Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18508 hozzászólás a témában

#1301
Martin2004

Martin2004

    vendég

  • fórumtag
  • 92 hozzászólás

!

 

Az eredeti fékolajjal mindenképp érintkezik a dugattyú

 

Így már világos, köszi!



#1302
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

3. Kérlek hazugsággal ne tömd a fórumot. Bármihez nyúlok, megköszöni a törődést.

4. Egy közös ismerősünk ajánlotta, hogy így cseréljek kormánycsapágyat, valószínűleg őt nem f*sozod. Kevésbé felszerelt szervizek közül is előfordul, ahol így oldják meg, személyesen mondták (pl. Pedál Sport Pécs). Bár azóta működik, de már azt is leírtam, hogy nem volt legszebb megoldás, senkinek sem tanácsoltam.

5. Kérlek.

 

Mellesleg, nem én tömöm f*ssal a fórumot. Van itt elég "okos", de nem idézek.



#1303
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.297 hozzászólás

1. volt.

2. nem szégyellem magam.

3. a tény, hogy bármihez nyúlsz egyből f*ssá válik az valami egészen megmagyarázhatatlan fenomén. 

4. ha jól belegondolok nem is igazán a fékkel kapcsolatos eszmecsere ütötte ki a f*sproof biztosítékot, hanem a 3. pontban említett jelenség, amit kormány/hajtás/kcs/whatever vonalon tudsz produkálni.

5. megkövetem magam, tényleg szégyellni való a viselkedésem; egy tiltással megkímélhető a napi agytörzsi fallosz, amit tőled kapok.

6. további jó csapágygolyó kergetést!


  • MJani01 kedveli ezt

#1304
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Volt már a fikázók közöl bárkinek Hayes Stroker Trail féke??? Mert akkor tudná miről van szó és nem f*sozna! Egyébként sem értem hogy veszik egyesek a bátorságot ilyen hangnemben a fórumtársaik hozzászólásaiba beleköpködni. Szégyellhetitek magatokat.

nekem volt. ma, némileg több tapasztalattal visszatekintve, tényleg egy fos.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1305
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Volt már a fikázók közöl bárkinek Hayes Stroker Trail féke??? Mert akkor tudná miről van szó és nem f*sozna! Egyébként sem értem hogy veszik egyesek a bátorságot ilyen hangnemben a fórumtársaik hozzászólásaiba beleköpködni. Szégyellhetitek magatokat.



#1306
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.995 hozzászólás

ezek a problémák hány óra/mennyi km használat után jelentkeznek nálatok? és milyen körülmények között használjátok a gépet, hogy ennyire aktívan tudjátok darálni a f*st? a használtan vett 775-ös xt fékszettem egy olajcsere után megfog bárhol. (~16.10kilós bringa, 180-as tárcsák) 

de különbenis: "Brakes are for gays!"

 

tudod, ez egy tárcsafékes topic, itt mindenki annyi f*st darál tárcsafék ügyben, amennyit akar vagy nem szégyell. :) kár beszólogatni.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1307
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.297 hozzászólás

ezek a problémák hány óra/mennyi km használat után jelentkeznek nálatok? és milyen körülmények között használjátok a gépet, hogy ennyire aktívan tudjátok darálni a f*st? a használtan vett 775-ös xt fékszettem egy olajcsere után megfog bárhol. (~16.10kilós bringa, 180-as tárcsák) 

de különbenis: "Brakes are for gays!"


  • filmes kedveli ezt

#1308
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Ide is (mármint a dugattyú _külsejére_) fékolaj kell, láncolaj (mivel az van kéznél) nem jó?  :)

 

Ez csak egy tipp volt. Meg lehet próbálni kívülről, eredeti Shimano fékolajjal tisztítani (természetesen csak ha ez van benne), mielőtt szétkapja a féknyerget és kiveszi a dugattyúkat, de nem biztos, hogy beválik. Az olajat célszerű letisztítani a művelet után, mert csak beleragad a por és utána rosszabb lesz mint előtte.

 

Az eredeti fékolajjal mindenképp érintkezik a dugattyú, az nem árthat neki, legfeljebb nem is használ. Mást rákenni szerintem kimondottan ártalmas, nem tudni milyen reakcióba lép a gumival, a fékolajjal és még beleragadhat a kosz/por (beleértve a fékport) is.

 

Szerk.: Ezt csak akkor csinálnám, ha már amúgy is gond van és szétszedés előtt áll. Ha jól működik, nem bántanám. Ha fékfolyadék van a fékben, azt szintén kihagynám, lemarja a festéket is ha melléfolyik.


freddyke módosította - 2014. április 10. - 01:18


#1309
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
Azert kerdezd meg a trialosokat is errol.
:D

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#1310
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

Ide is (mármint a dugattyú _külsejére_) fékolaj kell, láncolaj (mivel az van kéznél) nem jó?  :)


Valószínűsítem, hogy más a viszkozitása és az összetétele. Motorolaj vagy sebességváltóolaj sem jó fékekbe.

#1311
Martin2004

Martin2004

    vendég

  • fórumtag
  • 92 hozzászólás

 Mivel a Shimano nem fékfolyadékot, hanem ásványi olajat használ, ami nem maró hatású, a dugattyúkat kinyomott állapotban akár meg is lehetne kenni pár csepp fékolajjal

Ide is (mármint a dugattyú _külsejére_) fékolaj kell, láncolaj (mivel az van kéznél) nem jó?  :)



#1312
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Igen, elviekben így kell mozogjon. Felszereled, majd behúzod párszor akkor be kéne álljon magától a megfelelő távolságokra, de nekem ha egyszer beállítják, akkor 1 héten belül megint beleér a tárcsába a pofa. Szerintem nagyon szét kéne szedni és megtakarítani a dugattyúkat is, mert valami gebasz van, majd újratölteni és légteleníteni.

 

Így már értem mi a gond. Én a Hayes Stroker Trail-t sosem szedtem szét. 4 éves koráig csak nagyon ritkán, utána egyre gyakrabban kezdett olyat csinálni, hogy néha nem ment vissza az egyik dugattyú és súrlódott a tárcsán a fékpofa. Én azt csináltam, hogy kivettem a fékpofákat, visszanyomtam a dugattyúkat, járattam a kart, amíg ki nem jöttek valamennyire (csak egy határig, természetesen nem nyomtam ki a fékfolyadékot), majd megint visszanyomtam a dugattyúkat és ezt addig ismételgettem, amíg a visszanyomás könnyen nem ment (általában 3-4-szer). Utána egy darabig jó volt. Mivel a Shimano nem fékfolyadékot, hanem ásványi olajat használ, ami nem maró hatású, a dugattyúkat kinyomott állapotban akár meg is lehetne kenni pár csepp fékolajjal (pl. vékony körecsettel), ami leszedi a szennyeződést és így megúszod a szétszedést. Utána le lehet törölni az olajat. Bár lehet ezt nem kivitelezhető.



#1313
Wolfman8

Wolfman8

    vendég

  • fórumtag
  • 121 hozzászólás

Egyben tartja a féked.

Tehát ha azt a két csavart kicsavarom, akkor szét tudom ketté szedni a féket!? Erre gondoltam én is, de nem láttam még ilyet.



#1314
BlackTriple

BlackTriple

    újonc

  • fórumtag
  • 17 hozzászólás

 

Akkor, józan paraszti ésszel...
 
Ha sok időt töltött vele a szerelő, akkor nyilván éppen, hogy sikerült beállítania, ami aztán a használat során mindjárt elállítódott... Ismerős...:-)
Normálisan működő cuccot nem nehéz középre igazítani, (meg merem kockáztatni, hogy a féknyereg helyének eltalálása a fékbehúzós trükk nélkül is lehetséges, vagyis  a féknyerget pofák nélkül szemre úgy állítod be, hogy a tárcsa középen legyen, és ha a tárcsa a kereket megforgatva nem tulizik, akkor jó lesz az fékpofával is :-)) tehát valami eleve nem (volt). normális.
Lehetőségek -  látatlanban, első nekifutásra.
- Akkor nem ér csak hozzá, ha fékezés után lehűl a tárcsa.
- Nyolcas van a tárcsában - ezt én "háttérvilágítással" szoktam megnézni, de ha jó  a szemed, lehet, hogy enélkül is ki lehet szúrni.Ehhez egy merülő elemmel ellátott első lámpa szükséges, a fék mögül óvatosan a szemedbe világítasz, az erős kontraszt miatt tök jól látni, hogy melyik ponton, illetve, hogy milyen hosszan (mekkora szögtartományban) ér bele a tárcsa a pofába.
- A hátsó kerék nincs kellően meghúzva, és amikor rátapsol a pedálra, az mozdul el, és persze mindjárt beleér a pofa a tárcsába.
- A hátsó kerék - ha csak kicsit is, de eleve ferdén van bent, vagy egy ütéstől egy picit elmozdult, és úgy is maradt - átütőtengely rulez :-)
- Ha csak kis mértékben is, de kotyog  a hátsó agy.
A fentiek tetszőleges kombinációja, de végső soron nincs olyan sok lehetőség.
És persze, ideiglenesen, fel lehet tenni egy másik féket is ellenpróba gyanánt (gondolom egy  szervizben ez nem gond :-), ha az nem működne valamiért szimmetrikusan.
Tehát , nem a beállítással kell tovább bajlódni, hanem a beállíthatatlanság okát megszüntetni.

 

Szuper, köszönöm! Akkor utána járok egy kicsit jobban :) Azt hittem , h majd összeszoknak :)



#1315
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Ha sok időt töltött vele a szerelő, akkor nyilván éppen, hogy sikerült beállítania, ami aztán a használat során mindjárt elállítódott... Ismerős...:-)


Lehet még váztolerancia is, ha nem ül fel rendesen a nyereg akkor egyenesbe kéne maratni a vázon a felfogatási pontokat, amit persze pár nappal a vásárlás utánig egyszerűbb azzal megoldani hogy visszaviszed és kérsz helyette másikat mert gyakorlatilag hibás termék. De ez a legrosszabb eset, szerintem érdemes előbb megnézetni egy (másik) szakemberrel.
 

Ehhez egy merülő elemmel ellátott első lámpa szükséges


Vagy bármilyen erős fényforrás, csak ideiglenes eléragasztasz egy papírdarabot, ha kell többször összehajtogatva.



#1316
Martin2004

Martin2004

    vendég

  • fórumtag
  • 92 hozzászólás

Sziasztok!

Visszaolvastam pár oldalt, és lehet h ezt a problémát mát megoldottátok más bringán, de azért megkérdezem. Megvettem életem első tárcsás gépét és tegnap gurultam vele először :-). Azt hallottam, hogy terhelés esetében a hátsó keréktől ilyen csiszatoló hang jön. Mintha valami hozzá érne valamihez. Aztán meghallgattam közelebbről és a tárcsa-fék együttese okozza. A beállítás során sokáig hallgatózott a srác, aki beállította és sok időt töltött vele, mire azt mondta, h ok. Kell ezeknek összkopni, mint a motoron? Vagy mi a helyzet?

Köszönöm a segítséget :)

 

 

 

Akkor, józan paraszti ésszel...
 
Ha sok időt töltött vele a szerelő, akkor nyilván éppen, hogy sikerült beállítania, ami aztán a használat során mindjárt elállítódott... Ismerős...:-)
Normálisan működő cuccot nem nehéz középre igazítani, (meg merem kockáztatni, hogy a féknyereg helyének eltalálása a fékbehúzós trükk nélkül is lehetséges, vagyis  a féknyerget pofák nélkül szemre úgy állítod be, hogy a tárcsa középen legyen, és ha a tárcsa a kereket megforgatva nem tulizik, akkor jó lesz az fékpofával is :-)) tehát valami eleve nem (volt). normális.
Lehetőségek -  látatlanban, első nekifutásra.
- Akkor nem ér csak hozzá, ha fékezés után lehűl a tárcsa.
- Nyolcas van a tárcsában - ezt én "háttérvilágítással" szoktam megnézni, de ha jó  a szemed, lehet, hogy enélkül is ki lehet szúrni.Ehhez egy merülő elemmel ellátott első lámpa szükséges, a fék mögül óvatosan a szemedbe világítasz, az erős kontraszt miatt tök jól látni, hogy melyik ponton, illetve, hogy milyen hosszan (mekkora szögtartományban) ér bele a tárcsa a pofába.
- A hátsó kerék nincs kellően meghúzva, és amikor rátapsol a pedálra, az mozdul el, és persze mindjárt beleér a pofa a tárcsába.
- A hátsó kerék - ha csak kicsit is, de eleve ferdén van bent, vagy egy ütéstől egy picit elmozdult, és úgy is maradt - átütőtengely rulez :-)
- Ha csak kis mértékben is, de kotyog  a hátsó agy.
A fentiek tetszőleges kombinációja, de végső soron nincs olyan sok lehetőség.
És persze, ideiglenesen, fel lehet tenni egy másik féket is ellenpróba gyanánt (gondolom egy  szervizben ez nem gond :-), ha az nem működne valamiért szimmetrikusan.
Tehát , nem a beállítással kell tovább bajlódni, hanem a beállíthatatlanság okát megszüntetni.

Martin2004 módosította - 2014. április 08. - 17:04


#1317
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.995 hozzászólás

Azt meg tudjátok mondani, hogy az a két fekete torxos csavar mire szolgál?
Shimnao BR-M445


Egyben tartja a féked.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1318
Wolfman8

Wolfman8

    vendég

  • fórumtag
  • 121 hozzászólás

Azt meg tudjátok mondani, hogy az a két fekete torxos csavar mire szolgál?

Shimnao BR-M445



#1319
Wolfman8

Wolfman8

    vendég

  • fórumtag
  • 121 hozzászólás

Nem vagyok szakember fék téren de értelemszerűen mivel egy hidraulikus cső megy a nyereghez, mindkét dugattyút az a nyomás irányítja, tehát elvileg egyenletesen oszlik el a nyomás. Ez azt jelenti hogy ugyanannyira kellene elmozogniuk, és a vákuum hatására amikor elengeded a fékkart ugyanannyit kéne visszafelé is mozogniuk, tehát önbeállóak.

Igen, elviekben így kell mozogjon. Felszereled, majd behúzod párszor akkor be kéne álljon magától a megfelelő távolságokra, de nekem ha egyszer beállítják, akkor 1 héten belül megint beleér a tárcsába a pofa. Szerintem nagyon szét kéne szedni és megtakarítani a dugattyúkat is, mert valami gebasz van, majd újratölteni és légteleníteni.



#1320
Wolfman8

Wolfman8

    vendég

  • fórumtag
  • 121 hozzászólás
Biztos hogy nem keverem, de nem is erről beszéltem. Azt mondom, hogy ha egyszer egy olajos rendszer be van állítva, majd valami hiba folytán mégis elállítódik, kevésbé csúsznak vissza a helyükre, akkor nem fog rajta segíteni az hogy visszatolod, mert oka van annak hogy elállítódott.