Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
18557 replies to this topic

#741
Szines Géza

Szines Géza

    újonc

  • fórumtag
  • 15 posts

Franc! Addig szerkesztgettem, amíg ez kimaradt:

 

 

Anno bementem egy autósboltba, vettem egy féktisztító sprét, kijöttem, jó alaposan befújtam a két tárcsát, majd elkezdtem fékezni. Az lett az eredménye, hogy ordenáré visításba kezdett az organikus fékpofa és soha többé nem volt hajlandó fogni.

Hát így.

 

Egy ideje bogarászom a formulával kapcsolatos információkat, de leginkább arra szorítkoztam, hogy honnan lehetne értelmes áron venni.

Szóval, mi is a baj a formulákkal?

Eleddig ezeket tudtam összeszedni:

-Szerelhető-javítható

-A T1 erősebb mint 785-öm

-Macerásabb légteleníteni

-Sokan panaszkodnak, hogy képtelenek beállítani

-"Sehol nem lehet kapni"

 

A "kedvedért" lehet, hogy megyek hétvégén két kört a fogassal! De nem fűzök hozzá nagy reményeket. Ha valaki lát egy megveszekedett őrültet lefelé száguldani a diósárok utcában, az én leszek. (Meg akarom dönteni a 68.75 km/h-ás rekordomat)



#742
Szines Géza

Szines Géza

    újonc

  • fórumtag
  • 15 posts

Akkor olvass utána milyen "apró" gondok adódnak a a Formulákkal.

A fékbetétet a legegyszerűbb úgy tisztitani hogy felmész egy hegyre elkezdesz lefelé gurulni és folyamatosan húzod a féket. Másik verzió gázlámpával-tűzhellyel -főzőlapon kiégeted a fékpofát.

 Arra azért kiváncsi vagyok hogy féktisztítóval ami 96-99%-k polipropilénalcohol hogy lehet tönkre tenni egy fékbetétet.

Anno bementem egy autósboltba, vettem egy féktisztító sprét, kijöttem, jó alaposan befújtam a két tárcsát, majd elkezdtem fékezni. Az lett az eredménye, hogy ordenáré visításba kezdett az organikus fékpofa és soha többé nem volt hajlandó fogni.

Hát így.

 

Egy ideje bogarászom a formulával kapcsolatos információkat, de leginkább arra szorítkoztam, hogy honnan lehetne értelmes áron venni.

Szóval, mi is a baj a formulákkal?

Eleddig ezeket tudtam összeszedni:

-Szerelhető-javítható

-A T1 erősebb mint 785-öm

-Macerásabb légteleníteni

-Sokan panaszkodnak, hogy képtelenek beállítani

-"Sehol nem lehet kapni"


Edited by Szines Géza, 2016. June 16. - 22:10.


#743
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

Akkor olvass utána milyen "apró" gondok adódnak a a Formulákkal.

A fékbetétet a legegyszerűbb úgy tisztitani hogy felmész egy hegyre elkezdesz lefelé gurulni és folyamatosan húzod a féket. Másik verzió gázlámpával-tűzhellyel -főzőlapon kiégeted a fékpofát.

 Arra azért kiváncsi vagyok hogy féktisztítóval ami 96-99%-k polipropilénalcohol hogy lehet tönkre tenni egy fékbetétet.


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#744
Szines Géza

Szines Géza

    újonc

  • fórumtag
  • 15 posts

Jücsübön láttam egyszer, hogy valaki egy kb 5mm széles belsőből levágott karikát húzott a betét hűtőbordáira, hogy alap esetben az úthibákon ne zörögjenek a helyükön. Nagyon frappáns megoldás. A fékezésnél nem akadályozza a mozgásban! Zörej allergiásoknak ajánlott. Már csak ezért is veszek "ájsztek betétet", mert a melegedéssel amúgy nincs gondom. (A járművel együtt 120 kilót nyomunk!)

Itt  látszik a művelet: https://youtu.be/ItJk5HaXtE8

 

A betét tisztítással egyébként vannak fenntartásaim.

Az én mostani problémám onnan ered, hogy a hátsó fékben elrepedt az egyik dugattyú. Valószínűleg el is áztatta a betéteket (fémes) Az a gyanúm, ha bármilyen vegyi anyag, ami kenni is tud, beleivódik a betétbe, akkor azt legjobb eldobni jó messzire. Kétlem, hogy vajákolással (Forróvíz, szíroldó, stb) vissza lehet hozni az eredeti szintre.

Az előző fékem organikus betéteit konkrétan a féktisztítóval tettem tönkre!

 

Azért írtam ide, mert reménykedtem benne, hogy egy ilyen malőr esetleg nem kerül közel tíz pengőbe, de nem látom esélyét!

 

Azt csak nagyon halkan írom le, hogy egy nyomorult dugattyút (A: harmincforint-negyvenöt fillér) ne lehessen venni egy akármilyen fékbe, úgy, hogy tulajdonképp semeddig nem tart eltörni, az kimeríti a kizsákmányolás fogalmát. Vehetsz komplett nyerget 10+ pengőért!

A szerelő azt mondta, hogy tulajdonképp mindegyikben ugyanaz a dugattyú van, de ha nem is, nekem így lett egy tartalékom. Innen csókoltatnám a Shimano-t! (Már a horgász vonalon is kihúzták nálam a gyufát!)

A következő problémánál beledobom a kukába és veszek egy Formula T1-et!

 



#745
peppe

peppe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 312 posts

Főzzem ki ecetes vízben?

 

Meg lesz patkolva egy csík gumibelsővel és csókolom!

Főzés nem rossz, de olvass vissza párat..

 

:wacko: ezt a megpatkolást csak sejtem mi akar lenni, de attól hogy Ice, még melegszik mint állat, ha komolyan használod.


a második p néma!

#746
Szines Géza

Szines Géza

    újonc

  • fórumtag
  • 15 posts

Közben meg is válaszolnám a saját kérdésemet, mert nem bírtam magammal és vettem egy pár új betétet: (J04C), Majd remegő ujjakkal betettem a gyantás után, a legrosszabbtól tartva, de a dobozból kivett zsír új betét olyan szépen fogott, mint az álom!

 

Már csak az a kérdés, hogy mivel imádkozzam ki a használt betétekből a beleivódott bármit? Főzzem ki ecetes vízben?

 

A J04C-hez annyit fűznék még hozzá,  hogy van egy kis extra csilingelése. Önmagában, ha ledobom az asztalra akkor is lehet hallani, hogy nincs egyben. Hogy ez a szegecselés bűne, vagy az F03C ragasztva is volt, ez meg nincs, nem tudom. Meg lesz patkolva egy csík gumibelsővel és csókolom!

 

... Közben kivettem, hogy elvégezzem a zajtalanítási műveletet és látom, hogy még igazán be sem kopott a betét. Csak két-két csíkban feküdt fel a tárcsára. Mi lesz, ha felfekszik rendesen? Eszméletlen ez a betét!



#747
Szines Géza

Szines Géza

    újonc

  • fórumtag
  • 15 posts

Üdvözlet Hölgyek, Urak!

 

Az lenne a tiszteletteljes kérdésem, hogy el tud-e fáradni a fémes Shimano fékbetét?

M785-öst használok több mint egy éve, Rendben is volt minden, egy-két héttel ezelőttig. Aztán elmenet az ereje. Nagyjából olyan volt, mintha tényleg csak két vasdarab összeszorításával próbálnék fékhatást elérni. Mindez a hátsó féken (Az elsőn is észrevehető lanyhulás) addig fajult, hogy nem vagyok képes blokkolni a kereket, csak ha két ujjal kapaszkodok bele!

 

Már mindent rommá sikáltam! Próbáltam lecsiszolni a betétből, de nem használt. Ha beteszem a gyantás betéteket, azok harapnak mint a veszedelem!

Létezik ilyen jelenség? Lehet, hogy valami beleette magát a betétbe és folyamatosan keni? A betéteken bőven van még kopó felület!

 

Nehéz vagyok és szeretem a budai leejtőket. Kell a fémes betét! Szomorú lennék, ha újat kéne venni, mert 9-10 pengő egy pár. Ráadásul nem vagyok biztos benne, hogy megoldaná a problémát.

 



#748
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Azon gondolkozom hogy előre egy 785-ös XT, hátulra meg 675-ös SLX, a snassztól eltekintve szerintem nem fogok nagy különbséget érezni, talán az SLX még jobb is lesz mint a Formula RX-em, mármint új korában.

 

 Most már biztos, azért akarom cserélni mert kopik és egyre nehezebb rendesen beállítani hogy ne fogjon (dugattyú tisztítás kéne de egy darab a féktest és nem akarom szétbarmolni a gyári zárókupakot, úgy nézem csak spéci szerszámmal lehet kitekerni és vlszlg ragasztva van).

 

Az új SLX-nek is haszonló problémái vannak mint az új XT-nek vagy indulhatok ki egy "generációeltolodásból" mint ahogy mindig az új generáció kapja meg az előzőnél egy szinten magasabban bevezetett új technológiákat? (pl. láncfeszítő hátsó váltónál, most Di2 XT stb.)



#749
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,325 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Én egy olyat olvastam hogy az  8000-es XT jobban adagolható, ebből mennyi igaz? És miben rosszabb mint a 785?

nekem volt (van) 785-ös a tartalék bicajon, az újon meg 8000-es. Nagyjából teljesen ugyanazt tudja, leszámítva, hogy a 8000-esnél a hátsó fékemnél vándorol a nyomáspont akár két fékezés közt és nem kicsit! Nagyon zavaró... A fékerő az rendben van. Fékbetét-csere után a dugattyúkat visszanyomni a 8000-esnél kínszenvedés. Hirtelen ennyi jut eszembe. Jó fék ez, de a régi egy árnyalattal jobb volt. Úgy láttam más fórumokon, a vándorló nyomáspont nem egyedi eset sajnos...



#750
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Én egy olyat olvastam hogy az  8000-es XT jobban adagolható, ebből mennyi igaz? És miben rosszabb mint a 785?



#751
E.Robi

E.Robi

    újonc

  • fórumtag
  • 13 posts

slx-et vegyél, két apró "javítással":, mert a 8000-es több mint másfélszer annyiba kerül itt, és annyival biztosan nem jobb

- a sasszeget le tudod cserélni csavarra, mert fel van rá készítve + 2000 ft,

- a pofát cseréld szinteresre, de ezt xt-nél is mondanám

 

Azt most nem tudom, hogy az új xt-nek melyik részét szidják, de ha nem a fékkart, akkor el tudok képzelni egy slx féktest 8000-es fékkar kombót is, és akkor  van egy kvázi xt-d nem olyan drágán :)

Köszi szépen... úgy néz ki sikerült jó áron vennem xt m785 szettet (39e Ft), de a szinteres betéteket kipróbálom! ;)



#752
peppe

peppe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 312 posts

Próbált már valaki zsíroldós vízben felforralni tárcsát?

JGraves szerelője rakta ki instagramra, hogy tuti tipp..

 

Próbált és működik is. Pedig csak a saját szerelőm vagyok.

1. hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy a forró viz igen jó oldószer. és még olcsó is..

2. a mindenféle féktárcsa tisztítókkal a legnagyobb baj, hogy valahogy mindig marad belőluk valami a tárcsán, pont annyi h ne harapjon (benzint még nem próbáltam)

 

Ha tehát sikerült igazán összeolajozni, WD 40 még jobb :) a tárcsát és persze fékpofát is, akkor az ultimate megoldásom:

tárcsa: törölgetés amennyire lehet precizen, persze a kivagasoknal ugyis marad valami és utána egy lábos forró vízben amiben lehet kevés oldószer (kis alkohol elég kell hogy legyen, nekem enélkül is működött) mozgatjuk a tárcsát, pl csipesszel fogva.

fékpofa: törölegés, forróvízben mozgatas, kis csiszolás. ha még nem ok, forróviz újra.

 

3. ultimate megoldás. olcsó. sajnos nem terepen :(


  • albertfish likes this
a második p néma!

#753
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 posts

Lehetséges, hogy a kopott betétekhez lett feltöltve a rendszer emiatt most túl sok fékfolyadék van benne, ki kell engedni egy kicsit belőle.
De ha már ott vagy, egy teljes csere sem árt.

Köszönöm!

Sajnos a fékfolyadékcseréhez nincsen semmim, gondolom légtelenítő szett is kéne hozzá biztos ami biztos. Amilyen állapotban voltak a fékbetétek simán el tudom képzelni, hogy után lett töltve, mert jóazméghónapokig.



#754
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts

Lehetséges, hogy a kopott betétekhez lett feltöltve a rendszer emiatt most túl sok fékfolyadék van benne, ki kell engedni egy kicsit belőle.
De ha már ott vagy, egy teljes csere sem árt.



#755
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 posts

Szereztem egy Avid elixir 5 fékszettet. Rögtön lehetett benne cserélni a betéteket annyira kopottak voltak a régik. Ugye ahhoz, hogy beférjenek az új fékpofák és a tárcsa közé, vissza kell tolni a dugattyúkat a testbe. Ez alapból nem ment, úgyhogy a fékkart elvileg teljesen külső helyzetbe állítottam. Most annyit elértem, hogy a hátsó fékbetétek közé befér a tárcsa, de nagyon fog még így is. Mit tudnék még csinálni, hogy be tudjam állítani? Így használhatatlan. Az első fékpofák közé be se fér a tárcsa, de nagyobb erővel nem akarom feszegetni. Látom, hogy visszamegy a dugattyú, de visszarugózik.



#756
albertfish

albertfish

    Posztolányi Dezső

  • fórumtag
  • 8,749 posts
  • LocationPécs

Miért is?

 

Ez lenne a kérdésem nekem is,  erről van szó amúgy.

"yetipolarbearBoiling the rotors in a bit of dishwashing liquid. A little trick I learnt of mr @jaredgravesmtb a few years ago,and to this day has never let me down. Something about the detergent gives the brakes soooo much bite"


Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..

BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz! 


#757
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Próbált már valaki zsíroldós vízben felforralni tárcsát?

JGraves szerelője rakta ki instagramra, hogy tuti tipp..

Miért is?


  • zeezoltano likes this

#758
albertfish

albertfish

    Posztolányi Dezső

  • fórumtag
  • 8,749 posts
  • LocationPécs

Próbált már valaki zsíroldós vízben felforralni tárcsát?

JGraves szerelője rakta ki instagramra, hogy tuti tipp..


Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..

BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz! 


#759
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 posts

nincs

Köszönöm!



#760
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

Merida matss sub 40 vázra akarok hátra felrakni egy avid elixir 5 féket, 160mm-es tárcsával. Ugye ez az adapter megfelelő hozzá, és nincs eltérés ilyen téren a shimkano meg avid fékek rögzítésében? http://bringabutik.h...tso-pm-is-160mm

nincs


  • bardocz likes this
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!