofát is kukázta, annyira berágta. Igaz már nagyon limiten volt a fékpofa, szóval lehet, én használtam túl sokáig. És képzeljétek, volt nálam "pót fékpofa-rugó", mivel hallottam már ilyen problémáról. :D
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#2511
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Dante: Lehet egy recés alátét megoldaná a problémát, valami nagyon vékony.

Feltöltött kép

#2512
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Van rajta menetrögzítõ, meg pontosan húzom meg, mégis elmozdult. Nem lazul le, hanem elmozdul. A féktest elcsavarodik a féknyergen, mivel a csavarok nem fogják elég erõsen. Az az igazság, hogy a gyári alátét helyett kókány alu alátétet tettem a csavarfej alá, mivel ezen a csavaron gyárilag olyan volt, ami leszedhetõ volt, ez pedig elveszett.

Ma mindenesetre atomjaira szedtem a féket, kipucoltam, s újra összeraktam, sokszor ez a "csoda" segít. Elõször azt hittem eltört a tárcsa, azért áll totál csálén.


jah nekem is elmozdult, nem lelazult. csak onnan vettem eszre, hogy a razosabb terep utan, hozzaer a tarcsahoz a betet.

#2513
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Van rajta menetrögzítõ, meg pontosan húzom meg, mégis elmozdult. Nem lazul le, hanem elmozdul. A féktest elcsavarodik a féknyergen, mivel a csavarok nem fogják elég erõsen. Az az igazság, hogy a gyári alátét helyett kókány alu alátétet tettem a csavarfej alá, mivel ezen a csavaron gyárilag olyan volt, ami leszedhetõ volt, ez pedig elveszett.

Ma mindenesetre atomjaira szedtem a féket, kipucoltam, s újra összeraktam, sokszor ez a "csoda" segít. Elõször azt hittem eltört a tárcsa, azért áll totál csálén.


Lehet, hogy van még Shimano acél alátétem. De Magura biztosan, csak jelezd, ha adjak!
Fura ez az elmozdulós dolog, nem is értettem, hogy rezonálhat annyira elöl a féked.

#2514
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

6nm ok, gyarilag is tesznek ra menetrogzitot, nem jott le rola? mielott nyomatekkulccsal huztam erzesre, nekem is mindig lelazult, de amiota 6nmel van meghuzva, no prob.


Van rajta menetrögzítõ, meg pontosan húzom meg, mégis elmozdult. Nem lazul le, hanem elmozdul. A féktest elcsavarodik a féknyergen, mivel a csavarok nem fogják elég erõsen. Az az igazság, hogy a gyári alátét helyett kókány alu alátétet tettem a csavarfej alá, mivel ezen a csavaron gyárilag olyan volt, ami leszedhetõ volt, ez pedig elveszett.

Ma mindenesetre atomjaira szedtem a féket, kipucoltam, s újra összeraktam, sokszor ez a "csoda" segít. Elõször azt hittem eltört a tárcsa, azért áll totál csálén.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#2515
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

A postmount csavarokat mennyire kell meghúzni? 5-6 Nm-rõl hallottam, de brutál használat során a féknyergem hajlamos elmászni, s kénytelen vagyok néha utánállítani. Nem, nem a fékpofa kopik ferdén, frankón elfordul a féknyereg. Széttépni sem a villát, sem a karbonvázat nem szeretném, tehát nem fogom izomból megtépni - de elképzelhetõ, hogy a féknyereg felfekvésére kenek majd valami szemcsés cuccot, mondjuk Liquid Torque vagy valami hasonló tapadásfokozót. Amennyiben van tippetek, megköszönném.


6nm ok, gyarilag is tesznek ra menetrogzitot, nem jott le rola? mielott nyomatekkulccsal huztam erzesre, nekem is mindig lelazult, de amiota 6nmel van meghuzva, no prob.

#2516
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
A postmount csavarokat mennyire kell meghúzni? 5-6 Nm-rõl hallottam, de brutál használat során a féknyergem hajlamos elmászni, s kénytelen vagyok néha utánállítani. Nem, nem a fékpofa kopik ferdén, frankón elfordul a féknyereg. Széttépni sem a villát, sem a karbonvázat nem szeretném, tehát nem fogom izomból megtépni - de elképzelhetõ, hogy a féknyereg felfekvésére kenek majd valami szemcsés cuccot, mondjuk Liquid Torque vagy valami hasonló tapadásfokozót. Amennyiben van tippetek, megköszönném.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#2517
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
"Eredmény: a sok ismétlõdõ betétmozgató igénybevétel kikoptatta a féktesten a betétet tartó tengely hornyát,"
Már nem azért ha ilyen elõfordul akkor az egy konstrukciós hiba azaz szar a fék vegyél inkább shimanót és akkor az sem fog érdekelni van -e rajta nyomás pont állítás mert egyszerûen nem kell rá.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#2518
Atombike

Atombike

    vendég

  • fórumtag
  • 129 hozzászólás
Nem minden szerelõben lehet megbízni, sajnos. Még ha ért is hozzá, nem fogja olyan alaposságal beállítani a féket mint azt te elvárnád.
Mindig magamnak szereltem a féket, 1x vittem szervízbe, meg is bántam, mert elsõ túra után állíthattam be magamnak.
A kerékpáralkatrészek jelentõsen alul vannak méretezve (súlycsökkentés) aminek az eredményei csak évek alatt jelentkeznek: a váz, kerék kis deformációi a féknél már tized mm-t jelenthet, ami megegyezik a fékbetét-tárcsa hézaggal. Ezt csak drágább fékekkel lehet korrigálni (nyomáspont, betétpozíciók külön-külön állításának lehetõsége). Most én is ezzel szenvedek, mert az avid elixir SL féket nem tudom úgy beállítani, hogy zajtalaul forogjon. Beállítás után zajtalan, tekerés közben meg már hozzáér a tárcsa a betéthez. Ennél még nem is olyan nagy baj, de ezelõtt hayes stroke trail fékem volt amit 3-4 hónapig úgy használtam hogy cicergett a tárcsa, ezt vittem el szervízbe végül. Eredmény: a sok ismétlõdõ betétmozgató igénybevétel kikoptatta a féktesten a betétet tartó tengely hornyát, amire a rugó csatlakozik. Annyira kilazult, hogy a fékbetét bármikor kieshetett volna. Menet közben volt, hogy hirtelen elveszett a fékerõ, mintha elfolyt volna az olaj. Szerencsére észrevettem a hibát, de ezt nem lehet javítani új fékbetét vásárlásával. Szóval fékre nagyon oda kell figyelni, nem elég a "jó lesz az" szöveg, mert itt a legjobb is éppen elég jó. Még nem találkoztam olyan szervízzel ahol ilyen apróságokra kiterjedõen vizsgálták volna meg a problémát. Persze a tubeless freeride gumit mindehol felfújják 2-3bar-ra mert az a "normális".

Csak hogy érdemben is hozzászóljak a témához, Fremen-nek:
Lehet hogy az egyik dugattyú beszorult, szed szét az egészet, pucoldki ,rakdössze. Egy 3mm (?) vastag mûanyag lapot keress amit be tudsz paszírozni a fékpofák közé. (Ne éles tárgyat). A tárcsafék mintázata hozzájárul a kiadott hanghoz. az a jó ha minél egyenletesebb, mert kevésbé terheli változó erõkkel a teleszkópot. Ilyen szempontból magura tárcsák a legjobbak amin nincs minta a fékfelületen.

#2519
-Fremen-

-Fremen-

    vendég

  • fórumtag
  • 32 hozzászólás
Nem, szerintem ha le van takarítva és párhuzamosan áll a tárcsával a fékbetét, akkor nem lenne szabad. Nem tudom mire gondolsz, legfeljebb az lehet, hogy a betét egyik része jobban kopik, mert nem a tárcsával párhuzamos, és amikor beleütközik ezekbe a szellõztetõ résekbe, ott aprókat koppan, és ezt darálásnak hallod. Szerintem figyeld meg a betét kopását, az sokat elárulhat.

#2520
sztibi87

sztibi87

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Neked nem ad ki a Juicy 3 furcsa, darálós hangot fékezéskor?