Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#9561
Írta 2009. január 06. - 01:52

További szépet,
X
#9562
Írta 2009. január 06. - 01:49


adnek szivesen, de sztem a RideBikebol hamarabb es olcsobban szerzel

RAUH-Welt
B E G R I F F
#9563
Írta 2009. január 06. - 01:45

1: Igen, amennyire látom a dugattyúk pont egybeesnek a tárcsa fékezõfelületével, szal valószínûleg jól raktam fel az adaptert. Úgy értettem egyébként, hogy indkét IS adapter kérdõjel-alakú, és hogy a kérdõjel hasa alul kell hogy legyen, vagy felül (most alul van).
2: Ok, akkor állítom is kényelmesre.

3: Köszi, akkor próbálok találni ilyen alátáteket valahol. Bringásboltokban (Ridebike pl.) fellelhetõ ilyen, vagy csavarbolt?
4: megkönnyebbültem.

Köszi még eccer,
X
ps: fékcsõ elvezetésére van valami ajánlott módszer (úgy értem hogy hol fusson, mit hol keresztezzen), vagy ahogy épp kényelmes?
#9564
Írta 2009. január 06. - 01:30

2: ez csak addig van igy, amig legtelenited. addig parhuzamosan alljon. aztan hasznalat kozben mar ugy allitod ahogy kenyelmes
3: az a megoldas csak a PM-es adapternel mukodik sajna. az IS az olyan hogy meghuzod a csavarokat, aztan megforgatod a kerekeket, aztan alatetezel. aztan anyazol mert meg mindig cicerek. es megint alatetezel. es igy tovabb amig jo nem lesz. kell par nagyon vekony alatet [kolasdoboz vastagsagu] es azokkal kell kijatszani a kozepallast.
4: ha 5percre forditod fejre semmi baja nem lesz. nyilvan ugy hagyni egy hetig mar inkabb nem kellene, de azert ne parazd tul
RAUH-Welt
B E G R I F F
#9565
Írta 2009. január 06. - 00:45

1: az IS adaptereknek mindig az öblösebb része van alul? (hátsó 160-ason jelölik, elsõ 180-ason nem.
2: SLX tájékoztatójában írják, hogy a kiegyenlítõtartály legyen párhuzamos a talajjal. Ezt mennyire kell komolyan venni? Úgy lenne kényelmes, ha megbillenteném 20-30 fokban elõre.
3: úgy próbáltam belõni a féket ahogy itt olvastam. adaptercsavarokat megtéptem, féktestet adapterhez rögzítõket lazán hagytam. kart meghúztam, csavarokat rögzítettem. mégis cicereg, a külsõ pofa befelé hajlítja a tárcsát. megoldás?
4: most már tényleg nem fordíthatom fejjel lefelé a bicót a belevegõsödés veszélye nélkül (shimano looser's manual)?
Köszi a válaszokat elõre is,
X
#9566
Írta 2009. január 05. - 23:45

Szedd ki a betéteket, tisztítsd meg a dugattyúkat, és utána óvatosan próbáld meg kicsit viszább nyomni. utána vissza a betéteket és talán jóó lesz.
Javaslatod szerint jártam el. A belsõ - rakoncátlan - dugattyú továbbra is hibásan mûködik: betoltam ütközésig (be lehetett), majd fékezés (tárcsával): a dugattyú nem húzódik vissza. A jól mûködõ dugattyút nem lehet benyomni, csak annyit mozog, aminnyit szükséges. Ezek szerint levegõ lehet a rosszul mûködõ dugattyú mögött?
#9567
Írta 2009. január 05. - 20:53

Sziasztok!
ridelife javaslatára ide is kiírom a problémámat.
Van egy 2007-es Magura Louise tárcsafékem. Eddig flottul mûködött, azonban a hétvégi tekerésközben vmi történt az elsõ fékkel. A féktest belsõ dugattyúja, már alaphelyzetben is túlságosan rászorítja a fékpofát a tárcsára , így két-három fordulaton belül lefékezi megpörgetett kereket. Letöltöttem a fék a manuálját, de nem találtam arra utalást, hogyan lehet a dugattyúk pozícióját változtatni. Vagy csak a pofák koptak el ?- a manuál szerint pofát kell cserélni, ha szorul a kerék - Pofákat ki-be raktam, hátha..., de az elsõ blokkolást követõn a felvázolt helyzet állt vissza. Vmilyen ötletetek van? Ezt használtam:
http://magura.com/7t...1&uid=12266&L=1
Szedd ki a betéteket, tisztítsd meg a dugattyúkat, és utána óvatosan próbáld meg kicsit viszább nyomni. utána vissza a betéteket és talán jóó lesz.
#9568
Írta 2009. január 05. - 20:46

-Henger-
nem kell xtr tárcsát venned, az uj (2009-es) xt-nek is olyasmi van:
sm-rt 79
Hoztatok már 180-ast?
Sajna csak a 160 meg a 203 beszerezhetõ.
#9569
Írta 2009. január 05. - 20:28

Takarítsd meg a tárcsát tárcsatisztítóval, tegyél új bowdeneket, ha ez nem segít, akkor lehet még az a probléma is, hogy megsütötted. MX3-al mentem, de az a fék egy szégyen sz*r. MX2 egyel jobb kategória elvileg.
Tektro IO is jobb nála...
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#9570
Írta 2009. január 05. - 19:04

ridelife javaslatára ide is kiírom a problémámat.
Van egy 2007-es Magura Louise tárcsafékem. Eddig flottul mûködött, azonban a hétvégi tekerésközben vmi történt az elsõ fékkel. A féktest belsõ dugattyúja, már alaphelyzetben is túlságosan rászorítja a fékpofát a tárcsára , így két-három fordulaton belül lefékezi megpörgetett kereket. Letöltöttem a fék a manuálját, de nem találtam arra utalást, hogyan lehet a dugattyúk pozícióját változtatni. Vagy csak a pofák koptak el ?- a manuál szerint pofát kell cserélni, ha szorul a kerék - Pofákat ki-be raktam, hátha..., de az elsõ blokkolást követõn a felvázolt helyzet állt vissza. Vmilyen ötletetek van? Ezt használtam:
http://magura.com/7t...1&uid=12266&L=1
#9571
Írta 2009. január 05. - 19:01

Köcce,saját,mért amikor a zöldet építetted?
az slx-re 340 katalógust ír/db, a juicy meg 420/pár:/
Igen saját mérés, amikor a piroskára tettem új korában, akkor mértem.
Elsõ: 306g
Hátsó:324g
180-as 6 likas xt tárcsa 158g csavarokkal
160-as 6 likas xt tárcsa 136g csavarokkal
#9572
Írta 2009. január 05. - 17:49

Hi. Megköszönném ha valaki adna tippet, hogy a Hayes MX2 hogyan fogna jól? Ez lehetséges-e. Jelenleg alivio v fék karral van használva és nagy kézerõ mellett is szarul fog.
cserelhetsz bovdent vagy fekbetetet, talan meg tarcsat is, de igazabol nem eri meg. az a fek annyit tud.
Hali!
Valaki meg tudja mondani tutira, hogy a régi 90fokos bekötésû shimano fékkar és a pl. BL-M765 fékkarcsatlakozásnál egyforma a menet mérete ahova a fékcsövet lehet bekötni? Ergo. Össze tudom hozni a régi 90 fokos fémszövetes csövemet újabb fékkarral?
nekem ugy remlik hogy nem ugyanolyan a menet. szerintem a 90fokosba belemeno "lukas" csavar kisebb atmeroju. mert ugye az ujabb karokban ot belul a roppantogyuru csucsul. es az eleg durung.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#9573
Írta 2009. január 05. - 17:32

Valaki meg tudja mondani tutira, hogy a régi 90fokos bekötésû shimano fékkar és a pl. BL-M765 fékkarcsatlakozásnál egyforma a menet mérete ahova a fékcsövet lehet bekötni? Ergo. Össze tudom hozni a régi 90 fokos fémszövetes csövemet újabb fékkarral?
http://laciklon.fotoalbum.hu/index
#9574
Írta 2009. január 05. - 17:08

#9575
Írta 2009. január 05. - 16:36

az slx az még ki is púposodik ott.
Öülök. :/
Nincs más hátra, össze kell passzítani. Ugye formára egyezik az XT karral?
Race, no Rest!
#9576
Írta 2009. január 05. - 13:19

Van valakinek mért(nem katalóg) súlyadata slx-xt tácsafékrõl?Most Juicy ultimate carbon van,de nem biztos hogy kell nekem ilyen szintû fék és ha nem 1kg a különbség akkor lehet hogy lecserélném
asszem vmi 35x gr/db volt az xt, ha jól emlékszem. tárcsa nélkül.
csak "olcsósítás" miatt én nem cserélném a helyedben. meg amúgy sem. valszeg csak bukni fogsz rajta.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#9577
Írta 2009. január 05. - 13:07

Köcce,saját,mért amikor a zöldet építetted?Délután, ha addig kell még, tudok mondani 08-as xt-t, az otthoni gépen vannak az adatok.
az slx-re 340 katalógust ír/db, a juicy meg 420/pár:/
#9578
Írta 2009. január 05. - 13:01

Van valakinek mért(nem katalóg) súlyadata slx-xt tácsafékrõl?Most Juicy ultimate carbon van,de nem biztos hogy kell nekem ilyen szintû fék és ha nem 1kg a különbség akkor lehet hogy lecserélném
Délután, ha addig kell még, tudok mondani 08-as xt-t, az otthoni gépen vannak az adatok.
#9579
Írta 2009. január 05. - 12:21

#9580
Írta 2009. január 05. - 01:03
