Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#2481
Írta 2012. augusztus 15. - 21:59

#2482
Írta 2012. augusztus 15. - 16:38

Szóval, leszögezném, hogy csak kókány agynál van erre szükség, a 90ezres árkategóriásoknál nem, de már az XTR-nél sem. A többinél van egy csapágypontatlanság, kónuszpontatlanság, ami miatt a tengely nem esik egyben az agy fizikai tengelyével, sõt, még kis görbület is lehet benne. Mivel tizedmiliméterrõl beszélünk, nyilván nem látható.
A fapad megoldás ennek elkerülésére, hogy alkoholos filccel a tengely (vázba, villába helyezés után) látható részét be szokás színezni. Ez értelemszerûen egy 9 mm-es szakasz a hengerpaláston. Amikor a kereket berakod, úgy kell ügyeskedned (hátul már berakottnál is beforgatható, elõl pl. nekem egy kicsit trükköznöm kell, hogy ez a beszínezett téglalap pontosan a látható részbe essen. Ezáltal a tengely ugyanoda kerül, így az agy "ferdesége" is, tehát nem kell a féket utánállítani. Van, aki pontozóval odatesz egy kis "jelet", az is jó megoldás.
Ez különösen IS rendszernél fontos, ami állítólag rosszabb, mint a PM, mert jajj, nehezebb beállítani, de ehhez képest visszasírom a régi IS-es idõket, annyit szívok vagy 2-3 éve a PM rögzítéssel. Errõl nem tudom mi a véleményetek, szerintem olyan érvek vannak az IS mellett, amit a PM soha a büdös életben nem fog tudni hozni. Noha megértem, hogy könnyíti a gyártók sorsát, hiszen tolerancia kerül a folyamatba.
Asszem értem, thx.
#2483
Írta 2012. augusztus 15. - 15:38

No ezt az agyjelölést lécci kicsit bontsuk ki, mi a technikája, mert ezzel már én is szívtam?! Kösz!
Szóval, leszögezném, hogy csak kókány agynál van erre szükség, a 90ezres árkategóriásoknál nem, de már az XTR-nél sem. A többinél van egy csapágypontatlanság, kónuszpontatlanság, ami miatt a tengely nem esik egyben az agy fizikai tengelyével, sõt, még kis görbület is lehet benne. Mivel tizedmiliméterrõl beszélünk, nyilván nem látható.
A fapad megoldás ennek elkerülésére, hogy alkoholos filccel a tengely (vázba, villába helyezés után) látható részét be szokás színezni. Ez értelemszerûen egy 9 mm-es szakasz a hengerpaláston. Amikor a kereket berakod, úgy kell ügyeskedned (hátul már berakottnál is beforgatható, elõl pl. nekem egy kicsit trükköznöm kell, hogy ez a beszínezett téglalap pontosan a látható részbe essen. Ezáltal a tengely ugyanoda kerül, így az agy "ferdesége" is, tehát nem kell a féket utánállítani. Van, aki pontozóval odatesz egy kis "jelet", az is jó megoldás.
Ez különösen IS rendszernél fontos, ami állítólag rosszabb, mint a PM, mert jajj, nehezebb beállítani, de ehhez képest visszasírom a régi IS-es idõket, annyit szívok vagy 2-3 éve a PM rögzítéssel. Errõl nem tudom mi a véleményetek, szerintem olyan érvek vannak az IS mellett, amit a PM soha a büdös életben nem fog tudni hozni. Noha megértem, hogy könnyíti a gyártók sorsát, hiszen tolerancia kerül a folyamatba.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#2484
Írta 2012. augusztus 15. - 14:38

1. Nem kapunk defektet.
2. Ha mégis, akkor meg jelölve van az agy, hogy ugyanoda menjen vissza a kerék.
Amúgy meg meghúztam 7 Nm-re, nyomtam 3-4 nosewheelie-t, s megint elmászott. Agybajt kapok, nem is értem. Ma mindenképpen szerzek recés alátétet, mert ez így nem állapot.
edit: Utánaolvastam, s Mekinek igaza van, simán meg lehet 10 Nm-re húzni. Ellenben a karbonváznál tényleg 6 szerepel, de hátul nincs is akkora fékerõ.
Warnings & General Information
No ezt az agyjelölést lécci kicsit bontsuk ki, mi a technikája, mert ezzel már én is szívtam?! Kösz!
#2485
Írta 2012. augusztus 15. - 13:13

elöl nekem is BBB van
Ha szinteres, akkor egyértelmûen. BBB-bõl a kék (félszinteres) vált csak be, de azt meg hülyére veri (árban is) a Superstar kevlaros.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#2486
Írta 2012. augusztus 15. - 11:35

Az XT775-bõl volt egy hibás széria, amit a S visszahívott. Ennek a hibának két tünete volt, az egyik, amit mondasz, a másik, hogy extrém hidegben, elfosta magát a dugattyú. (és mindent kukázott értelemszerûen)
Másik ok lehet, hogy túlzott hõképzõdés miatt ún. szuperelasztikussá válik a fékbetét, s ez olyan, mintha "fellevegõsödne". A fékolaj is felforrhat, olyankor buborékok képzõdnek benne, amik összenyomhatóak. Nekem a BBB szinteres betét produkált ilyet XTR tárcsán (más fékkel), s a betétcsere megoldotta. Érdemes elgondolkodni ilyenkor a testsúly-tárcsaméret-stílus kapcsolaton, mert lehet ez a bibi.
Köszi, az infókat. A betétcserét kipróbálom (úgyis elég kopottak már), elöl nekem is BBB van, de hátul is csinálja, az a baj:-(
#2487
Írta 2012. augusztus 15. - 11:24

Másik ok lehet, hogy túlzott hõképzõdés miatt ún. szuperelasztikussá válik a fékbetét, s ez olyan, mintha "fellevegõsödne". A fékolaj is felforrhat, olyankor buborékok képzõdnek benne, amik összenyomhatóak. Nekem a BBB szinteres betét produkált ilyet XTR tárcsán (más fékkel), s a betétcsere megoldotta. Érdemes elgondolkodni ilyenkor a testsúly-tárcsaméret-stílus kapcsolaton, mert lehet ez a bibi.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#2488
Írta 2012. augusztus 15. - 11:09

#2489
Írta 2012. augusztus 15. - 08:01

GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#2490
Írta 2012. augusztus 14. - 19:28

Cserében kb. 50 gramm, míg a másik típus titáncsavarral 20 gramm. Két fék esetében az már azért jelentõs.
Így már az ábra alapján értem, ettõl függetlenül nem rohanok megrendelni, azt a 6dkg különbséget pont letojom még titán csavarral sem fogom tuningolni, konstrukciósan még mindig az enyémet tartom jobbnak.
#2491
Írta 2012. augusztus 14. - 14:44

Nekem ilyen adapter van, ezt jobbnak tartom mert külön csavar rögzíti a villához, fék állítgatásnál az adapterben levõ menetet ,,gyilkolászom", ha tönkre megy csak az adaptert kell cserélni.
Shimano elsõ fék adapter 160 mm PM-rõl 180 mm PM-re | ESMMAF180PP2
Cserében kb. 50 gramm, míg a másik típus titáncsavarral 20 gramm. Két fék esetében az már azért jelentõs.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#2492
Írta 2012. augusztus 14. - 14:14

De ugye érted, hogy azt az adapter és a féktest közé kell tenni, azzal tudod a féktestet szögbe állítani...
Csakhogy ennek köze nincs a féktest szögéhez, arn beelõzött, sajnos nincs igazad! Ennek a feszültségpontnak a kivédésére szolgál.

GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#2493
Írta 2012. augusztus 14. - 14:11

#2494
Írta 2012. augusztus 14. - 13:33

De ugye érted, hogy nélküle a csavarfejek nem fekszenek fel párhuzamosan a féktestre? A képen pedig egy gyári Shimano adapter látható, de igaz, hogy az enyémhez pl. hagyományos (fekete, kék pasztás) csavar jött.
"Ma is tanultunk valamit."
zscs; Szerintem a legtöbb szerelõ sincs tisztában ennek a fontosságával, ma már 2 bringaboltban voltam, s egyik hely szerint sincs értelme. (nem nevesíteném a helyeket) Hazafelé még próbálkozom.
Eredetileg csavarboltban szerettem volna megvenni, de már kezdem azt hinni, hogy olyan csavarbolt, ahol meg is kapnám (nem rendelésre sohanapján) amit szeretnék, nem létezik.
De ugye érted, hogy azt az adapter és a féktest közé kell tenni, azzal tudod a féktestet szögbe állítani...

#2495
Írta 2012. augusztus 14. - 13:20

Nekem ilyen adapter van, ezt jobbnak tartom mert külön csavar rögzíti a villához, fék állítgatásnál az adapterben levõ menetet ,,gyilkolászom", ha tönkre megy csak az adaptert kell cserélni.
Shimano elsõ fék adapter 160 mm PM-rõl 180 mm PM-re | ESMMAF180PP2
#2496
Írta 2012. augusztus 14. - 13:19

Shimanónál én még sohasem találkoztam ilyennel, Avidoknál van, utálatos egy cucc.
De ugye érted, hogy nélküle a csavarfejek nem fekszenek fel párhuzamosan a féktestre? A képen pedig egy gyári Shimano adapter látható, de igaz, hogy az enyémhez pl. hagyományos (fekete, kék pasztás) csavar jött.
"Ma is tanultunk valamit."
zscs; Szerintem a legtöbb szerelõ sincs tisztában ennek a fontosságával, ma már 2 bringaboltban voltam, s egyik hely szerint sincs értelme. (nem nevesíteném a helyeket) Hazafelé még próbálkozom.
Eredetileg csavarboltban szerettem volna megvenni, de már kezdem azt hinni, hogy olyan csavarbolt, ahol meg is kapnám (nem rendelésre sohanapján) amit szeretnék, nem létezik.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#2497
Írta 2012. augusztus 14. - 13:18

Nos, kiderült mi a gebasz okozója. Szóval a csavarhoz nekem nem adtak olyan alátétet, ami a pontos párhuzamos felfekvését biztosíthatná. Ilyet:
Szerintetek ilyen honnan szerezhetõ? Ha egy v-fékbõl átkókányolom, lehet vele problémám? (anyagminõség miatt elpattan stb.) Mindenesetre az elmászás oka egyértelmûen kiderült.
ugyanilyenem van, nekem adtak hozza. enelkul nem csodalom, hogy nem jo, ferden fekszik fel a csavarfej. vegyel egy masik adaptert, az a legbiztosabb.
nekem vannak ilyen alatetjeim - bementem az egyik bringaboltba, aztan vettem toluk parat... asszem siman jo volt a vfekes. meg a hayes fekhez vettem, hatha be lehet normalisan allitani (nem lehetett

#2498
Írta 2012. augusztus 14. - 13:01

Shimanónál én még sohasem találkoztam ilyennel, Avidoknál van, utálatos egy cucc.
Valóban jár hozzá, engem szintén meglepett. Új bicajon volt már Shimano tárcsafékem, nekem nem adták hozzá, csak a fekete alátét volt a bicajon. Látszólag tényleg ugyanaz az alátét, mint egy V-fékes fékpofánál. Szerintem mûködhet.
Itt is látszik a fotón: Shimano Scheibenbremsadapter fr 180mm Scheibe - BIKE-COMPONENTS.DE

#2499
Írta 2012. augusztus 14. - 13:01

Juicy7-nél mûködtek a V-fékbõl áttett alátétek, nem mászkált el semmi, igaz, csak százhatvanas tárcsával használtam.
Köszi a tippet, én is bevállalom szerintem.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#2500
Írta 2012. augusztus 14. - 12:55

Nos, kiderült mi a gebasz okozója. Szóval a csavarhoz nekem nem adtak olyan alátétet, ami a pontos párhuzamos felfekvését biztosíthatná. Ilyet:
...
Szerintetek ilyen honnan szerezhetõ? Ha egy v-fékbõl átkókányolom, lehet vele problémám? (anyagminõség miatt elpattan stb.) Mindenesetre az elmászás oka egyértelmûen kiderült.
Juicy7-nél mûködtek a V-fékbõl áttett alátétek, nem mászkált el semmi, igaz, csak százhatvanas tárcsával használtam.