Van valakinek tapasztalata, hogy Formula oro fékkel működik-e a formula r tárcsa? (6 furatos, 180 és 160 mm-es)
Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#741
Posted 2016. May 23. - 15:29
#742
Posted 2016. May 15. - 20:08
Haló!
Adott egy M985ös fék, amin van "Free Stroke" állítási lehetőség..az normális hogy a két végállás között nem nagyon érzek semmit?
ne piszkáld, elromlik:)
amúgy: a 775-ös xt-m mutat némi változást, ha csavargatom a free stroke-ot, ugyanakkor pl a Mettyú 785ös féke meg kb semmit sem produkál.
- albertfish likes this
#743
Posted 2016. May 15. - 16:56
A legtöbb fém bizonyos mértékben emlékszik az alakjára erre a felmelegedés-visszahűlés csak rásegít, nem kryptonit hanem elemi fizika.
Ha már elemi fizikával fenyegetsz akkor magyarázd el hogy az szerinted mi fán terem. A memória kifejezés önmagában is veszélyes (homeopátia...), de ez most mellékes, induljunk abból ki hogy az "adott hőmérsékletnél bizonyos anyagok térfogatával, illetve kristálystrukturájával kapcsolatos alakmemória" fogalmára vonatkoznak a továbbiak.
Először is acélnak (javarészt Fe/Cr) önmagában nincs memóriája. Edzett acélnak se, legfeljebb jobban ellenáll a deformációnak. Konkrét "memória" ötvözetek (gondolj bimetálra gázkészülékekben) jelentős mértékben tartalmaznak más fémeket (Cu/Zn/Ni/Ti) illetve nem fémes adalékokat. Ezekből nem praktikus/költséghatékony biciklis féktárcsát gyártani és egy pár butikgyártó kivételével kevés az eltérő összetétel (Gatorbrake/Alligator titánium/titánium-nitrid felületkezelés, Alligator, TRP kerámia/kevlár prototípusok, Kettle Cycles/SIC/Starfire karbon/kerámia) illetve a Shimano Ice Tec (alumínium). De ott is csak felületi kezelésként, súlycsökkentés illetve hőterhelés elosztására használják. A kerámia és karbon cuccok repednek/törnek illetve szakadnak, érzékenyek UV hatásra, elöregednek. Az Ice Tec esetében nem hogy visszatérne az eredeti formájához hanem hosszas terhelésnél az alu olvad és deformálódik a tárcsa.
Másodszor, a féktárcsa formálódásának hőhatás és menetirányba gyakorolt egyenesítő nyomás alatt nincs köze a laterálisan vésett barázdákhoz. Nem vitatom hogy ha felhevíted akkor könnyebb kiegyenesíteni, és a tartós fékezés ebben segít. De másról beszélünk, ha én húzok egy barázdát vagy elnyomom egy hűtőlyuk oldalélét, akkor azt egy kis fékezés - főleg szerves fékpofákkal - nem fogja egyhamar kikezelni, és ahogy rátapintott a kollega egy kis smirglizés se.
Maradjunk abban hogy ha egy jó CrV fogóval esel neki, a zsebkendő nem feltétlen használ, de semmi képp nem árt.
#744
Posted 2016. May 15. - 10:53
Szóval ez valami kryptonit hogy nem árt neki az acél fogó, de ha rálehelsz már magától kiegyenesítődik amit (megint fogóval) nem tudtál kiegyenesíteni? Kicsit ellentétes. Maradok a saját tapasztalatomnál: én fogóval csináltam hallható karcot bele, óvatos kiegyenesítésnél.
Én se nagyon fékezek. itthon nincs nagyon olyan hosszú meredek ahol eléggé megolvadhatna a tárcsa, azért ez nekem nem működik, de támadt egy rossz ötletem, mit szólna a sütőhöz?
A legtöbb fém bizonyos mértékben emlékszik az alakjára erre a felmelegedés-visszahűlés csak rásegít, nem kryptonit hanem elemi fizika.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#745
Posted 2016. May 14. - 14:03
Én is fék vásárlás előtt állok és azt tapasztaltam mostanában, hogy hiánycikk mindenhol a 785-ös, pedig azt szerettem volna! Nagyon nyomatják az M8000-et!
Alternatív megoldás az SLX 675-ös vagy attól azért jobb az M8000?
Ezen a szinten a vételár nem számít, csak mégis az ár/érték arány érdekel! És az egymáshoz viszonyított teljesítmény!
Előre is köszi!
mivel megszűnő termék....
amúgy kb pont semmi lényegessel nem rosszabb az slx. a 8000es-t viszont nem dícsérik annyira.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#746
Posted 2016. May 14. - 13:42
Na, maradjunk annyiban hogy a féktárcsa nem magnézium. [...] akkara ütést kapott hogy nem tudtuk kisimítani annyira hogy ne fogjon be. ekkor ezt meguntam és le mentem kb 200m színtett folyamatosan húzott fékkel és máris jó lett.
Szóval ez valami kryptonit hogy nem árt neki az acél fogó, de ha rálehelsz már magától kiegyenesítődik amit (megint fogóval) nem tudtál kiegyenesíteni? Kicsit ellentétes. Maradok a saját tapasztalatomnál: én fogóval csináltam hallható karcot bele, óvatos kiegyenesítésnél.
Én se nagyon fékezek. itthon nincs nagyon olyan hosszú meredek ahol eléggé megolvadhatna a tárcsa, azért ez nekem nem működik, de támadt egy rossz ötletem, mit szólna a sütőhöz?
#747
Posted 2016. May 14. - 04:03
Én pedig nem csak hallottam, tapasztaltam is. Volt (illetve van) 785-ösöm, XTR-em is 2 évig. a 8000-nél vándorol a nyomáspont fékezés közben, nem olyan konzisztens a teljesítménye, mint a régebbi modelleké. Hallani is hallottam ismerősöktől, nem csak tapasztaltam, szóval nem lehet egyedi eset.
Én is fék vásárlás előtt állok és azt tapasztaltam mostanában, hogy hiánycikk mindenhol a 785-ös, pedig azt szerettem volna! Nagyon nyomatják az M8000-et!
Alternatív megoldás az SLX 675-ös vagy attól azért jobb az M8000?
Ezen a szinten a vételár nem számít, csak mégis az ár/érték arány érdekel! És az egymáshoz viszonyított teljesítmény!
Előre is köszi!
#748
Posted 2016. May 12. - 22:38
Üdvözlet !
Érdeklődnék, hogy Shimano BR-M 575-höz dugattyú kapható valahol ?
köszönöm
nem
nincs cikkszáma sem
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#749
Posted 2016. May 12. - 19:31
#750
Posted 2016. May 11. - 21:53
Haló!
Adott egy M985ös fék, amin van "Free Stroke" állítási lehetőség..az normális hogy a két végállás között nem nagyon érzek semmit?
Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..
BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz!
#751
Posted 2016. May 11. - 01:10
Maradhatsz a sima fékpofánál, semmi különbség nem lenne.
Én is mindig kikérdezem a Shimano fékes haverokat, van-e különbség. Szerintük nincs - a hazai viszonyok közt. Egy Alpok túrán biztosan lenne, ahol 50 percig jössz lefelé de itthon nem nagyon van.
- petter78 likes this
#752
Posted 2016. May 10. - 09:34
Sziasztok, adott egy BR 615-ös deore fék sima - nem ice tech - tárcsákkal. Kopik a betétem, lassan cserélnem kellene. Van értelme beletenni a hűtőbordás betéteket vagy nem nagyon lesz érezhető különbség a sima - nem bordás - betéthez képest? XC-re maratonra használom itthon, szóval órákat nem megyek lefelé vele meg nem is nagyon szeretek fékezgetni :-) eddig nem volt panaszom a fékre, megálltam mindig 1 ujjal is.
Előre is kösz, KP
#753
Posted 2016. May 08. - 09:46
Egy merőlegesen érintkező éles, adott esetben hegyes egyenetlenségekkel bíró fémél azért más mint egy vízszintesen simuló, erre kialakított fém/ötvözet, szervesről nem is beszélve. Azért mondom mert volt már olyan hogy megkarcoltam és azt nem kellemes kiszedni belőle.
Na, maradjunk annyiban hogy a féktárcsa nem magnézium. Én szerelő vagyok ezért elég gyakorlatias szemmel nézem a világot. Tehát egy acél öntvényből (esztergált, mart, szikraforgácsolt) majd felület edzet acél 48-50hrc-s anyag nem igazán szenvedi meg az alig keményebb szerszám acéllal való találkozást. Ilyen alapon a féktárcsa egyengetőbe is kellene raknom papír zsepit csak az a bökkenő hogy akkor a féktárcsát nem tudom belerakni .
Az egyengetéshez, a HHH-n olyan szinten meggörbítettem a tárcsát hogy alig fordult e l a kerék a havernak a kocsijába volt az egyengető szerszám, de akkara ütést kapott hogy nem tudtuk kisimítani annyira hogy ne fogjon be. ekkor ezt meguntam és le mentem kb 200m színtett folyamatosan húzott fékkel és máris jó lett. otthon még egy nagy kicsit kellett finomítani.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#754
Posted 2016. May 07. - 23:00
Nehogy szívrohamot kapj de én néha smirglipapírral végig is csiszoltam a tárcsám és a fékpofám. Ez kb annyira nem nem számít neki, mint egy halottnak a napszemüveg.
Ez egy másfél, két millis nemesacél fém darab ! Hát mennyire jelentőség nélküli neki egy karcolás - mikor állandóan csiszolja fékpofa ?
- zeezoltano likes this
#755
Posted 2016. May 07. - 13:49
Ez a ne karcolja meg nekem furcsa mi baja lehet hiszen a fékbetét folyamatosan "karcolja".
Egy merőlegesen érintkező éles, adott esetben hegyes egyenetlenségekkel bíró fémél azért más mint egy vízszintesen simuló, erre kialakított fém/ötvözet, szervesről nem is beszélve. Azért mondom mert volt már olyan hogy megkarcoltam és azt nem kellemes kiszedni belőle.
#756
Posted 2016. May 07. - 09:38
Ismerek egy szerelőt aki többször is azt mondta nekem hogy magától kiegyenesedik, de nekem nem vált be Van rá spéci szerszám de én sima fogóval (több réteg zsebkendővel bélelve hogy ne karcoljam meg) szoktam kiegyenesíteni.
Viszont ha új és rögtön ilyen akkor a boltban meg kéne oldaniuk. Műanyag hang passz, lehet hogy csak rosszul van beállítva, ha új még be kell kopnia stb. Ha úgy is elviszed a nyolcas miatt meg tudják mondani.
Ez a ne karcolja meg nekem furcsa mi baja lehet hiszen a fékbetét folyamatosan "karcolja".
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#757
Posted 2016. May 02. - 19:37
#758
Posted 2016. May 02. - 06:44
Ismerek egy szerelőt aki többször is azt mondta nekem hogy magától kiegyenesedik, de nekem nem vált be Van rá spéci szerszám de én sima fogóval (több réteg zsebkendővel bélelve hogy ne karcoljam meg) szoktam kiegyenesíteni.
Viszont ha új és rögtön ilyen akkor a boltban meg kéne oldaniuk. Műanyag hang passz, lehet hogy csak rosszul van beállítva, ha új még be kell kopnia stb. Ha úgy is elviszed a nyolcas miatt meg tudják mondani.
Köszönöm!
#759
Posted 2016. May 01. - 16:29
A másik, hogy van egy pici 8as a hátsó féktárcsában. Menet közben vettem észre barátnőm alatt. Ez visszaállhat, vagy esetleg otthon vhogy neki lehet állni kiegyenesíteni? Vagy vigyem vissza a boltba hogy oldják meg?
Ismerek egy szerelőt aki többször is azt mondta nekem hogy magától kiegyenesedik, de nekem nem vált be Van rá spéci szerszám de én sima fogóval (több réteg zsebkendővel bélelve hogy ne karcoljam meg) szoktam kiegyenesíteni.
Viszont ha új és rögtön ilyen akkor a boltban meg kéne oldaniuk. Műanyag hang passz, lehet hogy csak rosszul van beállítva, ha új még be kell kopnia stb. Ha úgy is elviszed a nyolcas miatt meg tudják mondani.
#760
Posted 2016. May 01. - 10:48
Nem vagyok még ismerős tárcsafékkel kapcsolatban, ezért nem tudom normális-e a következő dolog: új tárcsafék esetében egy új bringán mintha valami kemény műanyag dörzsölődne a féktárcsához. Karistoló hang és érzés. Normális ez? Be kell kopnia? Vagy ez gond? Esetleg szar lehet a fékbetét?
A másik, hogy van egy pici 8as a hátsó féktárcsában. Menet közben vettem észre barátnőm alatt. Ez visszaállhat, vagy esetleg otthon vhogy neki lehet állni kiegyenesíteni? Vagy vigyem vissza a boltba hogy oldják meg?
Előre is köszi a válaszokat!
Bence