Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18505 hozzászólás a témában

#1061
kisskarex

kisskarex

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás

Sziasztok.

köszi a segitséget sokat segitett igaz hogy angol de a lényeget értettem!

Annyit még megkérdeznék tőletek hogy ennek a tárcsaféknek mindig ilyen hangosnak kell lennie vagy a használat során bekopik és elmúlik?Fékezéskor olyan hangja van mint egy vasuti szerlvénynek 100-ról lassitva ez narmális?

Valamint a hozzá kapott AVID tárcsa nekem elég pilickának tűnik nem fog ez nekem szétesni eltörni stb stb??Brutálisabb tárcsákat képzeltem de ezek vékonyak mint a staniol papir.

Előre is köszönöm!

Üdv.



#1062
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás
http://ebike.hu/gyik...gy-dot-fekolaj/ Találtam még egy ilyet, ami szintén alátámasztja, hogy egy fékfolyadék csere akár több gondot okozhat, mintha nem cseréli az ember. (gondolok itt a nyitva felejtett, felvizesedő DOT folyadékokra)

#1063
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.993 hozzászólás

saw-a-commercial-for-myspace-today-5305.


Kisherceg módosította - 2014. július 29. - 14:15

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1064
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

nyugodtan fejezd be a gondolatod!

amúgy többen, többféleképp is leírták/tuk már, hogy mit lehetne tenni, csak te épp nem voltál képes fölfogni. node ne keseredj el ezen, nem vagyunk birtokában egyforma értelmi képességeknek és ez így van jól.


Többen is magyaráztátok, hogy essek neki magam, holott többször leírtam, hogy nem megy.
De egy trollnak ezt úgyis hiába magyarázom.
Na, goodbye, mentél vissza a trollistára.

#1065
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.297 hozzászólás

Köszi neked is, freddykének is!
(Kb azt vártam, amit freddyke írt, nem baszogatást, pláne nem olyanoktól akik...)

nyugodtan fejezd be a gondolatod!

 

amúgy többen, többféleképp is leírták/tuk már, hogy mit lehetne tenni, csak te épp nem voltál képes fölfogni. node ne keseredj el ezen, nem vagyunk birtokában egyforma értelmi képességeknek és ez így van jól.


mof módosította - 2014. július 29. - 12:30


#1066
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.993 hozzászólás

egy ???

 

gondolom úgy értette, hogy a többivel simán csak sok probléma van. :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1067
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

Akkor kezdj el magad szerelni. Itt egy nagyon jó videó Elixir légtelenítésről. Megveszed a szettet, amit ajánlottak a többek és nekiállsz. Ha nem jó, újrakezded és max a fékolaj fogy, de bármelyik jobb benzinkúton kaphatsz DOT-os olajat.
http://www.pinkbike....rakes-2010.html

Köszi neked is, freddykének is!
(Kb azt vártam, amit freddyke írt, nem baszogatást, pláne nem olyanoktól akik...)

Sajnos a bringám - ezt sokszor leírtam - komolyabb darab annál, aminek még neki mernék esni.
Marad a szerviz.
Különösen azután, hogy tegnap felhívtam egy másik szervizt is, hogy legyen biztonsági tartalék, ha itt nem jön össze és a srác nem volt túl boldog amikor elmondtam, hogy milyen fékről van szó.
Bár ő egyéb gondokat említett (nem mindegy, hogy kopott vagy új betétek vannak benne az olajcsere során - amit ugyan nem értek, de mindegy)

SokadikX módosította - 2014. július 29. - 12:00


#1068
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Van az Avid-nak egy szériája, amivel nagyon sok a probléma,

egy ???


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1069
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

Nem gondolom, hogy azon a fél deci folyadékon spórolnának. Meg aztán mit öntenének bele, ami nem bántja a tömítéseket és olcsóbb is? Vizet? Inkább csak nem voltak elég alaposak és maradt benne egy kis leveő. Ennyi! Vagy vidd el szervizbe, hogy nézzenek rá újra, vagy ha nem bízol bennük, akkor vegyél egy ilyet és kezdd el te magad megcsinálni a videó alapján. Attól, hogy minden nap leírod ide ugyan azt még nem fog megjavulni.


Nem tudom, miért olyan nehéz felfogni, hogy csak az érdekel, látott-e már más is ilyet.
El fogom vinni oda, ahol csinálták a cserét, csak jó lett volna, ha úgy megyek oda, hogy nagyjából képben vagyok és nem olyasmi miatt reklamálok, ami normál működés.

#1070
Grande

Grande

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.328 hozzászólás

Miután néhány év óta csökönyösen bizalmatlan vagyok minden szervizzel szemben, mert nem tudom ellenőrizni, hogy mit csinálnak a bringámmal...

Akkor kezdj el magad szerelni. Itt egy nagyon jó videó Elixir légtelenítésről. Megveszed a szettet, amit ajánlottak a többek és nekiállsz. Ha nem jó, újrakezded és max a fékolaj fogy, de bármelyik jobb benzinkúton kaphatsz DOT-os olajat.

http://www.pinkbike....rakes-2010.html

 

Hidd el, én is paráztam a szereléstől, de egyszerűen muszáj (rájössz) megtanulnod idővel + spórlsz vele és tanulsz belőle.

Egyébként Elixir R SL-em van 2 éve. Bár keveset használom a gépet, de minden évszakban és nincs probléma vele.



#1071
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Van az Avid-nak egy szériája, amivel nagyon sok a probléma, többek között folyamatos fellevegősödés, nekem ilyen jött az új bringámmal és még új korában eladtam. Fórumokon utána lehet keresni.

 

Annak nincs értelme, hogy minden lejtőzésnél görcsölsz a fék miatt és rágod magad, hogy az a szerviz mit szúrt el. Náluk tudsz reklamálni, hogy ez van a fékkel és garanciában oldják meg. Ha annyira nem bízol bennük, hogy többet nem akarod a kezükbe adni, akkor felejtsd el őket.

 

Én is azt gondolom, hogy alapvetően két lehetőség van, 1. megtanulsz szerelni és abban segít a fórum vagy 2. keresel egy olyan szerelőt, akiben megbízol. Megértem, hogy nincs mindenkinek érzéke a szereléshez, ez esetben marad az utóbbi.

 

Nagyon kicsi az esélye, hogy más olyan lelkiismeretességgel, alapossággal végzi el a munkát, ahogy magadnak megcsinálnád, általában nem azért mert nincs meg a tudása, nincs rá idő. Persze vannak kontárok, barbárok is, de szerintem a legtöbb helyen úgy fogják megcsinálni, hogy teljesen jó lesz. Én ugyanígy vagyok az autómmal, az egyik Opelnél egy tanulót küldtek rá, rossz volt nézni mit csinál a gyertyákkal tekergette ki be mert nem jött le a kulcs), az ráejtette a kulcsot a lakkfényezett lökhárítóra (mindezt előttem) és a végén amikor megkérdeztem hova esett a kulcs akkor "nem tudták". Az öreg ellenőrizte a munkáját, tehát a végén biztos jó lett, ezért nem reklamálhatok, maximum a kulcs ráejtés miatt. Ha máshova viszem ugyanezt csinálják, legfeljebb be sem engednek, maximum az üvegfalon át nézhetem. Én úgy vagyok vele, hagyni kell őket dolgozni, de nem árt nézni mit csinálnak, én is szeretem látni hogy tényleg kicserélik a szűrőt, kiengedik az olajat és azt töltik bele amit én vittem. Csak a legtöbben nem szeretik ha nézik őket, illetve kerékpárszervizben nincs is lehetőség. Ezt általában be kell nyelni ha mással csináltatod.

 

Lehet találni tisztességes szerelőt (főleg Budapesten, ha jól értem ott keresel), akire nyugodtan rábízhatod.



#1072
filmes

filmes

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.600 hozzászólás

Miután néhány év óta csökönyösen bizalmatlan vagyok minden szervizzel szemben, mert nem tudom ellenőrizni, hogy mit csinálnak a bringámmal...
Nem egyszerűen a túlmelegedéstől tartok, hanem attól, hogy a spórolás kedvéért valami olcsóbb lötty kerül a korábbi fékfolyadék helyére, amit csak abból fogok észrevenni, hogy felforrt egy hosszú lejtőn.
Ahogy elvileg a csere után levegős sem lehetne, az első mégis az maradt/az lett, mert korábban nem produkált ilyen durva dolgot, illetve a hátsóban sem vagyok teljesen biztos, hogy mentes a levegőtől.

És persze lehet, hogy rosszul csinálok valamit, de amikor 60 feletti sebességet látok az órán és még épp csak elindultam a hegyről lefelé, akkor kicsit ideges tudok lenni és húzom a fékeket.

 

Nem gondolom, hogy azon a fél deci folyadékon spórolnának. Meg aztán mit öntenének bele, ami nem bántja a tömítéseket és olcsóbb is? Vizet? Inkább csak nem voltak elég alaposak és maradt benne egy kis leveő. Ennyi! Vagy vidd el szervizbe, hogy nézzenek rá újra, vagy ha nem bízol bennük, akkor vegyél egy ilyet és kezdd el te magad megcsinálni a videó alapján. Attól, hogy minden nap leírod ide ugyan azt még nem fog megjavulni.



#1073
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

Ha viszont mégis túlmelegíted hazai körülmények között, akkor valamit rosszul csinálsz.

Miután néhány év óta csökönyösen bizalmatlan vagyok minden szervizzel szemben, mert nem tudom ellenőrizni, hogy mit csinálnak a bringámmal...
Nem egyszerűen a túlmelegedéstől tartok, hanem attól, hogy a spórolás kedvéért valami olcsóbb lötty kerül a korábbi fékfolyadék helyére, amit csak abból fogok észrevenni, hogy felforrt egy hosszú lejtőn.
Ahogy elvileg a csere után levegős sem lehetne, az első mégis az maradt/az lett, mert korábban nem produkált ilyen durva dolgot, illetve a hátsóban sem vagyok teljesen biztos, hogy mentes a levegőtől.

És persze lehet, hogy rosszul csinálok valamit, de amikor 60 feletti sebességet látok az órán és még épp csak elindultam a hegyről lefelé, akkor kicsit ideges tudok lenni és húzom a fékeket.

SokadikX módosította - 2014. július 29. - 09:39


#1074
filmes

filmes

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.600 hozzászólás

nagyon-nagyon balf.nak kell lenni, hogy dot helyett egy szervizes ásványi olajjal töltsön föl avid féket.

 

Nálam megvolt! Avid Juicy 5-be shimano olajat raktak. Na azóta szerelek mindent magam.

 

 

Hm. Két-három fokkal (igaz, merő jóindulatból) eltekert kormány, kissé furcsán működő tárcsafék. Ilyenkor azért elég sok dolog megfordul a fejemben, hogy vajon miért... Egyébként utánanéztem: az Elixirbe DOT4 és DOT5.1 mehet, a kettő közt 30 fok az eltérés forráspontban (valaki itt nemrég kiröhögött, hogy ilyesmin aggódok... - nem emlékszem, ki volt az a szakértő), ami hosszú lejtőn azért sokat számíthat és semmi mást nem szabad belé tölteni. Pl. DOT5-t sem...

Na most, ha valaki úgy nyúl hozzá, hogy ezzel nincs tisztában... (mondjuk alig észrevehetően rajta van a fékkaron is)

 

Ha rossz olaj kerül a fékedbe azt észre fogod venni. A DOT-os fékben az ásványi olajtól megdagadnak a tömítések. Nem kicsit, hanem nagyon. Úgy hogy nem tud mozogni a fékkar. Szóval nyugodj meg, biztos jót töltöttek bele. Egyébként elixir fékeknél teljesen normális, ha a normálistól eltérő pozícióban kicsit beljebb kerül a nyomáspont. Mondjuk, ha markolatig tudod húzni, akkor valószínű, hogy levegős. Nem egyszerű őket légteleníteni. Van, hogy többször is végig kell csinálni mire jó lesz.

Ne haragudj, de azon viszont nekem is röhögnöm kell, hogy a túlmelegedéstől félsz. Bringáznak ám emberek az alpokban is és mégsem halnak sorra a felforralt fékek miatt. Ha viszont mégis túlmelegíted hazai körülmények között, akkor valamit rosszul csinálsz.


filmes módosította - 2014. július 29. - 09:10


#1075
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

tehát akkor milyen megoldást vársz ettől a fórumtól?

troll(kodás)tól menteset.
Pl. ha valakinek ugyanilyen fékje van, annál hogy viselkedik?
Mert ha jól emlékszem, itt volt valaki "szakértő", aki szerint ha a hátsó kerékre állítva húzom be a féket és felpuhul, az azt jelenti, hogy levegős. Azóta két szervizes is megerősítette, hogy ezektől normális.
Szóval elképzelhető, hogy akár ez is normális működés, csak eddig nem vettem észre.

#1076
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.297 hozzászólás

tehát akkor milyen megoldást vársz ettől a fórumtól?



#1077
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

nézd.. dobálhatjuk itt egymásnak a labdákat, de attól még én komolyan nem fogom megértem mi a problémád. biztosan nem cserélték el a folyadékokat, gondolom nem valami sufniba vitted, ha tízezrekről beszéltél korábban. ahhoz, hogy elforralj egy féket, komoly lejtőre és borzasztó technikai hiányosságokra van szükség. szóval ezért továbbra is ki foglak röhögni;) ha meg nem bízol a boltosokban, akkor kénytelen leszel magad megtanulni szerelni és konkrét kérdésekkel a fórumhoz fordulni, mert így csak egy látnok tud rajtad segíteni. kezdésnek szerezz be egy légtelenítő szettet. és/vagy írd meg, hogy melyik városban élsz, hátha valamelyik földid tud javasolni megbízható szervizt.

Két röhögés közt nézd meg a szóban forgó fék leírását!
Kétféle löttyöt szabad beletölteni. Mivel momentán úgy tűnik, rosszabb állapotban kaptam vissza a biciklimet, mint ahogy leadtam... kezd meginogni a bizalmam. És hát láttam már érdekes dolgokat szervizektől, itt meg most jártam először, több infóm nincs róluk.
Komolyabb lejtő? A budai hegyek többsége olyan, hogy épeszű ember lefelé szinte folyamatosan fékez. Így is 50 körül gurul a gép lefelé, kilométereken át. (Nem turista utakon, hanem betonon)

SokadikX módosította - 2014. július 28. - 23:38


#1078
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.297 hozzászólás

nézd.. dobálhatjuk itt egymásnak a labdákat, de attól még én komolyan nem fogom megértem mi a problémád. biztosan nem cserélték el a folyadékokat, gondolom nem valami sufniba vitted, ha tízezrekről beszéltél korábban. ahhoz, hogy elforralj egy féket, komoly lejtőre és borzasztó technikai hiányosságokra van szükség. szóval ezért továbbra is ki foglak röhögni;) ha meg nem bízol a boltosokban, akkor kénytelen leszel magad megtanulni szerelni és konkrét kérdésekkel a fórumhoz fordulni, mert így csak egy látnok tud rajtad segíteni. kezdésnek szerezz be egy légtelenítő szettet. és/vagy írd meg, hogy melyik városban élsz, hátha valamelyik földid tud javasolni megbízható szervizt. 



#1079
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

nagyon-nagyon balf.nak kell lenni, hogy dot helyett egy szervizes ásványi olajjal töltsön föl avid féket. a hátsó féknek mindig lesz egy kis rugalmassága a hosszabb fékcső miatt. ne aggódj, ne komplikáld túl. használd és élvezd amíg jó. (mindenféle rossz szánék nélkül írom-kivételesen:D)

Hm. Két-három fokkal (igaz, merő jóindulatból) eltekert kormány, kissé furcsán működő tárcsafék. Ilyenkor azért elég sok dolog megfordul a fejemben, hogy vajon miért... Egyébként utánanéztem: az Elixirbe DOT4 és DOT5.1 mehet, a kettő közt 30 fok az eltérés forráspontban (valaki itt nemrég kiröhögött, hogy ilyesmin aggódok... - nem emlékszem, ki volt az a szakértő), ami hosszú lejtőn azért sokat számíthat és semmi mást nem szabad belé tölteni. Pl. DOT5-t sem...

Na most, ha valaki úgy nyúl hozzá, hogy ezzel nincs tisztában... (mondjuk alig észrevehetően rajta van a fékkaron is)


SokadikX módosította - 2014. július 28. - 22:50


#1080
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.297 hozzászólás

Annyi még lemaradt, hogy mindezt szakszervizben végzett olaj... izé... fékfolyadék (remélem, nem olajat raktak bele a DOT5.1 helyett...) csere+légtelenítés után csinálja.

nagyon-nagyon balf.nak kell lenni, hogy dot helyett egy szervizes ásványi olajjal töltsön föl avid féket. a hátsó féknek mindig lesz egy kis rugalmassága a hosszabb fékcső miatt. ne aggódj, ne komplikáld túl. használd és élvezd amíg jó. (mindenféle rossz szánék nélkül írom-kivételesen:D)