vagyis ugyan olyan mindengyik?sõt a deore kar is...
Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#16681
Posted 2006. August 06. - 12:27

#16682
Posted 2006. August 06. - 12:25

sõt a deore kar is...XT fékkar = Saint fékkar, csak ez saint színû és saint logoval, de ugyan az.

Dig: a gyári keményet énis rögtön cseréltem... puhára.
hibátlan lett tõle a fék.
de ne keverjük ide se a motorokat se az autókat, teljesen más a súly/sebesség/felület, mint itt...
elviekben azonos, de teljesen más tényezõk befolyásolják a rendszert.
#16683
Posted 2006. August 06. - 12:19

Asszem a hayes-nel kicsit nagyobb a betet, meg a rotor fekfelulet merete is 1-2mm-el,
Salsa : Viszont minel tobb a lyuk annal kisebb a fekfelulet

#16684
Posted 2006. August 06. - 12:07

Nekem az M4 nem visitott, hanem brutal modon fogott, ausztriaban is
DIg, valszeg azert nem tudtad rendesen hasznalni a Hope -okat, mert a szinteres betet miatt maskepp kell fekezni vele.
Saint - XT: es akkor mi van ha ugyan az csak mas szinben? Nem ertem ez miert problema. A Saint is es az XT is kituno fek.
"azon hogy a tárcsa hogy tudja hûteni a féktuskót"
Erdekes lenne ha a tarcsa hutene a feket. A tarcsa es a fekpofa talalkozik fekezeskor, ez a ketto melegszik a fekezestol, mindaddig amig osszeernek. A fektest es az olaj attol melegszik, hogy a fekpofa vezeti a hot a fektesre. A szinteres pofa jobban atadja a hot, a gyantas sokkal kevesbe. Vagyis a gyantas pofa mivel nem nagyon adja at a hot a fektestnek ( es ugyebar ugyanannyi ho termelodik igyis - ugyis ) ezert a gyantas pofa jobban fogja terhelni a tarcsat. Ezert jo ha olyan tarcsat vesz az ember, ami jol turi a nagy hohatasokat ( pl. Hope Floating ), nem deformalodik olyan konnyen es hamar visszahul a fekezes utan, hogy a kovetkezo fekezesnel a leheto legalacsonyabb hofokrol tudjon ujra felmelegedni.
Semmi próbléma csak 4 rugó/ db különbség ami egy párnál már 8.
Gondolom láttál már rendes autó féktárcsát és pl egy AMG Merci vagy Prosche-t. A különbség az, hogy míg az egyik telejsen tömör vagy a két oldala között vannak hûtõbordák addig a másiknál már rengeteg kis luk is van rajta ami a tárcsa hûtését szolgálja. Minnél jobban tudod hûteni a tárcsát annál kevésébé melegszik az olaj és a betét.
#16685
Posted 2006. August 06. - 12:01

Ez nem is igaz böbõ!
Akkor ajánlom neked hogy próbálj ki egy teli tárcsát amin nincsnek lyukak... A tárcsa kialakítása a legfontosabb a hûtés szempontjából, hiszen ez akadályozza meg betét melegedését ezáltal az olaj felmelegedését is. tévednék???

#16686
Posted 2006. August 06. - 11:54

Csak megis legalabb a feknyereggel legyen osszhangban. De kinek mi jon be.XT fékkar = Saint fékkar, csak ez saint színû és saint logoval, de ugyan az.
#16687
Posted 2006. August 06. - 11:53

#16688
Posted 2006. August 06. - 11:53

De akkor nem mondhatod el pontosan, hogy milyen feked is van valojaban.
Az xt fekkart mar helyettesiteni lehet saint fekkarral is.
Egyebkent sokszor lattam ilyen kombinaciokat, es egyet ertek vele, hogy jo.
XT fékkar = Saint fékkar, csak ez saint színû és saint logoval, de ugyan az.
#16689
Posted 2006. August 06. - 11:51

Nem veletlen az a neve hogy remeny, hisz csak remenykedhetsz benne hogy a hegy aljan megallsz vele:)
A saint tenyleg olyan jo mint az XT ha nem jobb es tenyleg majdnem ugyanaz a nyereg is.
Ha jol emlekszem van egy Isten fek kombinacio:
XT fekkar, Saint nyereg, XTR femes betet es Hayes rotor.
Nekem a gyári shimi betét nem jött be, de itt is többen panaszkodtak rá, hogy nagyon visított, a jó kis utángyártott BBB volt eddig a legjobb, komolyan:)
#16690
Posted 2006. August 06. - 11:48

De akkor nem mondhatod el pontosan, hogy milyen feked is van valojaban.Ha jol emlekszem van egy Isten fek kombinacio:
XT fekkar, Saint nyereg, XTR femes betet es Hayes rotor.
Az xt fekkart mar helyettesiteni lehet saint fekkarral is.
Egyebkent sokszor lattam ilyen kombinaciokat, es egyet ertek vele, hogy jo.
#16691
Posted 2006. August 06. - 11:44

A saint tenyleg olyan jo mint az XT ha nem jobb es tenyleg majdnem ugyanaz a nyereg is.
Ha jol emlekszem van egy Isten fek kombinacio:
XT fekkar, Saint nyereg, XTR femes betet es Hayes rotor.

#16692
Posted 2006. August 06. - 11:36

:-X
mindezt egy két hónapos mono m4-en szal nocomment
ezek után hope-ot köszi soha többet akárki akármit is mond
ja edit:
a srác akinek eladtam, mondta hogy a fékcsõ egyszerûen kijött a helyérõl, nem volt rendesen bepréselve a helyére
szal fasza, nah...
#16693
Posted 2006. August 06. - 11:32

#16694
Posted 2006. August 06. - 11:31

#16695
Posted 2006. August 06. - 11:29


DIg, valszeg azert nem tudtad rendesen hasznalni a Hope -okat, mert a szinteres betet miatt maskepp kell fekezni vele.
Saint - XT: es akkor mi van ha ugyan az csak mas szinben? Nem ertem ez miert problema. A Saint is es az XT is kituno fek.
"azon hogy a tárcsa hogy tudja hûteni a féktuskót"
Erdekes lenne ha a tarcsa hutene a feket. A tarcsa es a fekpofa talalkozik fekezeskor, ez a ketto melegszik a fekezestol, mindaddig amig osszeernek. A fektest es az olaj attol melegszik, hogy a fekpofa vezeti a hot a fektesre. A szinteres pofa jobban atadja a hot, a gyantas sokkal kevesbe. Vagyis a gyantas pofa mivel nem nagyon adja at a hot a fektestnek ( es ugyebar ugyanannyi ho termelodik igyis - ugyis ) ezert a gyantas pofa jobban fogja terhelni a tarcsat. Ezert jo ha olyan tarcsat vesz az ember, ami jol turi a nagy hohatasokat ( pl. Hope Floating ), nem deformalodik olyan konnyen es hamar visszahul a fekezes utan, hogy a kovetkezo fekezesnel a leheto legalacsonyabb hofokrol tudjon ujra felmelegedni.
I`m as fast as nobody!
#16696
Posted 2006. August 06. - 10:55

Így sokkal nagyobb felületen érintkezne a tárcsa és a betét amivel jócskán nõhetne a fékhatás.
Ez nem is igaz böbõ!
#16697
Posted 2006. August 06. - 08:48

Szóval ez nem probléma, nagyon erõs a fék, és a három közül a legmegbízhatóbb.
Persze mondhtnánk, én hazabeszélek mert nekem ilyen van, de voltak Magura-im, Hayes-ek, Hope-ok, és már a második bringám amire Saint kerül, tökéletesen meg vagyok vele elégedve, ha besül sem hangos és nem esik a nyomáspontja, a méretét meghazudtolóan tolerálja a pánikfékezéseket.
A hope meg györnyörû fék,(az újak, a mono széria) viszont a bélés az kritikán aluli, nekem sem a hatdugattyús, sem pedig az M4 nem jött be, sõt akinek eladtam sem tetszett, el is adta.
A hajtás pajtás DH team is sokat szívott a hope-okkal, és adták el gyorsan õket.
Egyébként CC-re például végképp nem való a régi négydugós hope mert nehéz.
Az olaj témához pedig, az olajnak itt nincs olyan nagy szerepe, pld a shimano ásványi olajjal dolgozik, a hope meg dot 5.1 és a hope az kriminálisan melegszik és úgy visít, hogy ez a mai napig vicc témája nálunk, hogy amikor jöttem lefelé a Schladmingi DH pályán már elõre hallottak, mert visított a fék.

#16698
Posted 2006. August 06. - 08:30


A kiszemelt darabok: Hope M4, Saint, Juicy 7.
A három közül a legbizalomgerjesztõbb egyértelmûen a Hope. Felépítése robosztus szerintem súlyban sem annyira gáz, viszont a fékbetétek megleptek. Hogy lehet akkora marhaságot csinálni, hogy egy négydugattyús fékben dugattyúnként van egy fékbetét. Ránézem és nem hittem a szememnek. Sokkal ésszerûbb ha oldalanként egy fékbetét az adott oldal teljes hosszában. Így sokkal nagyobb felületen érintkezne a tárcsa és a betét amivel jócskán nõhetne a fékhatás. ÉRTHETETLEN! Vagy az M4 mono már ilyen???
Az Avid Juicy 7 elég viccesen nézett ki a Hope után bár mindenki azt mondja annál sokkal jobb. Szegény darab elég leharcolt állapotban van minimum egy fékbetét csere plusz a hátsó fékcsõ is elég szarul nézett ki.
A Saint jó állapotban van XT karokkal és felépítésre is elég meggyõzõ. DE!!!! Ez a féktest tökéletesen megegyezik az XT-vel csak más a színe és a rajta lévõ felírat ( + a gyári fékbetét más) Ránézésre is már felötlött bennem a gondolat és amikor hazajöttem meg is néztem a neten a képeket. (Pl ebike). Nem tudom, hogy belsõ felépítésben van-e különbség, de számomra ez egy jó marketing fogásnak tûnik. Gyõzzön meg valaki az ellenkezõjérõl!!!!!
Sokszor volt már itt arról szó, hogy ez meg az a fék ilyen-olyan szar vagy jó. Viszont arról már kevésbé, hogy milyen körülmények között, kinek a keze alatt és hogy ez saját tapasztalat vagy egy másik emberke „oral history”-ja. PL nem mindegy hogy Ausztriában a 2 km-es lefelénél (DH) ahol végig fékezi kellett megfõtt a fék, vagy monjuk a HHH-ról (CC) lefelé jövet.
A fékeket megnézve (+az autózásban és motorozásban szerzett tapasztalok alapján) szerintem a fékek alapvetõen tárcsa betét olaj függõek (nem alivio) . Sokszor volt már arról is szó, hogy túlmelegszik a fék és beesik a kar: Ez NEM A FÉK HIBÁJA, hanem a szar és a hõt elvezetni képtelen tárcsáé és olajé. Rengeteg múlik a tárcsa hõelvezetésén a betét minõségén,azon hogy a tárcsa hogy tudja hûteni a féktuskót + az olaj mennyire bírja a hõt. Ezután jönne az hogy a fékkar féktuskó mûködése mennyire van összhangban illetve milyen fékhatást képes elérni.
Az egészet csak elmélkedésként írtam nem megsértve ezzel senkinek a fékét vagy a véleményét.
#16699
Posted 2006. August 04. - 21:04

pl itthon is van egy jó esztergályos. a mostani adaptereim is biliacélból vannak, szal nem vagyok finnyás. ott is csak akad olyan ami kell hulladékba, mert nem egy nagy darab az adapter. vagy ha nincs, akkor csinálok magamnak, csak még meditálni kell elõtte egy fél évet h legyen lelki erõm munkához fogni.
de kár h lusta vagyok, pedig még sokra is vihetném (de nagyképû viszont vagyok

#16700
Posted 2006. August 04. - 20:58

:cry: kár. akkor má megint fel kell csapnom acélmívesnek. és az itthoni körülmények közt elég necces. de sebaj megpróbálok bepofátlankodni a haveromhoz és majd megcsináljuk. tanév közben sok sok adaptert csináltam ám gyakszin, szal menni fog ez is.
vasárnap láttam egy gyereknél olyan is-pm adaptert, h szebb volt mint a gyári. de komolyan.
ok megnézem apróban
van egy olyan sufnis megoldás h 160-as elsõ is-pm 160-as adapter, + pm.is 170-es adapter, hátsó is féktest (mert hátra kell) + hézagoló gyûrûk amekkora kell. és így akkora tárcsához tudok barmolni késõbb is, amekkorához akarok ugye?
Nincs egy ügyeskezû esztergályos ismerõsöd??? Azoknak az ilyen szinte csemege.
