Bocs.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
Started by
zOrg
, 2006. January 10. 04:41
#17541
Posted 2006. May 21. - 12:04

#17542
Posted 2006. May 20. - 21:21

Állítsd be a féknyereg helyzetét
...
Vagy ha gyorsszárat használsz, akkor állítgathatod naponta -akkor is hozzá fog érni.
Elsõ körben próbáld meg aztat h meglazítod a gyorsszárat, megigazgatod a kereket, aztán visszazárod.

Vagy ha gyorsszárat használsz, akkor állítgathatod naponta -akkor is hozzá fog érni.
Elsõ körben próbáld meg aztat h meglazítod a gyorsszárat, megigazgatod a kereket, aztán visszazárod.
__...:::///Campona Bike Park\\\:::...___
#17543
Posted 2006. May 20. - 18:40

Hali,
Magura Julie-val van valakinek tapasztalata? Az elsõ évben még semmi bajom nem volt vele, mostanában pedig egyfolytában hozzáér a fékbetét a tárcsához. Van -e megoldás?
Magura Julie-val van valakinek tapasztalata? Az elsõ évben még semmi bajom nem volt vele, mostanában pedig egyfolytában hozzáér a fékbetét a tárcsához. Van -e megoldás?
#17544
Posted 2006. May 20. - 16:43

ha még megvan a számla, vidd vissza. ha nincsen, akkor is érdemes megpróbálni, hisz ez inkább gyártási hiba. mint felhasználásból eredõ gond.
valószinüleg a dugattyút tömítõ karmantyú adta meg magát valamely oknál fogva.
valószinüleg a dugattyút tömítõ karmantyú adta meg magát valamely oknál fogva.
#17545
Posted 2006. May 20. - 16:39

Sziasztok.
Az a helyzet hogy tavaly nyáron vettem egy zsír új Shimano BR-M525 ös fekete deore féket. Feltettem, miután bekopott fogott is mint az állat. de most kb 3 hónapja az van hogy folyamatosan elmegy belõle a fékerõ. miután megtisztítom a tárcsát és a betéteket fog viszonylag jól egypár napig, utána megint elmegy a fékerõ. Nem tudtam elképzelni mi lehet a gáz, azonban egyik nap észrevettem hogy olajos az egyik betét hátulja. Pedig szinte zsir uj fék, kb 500km-t mentem vele idáig. Mit lehet ezzel kezdeni? szétszedni és ujra összerakni? mi lehet vele a gáz? mindig tisztán tartottam, 2 maratont mentem vele összesen. Kezd elegem lenni ezekbõl az olajos fékekbõl. Elõtte volt egy Sram9,0-ám az annyira szar volt hogy eladtam, nem találtam hozzá egyszerûen alkatrészt.Aztán vettem ezt a szart abban bizva hogy idáig minden Shimano cucc bevált..
Az a helyzet hogy tavaly nyáron vettem egy zsír új Shimano BR-M525 ös fekete deore féket. Feltettem, miután bekopott fogott is mint az állat. de most kb 3 hónapja az van hogy folyamatosan elmegy belõle a fékerõ. miután megtisztítom a tárcsát és a betéteket fog viszonylag jól egypár napig, utána megint elmegy a fékerõ. Nem tudtam elképzelni mi lehet a gáz, azonban egyik nap észrevettem hogy olajos az egyik betét hátulja. Pedig szinte zsir uj fék, kb 500km-t mentem vele idáig. Mit lehet ezzel kezdeni? szétszedni és ujra összerakni? mi lehet vele a gáz? mindig tisztán tartottam, 2 maratont mentem vele összesen. Kezd elegem lenni ezekbõl az olajos fékekbõl. Elõtte volt egy Sram9,0-ám az annyira szar volt hogy eladtam, nem találtam hozzá egyszerûen alkatrészt.Aztán vettem ezt a szart abban bizva hogy idáig minden Shimano cucc bevált..
#17546
Posted 2006. May 19. - 22:58

Hát köszi szépen...megpróbálom akkor elõször barátságosabb megoldásokkal,de sajna lehet h csak a hajtogatás marad...köszi szépen mindenkinek...
OFF
_Brezo_ szép a Pitbullod...nem ezt hirdetted aprón?
ON
OFF
_Brezo_ szép a Pitbullod...nem ezt hirdetted aprón?
ON
#17547
Posted 2006. May 19. - 21:31

Próbáld azért újra felfogatni a tárcsát is, ahoyg kell... szépen keresztbe finoman meghúzogatni, majd megint keresztbe rendesen meghúzni! És persze elõtte meg rendesen megtisztogatni! Aztán vasalgasd ésutoljárahajlítgasd! Nézdd meg hoyg az adapter és a féktest jól meg vannak-e húzva, mert trialban blokkol ugye akerék és azért hajlik a féktest rajta a hohyg fogja a tárcsát és elhajlítja. Menet közben ilyen baj nincs, de trialban elõfordulhat.
#17548
Posted 2006. May 19. - 19:54

Okké kössz!!
hétfõn viszem szervizbe remélem ezt is megoldják az avidom is elköpte magát eccer és akkor is kicserélték v megcsinálták /ezt már nemtom/... nah mind1 a fékkaron egy karc sincs se esés se egyéb miatt uh sztem esésre nem nagyon tudják fogni ... meg sztem egy aszfalton való kicsuszástól nem kéne meghalnia fõleg nem egy ien nudlitól ahol lesem ért meg oda sem ütõdött...
hétfõn viszem szervizbe remélem ezt is megoldják az avidom is elköpte magát eccer és akkor is kicserélték v megcsinálták /ezt már nemtom/... nah mind1 a fékkaron egy karc sincs se esés se egyéb miatt uh sztem esésre nem nagyon tudják fogni ... meg sztem egy aszfalton való kicsuszástól nem kéne meghalnia fõleg nem egy ien nudlitól ahol lesem ért meg oda sem ütõdött...
#17549
Posted 2006. May 19. - 19:39

arra utalt rob, hogy ha a fékkar vagy féknyereg mellett tört meg a csõ, akkor csak ~ pár centit levágnak, új roppantógyûrût tesznek rá, becsavarják, és újra feltöltik olajjal.
ilyenre nem nagyon szokott lenni garancia. legalábbis egy csövön az sem látszik ha sérüléssel jött szét.
próbálkozz be a szervízben, de csak ésszel, hisz ezt nem kell elvállalnia senkinek. ha meg esés után történt akkor kérdés sincsen.
fékkarnál hol engedte el? mármint akkor láttad hogy hol, hisz írod. a légtelenítõlyukacskánál megvan még a kis pöcök? az is kikerülhetett, és akkor kinyomja ott is az olajat. nézd át a féket, és vidd el szervízbe.
(amúgy se bowden se bowdenház nincs egy olajos féken:))
ilyenre nem nagyon szokott lenni garancia. legalábbis egy csövön az sem látszik ha sérüléssel jött szét.
próbálkozz be a szervízben, de csak ésszel, hisz ezt nem kell elvállalnia senkinek. ha meg esés után történt akkor kérdés sincsen.
fékkarnál hol engedte el? mármint akkor láttad hogy hol, hisz írod. a légtelenítõlyukacskánál megvan még a kis pöcök? az is kikerülhetett, és akkor kinyomja ott is az olajat. nézd át a féket, és vidd el szervízbe.
(amúgy se bowden se bowdenház nincs egy olajos féken:))
#17550
Posted 2006. May 19. - 19:35

OKS kössz
de nem bowdennél hanem a fékkarnál engedte el! vagyis spriccolta el de távol volt a bowdentõl 1ébként nem lehhet h a tulfolyónál van vmi gond mert megtekeredett v kéccer de mondom a fék sem és a fékkar sem ért le szval azt nem mondhtaják h esésbõl mert egy karc sincs az egész rendszeren.... igy utés nem is érte nem is érhette szval arra gondolok ahogy megtekeredett a bowdenház vhogy ez az olajnak nem teccet és tlu folyt a tulfolyón és ezért kiköpte a fékkkarnál v ez hülyeség ebben nem vagyok vmi profi.....
de nem bowdennél hanem a fékkarnál engedte el! vagyis spriccolta el de távol volt a bowdentõl 1ébként nem lehhet h a tulfolyónál van vmi gond mert megtekeredett v kéccer de mondom a fék sem és a fékkar sem ért le szval azt nem mondhtaják h esésbõl mert egy karc sincs az egész rendszeren.... igy utés nem is érte nem is érhette szval arra gondolok ahogy megtekeredett a bowdenház vhogy ez az olajnak nem teccet és tlu folyt a tulfolyón és ezért kiköpte a fékkkarnál v ez hülyeség ebben nem vagyok vmi profi.....

#17551
Posted 2006. May 19. - 19:04

eltört a fékcsõ valahol, nem?
esésre nincs garancia amugy... ha szerencséd van, kicsit vágnak a csõbõl, veszel egy uj roppantógyûrût, meg egy uj csavart a fékkarba, ujralégtelenitik és kész is van.
esésre nincs garancia amugy... ha szerencséd van, kicsit vágnak a csõbõl, veszel egy uj roppantógyûrût, meg egy uj csavart a fékkarba, ujralégtelenitik és kész is van.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#17552
Posted 2006. May 19. - 18:45

Hellosztok!
segitsetek plz!
van egy hayes sole fékem /hátsó/ kicsusztam az aszfalton de a fék és a fékkar nem érte a földet/a fékkaron egy karc sincs és a testen sincs/ egy pillanatra sem a bringának sem lett semmi baja mégis a fékkarnál elköpte az olajat... mi lehet a baja??? meglehet egyáltalán csinálni ??? a fék garis mennyek és cseréltessem ki????
elõre is köszi:
Vitya
segitsetek plz!
van egy hayes sole fékem /hátsó/ kicsusztam az aszfalton de a fék és a fékkar nem érte a földet/a fékkaron egy karc sincs és a testen sincs/ egy pillanatra sem a bringának sem lett semmi baja mégis a fékkarnál elköpte az olajat... mi lehet a baja??? meglehet egyáltalán csinálni ??? a fék garis mennyek és cseréltessem ki????
elõre is köszi:
Vitya
#17553
Posted 2006. May 19. - 18:26

törni kizárt... ne hajts bele éleket, szóval ne a fogó élével, hanem lapjával ésszel hajtogasd. élt nehéz kiszedni belõle utólag:)
#17554
Posted 2006. May 19. - 18:25

Azt hiszem ezt hívják 'vasalásos' technikának...amennyire lehetett,már próbáltam én is csak városban egy trial bringával nem könnyû így boldogulni :-) Szal így nem jött ki...akkor marad az h betekerem rongyal és ahol üt,fogóval visszahajtogatom? Mennyire könnyen lehet eltörni 1 ilyen tárcsát?mert nem nagyon szeretném... :-)
#17555
Posted 2006. May 19. - 18:18

legtöbbször a meredek lejtõ+fékezés kombót szokták ajánlani, ha nem nagy, kiszedi. ha nagyobb akkor rongy és fogó, majd fékezés szintén.
#17556
Posted 2006. May 19. - 18:17

Szevasztok!
Avid bb5 van elöl 185ös tárcsával és van 1 kis gondom.sajnos a tárcsában van egy 8as,emiatt nem tudom rendesen beállítani.Vagy folyamatosan hozzáér vhol a tárcsához a pofa,vagy pedig nem fog egyáltalán...szal hogy lehetne kiszedni a tárcsából a 8ast?
elõre is köszi...
Avid bb5 van elöl 185ös tárcsával és van 1 kis gondom.sajnos a tárcsában van egy 8as,emiatt nem tudom rendesen beállítani.Vagy folyamatosan hozzáér vhol a tárcsához a pofa,vagy pedig nem fog egyáltalán...szal hogy lehetne kiszedni a tárcsából a 8ast?
elõre is köszi...
#17557
Posted 2006. May 19. - 18:02

lenne egy kis gondom... a bb7-es tárcsafékem csak az egyik oldalt húz.. és így elég gyatrán fog :S mit lehetne tenni?nem tudjátok?elõre is kössz!
FREE KEVIN!!
#17558
Posted 2006. May 18. - 20:36

köszi a hosszú választ, igen hfx 9 
a rendszerbõl nem távozott ki olaj, mert alaposan végig néztem kartól féktestig, nincs nyom. Legutóbb szakember légtelenitette, mert kábel csere volt. az is ilyesmi volt, de ott végleg nem fogott a fék. a kábel belsõ csöve megtört, és kiszivárgott az olaj a két réteg közé.. most nem hiszem hogy ez van, mert a vezeték érintetlen (kivulrol) meg amúgy is egy durug kábelt rakott rá, direkt hogy ne legyen megint ilyen baj. na majd még megnézem amiket mondtál.

a rendszerbõl nem távozott ki olaj, mert alaposan végig néztem kartól féktestig, nincs nyom. Legutóbb szakember légtelenitette, mert kábel csere volt. az is ilyesmi volt, de ott végleg nem fogott a fék. a kábel belsõ csöve megtört, és kiszivárgott az olaj a két réteg közé.. most nem hiszem hogy ez van, mert a vezeték érintetlen (kivulrol) meg amúgy is egy durug kábelt rakott rá, direkt hogy ne legyen megint ilyen baj. na majd még megnézem amiket mondtál.
#17559
Posted 2006. May 18. - 20:29

Tenyleg segitenek ha tudok, mert en is rendkivul erdekesnek talaltam ezt a jelenseget anno.
Ugye hfx 9 rol van szo
Na nezzuk/ gondoljuk vegig logikusan mi lehet a problema:
- Fekallitocsavar (szerinted nem)
- Fizikai deformacio: fekkar/ munkahenger (nem valoszinu)
- Fekbetetek kopasa (lehetseges, bar gondolom nem ilyen rovid ido alatt)
- Fekfolyadek eltavozasa a rendszerbol (lehetseges ha felforralod, vagy rosszul van lezarva a karon a dugasz es kiszivarog) Bar azt irtad szted nem szivarog sehol. (Elvileg tultoltes utan szokott foleg ilyen lenni, mivel kozel tele a tulfolyo es ezert kifele "tulfolyik" ).
A dugattyu mogott levo olaj valahova el kell hogy keruljon, hacsak nem a fekkarral van a gaz. Ellenorizd hogy milyen tavolsagra vannak a betetek a rotor-tol hogy kideruljon kozelebbrol hol lehet a baj.
- Fekfolyadek ismeretlen helyre tavozasa a rendszeren belul: Lehet hogy a tulfolyoba kerult az olaj ne kerdezd, miert vagy hogy, de ha a rendszerbol nem ment ki akkor csak ott lehet.
- Levegos is lehet a rendszer. (lehet hasznalat kozben is fellevegosodes, es a terfogatnovekedes nyomja at a tulfolyoba az olajat)
- Esetleg meg megvaltozhatott az olaj terfogata de ezt is ketlem, hacsak nem valami mast raktal bele az odavalo fekfolyadek helyett, meg azert ahoz mar eleg komoly terfogatvaltozas kell hogy tovig behuzhasd a kart ,szal kiejtheto.
Nekem anno ez a problema megszunt onnantol kezdve hogy nem toltottem tul a rendszert es rendesen legtelenitettem. Kicsit beljebb fogott a kar de az allitocsavarral korrigalni lehetett.
Ugye hfx 9 rol van szo

Na nezzuk/ gondoljuk vegig logikusan mi lehet a problema:
- Fekallitocsavar (szerinted nem)
- Fizikai deformacio: fekkar/ munkahenger (nem valoszinu)
- Fekbetetek kopasa (lehetseges, bar gondolom nem ilyen rovid ido alatt)
- Fekfolyadek eltavozasa a rendszerbol (lehetseges ha felforralod, vagy rosszul van lezarva a karon a dugasz es kiszivarog) Bar azt irtad szted nem szivarog sehol. (Elvileg tultoltes utan szokott foleg ilyen lenni, mivel kozel tele a tulfolyo es ezert kifele "tulfolyik" ).
A dugattyu mogott levo olaj valahova el kell hogy keruljon, hacsak nem a fekkarral van a gaz. Ellenorizd hogy milyen tavolsagra vannak a betetek a rotor-tol hogy kideruljon kozelebbrol hol lehet a baj.
- Fekfolyadek ismeretlen helyre tavozasa a rendszeren belul: Lehet hogy a tulfolyoba kerult az olaj ne kerdezd, miert vagy hogy, de ha a rendszerbol nem ment ki akkor csak ott lehet.
- Levegos is lehet a rendszer. (lehet hasznalat kozben is fellevegosodes, es a terfogatnovekedes nyomja at a tulfolyoba az olajat)
- Esetleg meg megvaltozhatott az olaj terfogata de ezt is ketlem, hacsak nem valami mast raktal bele az odavalo fekfolyadek helyett, meg azert ahoz mar eleg komoly terfogatvaltozas kell hogy tovig behuzhasd a kart ,szal kiejtheto.
Nekem anno ez a problema megszunt onnantol kezdve hogy nem toltottem tul a rendszert es rendesen legtelenitettem. Kicsit beljebb fogott a kar de az allitocsavarral korrigalni lehetett.
#17560
Posted 2006. May 18. - 20:18

Ismerõs az elhalt fékét úgy élesztette újra, hogy fûrészlap, hozzá saját adapter, Grimeca DH fék, és tuning pofa.A gigantikus átmérõ ellenére sem fogott...