Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#1901
Posted 2013. June 25. - 16:09
http://www.bike-disc...m675-front.html
Shimano SLX Scheibenbremse BR-M675-B vorne
Shimano SLX Scheibenbremse BR-M675-B Ice-Tec vorne
#1902
Posted 2013. June 25. - 13:25
Fékhatásban mennyivel gyengébb az 5-ös?
Olvastam fórumot, illetve eszembe jutott, amikor BB5-öt kellett állítanom más bringáján... Maradok a BB7 mellett.
#1903
Posted 2013. June 25. - 13:06
#1904
Posted 2013. June 25. - 12:51
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#1905
Posted 2013. June 25. - 11:48
#1906
Posted 2013. June 25. - 06:24
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1907
Posted 2013. June 24. - 23:02
Amennyiben nyugodt akarsz lenni akkor slx 666 vagy újabb, a 665 is jó volt már azonban a 666 kb +30-40% fékerõ többlet, nem véletlen lett egy ujjas ha maradt volna a régi fékkar hossz elég sok lenne a kormányon átbukdácsolás.
Ok thx.. A lenti teszt a 666-ra eszküszik. Az újabb modellekrõl nem tudok semmit, rontottak-e rajta vagy sem. Nem mindig a legújabb a legjobb. Ezért kérdeztem ragaszkodni kell-e a 666-hoz, persze kérdés beszerezhetõ-e.
Lehet hülye kérdés: teszteken valami fékpofából kilógó csapszegrõl írtak, ami sokakat zavar, vagy beleér a küllõbe, ez már 666-nál is így van vagy csak a legújabbaknál?
#1908
Posted 2013. June 24. - 21:43
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1909
Posted 2013. June 24. - 21:12
Elfelejtettem írni, 85-95kg között vagyok és a bringa 15kg+. Most Dart 2 villa van, de recon, reba vagy vmi átütõs lesz, még nem tudom. Olyan kell, ami ekkora tömeget megállít..
Eddig lehetséges opciók:
- AVID BB7 (többféle van, melyiket?)
- Shimano SLX (kell ragaszkodni az M666-hoz vagy az újabbak is jók?)
- Hayes Stroker ACE (nem túl erõs a villákhoz?)
#1910
Posted 2013. June 24. - 15:20
Egy-másfél éve kérdezgettem fékekrõl, nem tudom azóta változott-e a helyzet..
Hayes Stroker Trail-em van, kiszolgál, de már kicsit unalmasak a betegségei (nem részletezem).
Tulajdonosok írják, hogy a Prime sokkal erõsebb. Találtam egy tesztet, ami viszont a Prime-t is nagyon leértékeli:
Best disc brakes for mountain bikes
Nem tudom ez mennyire valós, de itt a Shimano SLX M666 viszi a pálmát. Ezek szerint a Trail és a Prime sehol sincs ehhez képest?
Milyen féket tudtok ajánlani ha a tömege nem számít viszont nagy fékerõt, adagolhatóságot és megbízhatóságot szeretnék? Egydugattyúsban. Köszönöm.
Hagyd a hayest. SLX, vagy ha sok a lóvé XT, vagy avid BB7. Nekem is teljesen szarok lettek a trailok pár év alatt.
#1911
Posted 2013. June 24. - 12:42
Hayes Stroker Trail-em van, kiszolgál, de már kicsit unalmasak a betegségei (nem részletezem).
Tulajdonosok írják, hogy a Prime sokkal erõsebb. Találtam egy tesztet, ami viszont a Prime-t is nagyon leértékeli:
Best disc brakes for mountain bikes
Nem tudom ez mennyire valós, de itt a Shimano SLX M666 viszi a pálmát. Ezek szerint a Trail és a Prime sehol sincs ehhez képest?
Milyen féket tudtok ajánlani ha a tömege nem számít viszont nagy fékerõt, adagolhatóságot és megbízhatóságot szeretnék? Egydugattyúsban. Köszönöm.
#1912
Posted 2013. June 21. - 10:24
Érdekes kérdés tettél fel, mert ugye mire cseréljük le azt az olajat ? Egy olyan 4 literes Shimano olajra, ami szintén 2 éve ott áll a raktárban :-))
Igazából szerintem ez a DOT-os olajoknál jelentõs, mert ott a levegõ párájából vizet tud megkötni a fékfolyadék, ami felhevüléskor lég bubit okoz.
Nekem is volna egy kérdésem , kb mennyi olajat kell a rendszeren átpumpálni, hogy friss olaj legyen benne ?
Köszi
Üdv
rég volt már, de a kérdésre születt válasszerûség:
Matt: If you buy a bottle of Shimano mineral oil, how long does it remain good for: A. if unopened? B. if opened and then re-sealed (i.e. some poured out for a bleed, lid then replaced)?
Shimano: Mineral oil is fine to keep on the shelf pretty much indefinitely. That’s actually why we are able to sell liter sized bottles instead of just little one time use sized ones. It doesn’t make much of a difference if the bottle has been opened. The same goes for inside the brake, we recommend replacing our fluid as it gets dirty. This is about once a year for the most serious riders who mainly stick to the same bike and ride off road. If the fluid stays clean, like if the bike is in storage, it doesn’t need to be replaced ever.
Tech Speak: Brake Fluid Break Down & Implications for Road Disc
#1913
Posted 2013. June 20. - 16:27
Lehet hogy módom egy xt dual control fékváltókar-féktest szetthez hozzájutni jutányos áron. Annyi a hiba, hogy a jobbos bilincse törött.
Két megoldás ugrott be hirtelen:
Jobbos kart kicserélem egy sima alap shimano hidrás karra, illetve váltókarra (mindegyik ugyanannyi olajat mozgat, nem?)
A másik: hegeszteni/forrasztani lehet szerintetek a bilincset?
Alut éppen lehet.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1914
Posted 2013. June 20. - 16:21
Két megoldás ugrott be hirtelen:
Jobbos kart kicserélem egy sima alap shimano hidrás karra, illetve váltókarra (mindegyik ugyanannyi olajat mozgat, nem?)
A másik: hegeszteni/forrasztani lehet szerintetek a bilincset?
#1915
Posted 2013. June 20. - 13:33
Menj be a bikepont - Kerékpárbolt és szerviz Zséé pik pak megcsinálja neked. Azért hívd fel elõtte, helicoil -al javitja.
Köszöm, holnapra le is beszéltem. Van élet a marhaságom után....
#1916
Posted 2013. June 20. - 07:06
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1917
Posted 2013. June 19. - 21:46
nem tudom milyen gépmûhelyhez tudsz eljutni arrafelé.
probike-ban is vállalnak menetjavítást, bár ott tudtommal nem ezzel a technikával.
#1918
Posted 2013. June 19. - 21:43
#1919
Posted 2013. June 19. - 21:42
#1920
Posted 2013. June 19. - 21:06
Sziasztok! Ez elsõ féktest beállításakor egy határozott mozdulattal megszakítottam a felsõ csavar menetét a villában. Upsz
Mit lehet tenni? Lehet bele új menetet vágni?
Pesti vagy?
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!