Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18544 hozzászólás a témában

#7281
Puzsi01

Puzsi01

    vendég

  • fórumtag
  • 234 hozzászólás
Ralph szurkolok!!! Nagyon kiváncsi vagyok, hogy fog kinézni a feltuningolt Votec :) !!!
Addig élsz míg tudod hol a fék!!!!
Aki nem tud elugrani a bringám elöl, az nem érdemli meg az Evoluciót!!! BY NIHILHERO

#7282
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
http://ebike.hu/term...lla is féktest/

vagy nagytárcsa elõre, átütõs villának simán jó

#7283
Ralph

Ralph

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.093 hozzászólás
Ötletnek jó.
Csak éppen ha belekalkulálom,hogy át kellett átütõsre fûzetnem az elsõ kereket,a korábbi integrált stucni helyett ugye vennem kellett egyet.
Ezáltal a kormányom 22.2-es méretével szakítottam a nagyobb befogó miatt.
(na,jó vehettem volna 22.2-es befogóval is stucnit...)
Tehát kormány.
A korábbi kormánycsapágyam specifikussága miatt ugye egy kormánycsapágy is ...
Erre habnak a végére egy kis féktest rögzítéses fejtörõ...
Azt hiszem ezek után az piszkos anyagiakról nem ildomos beszélni.
"Ínség és meggyõzés - ez az a két erõ,mely tettekre bírja az embereket. Támassz ínséget,kormányozd a véleményeket és felboríthatsz minden meglevõ rendszert,bármilyen szervezett is legyen az."

#7284
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Ralph, úgy tudom xtr-ed van....vegyeél egy kétdugattyús Saint féknyerget, színben és formában nagyon hasonló, és PM-os

#7285
Ralph

Ralph

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.093 hozzászólás
Igen.
Valószínûleg az lesz a megoldás.
Vagy egy komplett elsõ fék csere.
Kicsit hülyén fog majd kinézni,de talán fékkarostól könnyebben eladható a jelenlegi.
Csak hát dualkontrollos fékváltókar...
Áááááááááááááá......

(így történt,hogy a héten már nem lesz egyben a kerékpárom)
:-(
"Ínség és meggyõzés - ez az a két erõ,mely tettekre bírja az embereket. Támassz ínséget,kormányozd a véleményeket és felboríthatsz minden meglevõ rendszert,bármilyen szervezett is legyen az."

#7286
zOrg

zOrg

    exgépész

  • fórumtag
  • 5.740 hozzászólás

Az "üzenõfalon" már elsírtam gondjaim,DE....

Elõzmények.

Egy 1800Ft-os alkatrésztõl függ,hogy mikor tudom összeépíteni a kerékpárom.
És itt a környékünkön már végigtelefonáltam az összes kerékpáros szaküzletet,de csupán csak ígéretet kaptam.
Azzal pedig nehéz dolgozni.
Szóval .
Egy Shimano 160-as tárcsafék adapterre lett volna szükségem,amivel egy IS-es féktestet (XTR- BR-M965) tudnék egy Post mount-os villára (FOX) rögzíteni.

A jelenlegi állás.

Lenyomoztam,hogy egy fõvárosi kerékpár szaküzletben lehet kapni az általam említett adaptert,DE...
Ha megveszem,akkor csak 170-es tárcsával fogom tudni használni a féket.
A 170-es tárcsákat már nem igazán forgalmazzák.
:-(
VAGY!
Lecserélem a féktestet egy post mount-osra.

Így lett a kis "szívásból" egy nagyobb.

Alszom rá egyet,de nem tudom,hogy mi lenne a jó megoldás?

Talán egy alsóbb kategóriájú féktest vásárlása.....
Beszarás

"Mivel a 160 IS rögzítési pontja alacsonyabban van mint 160 PM-é, ezért tudtommal ez a kombináció nem igazán megvalósítható. Korábban a Shimano-nak volt olyan adatpere, ami 160 PM-bõl csinált 170 IS-t, de ehhez kellett a saját tárcsájuk is, ugyanis 170-es tárcsát senki más nem gyárt. A fékmunkahenger csere egy PM-es tipusra egyszerûbb, és talán olcsóbb is."
"In idem flumen bis non descendimus"

#7287
Gyopi

Gyopi

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
Szevasztok!

Hayes stroker trail -hez melyik gyártó fékbetétjeit ajánlanátok? Hol kaphatok jó minõséget jó áron?

Elõre is kösz!

#7288
Ralph

Ralph

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.093 hozzászólás
Az "üzenõfalon" már elsírtam gondjaim,DE....

Elõzmények.

Egy 1800Ft-os alkatrésztõl függ,hogy mikor tudom összeépíteni a kerékpárom.
És itt a környékünkön már végigtelefonáltam az összes kerékpáros szaküzletet,de csupán csak ígéretet kaptam.
Azzal pedig nehéz dolgozni.
Szóval .
Egy Shimano 160-as tárcsafék adapterre lett volna szükségem,amivel egy IS-es féktestet (XTR- BR-M965) tudnék egy Post mount-os villára (FOX) rögzíteni.

A jelenlegi állás.

Lenyomoztam,hogy egy fõvárosi kerékpár szaküzletben lehet kapni az általam említett adaptert,DE...
Ha megveszem,akkor csak 170-es tárcsával fogom tudni használni a féket.
A 170-es tárcsákat már nem igazán forgalmazzák.
:-(
VAGY!
Lecserélem a féktestet egy post mount-osra.

Így lett a kis "szívásból" egy nagyobb.

Alszom rá egyet,de nem tudom,hogy mi lenne a jó megoldás?

Talán egy alsóbb kategóriájú féktest vásárlása.....
Beszarás
"Ínség és meggyõzés - ez az a két erõ,mely tettekre bírja az embereket. Támassz ínséget,kormányozd a véleményeket és felboríthatsz minden meglevõ rendszert,bármilyen szervezett is legyen az."

#7289
Puzsi01

Puzsi01

    vendég

  • fórumtag
  • 234 hozzászólás
Most télen kezdtek el nyikorogni az Aligátor mûgyantás betétek... Nyár óta ezek vannak benne õsszel nem volt hangja, de harapott mint az állat... Már megcsiszoltam a betéteket, le zsír oldóztam az egész cuccot, most kicseréltem a fékolajt is, mert csak egy kicsi lötyögött a tartáj alján... Olyan furcsa volt, kimentem az utcába kipróbálni, hogy mien lett, 2 kör izmos fékezés, hirtelen majdnem fejre áltam, király javult a fékhatás és király hangtalan!!! 3 utcával arrébb lakik ismerõsöm, elõttük már nyikorgott… És nem bírom felfogni…
Addig élsz míg tudod hol a fék!!!!
Aki nem tud elugrani a bringám elöl, az nem érdemli meg az Evoluciót!!! BY NIHILHERO

#7290
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Kicseréltem az olajat a fékben, határozottan erõsebb lett, de ez a nyikorgás nem szünt meg... Ötletek???

féknyereg lehet nem tökéletesen áll a fékszemen
ez lehet ám a fékszem hibája is, fõleg vázaknál ahol festve van, de nincs felmarva - el kell vinni valahova, és felmaratni
ugyanez igaz villára is. csak ott ugye a maratás veszélyes üzem, mert a magnézium villalábak nem minden esetben tolerálják.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#7291
jocek03

jocek03

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás

Fémszövetes fékcsövet mivel érdemes vágni,ami nem deformálja,rojtozza stb.?


jóféle fogóval!



#7292
balu75

balu75

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.854 hozzászólás

Kicseréltem az olajat a fékben, határozottan erõsebb lett, de ez a nyikorgás nem szünt meg... Ötletek???


Fékbetét csere?
... a mai napon rájöttem miért szeretem valójában is a Lókolbászt ... mert így kevesebb sz@rja össze az erdõt ...
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X

#7293
Papszi

Papszi

    vendég

  • fórumtag
  • 203 hozzászólás

Tisztítsd le a tárcsákat (alkohol,ultra,bármi,tök mindegy),a betéteket pedig nagyon finom csiszolópapírral picit csiszold meg,jártunk hasonlóan,ez megoldotta.


Köszi, remélem nekem is megoldja!

#7294
Agria

Agria

    vendég

  • fórumtag
  • 142 hozzászólás
Tisztítsd le a tárcsákat (alkohol,ultra,bármi,tök mindegy),a betéteket pedig nagyon finom csiszolópapírral picit csiszold meg,jártunk hasonlóan,ez megoldotta.

Fémszövetes fékcsövet mivel érdemes vágni,ami nem deformálja,rojtozza stb.?

#7295
Papszi

Papszi

    vendég

  • fórumtag
  • 203 hozzászólás
Sziasztok!

Adott egy BR-M800-as Saint fék, benne 0km-es alligator -talán fémes- fékbetét, és 0km-es hayes v6 tárcsa. Tegnap épp tekertem kb 10km-ert, hogy bekopassam a fékeket, a hátsó 1-2 km után brutálisan el kezdet darálni. A fékhatással nincs baj, csak érezhetõen rángat, meg nagyon darál, hangra is nagyon durva, fõleg egy bizonyos fordulatszámnál, illetve fékerõnél. A betét nem ér rá a tárcsa küllõire, nem lóg túl a másik irányban sem, a fék jól van beállítva. Vajon mi okozhatja ezt, vagy hogy lehet ezt kiküszöbölni? Ha van valakinek valami ötlete ezekkel kapcsolatban, ne fogja vissza magát :D!

#7296
Puzsi01

Puzsi01

    vendég

  • fórumtag
  • 234 hozzászólás
Kicseréltem az olajat a fékben, határozottan erõsebb lett, de ez a nyikorgás nem szünt meg... Ötletek???
Addig élsz míg tudod hol a fék!!!!
Aki nem tud elugrani a bringám elöl, az nem érdemli meg az Evoluciót!!! BY NIHILHERO

#7297
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

A benne lévõ már kopott fékbetéttel légtelenítsem, vegyek vadi újjat bele vagy egy fullra lekopottal??? Amikor anno csináltuk, akkor a benne lévõ 50%-os betéttel légtelenítettük... Csak mondom megkérdezem tapasztaltabb emberektöl is...

minél kopottabb fékbetéttel légtelenitesz annál több olaj kerül a rendszerbe, és ha teszel bele egy friss fékpofát kintebb kerül a nyomáspont. javaslom a gyári sárga bizbasz használatát. ha nincs, akkor mindenképpen uj betétekkel légtelenits.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#7298
Puzsi01

Puzsi01

    vendég

  • fórumtag
  • 234 hozzászólás
A benne lévõ már kopott fékbetéttel légtelenítsem, vegyek vadi újjat bele vagy egy fullra lekopottal??? Amikor anno csináltuk, akkor a benne lévõ 50%-os betéttel légtelenítettük... Csak mondom megkérdezem tapasztaltabb emberektöl is...
Addig élsz míg tudod hol a fék!!!!
Aki nem tud elugrani a bringám elöl, az nem érdemli meg az Evoluciót!!! BY NIHILHERO

#7299
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Sziasztok!

Újra kezdem a montizast, igy ket gyerek mellett.. :) 100 kila korul jarok, és Rock Shox Recon 2008-as (vagy 2009... nem tudom, hogyan lehetne megallapitani...)
villa birni fogja elol a 200-as tarcsat, nem fog megcsavarodni?? Hayes MX4 feket tervezek és Hope Mono tarcsakat (azok olyan szepek... :) ) XT bowdenes dualcontorl karokkal.

Vagy inkabb 180/160 kombot szereljek fel?

Köszi,
B.

ahogy korábban is emlitették, a világ legjobb 6 lyukas féktárcsáját akarod párositani a világ egyik legrosszabb mechanikus fékével... ne tedd. vagy vegyél normális mechanikus féket (avid bb7) vagy gyûjts hidraulikusra

Fékolajat mien gyakran "ajánlott" cserélni???
Rob:
Shimano M485 (Sorozaton kívüli Alivio) is ien h "alakú" rendszer??? Ha igen, akkor leírnád, hogy azt a bubit hogy lehetne onnan kiszedni???
Elõre is köszi!!!

fékolajat sûrû használat mellett évente ajánlott
485 is igen, "h" alakú, a legegyszerûbb módszer ha a teljesen feltöltött rendszernél a féktestet a "h" jobb oldali (vak) ágánál elkezded ütögetni picikét, sokszor, majd ujra légtelenited, és ezt a mûveletsort megismétled még egy-kétszer attól függõen mennyire érzed nyúlósnak.


A BR-M775 XT fék "h" vagy "u" alakú?
MÁS:
A most forgalmazott XT fékek már tuti hogy nem eresztik az olajat?

"h" és igen
pillanatnyilag csak a szérián kivüli BR-M575 az, ami U alakú

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#7300
fgabor

fgabor

    vendég

  • fórumtag
  • 153 hozzászólás

az uj shimano fékek "egykörös" légtelenitéssel vannak ellátva, azaz a féknyeregben az olaj nem h hanem U alakban megy.
h alak értsd: felül a száron jön be, és alul ugyanazon a száron megy ki, a h másik szára egy "vak" szár, amibõl nagyon nehéz kiszedni a bubit. az U alakú olajelvezetéssel ellátott féknyergek (jelenleg 575, jövõre xtr is) egy nyomással minden olaj kijön belõle, és nem maradhat bubi benne sehol.
emiatt lesz puha sok shimano fék (meg lehet mások is, nem tudom)





A BR-M775 XT fék "h" vagy "u" alakú?


MÁS:
A most forgalmazott XT fékek már tuti hogy nem eresztik az olajat? Van még bármilyen jellemzõ hibájuk?

(Választás elõtt állok...)