Ha a tárcsafék dugattyúi önbeállóak (ahogyan én is tudtam), csak akkor tudnak a megfelelő helyre visszaállni, ha az általam előbb említett dolgok nem állnak fent (annyit felejtettem ki, hogy a dugattyú is szorulhat). Ha önbeálló, akkor meg nem kell kézzel rásegíteni normális esetben. Önbeállító, tehát nem manuálisan beállítandó!
Nem vagyok szakember fék téren de értelemszerűen mivel egy hidraulikus cső megy a nyereghez, mindkét dugattyút az a nyomás irányítja, tehát elvileg egyenletesen oszlik el a nyomás. Ez azt jelenti hogy ugyanannyira kellene elmozogniuk, és a vákuum hatására amikor elengeded a fékkart ugyanannyit kéne visszafelé is mozogniuk, tehát önbeállóak. De attól függetlenül elállítodhatnak, pl. ha valami akadály vagy sár kerül az egyik oldalon a dugattyú/fékpofa és a tárcsa közé amikor fékezel, ettől mivel eloszlik a nyomás mindkét dugattyú elmozdulhat. De valószínűbb hogy ez azért történik meg mert egy nyolcas kerül a féktárcsába, vagy rosszul rögzíted a kereket amiért egy oldalra hajlik (ami önmagában is csinálhat elhajlást a tárcsában).
Még talán az is érdekes info hogy a fékpofákat vagy a "csipesz" rugó tolja vissza, vagy egyes fékrendszereknél mágneses (ott nincs csipesz).
Egyébként kipróbáltam a hosszú fékezést, nem segít tárcsaegyenesítés ügyben, úgyhogy csak az a kérdés maradt hogy van tárcsa aminél igen? És az akkor nem rosszabb minőségű, mert csak úgy ferdül fékezésnél?
És akkor lenne rögtön még egy kérdésem: elnyalt fékpofa rögzítő csavart hogy a pipacsba lehet kibányászni? Fogóval nem sikerült forgatni, levágni nem lehet mert a menet rögtön a fej mögött van, tehát benne maradna, kifúrni tönkretenné az (alu) menetet, ráhegeszteni egy kart szintén a nyerget. Csak az az ötletem maradt hogy reszelek bele rovátkákat és úgy próbálom megfogni fogóval.