Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#1941
Posted 2013. June 12. - 20:36
Tényleg nem értem mitõl lehet ez. De szinte minden bringás azt mondja a környéken ilyennel még nem találkozott.
Nem is az ár a vészes mert 1700ft a betét csak idegesít ,hogy mitõl lehet ez a gond.
#1942
Posted 2013. June 12. - 19:21
Szakik kinek mennyire kopik el a Shimano B01s fékbetét? Valamiért nekem 1-1,2mm nél már nem fog semmit. Hiába csiszoltam meg meg törtem le a széleket reszelõvel akkor sem fog csak nyikorog. Semmi fékhatás nincs. Ez a második garnitúra amivel így járok. A hátsó fékbetét még eredeti pedig az 1mm alatt van.Az tökéletesen fog. Elsõ féktestben a dugattyúk rendesen mozognak ,a sasszegen tud mocorogni a betét. Semmi szorulás nincs.
Tárcsa is ok mert amint beledobok egy új betétet akkor már fog is. Ha a régi betét kap egy kis vizet akkor van valamennyi fékhatás és nem csak nyikorog. De amint leszárad a víz semmi hatás csak nyikorgás.
Nem lehet. hogy a betét kapott egy kis olajat? Nekem akkor szokott nyikorogni és a fékhatás lecsökkenni, amikor valami dzsuvát szed össze a fékbetét. Próbáld meg esetleg hõlégfúvóval kiégetni.
#1943
Posted 2013. June 12. - 18:35
#1944
Posted 2013. June 12. - 15:18
Kar nem esik be és full kemény. Esetleg még annyit megpróbálok ,hogy fordítok a tárcsán. Ami fele most a küllõ fele néz azt kifele fordítom.nem lehet, hogy kevés az olaj a rendszerben?
Tényleg ötletem nincs mitõl lehet. Arra tudok még gondolni ,hogy a hõtõl felkeményedett a fékbetét anyaga.
#1945
Posted 2013. June 12. - 11:58
Egy hidraulikus fékszett olajcseréjéhez kb. milyen mennyiségre van szükség 26-os monti esetén?
Összesen mindkét fékhez max. 40-50 ml elég.
#1947
Posted 2013. June 11. - 22:29
Szakik kinek mennyire kopik el a Shimano B01s fékbetét? Valamiért nekem 1-1,2mm nél már nem fog semmit. Hiába csiszoltam meg meg törtem le a széleket reszelõvel akkor sem fog csak nyikorog. Semmi fékhatás nincs. Ez a második garnitúra amivel így járok. A hátsó fékbetét még eredeti pedig az 1mm alatt van.Az tökéletesen fog. Elsõ féktestben a dugattyúk rendesen mozognak ,a sasszegen tud mocorogni a betét. Semmi szorulás nincs.
Tárcsa is ok mert amint beledobok egy új betétet akkor már fog is. Ha a régi betét kap egy kis vizet akkor van valamennyi fékhatás és nem csak nyikorog. De amint leszárad a víz semmi hatás csak nyikorgás.
olyan 0,2-03 mm simán jó még.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1948
Posted 2013. June 11. - 21:42
#1949
Posted 2013. June 11. - 20:58
Tárcsa is ok mert amint beledobok egy új betétet akkor már fog is. Ha a régi betét kap egy kis vizet akkor van valamennyi fékhatás és nem csak nyikorog. De amint leszárad a víz semmi hatás csak nyikorgás.
#1950
Posted 2013. June 05. - 10:56
Sziasztok!
Avid elixirhez keresek betét rögzítõ csavart.
E-bike on volt egy darabig (télen), miután megrendeltem azóta levették, sehol nem találok.
Külföldrõl lehetne rendelni, de ekkora tételnél a szállítás többe kerülne.
Tud valaki infot hol lehet kapni, hibás fékbõl kioperálni?
Esztergálás még szóba jöhet, de az is macerás, mert az imbusz nyílást elnyalja a megtámasztás.
#1951
Posted 2013. June 05. - 09:14
Boltban nem tudják, úgyhogy bemegyek, ahogy nézegettem a webshopokban így nagyjából látom már szemre melyik melyik.
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#1952
Posted 2013. June 04. - 22:07
Avid elixirhez keresek betét rögzítõ csavart.
E-bike on volt egy darabig (télen), miután megrendeltem azóta levették, sehol nem találok.
Külföldrõl lehetne rendelni, de ekkora tételnél a szállítás többe kerülne.
Tud valaki infot hol lehet kapni, hibás fékbõl kioperálni?
Esztergálás még szóba jöhet, de az is macerás, mert az imbusz nyílást elnyalja a megtámasztás.
#1953
Posted 2013. June 04. - 21:55
Ezzel már futottunk egy kört fél éve! Tehát nagy lejtõ tetején a kocsmában két korsó sör, lejtõt végig tekerni+fékezni, végül az aljában (a falu fõterén, ha lehet) a forró betéteket levizelni. Nem, nem volt nyitva a kocsma.A kevlárost úgy koptattad be ahogy leírták?
#1954
Posted 2013. June 04. - 21:39
A kevlárost úgy koptattad be ahogy leírták?Szilvás teljesen megette a gyári gyantás Shimano betétjeim (G01A), vagy inkább az tette be nekik a kaput, mert már verseny elõtt, kb. kéthónapos korukban se sok látszott belõlük.
Azóta rendeltem egy pár Superstar kevláros betétet, illetve megjöttek a gyári Shimano fémesek is. A Superstar baromi olcsó, kevesebb, mint 10e forint négy garnitúra ára. Így frissen hangtalan, jól fog, most a monszun idején nem nagyon tudtam megmelegíteni. Hátulra bent is hagytam, hacsak nincs valami nagyon saras verseny kilátásban, ott jó helyük lesz.
Elõre viszont beraktam a fél nappal frissebb fémes Shimanot (G03S). Kicsit féltem tõle, de meglepõen jó. Nincs hangja, hidegen is remekül adagolható és jól fog.
Egy dologgal tennék még majd próbát, ha lesz újra az angoloknál szinteres betét a méretemben, arra befizetek.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1955
Posted 2013. June 04. - 21:08
Viszont most BBB (gyantás) van bent, elsírom magam, olyan szar. Azonnal "felüvegesedik" a felülete és onnantól már nem fog de viszont jó hangos lesz. Megcsiszolom néha, akkor jó lesz egy rövid ideig aztán újra kezdi a hülyeséget.
Fémesben Shimano-t használok, csöndes és jól fog.
#1956
Posted 2013. June 04. - 20:56
Azóta rendeltem egy pár Superstar kevláros betétet, illetve megjöttek a gyári Shimano fémesek is. A Superstar baromi olcsó, kevesebb, mint 10e forint négy garnitúra ára. Így frissen hangtalan, jól fog, most a monszun idején nem nagyon tudtam megmelegíteni. Hátulra bent is hagytam, hacsak nincs valami nagyon saras verseny kilátásban, ott jó helyük lesz.
Elõre viszont beraktam a fél nappal frissebb fémes Shimanot (G03S). Kicsit féltem tõle, de meglepõen jó. Nincs hangja, hidegen is remekül adagolható és jól fog.
Egy dologgal tennék még majd próbát, ha lesz újra az angoloknál szinteres betét a méretemben, arra befizetek.
#1957
Posted 2013. June 04. - 16:40
OK, a fémest keresem elsõsorban... Nem tudom van-e köztes, csak van itthoni importõr által jelöletlen. A szinteres a fémes akkor?
Igen
Akit érdekel a téma, nézzen körbe pld. a következõ gyártóknál:
- Clarks Cycle Systems
- Avid | Jagwire
- Superstar Components - High Spec Parts For Peanuts
- ASHIMA LTD-Disk brake, Disk brake accessories, Rim Brake, Rim brake accessories, Disk brake rotors, Disk Brake Adaptors, Pad compound, SOS instroduction, bike Brake Pad, bike Brake shoe
- Mountain Bike Archives - EBC Brakes
Egy rövid bemutatás a témában:
Compound C: Ceramic Pro Black : Soft
These organic ceramic fiber disc brake pads are carbonized. The ceramic compound insulates the brake system from friction heat up to 400oC. The result is a very powerful, quiet pad with extremely low heat generation which all but eliminates the chances of brake fade.
Advantages: Excellent grip, Low noise, Low heat, Consistent in all conditions
Disadvantages: Short life span unless rider is light on brakes
Suitable For: DH, Dry XC, Ti Rotors
Conclusion: Best Performance
Compound S: Semi Metal/Graphite : Medium
Containing metal & graphite for long wear. Great for muddy conditions, and a good choice in all conditions. A medium compound with consistent wet performance and good grip.
Advantages: Cheap, Above average all around performance
Disadvantages: Grippier and longer lasting pads are available
Suitable For: Everything
Conclusion: Best Value
Superlight WorldCup Competition Alu Backed Pads use the medium compound.
Compound T: Metallic Sintered : Hard
Superior power in all conditions. Long wear pads, great for DH or XC. Consistent braking power in the wet. Almost unaffected by rain and snow
Advantages: Better performing and longer lasting than medium pads
Disadvantages: More expensive than medium pads
Suitable For: XC, DH (low brake use), All weather conditions, Mud
Conclusion: Excellent All Rounders
Compound D: Ceramic 3xLife Red : Hard
Triple the lifetime of ordinary resin pads. This is the highest density ceramic compound for ultimate performance and the longest lifetime. These organic disc brake pads have all the benefits of sintered pads, but also contain a high amount of ceramic fiber, which insulate the brake system from friction heat up to 400oC. The result is a disc brake pad that will keep working in any weather condition, and a extremely long wear time.
Advantages: Better performing and longer lasting than medium pads
Disadvantages: More expensive than medium pads
Suitable For: XC, DH (low brake use), All weather conditions
Conclusion: Long Life
Rotors
All of these compounds can be used with any rotor. Ceramic pads cause less damage to rotors than metallic compound pads.
Titanium Rotors: We recommend black ceramic compound for titanium & Ti coated rotors as it contains no metal, so will reduce damage to the rotor. The coating on Ti plated rotors is extremely thin (often just a few microns), so will ultimately wear off no matter what pad you use. Ceramic pads will prolong their life over pads containing metal.
#1958
Posted 2013. June 04. - 16:31
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#1959
Posted 2013. June 04. - 15:51
Szintetikus a mûgyanta a szinteres a fémes, a köztes meg a ... vegyes? :confused:
Nagyjából úgy van, ahogy írod. A legtöbb gyártónál nagyjából ez ki is meríti a kínálatot. A mûgyanta alapút gyakran "organic" jelzõvel találod meg.
A "köztes" egy tág kategória, hiszen ebben lehetnek pld. különbözõ mûgyanta alapú betétek, melyeknél speciális összetevõkkel növelik meg az élettartamot, jobban ellenállnak a vizes, sáros körülményeknek. Ez lehet speciális kerámia, grafit, fém (az ilyet szokták félfémesnek is hívni).