Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#7501
Posted 2010. January 06. - 22:41
Szerintetek megéri?
XC-re jó lehet?
Fel tudom rakni deore váltókar mellé?
RST Gila teleszkópom van, de majd talán SR Suntour XCR lesz... Erre fel lehet rakni?
#7502
Posted 2009. December 30. - 13:09
lassan az összes gyártónak lesz cl-es tárcsája.
2, cl ról 6 csavarra van adapter fordítva nincs
de én nem tárcsásítanék a helyedben. másik topikban irtam miért
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#7503
Posted 2009. December 30. - 11:30
Igen. IS-re elõre-hátra bármit lehet rakni adapterrel.Értem.
Ha elõl-hátul IS-es vagyok, akkor mindkettõre tudok szerelni PM-es cuccot?
Hátra is van adapter?
A sebesség mindent megold.
#7504
Posted 2009. December 30. - 02:58
Ha elõl-hátul IS-es vagyok, akkor mindkettõre tudok szerelni PM-es cuccot?
Hátra is van adapter?
#7505
Posted 2009. December 30. - 02:37
Nem, PM-nél is elõfordul. Persze nem állandóan csak mondjuk kanyarban vagy ha berezonál aszfalton a gumitól a tárcsa vagy csak szimplán nyolcas van a tárcsában vagy éppen nem pont annyira húztad meg a gyorszárat, mint elõtte. A rezonálás és a nyolcas elég jól kivédhetõ alu bakos tárcsával (mondjuk nekem a normál tárcsákkal sincs bajom). Egyébként hamar meg lehet szokni a tárcsa hangját, terepen meg úgyse hallani.Értem.
Amit DaveRider említett a "Ki milyen bringával nyomul" topikban, hogy állandóan beleér a tárcsába, az gondolom csak az IS felfogatásnál van, nem?
A sebesség mindent megold.
#7506
Posted 2009. December 30. - 02:24
Amit DaveRider említett a "Ki milyen bringával nyomul" topikban, hogy állandóan beleér a tárcsába, az gondolom csak az IS felfogatásnál van, nem?
#7507
Posted 2009. December 30. - 00:44
A PM vs IS-t nem tudom elmagyarázni, látni kell és onnantól egyértelmû. Az IS felfogatás hátránya, hogy precízen megmunkált tárcsafék konzolt igényel. Az IS egy dimenzióba állítható (csak egy egyenes mentén tologathatod a féktestet), a PM pedig kettõbe (egy egész síkon mozgatható), sõt az avidok 3D-be. A legtöbb fék PM felfogatású (mondjuk az xtr pont kivétel , abból két fajta van).Fú. Köszi a választ. Ebben azt hiszem, minden benne volt.
Az IS és a PM felfogatás között mi a különbség? A PM szerelhetõségben jobb, miért jó?
Illetve ugyanez a kérdés a 6 csavar, és a CL-nél. Melyik jobb, miért? Melyik agy+tárcsa kombó a könnyebb?
6 csavar vs CL: egyik sem jobb, mint a másik, a CL-t gyorsabban le tudják szedni a szervizben, de az téged nem érint. Mindkettõbõl létezik alu bakos fajta (xtr, hope), azok nem ciccegnek és merevebbek oldalirányba, mint a sima acél tárcsák, de ez elég elhanyagolható szempont, mert a fékerõt nem befolyásolja.
A 6 csavaros könnyebb minimálisan (pár gramm, elhanyagolható, ha ahhoz hasonlítjuk, hogy mennyivel nõ a gép súlya a tárcsásítással), és még könnyebb ha ashima airotor-t használsz, itthon bts néven találod meg.
Köszönöm.Hát ez egy hozzászólás... MJani01 minden tiszteletem !
A sebesség mindent megold.
#7508
Posted 2009. December 29. - 19:52
Hát ez egy hozzászólás... MJani01 minden tiszteletem !Veszélyes kérdés, de elkezdem (versenyzõ szemszögbõl).
Ezek mind saját tapasztalatok, idén végigmentem az összes hosszútávon v-fékkel. Egyedül a versenyzésre használton volt v-fék, a többi bringámon mindig tárcsafék volt. Jövõre az edzõbringán lesz v-fék, a versenyen tárcsa, de csak azért, mert a vázra nem lehet v-féket rakni.
#7509
Posted 2009. December 29. - 13:40
#7510
Posted 2009. December 29. - 10:05
Az IS és a PM felfogatás között mi a különbség? A PM szerelhetõségben jobb, miért jó?
Illetve ugyanez a kérdés a 6 csavar, és a CL-nél. Melyik jobb, miért? Melyik agy+tárcsa kombó a könnyebb?
#7511
Posted 2009. December 29. - 02:46
Veszélyes kérdés, de elkezdem (versenyzõ szemszögbõl).Milyen érvek szólnak a V-fék mellett, illetve a tárcsafék mellett?
Sosem foglalkoztam még ezzel a kérdéssel. Vagy lehet, hogy egyszer-kétszer, de már el is felejtettem, mire jutottam.
Szóval jöhet minden: tömeg, karbantartás(ebbõl inkább az anyagi része érdekel), fékezési stílus, adagolhatóság...
Ja... és hidraulikus tárcsafékben gondolkozom. Konkrétabban XTR.
1. Fékerõ: Nincs igazán érezhetõ különbség, kicsit jobban kell húzni a v-féket. Itthon a v-fék is megfog simán 1 ujjal, sárban 2 ujjal (persze jó pofa + felni párosítás esetén), fõleg a rövidtávon.
2. Súly: legalább 200grammal nehezebb a tárcsafék.
3. Betét/pofa/felni/tárcsa kopás: A v-fék betét kb átlag kétszer gyorsabban kopik, mint a tárcsafék betét. A felni kopása felnifüggõ, de elmondható hogy gyorsabban kopik a felni, mint a tárcsa.
4. Beállítás: A tárcsafék utánaállítja magát, amikor a betét kopik, a v-fék nem. A tárcsánál figyelni kell a gyorszár meghúzására, mert különben nem lesz középen a tárcsa.
5. Karbantartás: Kb olyan gyakran kell olajat cserélni, mint újrabovdenezni a v-féket. Mindkettõ megfelelõ technikai ismeret mellett otthon is elvégezhetõ. A költségük kb megegyezik.
6. Ár: A v-fék jóval olcsóbb.
7. Verseny közbeni szerelés: a v-féket könnyebb szerelni verseny közben, viszont a nyolcasra érzékenyebb.
8. Sár: A v-féknél kisebb a sárférõhely és jobban csökken a fékerõ, mint a tárcsánál. Tárcsafékbetétbõl is a sokat fékezõk képesek egy maraton alatt elkoptatni egy párat, fõleg ha nem fémeset használnak, de elmondható hogy jobban bírják a sarat, mint a v-fék pofák.
Ezek mind saját tapasztalatok, idén végigmentem az összes hosszútávon v-fékkel. Egyedül a versenyzésre használton volt v-fék, a többi bringámon mindig tárcsafék volt. Jövõre az edzõbringán lesz v-fék, a versenyen tárcsa, de csak azért, mert a vázra nem lehet v-féket rakni.
A sebesség mindent megold.
#7512
Posted 2009. December 29. - 02:43
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#7513
Posted 2009. December 29. - 02:03
Sosem foglalkoztam még ezzel a kérdéssel. Vagy lehet, hogy egyszer-kétszer, de már el is felejtettem, mire jutottam.
Szóval jöhet minden: tömeg, karbantartás(ebbõl inkább az anyagi része érdekel), fékezési stílus, adagolhatóság...
Ja... és hidraulikus tárcsafékben gondolkozom. Konkrétabban XTR.
#7514
Posted 2009. December 28. - 23:50
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#7515
Posted 2009. December 28. - 23:40
#7516
Posted 2009. December 28. - 19:16
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#7517
Posted 2009. December 28. - 18:38
Egyébként meg ki kell próbálni a dolgokat és ha neked bejön és facásan mûködik akkor mondhat bárki bármit neked jó és annyi...
#7518
Posted 2009. December 28. - 18:30
Ez érdekes amit irsz, mert én is sokszor hallottam nálam tapasztaltabb bringásoktól, szerelõktõl ugyanarról az alkatrészrõl teljesen eltérõ veleménytna akkor itt most agyondicsérték (érvekkel is)...ellenpélda?
Bár mondjuk ez lehet olyan mint pl a bb7 azt sem szereti mindenki mert már 2 emberkétõl is hallottam hogy eltörték a féktestet de nekem mégis bejön és szerintem "mi" vagyunk többen...
#7519
Posted 2009. December 28. - 18:12
Bár mondjuk ez lehet olyan mint pl a bb7 azt sem szereti mindenki mert már 2 emberkétõl is hallottam hogy eltörték a féktestet de nekem mégis bejön és szerintem "mi" vagyunk többen...
#7520
Posted 2009. December 28. - 17:40
Volt már elõtte 3 másik hidrás fékem, haverokét is kipróbáltam párat és szerintem
megfelelõ teljesitményü a középkategóriás fékek között.
Elõtte -Shimano 525 volt 2000km
- aztán Juicy 3 kb 3000km
De szerntem ez a stroker Ryde a legjobb ezek közül, nagyon jól adagolható és a fékerõ
sem kicsi .