Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18544 hozzászólás a témában

#7501
Makakk0

Makakk0

    vendég

  • fórumtag
  • 129 hozzászólás
Avid Juicy 3.5-öt vennék itt: http://ebike.hu/term...id 10 juicy 35/
Szerintetek megéri?
XC-re jó lehet?
Fel tudom rakni deore váltókar mellé?
RST Gila teleszkópom van, de majd talán SR Suntour XCR lesz... Erre fel lehet rakni?

#7502
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás
amúgy meg agyat én cl-est vennék

lassan az összes gyártónak lesz cl-es tárcsája.
2, cl ról 6 csavarra van adapter fordítva nincs

de én nem tárcsásítanék a helyedben. másik topikban irtam miért
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#7503
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Értem.
Ha elõl-hátul IS-es vagyok, akkor mindkettõre tudok szerelni PM-es cuccot?
Hátra is van adapter?

Igen. IS-re elõre-hátra bármit lehet rakni adapterrel.


A sebesség mindent megold.

 


#7504
Pro Bike Gear

Pro Bike Gear

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.662 hozzászólás
Értem.
Ha elõl-hátul IS-es vagyok, akkor mindkettõre tudok szerelni PM-es cuccot?
Hátra is van adapter?

#7505
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Értem.

Amit DaveRider említett a "Ki milyen bringával nyomul" topikban, hogy állandóan beleér a tárcsába, az gondolom csak az IS felfogatásnál van, nem?

Nem, PM-nél is elõfordul. Persze nem állandóan csak mondjuk kanyarban vagy ha berezonál aszfalton a gumitól a tárcsa vagy csak szimplán nyolcas van a tárcsában vagy éppen nem pont annyira húztad meg a gyorszárat, mint elõtte. A rezonálás és a nyolcas elég jól kivédhetõ alu bakos tárcsával (mondjuk nekem a normál tárcsákkal sincs bajom). Egyébként hamar meg lehet szokni a tárcsa hangját, terepen meg úgyse hallani.


A sebesség mindent megold.

 


#7506
Pro Bike Gear

Pro Bike Gear

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.662 hozzászólás
Értem.

Amit DaveRider említett a "Ki milyen bringával nyomul" topikban, hogy állandóan beleér a tárcsába, az gondolom csak az IS felfogatásnál van, nem?

#7507
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Fú. Köszi a választ. Ebben azt hiszem, minden benne volt.
Az IS és a PM felfogatás között mi a különbség? A PM szerelhetõségben jobb, miért jó?
Illetve ugyanez a kérdés a 6 csavar, és a CL-nél. Melyik jobb, miért? Melyik agy+tárcsa kombó a könnyebb?

A PM vs IS-t nem tudom elmagyarázni, látni kell és onnantól egyértelmû. Az IS felfogatás hátránya, hogy precízen megmunkált tárcsafék konzolt igényel. Az IS egy dimenzióba állítható (csak egy egyenes mentén tologathatod a féktestet), a PM pedig kettõbe (egy egész síkon mozgatható), sõt az avidok 3D-be. A legtöbb fék PM felfogatású (mondjuk az xtr pont kivétel :) , abból két fajta van).
6 csavar vs CL: egyik sem jobb, mint a másik, a CL-t gyorsabban le tudják szedni a szervizben, de az téged nem érint. Mindkettõbõl létezik alu bakos fajta (xtr, hope), azok nem ciccegnek és merevebbek oldalirányba, mint a sima acél tárcsák, de ez elég elhanyagolható szempont, mert a fékerõt nem befolyásolja.
A 6 csavaros könnyebb minimálisan (pár gramm, elhanyagolható, ha ahhoz hasonlítjuk, hogy mennyivel nõ a gép súlya a tárcsásítással), és még könnyebb ha ashima airotor-t használsz, itthon bts néven találod meg.

Hát ez egy hozzászólás... MJani01 minden tiszteletem !

Köszönöm. :)


A sebesség mindent megold.

 


#7508
csaba8

csaba8

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 955 hozzászólás

Veszélyes kérdés, de elkezdem (versenyzõ szemszögbõl).

Ezek mind saját tapasztalatok, idén végigmentem az összes hosszútávon v-fékkel. Egyedül a versenyzésre használton volt v-fék, a többi bringámon mindig tárcsafék volt. Jövõre az edzõbringán lesz v-fék, a versenyen tárcsa, de csak azért, mert a vázra nem lehet v-féket rakni.

Hát ez egy hozzászólás... MJani01 minden tiszteletem !

#7509
Gardner03

Gardner03

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 260 hozzászólás
A stroker kar + X9 trigger matchmakerrel összehozható? Gyakorlati tapasztalat kellene, elvben jó lenne, de a légtelenítõ csavar környéki kialakítás egy kissé elbizonytalanít.

#7510
Pro Bike Gear

Pro Bike Gear

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.662 hozzászólás
Fú. Köszi a választ. Ebben azt hiszem, minden benne volt.
Az IS és a PM felfogatás között mi a különbség? A PM szerelhetõségben jobb, miért jó?
Illetve ugyanez a kérdés a 6 csavar, és a CL-nél. Melyik jobb, miért? Melyik agy+tárcsa kombó a könnyebb?

#7511
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Milyen érvek szólnak a V-fék mellett, illetve a tárcsafék mellett?
Sosem foglalkoztam még ezzel a kérdéssel. Vagy lehet, hogy egyszer-kétszer, de már el is felejtettem, mire jutottam. :)
Szóval jöhet minden: tömeg, karbantartás(ebbõl inkább az anyagi része érdekel), fékezési stílus, adagolhatóság...
Ja... és hidraulikus tárcsafékben gondolkozom. Konkrétabban XTR.

Veszélyes kérdés, de elkezdem (versenyzõ szemszögbõl).
1. Fékerõ: Nincs igazán érezhetõ különbség, kicsit jobban kell húzni a v-féket. Itthon a v-fék is megfog simán 1 ujjal, sárban 2 ujjal (persze jó pofa + felni párosítás esetén), fõleg a rövidtávon.
2. Súly: legalább 200grammal nehezebb a tárcsafék.
3. Betét/pofa/felni/tárcsa kopás: A v-fék betét kb átlag kétszer gyorsabban kopik, mint a tárcsafék betét. A felni kopása felnifüggõ, de elmondható hogy gyorsabban kopik a felni, mint a tárcsa.
4. Beállítás: A tárcsafék utánaállítja magát, amikor a betét kopik, a v-fék nem. A tárcsánál figyelni kell a gyorszár meghúzására, mert különben nem lesz középen a tárcsa.
5. Karbantartás: Kb olyan gyakran kell olajat cserélni, mint újrabovdenezni a v-féket. Mindkettõ megfelelõ technikai ismeret mellett otthon is elvégezhetõ. A költségük kb megegyezik.
6. Ár: A v-fék jóval olcsóbb.
7. Verseny közbeni szerelés: a v-féket könnyebb szerelni verseny közben, viszont a nyolcasra érzékenyebb.
8. Sár: A v-féknél kisebb a sárférõhely és jobban csökken a fékerõ, mint a tárcsánál. Tárcsafékbetétbõl is a sokat fékezõk képesek egy maraton alatt elkoptatni egy párat, fõleg ha nem fémeset használnak, de elmondható hogy jobban bírják a sarat, mint a v-fék pofák.

Ezek mind saját tapasztalatok, idén végigmentem az összes hosszútávon v-fékkel. Egyedül a versenyzésre használton volt v-fék, a többi bringámon mindig tárcsafék volt. Jövõre az edzõbringán lesz v-fék, a versenyen tárcsa, de csak azért, mert a vázra nem lehet v-féket rakni.


A sebesség mindent megold.

 


#7512
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
V mellett? Áron, súlyon kívül nem tudom maradt-e valami...

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#7513
Pro Bike Gear

Pro Bike Gear

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.662 hozzászólás
Milyen érvek szólnak a V-fék mellett, illetve a tárcsafék mellett?
Sosem foglalkoztam még ezzel a kérdéssel. Vagy lehet, hogy egyszer-kétszer, de már el is felejtettem, mire jutottam. :)
Szóval jöhet minden: tömeg, karbantartás(ebbõl inkább az anyagi része érdekel), fékezési stílus, adagolhatóság...
Ja... és hidraulikus tárcsafékben gondolkozom. Konkrétabban XTR.

#7514
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
ismételd meg ezt annyiszor míg jó nem lesz ;)

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#7515
Janes

Janes

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
defekt miatt ki kellett vennem az elsõ kereket. Visszaraktam a kereket beállítottam középre de a tárcsához hozzáér a fékpofa. Hogy tudom beállítani? Avid J3 fékem van,

#7516
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Ezen a hidrás fék dolgon mindig szakadok. :) Medúzás nem lehetne?

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#7517
Scotty19

Scotty19

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 377 hozzászólás
na ja és akkor döntsd el hogy mi van...
Egyébként meg ki kell próbálni a dolgokat és ha neked bejön és facásan mûködik akkor mondhat bárki bármit neked jó és annyi...
Sírva születtél, körülötted mindenki nevetett, igyekezz úgy élni, hogy nevetve távozz, és körülötted mindenki sírjon.

#7518
csaba8

csaba8

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 955 hozzászólás

na akkor itt most agyondicsérték (érvekkel is)...ellenpélda?
Bár mondjuk ez lehet olyan mint pl a bb7 azt sem szereti mindenki mert már 2 emberkétõl is hallottam hogy eltörték a féktestet de nekem mégis bejön és szerintem "mi" vagyunk többen...

Ez érdekes amit irsz, mert én is sokszor hallottam nálam tapasztaltabb bringásoktól, szerelõktõl ugyanarról az alkatrészrõl teljesen eltérõ veleményt

#7519
Scotty19

Scotty19

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 377 hozzászólás
na akkor itt most agyondicsérték (érvekkel is)...ellenpélda?
Bár mondjuk ez lehet olyan mint pl a bb7 azt sem szereti mindenki mert már 2 emberkétõl is hallottam hogy eltörték a féktestet de nekem mégis bejön és szerintem "mi" vagyunk többen...
Sírva születtél, körülötted mindenki nevetett, igyekezz úgy élni, hogy nevetve távozz, és körülötted mindenki sírjon.

#7520
csaba8

csaba8

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 955 hozzászólás
Szerintem a Stroker Ryde igenis jó fék (15 hozzászólással elõbb irtam)
Volt már elõtte 3 másik hidrás fékem, haverokét is kipróbáltam párat és szerintem
megfelelõ teljesitményü a középkategóriás fékek között.
Elõtte -Shimano 525 volt 2000km
- aztán Juicy 3 kb 3000km
De szerntem ez a stroker Ryde a legjobb ezek közül, nagyon jól adagolható és a fékerõ
sem kicsi .