Sziasztok!
Visszaolvastam pár oldalt, és lehet h ezt a problémát mát megoldottátok más bringán, de azért megkérdezem. Megvettem életem első tárcsás gépét és tegnap gurultam vele először :-). Azt hallottam, hogy terhelés esetében a hátsó keréktől ilyen csiszatoló hang jön. Mintha valami hozzá érne valamihez. Aztán meghallgattam közelebbről és a tárcsa-fék együttese okozza. A beállítás során sokáig hallgatózott a srác, aki beállította és sok időt töltött vele, mire azt mondta, h ok. Kell ezeknek összkopni, mint a motoron? Vagy mi a helyzet?
Köszönöm a segítséget
Akkor, józan paraszti ésszel...
Ha sok időt töltött vele a szerelő, akkor nyilván éppen, hogy sikerült beállítania, ami aztán a használat során mindjárt elállítódott... Ismerős...:-)
Normálisan működő cuccot nem nehéz középre igazítani, (meg merem kockáztatni, hogy a féknyereg helyének eltalálása a fékbehúzós trükk nélkül is lehetséges, vagyis a féknyerget pofák nélkül szemre úgy állítod be, hogy a tárcsa középen legyen, és ha a tárcsa a kereket megforgatva nem tulizik, akkor jó lesz az fékpofával is :-)) tehát valami eleve nem (volt). normális.
Lehetőségek - látatlanban, első nekifutásra.
- Akkor nem ér csak hozzá, ha fékezés után lehűl a tárcsa.
- Nyolcas van a tárcsában - ezt én "háttérvilágítással" szoktam megnézni, de ha jó a szemed, lehet, hogy enélkül is ki lehet szúrni.Ehhez egy merülő elemmel ellátott első lámpa szükséges, a fék mögül óvatosan a szemedbe világítasz, az erős kontraszt miatt tök jól látni, hogy melyik ponton, illetve, hogy milyen hosszan (mekkora szögtartományban) ér bele a tárcsa a pofába.
- A hátsó kerék nincs kellően meghúzva, és amikor rátapsol a pedálra, az mozdul el, és persze mindjárt beleér a pofa a tárcsába.
- A hátsó kerék - ha csak kicsit is, de eleve ferdén van bent, vagy egy ütéstől egy picit elmozdult, és úgy is maradt - átütőtengely rulez :-)
- Ha csak kis mértékben is, de kotyog a hátsó agy.
A fentiek tetszőleges kombinációja, de végső soron nincs olyan sok lehetőség.
És persze, ideiglenesen, fel lehet tenni egy másik féket is ellenpróba gyanánt (gondolom egy szervizben ez nem gond :-), ha az nem működne valamiért szimmetrikusan.
Tehát , nem a beállítással kell tovább bajlódni, hanem a beállíthatatlanság okát megszüntetni.
Edited by Martin2004, 2014. April 08. - 17:04.