Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#16921
Posted 2006. July 21. - 21:05

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#16922
Posted 2006. July 21. - 18:51

ez a rihi gyerek minek tágitja itt a tudatunkat (mocskos postgyûjtõ szerintem csak ezért jár ide na de mind 1) ahelyett h bement volna a szabadonfutóba és inditott volna egy topicot h miért nincs neki tárcsája. na de a hülyéket félretéve:
a tárcsa kétségtelenül elõnyös de ezt nem kell magyaráznom, és mi az a baromság h az 1.8-as küllõt tönkreteszi. pff ekkora baromságot (jó biztos nem használ neki de nemhinném h két fékezés és kézben viheti a cumót...)
#16923
Posted 2006. July 21. - 17:33

Szerintem egyértelmû lesz a probléma. Túlmelegedés. Én ezt vettem észre a HFX MAG-hez képest. A Hayes sokkal jobban tûri a tartós használatból eredõ melegedést. Most az AVID-nál a tárcsán látom, hogy sokkal jobban el van szinezõdve. Bár ebbe még belejátszhat az is, hogy valószínûleg eltérõ komponensû az AVID szinteres betétje is.Hi..
Bocs-visszatérve az avid problémámra, illetve fékpont változásra, akárhogy gondolkodom rajta nem értem.. de hogy ti is értsétek íme a technikai adatok:
Avid juicy7+ minden gyári- légmentes-gyári fékfolyadék-amely elvileg DOT5.1!gyári betétek, a tárcsánál mind1 volt hogy 160, vagy 203. nem sok különbség..
A fékkel Mo-azon részén ahol én lakok (Kõszegi hegység-re gondolok) nem volt gond, ekkor is észrevehetõ volt a fékpont változás, de nem ennyire drasztikusan, de persze nálunk nincsenek lejtõk(igazi-nagy) mert egy 2,3 perces DH pályán nem húzod sokat a féket, és 2perc alatt fel se melegedne igazán..
A bicajom az avataron található kona stab- a súlya 18,5 kg-az enyém 74kg., az elsõ féket használom 70%ban de ezt pontosan nem tudom.
A féket Pila-ban próbáltam , ill. szerettem volna használni-. apálya itt 20 perc igazán dúrva atomgyor pálya, vagy hosszabb...
Rengeteg fékem volt , de ilyet egyik se produkált...
Érdekes volt megfigyelni azt hogy amikor érezhetõen elfogyott ,, hova húzni már nem lehetett, a fékkar útja , akkor elkezdtem vele játszani, és próbáltam pihentetni a hátsót,, ekkor az volt, hogy kiengedés után visszahúzva egyszer fogott még valamicskét, újra kiengedve, és behúzva már annyit se mint elöbb, és így pumpáltam a maradék lefelén, de igazából már régen fék nélkül maradtam. Aztán miután 20perces felvonózás után felértem ,újra tökéletes, és így tovább.. mivel ilyet saint-nél elképzelni se tudok,ezért szeretnék megválni ettõl, és egy cc-s gondjaira bíznám a számomra semmire se jó fékemet.
Azért még mindig kíváncsi lennék, hogy egy amúgy tökéletes fékbõl hova ,,lesz" az olaj,-el nem tûnt-csak néha úgy tett mintha.. az olaj hõ hatására nem tágul, vagy az olajtól átmelegített munkahenger, és kamrák térfogat növekedése ennek ellenére elnyeli?
#16924
Posted 2006. July 21. - 17:33

cc-maraton-túra felhasználásra elég általában a 160as elõre. ha kicsit durvulósabb, többet mozgó géped van (11-15 centi rugóút körül) akkor érdemes 180asba beruházni, de akár nagyobba is

az adapterek függnek mind a váz/villa és féktõl is. a hayes pm rögzítésû, amit azt jelenti, hogy manitou villákra fel tudod rakni adapter nélkül, de a legtöbb más gyártmányhoz adapter kell. ha nagyobb tárcsát akarsz, akkor másik adapter kell, a boltab biztos segítenek kiválasztani a megfelelõt.
#16925
Posted 2006. July 21. - 17:18

Hogyan müködnek ezek az adapterek amire nagyob tarcsat lehet tenni. Ezek teleszkoptöl fügöek vagy a fektöl? Szoval hogy müködnek. En egy Hayes HFX 9 xc 160 (2006) -ast cserelnek 180 ra vagy talan 203 is ajanlatos?
#16926
Posted 2006. July 21. - 16:22


#16927
Posted 2006. July 21. - 14:52

#16928
Posted 2006. July 21. - 14:02

..Aztán miután 20perces felvonózás után felértem ,újra tökéletes, és így tovább..
..Azért még mindig kíváncsi lennék, hogy egy amúgy tökéletes fékbõl hova ,,lesz" az olaj,-el nem tûnt-csak néha úgy tett mintha..
Sajna nem ismerem a Jucy 7-t igy nemtom annal mi lehet a nyomaspont "eltunesenek" oka.
Arra tudok kovetkeztetni abbol amit irtal, hogy valahogy talan a ho hatasara atkerul az olaj a tulfolyoba (asszem azt pont erre talaltak ki) ilyenkor beesik a nyomaspont mert nincs annyi anyag a kar es a munkahenger kozott. Es kesobb mikor lehult a dolog a kozlekedoedenyek elven visszakerul a helyere.
Ezt ellenorizheted is ha pl mesz egy komolyabb lejtot es picit behuzva tartod a fekkart (nem kell fekezni vegig!) igy kizarod a tulfolyot a rendszerbol. Ezzel azonban nagyon vigyazz ,mert tonkreteheted igy a feket ha mar nem tud hova tagulni , vagyis maxon kinnt van a fekkar.
Itt vannak leirasok:
http://www.sram.com/...ID=1&subcatID=1
Ha rendesen megvan csinalva es elegendo olaj van benne stb., akkor annak jol kellene mukodnie. Ha meg igy se jo akkor vagy nem eleg a fek arra amit csinalsz vele, esetleg rosszul hasznalod (szakaszos fekezes), vagy selejt.
Lehet tomites vagy kabelproblema is. De talan ez nem valoszinu egy uj cuccnal.
A manban azt irjak hogy azert az Avid a legerosebb es legprecizebb fek a piacon :-o merthogy ezt lehet a legjobban legteleniteni (meg a fekkarbol is vakuummal szippanthato ki a bubi a bleed kit segitsegevel)
Hat biztos igazuk van, nekem a hayes-el sincs bajom ami a powert es pontossagot illeti

#16929
Posted 2006. July 21. - 13:22

rihi
hulye vagy es csoro
de errol nem a fekek tehetnek hanem te.
ámen!
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#16930
Posted 2006. July 21. - 12:58

rihi, csak mondom nekem v-fékkel hulott szét az AC agy sza semmi köze hozzá hogy tárcsás vagy sima......Ha az agyat is beleszámolod akkor nem könnyebb a tárcsás kerék!
Mellesleg a köllõszám is számít!
És sokkal több meghibásodási forrása van egy tárcsafékkel felszerelt bicónak...
Pölö: egy idõben az American Classic agyakban széthullott mindenkinek a csapágyazása! Én is ebben az idõben vettem meg az én hátsóagyamat, nekem még mindig jó, mivel nem tárcsásat vettem...
Azthiszem ma már megoldották ezt a problémát, de emlékszem hogy a boltban áltak sorba a külön kapható csapágyakért...
a váz nem bírja meg hülyeség......az 1380 grammos szkandium váz köszöni szépen bírja évek óta a tárcsát, egy isminek.....az enyém is gond nélkül bár Õ még nem kapott sokat.....de ha visszaemléxel tavaly a katalogus szerint nem volt v fék szem a kona szkandi vázon.....
nekem egyik fûzõtt tárcsás kerekemben sem volt 2-1,8-asnál vastagabb küllõ, az is általában 32 db ...köszönik szépen jól vannak......
az egyetlen teló amire én magamnak nem tennék tárcsát az a sid /de az én súlyom alá nem is kell sid/.....de könyebb embernek azt is nyugodtan....
súly : egy átlagos könnyebb v-fék kompletten kb 600 gramm, magura marta sl 700 gramm alatt van.....agyak nehezebbek össz tán 100 - 150 grammal ...
mirõl beszélünk ?
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#16931
Posted 2006. July 21. - 12:54

jaja, rájöttek hogy súlyban szinte semmivel sem rosszabb, sõt talán azonos is. merevségben erõsségben verhetetlen, így ezt az alapból halott gyorszáras rendszereket remélem elfelejtik minden kategóriában - extrémben már folyamatban van, egyre több agy jön ki 9-10 mm-es gyorszárral, vagy rögtön átmenõtengellyel.rendes 20mm-es lesz az is?
ejha
rihinek meg magyarázhattok úgysem lehet meggyõzni:p
majd rájön
így a merevségre már nem lehet panaszkodni.
amúgy minden ember addig ír ilyen lelkesedéssel valami ellen, amíg nem teheti meg, de akarja, de így is próbálja magát lebeszélni róla, fõleg ha még beszállnának egy-ketten mellette.
csak ez most nem történt meg:)

#16932
Posted 2006. July 21. - 12:52

ejha
rihinek meg magyarázhattok úgysem lehet meggyõzni:p
majd rájön
#16933
Posted 2006. July 21. - 12:48

nem azt mondom, hogy nincs értelme a vféknek, bár minden területen van nála jobb megoldás (trekking->dobfék, minden máshol tárcsa), de egy jól beállított sd5/7nél anyagilag nehezen jön ki jobban az ember. szal kb csk az ár, meg a súly, de a súly bõven kárpótolva van, ez kétoldalú...
hatalmas elõnye van, könnyû!
vitrinbringán, mely fel van matricázva hogy "ez csak 7 kiló 'azze" teljesen tökéletes.
csak komolyabb(versenykategóriás bringákról beszélünk vagy mi, Te mondtad Rihi) ott pont nem ez a lényeg, és nem is a súly az elsõ szempont, hanem a használhatóság az, mely legjobban szem elött van.
és tárcsa nemtárcsa között grammokban, illetve alig mérhetõ a különbség.
a pénz meg nem a fékek hibája.
ja, jövõre jön ki az átütõs XTR elsõagy, remélem végre a villagyártók is elkezdik gyártani az átütõs verseny CC villákat, illetve hétköznapi használatosakat is.
és a meregség kérdése meg is van oldva már jövõévtõl.
#16934
Posted 2006. July 21. - 12:44

a tárcsa nem szervízigényes, ezt el kell felejteni. nem hibásodik meg magától, jól ki van találva. valamint a küllõnél sokkal jobban számít a felni súlya, ezért érdemesebb ott spórolni. sõt, ha azt is hozzávesszük, hogy bizony lehet defektet kapni a túlmelegedett felni miatt, akkor ez is elõny a tárcsa mellett (bár ustnél tökmindegy, csak az gondolom megint nehéz

nem azt mondom, hogy nincs értelme a vféknek, bár minden területen van nála jobb megoldás (trekking->dobfék, minden máshol tárcsa), de egy jól beállított sd5/7nél anyagilag nehezen jön ki jobban az ember. szal kb csk az ár, meg a súly, de a súly bõven kárpótolva van, ez kétoldalú...
#16935
Posted 2006. July 21. - 12:43

hulye vagy es csoro
de errol nem a fekek tehetnek hanem te.
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#16936
Posted 2006. July 21. - 12:42

Szerintem minden montira tárcsa való, ha az anyagiak engedik. De hogy az én Juicy 7-em mi a faszér ciripel állandóan? Meghülyülök!
#16937
Posted 2006. July 21. - 12:36

maga a tárcsa egy NEM hibásodó rendszer, évente félévente olajcsere, attól függ mennyire igényes az ember, nekem a pár hayesból asszem egyikben még nem is volt.
de illik.
az hogy te félsz, illetve nem érzed anyagilag kompatibilisnek magad egy tárcsafékkel, az meg megintcsak nem a fék hibája;)
túl határozotttan vagy a v fék mellett, és semmi nyitottság sincs benned.
emellett egy jó v fék(ami már drágább mint egy tárcsa) veri a nála olcsóbb tárcsafékeket, csak sokkal érzékenyebb sokkal sokkal több dologra. de aki profi, az át tudja hidalni ezt. de az meg már nem csak a súlyra megy;) hanem a használhatóságra is.
(Zerge pl - Saint DH tárcsafék, kistárcsával) - Lehet kicsivel könnyebb lenne a V-vel, de folyton megállni és kikaparni a sarat hogy elforduljon a kerék, hát nem egy szívderítõ mûvelet)
#16938
Posted 2006. July 21. - 12:30

Sztem ez a grammániázás egyes embereknél olyan méreteket ölt,hogy az már nem normális...
rihi:az hogy erõsebb küllõ kell tárcsás felnihez és ezért nehezebb az a kûllõ(alig mérhetõ),a felni meg kõnnyebb,nem gondolod ha kettõ kompenzálja egymást,esetleg a disc-es kerék még könnyebb is??
Nem vagyok elfogult,használtam már mindkettõt és nekem fontosabb az,hogy mihamarabb biztonságosan meg tudjak állni,mint a bringa súlya...
Ha az agyat is beleszámolod akkor nem könnyebb a tárcsás kerék!
Mellesleg a köllõszám is számít!
És sokkal több meghibásodási forrása van egy tárcsafékkel felszerelt bicónak...
Pölö: egy idõben az American Classic agyakban széthullott mindenkinek a csapágyazása! Én is ebben az idõben vettem meg az én hátsóagyamat, nekem még mindig jó, mivel nem tárcsásat vettem...
Azthiszem ma már megoldották ezt a problémát, de emlékszem hogy a boltban áltak sorba a külön kapható csapágyakért...
__________________HoNLaPoM______________________
Gyõzni Tudás: Mást Tenni Mint Amit A Legyõzöttek!
#16939
Posted 2006. July 21. - 12:25

kimondtad a lényeget
merev konzervativizmus, rajongás egyik oldalra, így még szép hogy ilyen koholt vádak alapján elitéled a másik oldalt
váz villa ugyanúgy bírja.
az említett pyxis is bírja
Jó, szerintem haggyuk abba, mert ha túl sokat beszélgetünk errõl, a vége az lesz hogy lecserélek mindent tárcsára...

Eszembejutott a jó tárcsa élménye...
A vicces félretéve azért nem bánkódok hogy v-fékem van, mert nekem elég...
De ismételem: ha sok pénzem lenne, talán én is elégedett tárcsaféktulajdonos lennék.
__________________HoNLaPoM______________________
Gyõzni Tudás: Mást Tenni Mint Amit A Legyõzöttek!
#16940
Posted 2006. July 21. - 12:21

rihi:az hogy erõsebb küllõ kell tárcsás felnihez és ezért nehezebb az a kûllõ(alig mérhetõ),a felni meg kõnnyebb,nem gondolod ha kettõ kompenzálja egymást,esetleg a disc-es kerék még könnyebb is??
Nem vagyok elfogult,használtam már mindkettõt és nekem fontosabb az,hogy mihamarabb biztonságosan meg tudjak állni,mint a bringa súlya...