Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#16941
Írta 2006. július 21. - 11:47

a tárcsás felnik meg könyebbek mint a v fékesek
#16942
Írta 2006. július 21. - 11:27

bar az ar mihez kepest
vki megnezheti mi penz egy avid ultimate fek
amik rihi irt az mind a tomeghez kapcsolodik
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#16943
Írta 2006. július 21. - 11:12


de ami írsz az szimplán hülyeség
miért van a kiló alatt scott vázon tárcsafékszem, ha nem bírja? a skareb is bírja a féket, csak hajlong, de azért már vannak jóval merevebb megoldások is nála, ugyan abban a súlyban... pl reba, ami még nincs is rossz árban
a küllõk súlya nem vészes, de nem KELL 2es küllõ feltétlenül
az én dh kerekeimben, 200as tárcsával ha elég a 2mm, akkor egy cc bringán sztem elég lehet valami ésszerûen húzott küllõ...
szal az árán kívül (ez is persze csak nálunk gond) nincs igazán hátránya
#16944
Írta 2006. július 21. - 09:50

már leírtam pár hsz-el lejjebb a hátrányokat, de akkor újra:mi is az a rettentõ nagy hátrány?
-Nehezebb alkatrészekre van szükség a tárcsafék ereje, illetve a szükséglet miatt:
küllõk, teleszkóp, agy, esetleg váz
Minimum 2-es küllõkkel, 1.8 kg-ot nyomó telóval, amire rendesen rá kell áldozni a pénzt, megfizetni a hírnevet is...
és a váz, mivel arra is óriási erõ hat, csavargatja rendesen, fõleg ha egy szuperkönnyû darabról van szó!
Mivel most az XC esetérõl beszélünk, szerintem majdnem mindenki "rammániás"... ez így összességében már súlyos kilót jelenthet!
Másrészt írtad hogy nem 8-as függõ! Hát nem azért, de az már régen rossz ha 8-as van a felniben, vagy sérült! Ha kicsi, akkor nyugodtan átgurul a fékpofák mellett is, ha nagy akkor meg azt ki kell centíroztatni, függetlenül attól hogy tárcsád van-e... Egy v-féket is be lehet állítani úgy hogy az XC, illetve Maraton pályákon biztosan megfogjon! Ez függ a felni alapanyagától, felületétõl, féktõl, fékkartól, fékpofától és a fékbeállítástól! A sportolónak és a gépnek is könnyûnek kell lennie, hogy minél fürgébb, gyorsabb legyen az illetõ! Ezt pedig egy jól beállított V-fék mindenképpen meg kell hogy fogja...
Egyébként semkell 0-ra megállni, csak lefékezni ott ahol szükség van rá!
Kb. ezek azok a hátrányok amiket én összeszedtem!
__________________HoNLaPoM______________________
Gyõzni Tudás: Mást Tenni Mint Amit A Legyõzöttek!
#16945
Írta 2006. július 21. - 08:54

Bocs-visszatérve az avid problémámra, illetve fékpont változásra, akárhogy gondolkodom rajta nem értem.. de hogy ti is értsétek íme a technikai adatok:
Avid juicy7+ minden gyári- légmentes-gyári fékfolyadék-amely elvileg DOT5.1!gyári betétek, a tárcsánál mind1 volt hogy 160, vagy 203. nem sok különbség..
A fékkel Mo-azon részén ahol én lakok (Kõszegi hegység-re gondolok) nem volt gond, ekkor is észrevehetõ volt a fékpont változás, de nem ennyire drasztikusan, de persze nálunk nincsenek lejtõk(igazi-nagy) mert egy 2,3 perces DH pályán nem húzod sokat a féket, és 2perc alatt fel se melegedne igazán..
A bicajom az avataron található kona stab- a súlya 18,5 kg-az enyém 74kg., az elsõ féket használom 70%ban de ezt pontosan nem tudom.
A féket Pila-ban próbáltam , ill. szerettem volna használni-. apálya itt 20 perc igazán dúrva atomgyor pálya, vagy hosszabb...
Rengeteg fékem volt , de ilyet egyik se produkált...
Érdekes volt megfigyelni azt hogy amikor érezhetõen elfogyott ,, hova húzni már nem lehetett, a fékkar útja , akkor elkezdtem vele játszani, és próbáltam pihentetni a hátsót,, ekkor az volt, hogy kiengedés után visszahúzva egyszer fogott még valamicskét, újra kiengedve, és behúzva már annyit se mint elöbb, és így pumpáltam a maradék lefelén, de igazából már régen fék nélkül maradtam. Aztán miután 20perces felvonózás után felértem ,újra tökéletes, és így tovább.. mivel ilyet saint-nél elképzelni se tudok,ezért szeretnék megválni ettõl, és egy cc-s gondjaira bíznám a számomra semmire se jó fékemet.
Azért még mindig kíváncsi lennék, hogy egy amúgy tökéletes fékbõl hova ,,lesz" az olaj,-el nem tûnt-csak néha úgy tett mintha.. az olaj hõ hatására nem tágul, vagy az olajtól átmelegített munkahenger, és kamrák térfogat növekedése ennek ellenére elnyeli?
#16946
Írta 2006. július 21. - 08:37

pesten melyik boltban van tuti hope m4 fekpofa?
nem bizti, hogy m4 de olyasmi regi tipus
van levegovel mukodo valtas van olajjal mukodo valtas.
a tarcsahez kepest a v-fek es kantifek elonye a tomege, ami kisebb a sorrendnek megfeleloen.
hatulra sokszor eleg lehet egy v-fek vagy egy kantifek, de akkor mar masrol lemond az ember
/idojaras es felnifuggo a dolog/
egyeb lehetne naphosszat errol vitatkozni.
csak nincs ertelme!
Vole+Gumi tud szerválni, elvileg van Hope bolt, de az olyan legenda:D
#16947
Írta 2006. július 21. - 03:54

nem bizti, hogy m4 de olyasmi regi tipus
van levegovel mukodo valtas van olajjal mukodo valtas.
a tarcsahez kepest a v-fek es kantifek elonye a tomege, ami kisebb a sorrendnek megfeleloen.
hatulra sokszor eleg lehet egy v-fek vagy egy kantifek, de akkor mar masrol lemond az ember
/idojaras es felnifuggo a dolog/
egyeb lehetne naphosszat errol vitatkozni.
csak nincs ertelme!
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#16948
Írta 2006. július 21. - 01:15

kihagytad a dobféket valamint a 140-es tárcsát is
Oh Merde!

Pedig a dobfeket akartam.
Ja tarcsabol tudtam van kisebb is, csak nem tudtam a meretet.
Sot lattam nagyobbat (talan pont idelinkeltek azt a trialgepet kerekmeretu tarcsaval) is de azt meg nem gyartjak tomegbe.
Tovabba van meg a labfek is (ala Flinstones), illetve ki ne hagyjam a legjobbakat a Satufeket, meg a Kezifeket ,es vegso megoldaskent lehet farolni is.

#16949
Írta 2006. július 21. - 00:49

Nem. Ha sok pénzem lenne, képes lennék évenként 1-1 alkatrészcserére!
húú igazad van.. bovdenes tárcsa vs. v-fék tekintetében, pölö a bovdenes tárcsánál se árt cserélni évenként/félévenként a bovdent (ugyanúgy mint a V-nél)
ha a hirdot nézzük, akkor pedig az olajat.
más mi alkatrész tud még elromlani?
jaigen, pölö a fékpofa. asszem ezt is kell cserélni V-féknél is.
mi is az a rettentõ nagy hátrány?
hogy netán nehezebb pár grammal? (ez nem igaz minden esetben)
hogy idõjárásfüggetlen a tárcsa a V-vel szemben?
hogy nem érzékeny a "8asra" ?
hogy nem a felnit koptatod szét, hanem a fém tárcsát?
.
.
(egyidejüleg egy bringán használok V és tárcsaféket is., mielött részrehajlás lenne a vád.)
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#16950
Írta 2006. július 21. - 00:41

Hosszútávra nem másznék bele a pihelykönnyû bicó feltárcsafékezésére!
Lett volna pénzem rá, amúgy sem szoktam irigykedni...
Ha az ember megteheti azt hogy belemásszon egy olyan helyzetbe amikor idõnként szükséges cserélni, akkor az egy szuper dolog! Ebben az esetben szerintem az XC kategóriában a tárcsfék odaver a V-fékeknek!
__________________HoNLaPoM______________________
Gyõzni Tudás: Mást Tenni Mint Amit A Legyõzöttek!
#16951
Írta 2006. július 21. - 00:25

Mellesleg eddig még senki sem tudta megcáfolni azt hogy vannak ám kemény hátrányai a tárcsának...
.
.
.
[Ha Sok Pénzem Volna Talán Én Is Tárcsaféktulajdonos Lennék]
szóval a te legnagyobb problémád a tárcsával kapcsolatban az ára.
hm.
ja kérlek, az irigység, az cefetnagy gond.
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#16952
Írta 2006. július 21. - 00:18

Én nem a Fox F80/100 RLT telóra gondoltam akkor amikor azt írtam hogy vennék egy FOX-ot 1.8 kg körül!!
Tudom hogy SZÁMOMRA mi a jobb döntés, maradok a V-fékeknél...
Amíg nem fogják megoldani a gyártók azt hogy ne legyen hátrányosabb semmiben sem a tárcsa a V-féktõl, addig nem fog eltûnni a V-fékszem a vázakról... Pár éve jósolták hogy majd eltûnik a Canti fék.. és mégsem, mert van olyan válfaja a bringázásnak ahol hasznát lehet venni ezeknek a fékeknek! Én már azt várom amikor kiadják az elsõ levegõvel mûködõ váltó, illetve fékbowdenezést!

Mellesleg eddig még senki sem tudta megcáfolni azt hogy vannak ám kemény hátrányai a tárcsának... Csak "büszke" tárcsafékgazdák dobálóztak azzal hogy hülyeségeket hadobálok össze-vissza! Pedig kértem érveket, hát gyõzzetek meg!
[Ha Sok Pénzem Volna Talán Én Is Tárcsaféktulajdonos Lennék]
__________________HoNLaPoM______________________
Gyõzni Tudás: Mást Tenni Mint Amit A Legyõzöttek!
#16953
Írta 2006. július 21. - 00:12

Itt az EN listam a fekekrol
kihagytad a dobféket

valamint a 140-es tárcsát is

.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#16954
Írta 2006. július 20. - 22:51

uccsó mondatoddal nem vitáznékDe miért is cseréljem le azt ami könnyebb egy nehezebre? Amikor a könnyebb is megfog engem annyira amennyire kell, és amikor tökre helytáll?
Inkább próbáljatok érvelni és megygyõzni engem arról hogy a tárcsafék az odaver XC-ben a V-fékeknek!
Újból hozzáteszem hogy senki sem hallgasson rám, mert egy megbízhatatlan , nemhozzáértõvel van dolgotok!
egyébként
1. odaver
2, olvasd el pár hónappal ezelõtti bikemagos riportot Zergével.....sztem xc témában kompetensebb mint Mi itt...
3, pár év múlva a tömeggyártott cc vázakról is eltûnik a v-fék szem, ez úgyis +oldja a problémádat....
/mellesleg pl a fox F80/100 RLT teló könnyebb mint a skarebed, és lazán bír még 7"-os tárcsát is/
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#16955
Írta 2006. július 20. - 22:49

Itt az EN listam a fekekrol

Huha - Gumifek.
Meleg - Kontra.
Nem olyan rossz - Patkofek.
Jo - V-fek.
(Kovetkezoknel alt. sorrendben kabeles<hidros, tisztelet nehany rendkivul jo bowdenes tfeknek amik igazan jol teljesitenek)
Jobb - 160 tarcsa.
Megjobb - 180 tarcsa.
Legjobb - 200 tarcsa.
Ultra - Legfek.
Brutal - Sinfek

Kiraly - Magnesfek
Hogy mire is gondoltam itt , ezt nezzetek --->
http://www.metacafe....deo/R/CFD_1002/
Na ki merne felulni?
---------
Tetszik ez a lista amit osszehoz-tal -tunk Vic.
Arra gondoltam csinalok valami js-es kivalasztos html lapot amibol lehetne mindenkinek igeny szerint tarcsafeket valasztani kulonbozo inputok alapjan, attol fuggoen mire hasznalna, ar stb. , es kiraknank a magazin fooldalara
Par oldallal rovidebb lenne a topic

#16956
Írta 2006. július 20. - 22:32

Inkább próbáljatok érvelni és megygyõzni engem arról hogy a tárcsafék az odaver XC-ben a V-fékeknek!
Újból hozzáteszem hogy senki sem hallgasson rám, mert egy megbízhatatlan , nemhozzáértõvel van dolgotok!

__________________HoNLaPoM______________________
Gyõzni Tudás: Mást Tenni Mint Amit A Legyõzöttek!
#16957
Írta 2006. július 20. - 22:29

-rihi- te begyogyóztál ?

#16958
Írta 2006. július 20. - 22:28

rihi: ha nem kevernéd a stílusokat az írásodban(szakágak, cc dh stb) akkor nem is lenne egyik probléma sem valós!
szal kistárcsa nagytárcsa, könnyü villa váz, húzott küllõk etc..
tudni kell mit mivel szabad összepárosítani.
na jó...
szóval akor alapból le kéne cserélnem az agyakat tárcsafékesre---> plusz súly
szerinted mit tenne az a tárcsa az én 1.8-as Ritchey küllõimmel? csere.---> plusz súly
mi történne ha intenzíven nyúznám a tárcsával vagy 2 évig az én manitou skarebemet? vennék valami 1.8 körüli FOX-ot... ez is plusz súly, na és a FOX nem valami olcsó...
aztán ki tudja hogy mikor jönne el a csere ideje... váz, teló, kerekek...
ha sok pénzem lenne, én is tárcsát használnék.
__________________HoNLaPoM______________________
Gyõzni Tudás: Mást Tenni Mint Amit A Legyõzöttek!
#16959
Írta 2006. július 20. - 22:19

rögtön kétszer is:Dna most lepetéztem:D
Rihi: ha nem kevernéd a stílusokat az írásodban(szakágak, cc dh stb) akkor nem is lenne egyik probléma sem valós!
szal kistárcsa nagytárcsa, könnyü villa váz, húzott küllõk etc..

tudni kell mit mivel szabad összepárosítani.
#16960
Írta 2006. július 20. - 22:14
