Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
18551 replies to this topic

#16921
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
2001-es Pyxis sem egy nehéz váz, és ismerõs még ma is azt használja 4 dugattyús XT t.fékkel, meg sem kottyan neki....a villacsavarásról meg annyit, hogy 90 kiló vagyok, 28,6-os a teló becsúszója, a fék BB7 és semmi gáz vele, a felni meg DS2XC 2mm-es küllõkkel és az sem hajlong...

#16922
ProPedalGreg

ProPedalGreg

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 946 posts
Ugyan _rihi_ mit varsz akkor ha egy tarcsafektopikban kezded el a V-feket fenyezni. Elmondtad a velemenyed lepjunk tul a dolgon.

..Aztán miután 20perces felvonózás után felértem ,újra tökéletes, és így tovább..
..Azért még mindig kíváncsi lennék, hogy egy amúgy tökéletes fékbõl hova ,,lesz" az olaj,-el nem tûnt-csak néha úgy tett mintha..


Sajna nem ismerem a Jucy 7-t igy nemtom annal mi lehet a nyomaspont "eltunesenek" oka.
Arra tudok kovetkeztetni abbol amit irtal, hogy valahogy talan a ho hatasara atkerul az olaj a tulfolyoba (asszem azt pont erre talaltak ki) ilyenkor beesik a nyomaspont mert nincs annyi anyag a kar es a munkahenger kozott. Es kesobb mikor lehult a dolog a kozlekedoedenyek elven visszakerul a helyere.
Ezt ellenorizheted is ha pl mesz egy komolyabb lejtot es picit behuzva tartod a fekkart (nem kell fekezni vegig!) igy kizarod a tulfolyot a rendszerbol. Ezzel azonban nagyon vigyazz ,mert tonkreteheted igy a feket ha mar nem tud hova tagulni , vagyis maxon kinnt van a fekkar.
Itt vannak leirasok:
http://www.sram.com/...ID=1&subcatID=1
Ha rendesen megvan csinalva es elegendo olaj van benne stb., akkor annak jol kellene mukodnie. Ha meg igy se jo akkor vagy nem eleg a fek arra amit csinalsz vele, esetleg rosszul hasznalod (szakaszos fekezes), vagy selejt.
Lehet tomites vagy kabelproblema is. De talan ez nem valoszinu egy uj cuccnal.

A manban azt irjak hogy azert az Avid a legerosebb es legprecizebb fek a piacon :-o merthogy ezt lehet a legjobban legteleniteni (meg a fekkarbol is vakuummal szippanthato ki a bubi a bleed kit segitsegevel)
Hat biztos igazuk van, nekem a hayes-el sincs bajom ami a powert es pontossagot illeti :).

#16923
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17,297 posts

rihi
hulye vagy es csoro
de errol nem a fekek tehetnek hanem te.


ámen!
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#16924
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,272 posts

Ha az agyat is beleszámolod akkor nem könnyebb a tárcsás kerék!
Mellesleg a köllõszám is számít!
És sokkal több meghibásodási forrása van egy tárcsafékkel felszerelt bicónak...
Pölö: egy idõben az American Classic agyakban széthullott mindenkinek a csapágyazása! Én is ebben az idõben vettem meg az én hátsóagyamat, nekem még mindig jó, mivel nem tárcsásat vettem...
Azthiszem ma már megoldották ezt a problémát, de emlékszem hogy a boltban áltak sorba a külön kapható csapágyakért...

rihi, csak mondom nekem v-fékkel hulott szét az AC agy sza semmi köze hozzá hogy tárcsás vagy sima......

a váz nem bírja meg hülyeség......az 1380 grammos szkandium váz köszöni szépen bírja évek óta a tárcsát, egy isminek.....az enyém is gond nélkül bár Õ még nem kapott sokat.....de ha visszaemléxel tavaly a katalogus szerint nem volt v fék szem a kona szkandi vázon.....

nekem egyik fûzõtt tárcsás kerekemben sem volt 2-1,8-asnál vastagabb küllõ, az is általában 32 db ...köszönik szépen jól vannak......

az egyetlen teló amire én magamnak nem tennék tárcsát az a sid /de az én súlyom alá nem is kell sid/.....de könyebb embernek azt is nyugodtan....

súly : egy átlagos könnyebb v-fék kompletten kb 600 gramm, magura marta sl 700 gramm alatt van.....agyak nehezebbek össz tán 100 - 150 grammal ...
mirõl beszélünk ?
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#16925
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,355 posts

rendes 20mm-es lesz az is?

ejha

rihinek meg magyarázhattok úgysem lehet meggyõzni:p
majd rájön

jaja, rájöttek hogy súlyban szinte semmivel sem rosszabb, sõt talán azonos is. merevségben erõsségben verhetetlen, így ezt az alapból halott gyorszáras rendszereket remélem elfelejtik minden kategóriában - extrémben már folyamatban van, egyre több agy jön ki 9-10 mm-es gyorszárral, vagy rögtön átmenõtengellyel.
így a merevségre már nem lehet panaszkodni.

amúgy minden ember addig ír ilyen lelkesedéssel valami ellen, amíg nem teheti meg, de akarja, de így is próbálja magát lebeszélni róla, fõleg ha még beszállnának egy-ketten mellette.
csak ez most nem történt meg:)


Feltöltött kép

#16926
conor1326

conor1326

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,055 posts
rendes 20mm-es lesz az is?

ejha

rihinek meg magyarázhattok úgysem lehet meggyõzni:p
majd rájön
Autist Team:)



#16927
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,355 posts

nem azt mondom, hogy nincs értelme a vféknek, bár minden területen van nála jobb megoldás (trekking->dobfék, minden máshol tárcsa), de egy jól beállított sd5/7nél anyagilag nehezen jön ki jobban az ember. szal kb csk az ár, meg a súly, de a súly bõven kárpótolva van, ez kétoldalú...



hatalmas elõnye van, könnyû!
vitrinbringán, mely fel van matricázva hogy "ez csak 7 kiló 'azze" teljesen tökéletes.

csak komolyabb(versenykategóriás bringákról beszélünk vagy mi, Te mondtad Rihi) ott pont nem ez a lényeg, és nem is a súly az elsõ szempont, hanem a használhatóság az, mely legjobban szem elött van.

és tárcsa nemtárcsa között grammokban, illetve alig mérhetõ a különbség.
a pénz meg nem a fékek hibája.



ja, jövõre jön ki az átütõs XTR elsõagy, remélem végre a villagyártók is elkezdik gyártani az átütõs verseny CC villákat, illetve hétköznapi használatosakat is.
és a meregség kérdése meg is van oldva már jövõévtõl.

#16928
málna

málna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,117 posts
rihi: közlöd velünk, hogy nem értesz hozzá, aztán pedig oldalakon keresztül magyarázod mostmár teljesn összefüggéstelenül a dolgaidat.. ez miért jó?

a tárcsa nem szervízigényes, ezt el kell felejteni. nem hibásodik meg magától, jól ki van találva. valamint a küllõnél sokkal jobban számít a felni súlya, ezért érdemesebb ott spórolni. sõt, ha azt is hozzávesszük, hogy bizony lehet defektet kapni a túlmelegedett felni miatt, akkor ez is elõny a tárcsa mellett (bár ustnél tökmindegy, csak az gondolom megint nehéz :P)

nem azt mondom, hogy nincs értelme a vféknek, bár minden területen van nála jobb megoldás (trekking->dobfék, minden máshol tárcsa), de egy jól beállított sd5/7nél anyagilag nehezen jön ki jobban az ember. szal kb csk az ár, meg a súly, de a súly bõven kárpótolva van, ez kétoldalú...

#16929
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
rihi
hulye vagy es csoro
de errol nem a fekek tehetnek hanem te.

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#16930
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,364 posts
Meg persze az Alpokban egy esõs versenyen minden bokornál fékgumit cserélni sem egy leányálom.
Szerintem minden montira tárcsa való, ha az anyagiak engedik. De hogy az én Juicy 7-em mi a faszér ciripel állandóan? Meghülyülök!

#16931
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,355 posts
akkor az agyban van a hiba nem a tárcsában.
maga a tárcsa egy NEM hibásodó rendszer, évente félévente olajcsere, attól függ mennyire igényes az ember, nekem a pár hayesból asszem egyikben még nem is volt.
de illik.
az hogy te félsz, illetve nem érzed anyagilag kompatibilisnek magad egy tárcsafékkel, az meg megintcsak nem a fék hibája;)
túl határozotttan vagy a v fék mellett, és semmi nyitottság sincs benned.


emellett egy jó v fék(ami már drágább mint egy tárcsa) veri a nála olcsóbb tárcsafékeket, csak sokkal érzékenyebb sokkal sokkal több dologra. de aki profi, az át tudja hidalni ezt. de az meg már nem csak a súlyra megy;) hanem a használhatóságra is.

(Zerge pl - Saint DH tárcsafék, kistárcsával) - Lehet kicsivel könnyebb lenne a V-vel, de folyton megállni és kikaparni a sarat hogy elforduljon a kerék, hát nem egy szívderítõ mûvelet)

#16932
_rihi_

_rihi_

    vendég

  • fórumtag
  • 202 posts

Sztem ez a grammániázás egyes embereknél olyan méreteket ölt,hogy az már nem normális...
rihi:az hogy erõsebb küllõ kell tárcsás felnihez és ezért nehezebb az a kûllõ(alig mérhetõ),a felni meg kõnnyebb,nem gondolod ha kettõ kompenzálja egymást,esetleg a disc-es kerék még könnyebb is??
Nem vagyok elfogult,használtam már mindkettõt és nekem fontosabb az,hogy mihamarabb biztonságosan meg tudjak állni,mint a bringa súlya...


Ha az agyat is beleszámolod akkor nem könnyebb a tárcsás kerék!
Mellesleg a köllõszám is számít!
És sokkal több meghibásodási forrása van egy tárcsafékkel felszerelt bicónak...
Pölö: egy idõben az American Classic agyakban széthullott mindenkinek a csapágyazása! Én is ebben az idõben vettem meg az én hátsóagyamat, nekem még mindig jó, mivel nem tárcsásat vettem...
Azthiszem ma már megoldották ezt a problémát, de emlékszem hogy a boltban áltak sorba a külön kapható csapágyakért...
Az Akadályok Azért Születtek Hogy Legyõzzék Õket!
__________________HoNLaPoM______________________

Gyõzni Tudás: Mást Tenni Mint Amit A Legyõzöttek!

#16933
_rihi_

_rihi_

    vendég

  • fórumtag
  • 202 posts

kimondtad a lényeget
merev konzervativizmus, rajongás egyik oldalra, így még szép hogy ilyen koholt vádak alapján elitéled a másik oldalt
váz villa ugyanúgy bírja.
az említett pyxis is bírja


Jó, szerintem haggyuk abba, mert ha túl sokat beszélgetünk errõl, a vége az lesz hogy lecserélek mindent tárcsára... :)
Eszembejutott a jó tárcsa élménye...

A vicces félretéve azért nem bánkódok hogy v-fékem van, mert nekem elég...
De ismételem: ha sok pénzem lenne, talán én is elégedett tárcsaféktulajdonos lennék.
Az Akadályok Azért Születtek Hogy Legyõzzék Õket!
__________________HoNLaPoM______________________

Gyõzni Tudás: Mást Tenni Mint Amit A Legyõzöttek!

#16934
Mew

Mew

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 posts
Sztem ez a grammániázás egyes embereknél olyan méreteket ölt,hogy az már nem normális...
rihi:az hogy erõsebb küllõ kell tárcsás felnihez és ezért nehezebb az a kûllõ(alig mérhetõ),a felni meg kõnnyebb,nem gondolod ha kettõ kompenzálja egymást,esetleg a disc-es kerék még könnyebb is??
Nem vagyok elfogult,használtam már mindkettõt és nekem fontosabb az,hogy mihamarabb biztonságosan meg tudjak állni,mint a bringa súlya...

#16935
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,355 posts

Hol vannak a V-fék rajongói?



kimondtad a lényeget;)
merev konzervativizmus, rajongás egyik oldalra, így még szép hogy ilyen koholt vádak alapján elitéled a másik oldalt;)
váz villa ugyanúgy bírja.
az említett pyxis is bírja;)

#16936
_rihi_

_rihi_

    vendég

  • fórumtag
  • 202 posts

Rihi: most nem mérek meg egy küllõt, de az a súly, mely az 1.8 és a 2 között van, és már számít is(inkább a felni felé) az a súly közel sem számottevõ, meghajtásilag mármint, csak a birnga összsúlyában játszik szerepet.
csakúgy mint az agy, nem lesz nehezebb hajtani tõle.

ja, 2x küllõs XTR kerék is tárcsás
na meg deemax. és bírja


A légellenálást nem számoltátok bele! :P :)

Hol vannak a V-fék rajongói? Segítsetek már ti is bele a témába! :)
Az Akadályok Azért Születtek Hogy Legyõzzék Õket!
__________________HoNLaPoM______________________

Gyõzni Tudás: Mást Tenni Mint Amit A Legyõzöttek!

#16937
_rihi_

_rihi_

    vendég

  • fórumtag
  • 202 posts

mennyivel nehezebb?de most komolyan, az nem ér annyit? akkor az illetõ menjen kantifékkel, mert az mégkönyebb, sõt teló sem kell, jó a merevvilla...

a tárcsás felnik meg könyebbek mint a v fékesek


A súlyba ne csak a féket számold bele!
agy, küllõk, teleszkóp, váz... [egyébként a lyukszám is számít a felnin]
Egyébként meg az egyik haverom merevvillámal tekert végig egy versenyen, 2. lett! Igaz, nem volt benne csak egy durva felfelé, de akkoris...
Kis könnyû Pyxies, merevvillával... A kezét nem kímélte, nem javaslom senkinek! De a felfeléken [sok volt belõle] rendesen megnyomta!

A Disc-es felnik könnyebbek mint a fékezõfelületes társaik? olyan 30 g
a különbség a típusoknál...
pl.:
Mavic XC 717: http://ebike.hu/term...tb-26-coll/1149
Mavic XC 717 Disc: http://ebike.hu/term...6-coll-disc/292
Az Akadályok Azért Születtek Hogy Legyõzzék Õket!
__________________HoNLaPoM______________________

Gyõzni Tudás: Mást Tenni Mint Amit A Legyõzöttek!

#16938
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,355 posts
Rihi: most nem mérek meg egy küllõt, de az a súly, mely az 1.8 és a 2 között van, és már számít is(inkább a felni felé) az a súly közel sem számottevõ, meghajtásilag mármint, csak a birnga összsúlyában játszik szerepet.
csakúgy mint az agy, nem lesz nehezebb hajtani tõle.

ja, 2x küllõs XTR kerék is tárcsás :o
na meg deemax. és bírja:)

#16939
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
neked nem szamit de van akinek igen.


nem duplan szamit es nem haromszorosan
hanem a sugar negyzetesevel


es amikor tekersz akkor mivan a kullovel?

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#16940
_rihi_

_rihi_

    vendég

  • fórumtag
  • 202 posts

mondjuk egy kerámiás felni jó lehet... v fékkel persze ;)

de ami írsz az szimplán hülyeség
miért van a kiló alatt scott vázon tárcsafékszem, ha nem bírja? a skareb is bírja a féket, csak hajlong, de azért már vannak jóval merevebb megoldások is nála, ugyan abban a súlyban... pl reba, ami még nincs is rossz árban


Na miért is hívják ezeket versenykategóriás cuccoknak? Pl. említetted a Scott merevfarú XC vázát... Igen, van rajta tárcsafékszem, és a versenyzõk évente, 2 évente lecserélik ezeket a vázakat!
A küllõvel pedig nem igazán értek egyet! Egy forgó alakatrészen dupla annyira számít a súly! Fõleg a kereken, mivel õ neki a legnagyobb az átmérõje! Azért ha belegondolunk hogy milyen erõvel hathat egy 1.8-as küllõre egy jobb tárcsafék... A felni forogna tovább, de a küllõket megfogja a tárcsa, mint valami satu! Olyan mintha bepörgetnéd a kereket tök gyorsan, aztán az agyhoz közel lebedobnál egy faágat!
Az Akadályok Azért Születtek Hogy Legyõzzék Õket!
__________________HoNLaPoM______________________

Gyõzni Tudás: Mást Tenni Mint Amit A Legyõzöttek!