bah megint fék nyavajám...
mag-ban eddig eléggé kopott betét volt,fékkar normálra 2-3cm uttal lehet kicsit többel fogott,tettem bele uj pofát,alig tudtam a tárcsát bepréselni,de a fékkar is kb 05cm uton fog és ez nem jóóó
mit csináljak?
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
Started by
zOrg
, 2006. January 10. 04:41
#18201
Posted 2006. February 19. - 20:33
Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..
BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz!
#18202
Posted 2006. February 19. - 17:07
a kromofág se csíp annyira mint mondják
csíp ja, de nem egy vérszarás
viszont a shimano ásványiban annyit turkálsz amennyit csak akarsz, bõrsemleges
csíp ja, de nem egy vérszarás
viszont a shimano ásványiban annyit turkálsz amennyit csak akarsz, bõrsemleges
#18203
Posted 2006. February 19. - 16:09
ja, kiszárítja a kezedet mert higroszkópos vagy mi (magába szívja a vízmolekulákat)
de nem kell félni tõle, 5.1-esben nyúlkáltam, kicsit bizsergeti utána a kezedet, de vízzel lehet "hatástalanítani"
ja és keserû íze van:-)
de nem kell félni tõle, 5.1-esben nyúlkáltam, kicsit bizsergeti utána a kezedet, de vízzel lehet "hatástalanítani"
ja és keserû íze van:-)
Autist Team:)
#18204
Posted 2006. February 19. - 14:07
Igen ezt akartam én is csak megelõztél. Számít hogy mennyi ideje van oldódni a cuccnak. Illetve a felületkezelés minõségétõl, meg a festék anyagától is függhet. (Ha pl valami le van lakkozva nem biztos hogy lemarja) Nekem nem mart még le semmit dot-os olaj, de biztos csak azért van mert nagyon vigyázok . Nem véletlen mondják többen is hogy vigyázni kell vele.
A fékfolyadék szerintem nem mindig attól lesz sötét ,mert koszos. Persze gyakorlatban nincs tökéletesen záró rendszer , de úgy gondolom mint minden anyag egy idõ után az olaj is elfárad, besötétül (felforrt) esetleg felhígul, de mindenképp megváltozik a viszkozitása ami az egyik legfontosabb paramétere. Ilyenkor már nem kielégítõ a hatásfoka, ezért aztán cserélni kell. "A gyártók is ezt ajánlják".
A fékfolyadék szerintem nem mindig attól lesz sötét ,mert koszos. Persze gyakorlatban nincs tökéletesen záró rendszer , de úgy gondolom mint minden anyag egy idõ után az olaj is elfárad, besötétül (felforrt) esetleg felhígul, de mindenképp megváltozik a viszkozitása ami az egyik legfontosabb paramétere. Ilyenkor már nem kielégítõ a hatásfoka, ezért aztán cserélni kell. "A gyártók is ezt ajánlják".
#18205
Posted 2006. February 19. - 13:42
igen, mindig lehet túlzásokat hallani
ha ráfolyik, nem marja le. ha sokáig áztatod benne, akkor azért megdolgozza a feliratot, és a kezedet is kiszárítja rendesen
én speciel a kromofágot is kesztyû nélkül rövidnadrágban használtam, a kezemet nem csípte, a lábamat viszont annál inkább, szal ez meg attól függ, mennyire van "városi" kezed.
na de on.
ha ráfolyik, nem marja le. ha sokáig áztatod benne, akkor azért megdolgozza a feliratot, és a kezedet is kiszárítja rendesen
én speciel a kromofágot is kesztyû nélkül rövidnadrágban használtam, a kezemet nem csípte, a lábamat viszont annál inkább, szal ez meg attól függ, mennyire van "városi" kezed.
na de on.
#18206
Posted 2006. February 19. - 13:40
Úgy tudom, hogy a dotos olajak lemarják a festéket sok helyrõl. Nekem ráfolyt a fékkarra és nyoma sem volt, a kezemet se marta.
#18207
Posted 2006. February 19. - 13:31
jaja, szép tiszta volt:D:p
én kb évente cserélem az olajat, addigra koszolódik el, és lassul be teljesen a fék.sajna mostanában jött el ez a pillanat:\
kiváncsi leszek ki lakik benne:)
én kb évente cserélem az olajat, addigra koszolódik el, és lassul be teljesen a fék.sajna mostanában jött el ez a pillanat:\
kiváncsi leszek ki lakik benne:)
#18208
Posted 2006. February 19. - 13:27
évente érdemes olajat cseréli. Ha sürübben fõzöd akkor akár 3-4 havonta...
Thez látta anno mi jöt ki az enyémbõl pedig csak fél éves volt .
Thez látta anno mi jöt ki az enyémbõl pedig csak fél éves volt .
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#18209
Posted 2006. February 19. - 13:24
a fékkarban levõ dugattyú mellett, valamint esetlegesen a féknyereg két felét összekötõ tömítés, vagy pedig a féknyereg dugattyúja mellett levõ karmantyú.
szal körübelül mindenhol.
esetleg egy rosszul felroppantot csõcsatlakozásnál, egy gombostûhegynyi lyukon a csövön, ami már elõfordult(és az olajat nem eresztette ott!) és hasonló helyeken.
olajat nem kéne vegyíteni, nemtudom hogy történt, de.
nekem elkoszolódni közel egy év után szokott, de akkorsem fekete
ha ennyire nem tudod a multját a féknek(érthetõ, nem a tied) akkor akár az is lehet hogy valaki véletlenül magura olajat tett bele.... az megeszik mindent benne, idõvel az összes tömítés kukázható.
szal körübelül mindenhol.
esetleg egy rosszul felroppantot csõcsatlakozásnál, egy gombostûhegynyi lyukon a csövön, ami már elõfordult(és az olajat nem eresztette ott!) és hasonló helyeken.
olajat nem kéne vegyíteni, nemtudom hogy történt, de.
nekem elkoszolódni közel egy év után szokott, de akkorsem fekete
ha ennyire nem tudod a multját a féknek(érthetõ, nem a tied) akkor akár az is lehet hogy valaki véletlenül magura olajat tett bele.... az megeszik mindent benne, idõvel az összes tömítés kukázható.
#18210
Posted 2006. February 19. - 13:19
Tényleg az milyen következményekkel jár, ha mondjuk a rendszerben dot3-as olaj volt és rá lett töltve 4es? Melyik részek a leghajlamosabbak a levegõt beengedni a rendszerbe?
#18211
Posted 2006. February 19. - 13:14
Mitõl van az, hogy Hayes légtelenitéskor fekete folyadék jött ki belõle? Nem rég lett cserélve benne folyadék pedig...
Én DOT4es Hayes olajat raktam bele. ELVILEG elõtte is Dot4es volt benne. De mivel nem az enyém a fék, ez csak elvileg...
Lehet, hogy mondjuk 5.1es 4essel vegyítve oldott egy kis tömítést?
Én DOT4es Hayes olajat raktam bele. ELVILEG elõtte is Dot4es volt benne. De mivel nem az enyém a fék, ez csak elvileg...
Lehet, hogy mondjuk 5.1es 4essel vegyítve oldott egy kis tömítést?
Aktuális civil
#18212
Posted 2006. February 18. - 21:06
ma miután vettem 1 liter!!!! Rolls Royce fékfolyadékot, lelégtelenítettem az XT féket, a Hayes légtelenítõ készletét használva....
Kompatibilítás rulez....
Kompatibilítás rulez....
Hull York Medical School
1st Year (Hull Campus)
Anaesthetist wannabe
1st Year (Hull Campus)
Anaesthetist wannabe
#18213
vendég_rainman_*
Posted 2006. February 18. - 18:44
Hayes sole: kicsit el vannak már kopva a pofák, és szeretnék utánnaállítani. a szervízben láttam h torx-szal benyult a szerelõ oda a pofák közepén lévõ lukba és huzogatta, aztán közellebb lettek a pofák. Nos ezt vki elmagyarázni h mit és hogyan kell csinálni?? köszi
#18214
Posted 2006. February 18. - 18:17
Sikeresen fellevegõsödött a Mag egy lejtõzés után. Hol tudnak bejutni a bubik? Ha mondjuk nem a mi hibánkból (rosszul lett elzárva alul, vagy fent), akkor létezik valami szimmering készlet hozzá, amivel ki lehet javítani?
#18215
Posted 2006. February 16. - 21:13
ha felül nem nyitod ki, akkor marad az a levegõ a kar túlfolyójában, ami volt eddigis.
alul rányomsz olajat, akkor egyszerüen ahogy mondod, a dugattyúkat tolja kifelé a féknyeregben. így a pofa közelebb kerül a tárcsához, kisebb utat kell megtenniük, így nem kell markolatig húzni a kart, hanem szinte alig kell, ha jól lövöd be.
de ha felül is kinyitod, és akkor már le is légteleníted, akkor meg fogja hálálni a fék, eltünik a levegõ a kar túlfolyójából, csak olaj lesz az egész fékben, így sokkal nagyobb fékerõ lesz, sokkal keményebb nyomásponttal.
alul rányomsz olajat, akkor egyszerüen ahogy mondod, a dugattyúkat tolja kifelé a féknyeregben. így a pofa közelebb kerül a tárcsához, kisebb utat kell megtenniük, így nem kell markolatig húzni a kart, hanem szinte alig kell, ha jól lövöd be.
de ha felül is kinyitod, és akkor már le is légteleníted, akkor meg fogja hálálni a fék, eltünik a levegõ a kar túlfolyójából, csak olaj lesz az egész fékben, így sokkal nagyobb fékerõ lesz, sokkal keményebb nyomásponttal.
#18216
Posted 2006. February 16. - 21:11
oksa értem mégeygszer köszi, csak valahogy úgy voltam vele hoyg azt hittem hogy ezáltal a fékkarnál a túlfolyóban vagy miben lezs nagyobb nyomás ezáltal kilntebb kerül a kar, de aztán leesett hogy elõször a pofákat tolja bentebba dugattyú (nem?)
Csak a hülyék tartanak rendet...
a zsenik átlátják a káoszt
a zsenik átlátják a káoszt
#18217
Posted 2006. February 16. - 21:08
de az nem keményítés, hanem rátöltés, amivel kijjebb tudod vándoroltatni a nyomáspontot, de azonos keménységû marad, csak nem megy markolatig a kar, hanem a rendes, beállított helyén fogod tudni húzni.
persze ha pont annyit töltessz rá.
utána meg ereszthetsz le belõle az új pofa esetén.
persze ha pont annyit töltessz rá.
utána meg ereszthetsz le belõle az új pofa esetén.
#18218
Posted 2006. February 16. - 21:07
nekem a kopott fékpofa miatt kellene, de belõttem pontosan.
j: meg menetközben eszembe jutott hoyg nem lesz benne így sme túlnyomás és pukkan le a fékkar teteje...
meg amúgy kösz
j: meg menetközben eszembe jutott hoyg nem lesz benne így sme túlnyomás és pukkan le a fékkar teteje...
meg amúgy kösz
Csak a hülyék tartanak rendet...
a zsenik átlátják a káoszt
a zsenik átlátják a káoszt
#18219
Posted 2006. February 16. - 20:47
nem a keménység változik ezzel, hanem pusztán túltöltöd
ha nem kemény a nyomáspont, akkor egyszerüen levegõs a féked, olajcsere/légtelenítés kell neki
ha kemény a nyomáspont, de markolatig megy a kar(kopott a fékpofa pl, vagy a tárcsa) akkor lehet rátölteni így. nyomod bele az olajat, addig, amig még elforog a kerék, és nem ér bele a tárcsába a pofa.
ha ez megtörténik, akkor engedhetsz le amíg jó nem lesz.
ha nem kemény a nyomáspont, akkor egyszerüen levegõs a féked, olajcsere/légtelenítés kell neki
ha kemény a nyomáspont, de markolatig megy a kar(kopott a fékpofa pl, vagy a tárcsa) akkor lehet rátölteni így. nyomod bele az olajat, addig, amig még elforog a kerék, és nem ér bele a tárcsába a pofa.
ha ez megtörténik, akkor engedhetsz le amíg jó nem lesz.
#18220
Posted 2006. February 16. - 20:45
Volt itt korábban szó arról, hoyg hogyna kell "keményíteni" a hidraulikus fékeket ( olaj kis fecskendõvel alulról bele ... )
nah szóval az lenne a kérdésme hogy ez a "keményítés" meddig mehet?
tehát csak úgy tetszõlegesne nyomhatom bele az olajat amig elég kemény nem lesz vagy azér van ennek si határa?
elõre is köszi
nah szóval az lenne a kérdésme hogy ez a "keményítés" meddig mehet?
tehát csak úgy tetszõlegesne nyomhatom bele az olajat amig elég kemény nem lesz vagy azér van ennek si határa?
elõre is köszi
Csak a hülyék tartanak rendet...
a zsenik átlátják a káoszt
a zsenik átlátják a káoszt