Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
18557 replies to this topic

#18221
ProPedalGreg

ProPedalGreg

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 946 posts
Igen ezt akartam én is csak megelõztél. Számít hogy mennyi ideje van oldódni a cuccnak. Illetve a felületkezelés minõségétõl, meg a festék anyagától is függhet. (Ha pl valami le van lakkozva nem biztos hogy lemarja) Nekem nem mart még le semmit dot-os olaj, de biztos csak azért van mert nagyon vigyázok :). Nem véletlen mondják többen is hogy vigyázni kell vele.
A fékfolyadék szerintem nem mindig attól lesz sötét ,mert koszos. Persze gyakorlatban nincs tökéletesen záró rendszer , de úgy gondolom mint minden anyag egy idõ után az olaj is elfárad, besötétül (felforrt) esetleg felhígul, de mindenképp megváltozik a viszkozitása ami az egyik legfontosabb paramétere. Ilyenkor már nem kielégítõ a hatásfoka, ezért aztán cserélni kell. "A gyártók is ezt ajánlják".

#18222
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,355 posts
igen, mindig lehet túlzásokat hallani
ha ráfolyik, nem marja le. ha sokáig áztatod benne, akkor azért megdolgozza a feliratot, és a kezedet is kiszárítja rendesen
én speciel a kromofágot is kesztyû nélkül rövidnadrágban használtam, a kezemet nem csípte, a lábamat viszont annál inkább, szal ez meg attól függ, mennyire van "városi" kezed.
na de on.

#18223
nkarcsi

nkarcsi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,380 posts
Úgy tudom, hogy a dotos olajak lemarják a festéket sok helyrõl. Nekem ráfolyt a fékkarra és nyoma sem volt, a kezemet se marta.

#18224
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,355 posts
jaja, szép tiszta volt:D:p

én kb évente cserélem az olajat, addigra koszolódik el, és lassul be teljesen a fék.sajna mostanában jött el ez a pillanat:\
kiváncsi leszek ki lakik benne:)

#18225
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
évente érdemes olajat cseréli. Ha sürübben fõzöd akkor akár 3-4 havonta...
Thez látta anno mi jöt ki az enyémbõl pedig csak fél éves volt .

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#18226
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,355 posts
a fékkarban levõ dugattyú mellett, valamint esetlegesen a féknyereg két felét összekötõ tömítés, vagy pedig a féknyereg dugattyúja mellett levõ karmantyú.

szal körübelül mindenhol.
esetleg egy rosszul felroppantot csõcsatlakozásnál, egy gombostûhegynyi lyukon a csövön, ami már elõfordult(és az olajat nem eresztette ott!) és hasonló helyeken.

olajat nem kéne vegyíteni, nemtudom hogy történt, de.

nekem elkoszolódni közel egy év után szokott, de akkorsem fekete

ha ennyire nem tudod a multját a féknek(érthetõ, nem a tied) akkor akár az is lehet hogy valaki véletlenül magura olajat tett bele.... az megeszik mindent benne, idõvel az összes tömítés kukázható.

#18227
nkarcsi

nkarcsi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,380 posts
Tényleg az milyen következményekkel jár, ha mondjuk a rendszerben dot3-as olaj volt és rá lett töltve 4es? Melyik részek a leghajlamosabbak a levegõt beengedni a rendszerbe?

#18228
Zap

Zap

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,961 posts
Mitõl van az, hogy Hayes légtelenitéskor fekete folyadék jött ki belõle? Nem rég lett cserélve benne folyadék pedig...
Én DOT4es Hayes olajat raktam bele. ELVILEG elõtte is Dot4es volt benne. De mivel nem az enyém a fék, ez csak elvileg...
Lehet, hogy mondjuk 5.1es 4essel vegyítve oldott egy kis tömítést?

Aktuális civil


#18229
07aszp

07aszp

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 638 posts
ma miután vettem 1 liter!!!! Rolls Royce fékfolyadékot, lelégtelenítettem az XT féket, a Hayes légtelenítõ készletét használva....
Kompatibilítás rulez....:D
Hull York Medical School
1st Year (Hull Campus)
Anaesthetist wannabe

#18230
vendég_rainman_*

vendég_rainman_*
  • vendég
Hayes sole: kicsit el vannak már kopva a pofák, és szeretnék utánnaállítani. a szervízben láttam h torx-szal benyult a szerelõ oda a pofák közepén lévõ lukba és huzogatta, aztán közellebb lettek a pofák. Nos ezt vki elmagyarázni h mit és hogyan kell csinálni?? köszi

#18231
nkarcsi

nkarcsi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,380 posts
Sikeresen fellevegõsödött a Mag egy lejtõzés után. Hol tudnak bejutni a bubik? Ha mondjuk nem a mi hibánkból (rosszul lett elzárva alul, vagy fent), akkor létezik valami szimmering készlet hozzá, amivel ki lehet javítani?

#18232
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,355 posts
ha felül nem nyitod ki, akkor marad az a levegõ a kar túlfolyójában, ami volt eddigis.
alul rányomsz olajat, akkor egyszerüen ahogy mondod, a dugattyúkat tolja kifelé a féknyeregben. így a pofa közelebb kerül a tárcsához, kisebb utat kell megtenniük, így nem kell markolatig húzni a kart, hanem szinte alig kell, ha jól lövöd be.
de ha felül is kinyitod, és akkor már le is légteleníted, akkor meg fogja hálálni a fék, eltünik a levegõ a kar túlfolyójából, csak olaj lesz az egész fékben, így sokkal nagyobb fékerõ lesz, sokkal keményebb nyomásponttal.

#18233
latnat

latnat

    vendég

  • fórumtag
  • 168 posts
oksa értem mégeygszer köszi, csak valahogy úgy voltam vele hoyg azt hittem hogy ezáltal a fékkarnál a túlfolyóban vagy miben lezs nagyobb nyomás ezáltal kilntebb kerül a kar, de aztán leesett hogy elõször a pofákat tolja bentebba dugattyú (nem?)
Csak a hülyék tartanak rendet...
a zsenik átlátják a káoszt

#18234
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,355 posts
de az nem keményítés, hanem rátöltés, amivel kijjebb tudod vándoroltatni a nyomáspontot, de azonos keménységû marad, csak nem megy markolatig a kar, hanem a rendes, beállított helyén fogod tudni húzni.
persze ha pont annyit töltessz rá.
utána meg ereszthetsz le belõle az új pofa esetén.

#18235
latnat

latnat

    vendég

  • fórumtag
  • 168 posts
nekem a kopott fékpofa miatt kellene, de belõttem pontosan.

j: meg menetközben eszembe jutott hoyg nem lesz benne így sme túlnyomás és pukkan le a fékkar teteje...:)

meg amúgy kösz
Csak a hülyék tartanak rendet...
a zsenik átlátják a káoszt

#18236
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,355 posts
nem a keménység változik ezzel, hanem pusztán túltöltöd
ha nem kemény a nyomáspont, akkor egyszerüen levegõs a féked, olajcsere/légtelenítés kell neki
ha kemény a nyomáspont, de markolatig megy a kar(kopott a fékpofa pl, vagy a tárcsa) akkor lehet rátölteni így. nyomod bele az olajat, addig, amig még elforog a kerék, és nem ér bele a tárcsába a pofa.
ha ez megtörténik, akkor engedhetsz le amíg jó nem lesz.

#18237
latnat

latnat

    vendég

  • fórumtag
  • 168 posts
Volt itt korábban szó arról, hoyg hogyna kell "keményíteni" a hidraulikus fékeket ( olaj kis fecskendõvel alulról bele ... )

nah szóval az lenne a kérdésme hogy ez a "keményítés" meddig mehet?
tehát csak úgy tetszõlegesne nyomhatom bele az olajat amig elég kemény nem lesz vagy azér van ennek si határa?

elõre is köszi
Csak a hülyék tartanak rendet...
a zsenik átlátják a káoszt

#18238
Jorus

Jorus

    ALFAHÍM

  • globális moderátor
  • 11,799 posts
A 2 linkelt MAG között évfolyam különbség van. Az elsõ linken a régebbi van, a másodikon az újabb. A régi féktest teteje V-alakban be van vágva, ahol becsatlakozik a légtelenítõ csavar és a hidralika kábel. Az újabb kultúráltabban néz ki, de számottevõ fékerõbeli különbség nincs köztük.

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"



#18239
albertfish

albertfish

    Posztolányi Dezső

  • fórumtag
  • 8,749 posts
  • LocationPécs
remek köszi
csak néztem egyet hogy az itthon 9esnek kisebb a féknyerge mint amit hazahoztam
oksa

Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..

BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz! 


#18240
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,355 posts
a féknyereg mind ugyanaz.
a karban különböznek, és a féknyereg formájában
itt annyi az egész lényege, hogy a dugattyú ugyanakkora, az egész belseje ugyanaz csak más a design
tehát fékerõkülönbség nem lesz
amit elõször linkeltél, az régebbi, amit utóbb az az újabb széria.