Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#7301
Posted 2010. March 02. - 16:50

Elõzmények.
Egy 1800Ft-os alkatrésztõl függ,hogy mikor tudom összeépíteni a kerékpárom.
És itt a környékünkön már végigtelefonáltam az összes kerékpáros szaküzletet,de csupán csak ígéretet kaptam.
Azzal pedig nehéz dolgozni.
Szóval .
Egy Shimano 160-as tárcsafék adapterre lett volna szükségem,amivel egy IS-es féktestet (XTR- BR-M965) tudnék egy Post mount-os villára (FOX) rögzíteni.
A jelenlegi állás.
Lenyomoztam,hogy egy fõvárosi kerékpár szaküzletben lehet kapni az általam említett adaptert,DE...
Ha megveszem,akkor csak 170-es tárcsával fogom tudni használni a féket.
A 170-es tárcsákat már nem igazán forgalmazzák.
:-(
VAGY!
Lecserélem a féktestet egy post mount-osra.
Így lett a kis "szívásból" egy nagyobb.
Alszom rá egyet,de nem tudom,hogy mi lenne a jó megoldás?
Talán egy alsóbb kategóriájú féktest vásárlása.....
Beszarás
#7302
Posted 2010. March 02. - 07:27

Aki nem tud elugrani a bringám elöl, az nem érdemli meg az Evoluciót!!! BY NIHILHERO
#7303
Posted 2010. March 01. - 23:32

féknyereg lehet nem tökéletesen áll a fékszemenKicseréltem az olajat a fékben, határozottan erõsebb lett, de ez a nyikorgás nem szünt meg... Ötletek???
ez lehet ám a fékszem hibája is, fõleg vázaknál ahol festve van, de nincs felmarva - el kell vinni valahova, és felmaratni
ugyanez igaz villára is. csak ott ugye a maratás veszélyes üzem, mert a magnézium villalábak nem minden esetben tolerálják.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#7304
Posted 2010. March 01. - 22:07

Fémszövetes fékcsövet mivel érdemes vágni,ami nem deformálja,rojtozza stb.?
jóféle fogóval!
#7305
Posted 2010. March 01. - 21:44

Kicseréltem az olajat a fékben, határozottan erõsebb lett, de ez a nyikorgás nem szünt meg... Ötletek???
Fékbetét csere?
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X
#7306
Posted 2010. March 01. - 21:34

Tisztítsd le a tárcsákat (alkohol,ultra,bármi,tök mindegy),a betéteket pedig nagyon finom csiszolópapírral picit csiszold meg,jártunk hasonlóan,ez megoldotta.
Köszi, remélem nekem is megoldja!
#7307
Posted 2010. March 01. - 21:30

Fémszövetes fékcsövet mivel érdemes vágni,ami nem deformálja,rojtozza stb.?
#7308
Posted 2010. March 01. - 21:22

Adott egy BR-M800-as Saint fék, benne 0km-es alligator -talán fémes- fékbetét, és 0km-es hayes v6 tárcsa. Tegnap épp tekertem kb 10km-ert, hogy bekopassam a fékeket, a hátsó 1-2 km után brutálisan el kezdet darálni. A fékhatással nincs baj, csak érezhetõen rángat, meg nagyon darál, hangra is nagyon durva, fõleg egy bizonyos fordulatszámnál, illetve fékerõnél. A betét nem ér rá a tárcsa küllõire, nem lóg túl a másik irányban sem, a fék jól van beállítva. Vajon mi okozhatja ezt, vagy hogy lehet ezt kiküszöbölni? Ha van valakinek valami ötlete ezekkel kapcsolatban, ne fogja vissza magát

#7309
Posted 2010. March 01. - 21:02

Aki nem tud elugrani a bringám elöl, az nem érdemli meg az Evoluciót!!! BY NIHILHERO
#7310
Posted 2010. February 28. - 22:27

minél kopottabb fékbetéttel légtelenitesz annál több olaj kerül a rendszerbe, és ha teszel bele egy friss fékpofát kintebb kerül a nyomáspont. javaslom a gyári sárga bizbasz használatát. ha nincs, akkor mindenképpen uj betétekkel légtelenits.A benne lévõ már kopott fékbetéttel légtelenítsem, vegyek vadi újjat bele vagy egy fullra lekopottal??? Amikor anno csináltuk, akkor a benne lévõ 50%-os betéttel légtelenítettük... Csak mondom megkérdezem tapasztaltabb emberektöl is...
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#7311
Posted 2010. February 28. - 22:17

Aki nem tud elugrani a bringám elöl, az nem érdemli meg az Evoluciót!!! BY NIHILHERO
#7312
Posted 2010. February 28. - 21:27

ahogy korábban is emlitették, a világ legjobb 6 lyukas féktárcsáját akarod párositani a világ egyik legrosszabb mechanikus fékével... ne tedd. vagy vegyél normális mechanikus féket (avid bb7) vagy gyûjts hidraulikusraSziasztok!
Újra kezdem a montizast, igy ket gyerek mellett..100 kila korul jarok, és Rock Shox Recon 2008-as (vagy 2009... nem tudom, hogyan lehetne megallapitani...)
villa birni fogja elol a 200-as tarcsat, nem fog megcsavarodni?? Hayes MX4 feket tervezek és Hope Mono tarcsakat (azok olyan szepek...) XT bowdenes dualcontorl karokkal.
Vagy inkabb 180/160 kombot szereljek fel?
Köszi,
B.
fékolajat sûrû használat mellett évente ajánlottFékolajat mien gyakran "ajánlott" cserélni???
Rob:
Shimano M485 (Sorozaton kívüli Alivio) is ien h "alakú" rendszer??? Ha igen, akkor leírnád, hogy azt a bubit hogy lehetne onnan kiszedni???
Elõre is köszi!!!
485 is igen, "h" alakú, a legegyszerûbb módszer ha a teljesen feltöltött rendszernél a féktestet a "h" jobb oldali (vak) ágánál elkezded ütögetni picikét, sokszor, majd ujra légtelenited, és ezt a mûveletsort megismétled még egy-kétszer attól függõen mennyire érzed nyúlósnak.
"h" és igenA BR-M775 XT fék "h" vagy "u" alakú?
MÁS:
A most forgalmazott XT fékek már tuti hogy nem eresztik az olajat?
pillanatnyilag csak a szérián kivüli BR-M575 az, ami U alakú
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#7313
Posted 2010. February 28. - 17:57

az uj shimano fékek "egykörös" légtelenitéssel vannak ellátva, azaz a féknyeregben az olaj nem h hanem U alakban megy.
h alak értsd: felül a száron jön be, és alul ugyanazon a száron megy ki, a h másik szára egy "vak" szár, amibõl nagyon nehéz kiszedni a bubit. az U alakú olajelvezetéssel ellátott féknyergek (jelenleg 575, jövõre xtr is) egy nyomással minden olaj kijön belõle, és nem maradhat bubi benne sehol.
emiatt lesz puha sok shimano fék (meg lehet mások is, nem tudom)
A BR-M775 XT fék "h" vagy "u" alakú?
MÁS:
A most forgalmazott XT fékek már tuti hogy nem eresztik az olajat? Van még bármilyen jellemzõ hibájuk?
(Választás elõtt állok...)
#7314
Posted 2010. February 28. - 12:41

#7315
Posted 2010. February 28. - 01:53

Na így már teljes a zavar. Bizonyítás nélkül: egyoldalról nyomó azaz madzagos féket nem kéne ilyen tárcsával eröltetni. Meg elég kaotikus ez az összeállítás, szóval azt ajánlom megint amit szoktam, sok pénz kidobás elõtt alaposan átgondolni, utánaolvasni, kérdezgetni.
#7316
Posted 2010. February 28. - 01:03

hayes MX nem jo fék, Hope tárcsa drága, inkább vegyél egy Hayes tárcsát meg valami rendes féket
miért kell lebeszélni a jóról?(Hope)
drágaság,relatív,ha megteheti akkor miért ne?én is már régen cseréltem volna az enyémeket floating-osra
Bulesz:
hayes mx helyett,meg tényleg valami más féket válassz!
ha bovdenes kell mindenáron akkor Avid bb7-et keress!
#7317
Posted 2010. February 28. - 00:17

Sziasztok!
Újra kezdem a montizast, igy ket gyerek mellett..100 kila korul jarok, és Rock Shox Recon 2008-as (vagy 2009... nem tudom, hogyan lehetne megallapitani...)
villa birni fogja elol a 200-as tarcsat, nem fog megcsavarodni?? Hayes MX4 feket tervezek és Hope Mono tarcsakat (azok olyan szepek...) XT bowdenes dualcontorl karokkal.
Vagy inkabb 180/160 kombot szereljek fel?
Köszi,
B.
#7318
Posted 2010. February 28. - 00:13


#7319
Posted 2010. February 27. - 23:54

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#7320
Posted 2010. February 27. - 23:13

"just chillin killin"