Lehetséges az, hogy a kínaiak már a fékeket is hamisítják? A tárcsa eddig is megvolt, de a linken látható deore fék gyanúsan jó áron megy.
http://www.ebay.com/...sd=251950509999
Lehetséges az, hogy a kínaiak már a fékeket is hamisítják? A tárcsa eddig is megvolt, de a linken látható deore fék gyanúsan jó áron megy.
http://www.ebay.com/...sd=251950509999
Valószínűleg a mostani 160-as is bőven elég lenne, ha lecserélnéd a híresen hitvány teljesítményű Ryde-ot.
A villád biztosan bírná a nagyobb tárcsát ? Azt is kell nézni.
Amúgy ha eddig nem érezted a nagy tárcsa hiányát, szerintem hagyjad így.
Sziasztok!
Kérném a véleményeteket:
Egy merevvázas Suntour villás Scott montim van elöl Hayes Stroker Ryde hátul Avid Juicy 3-as fékekkel, 160-as tárcsákkal. Az első tárcsa a legutóbbi szervíz után, mint kiderült csereéretté vált.
Kérdés: van-e értelme nagyobbra, mondjuk 180-asra cserélni? 85 kg körül vagyok és nem szoktam vadulni, de a Hármashatár hegyre fel-le megyek.
A könnyebbik próbáljon ki egy 35 kilós bringát satufékezni
Az én bicajom nem olyan könnyű, de nincs 35 kg .
Mentem már vele hátul csomagokkal, sátorral, matraccal, de nagyrészt síkon.
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
Akkor csak hússzal...
A könnyebbik próbáljon ki egy 35 kilós bringát satufékezni
Mindkettő tárcsaméretnek az össz energia amit ell kell oszlatni ugyanaz, ha ugyannyi súlyt kell lelassítania ugyanazon a távon. Ilyenkor az erőkar is ugyanaz. Csak akkor nagyobb az erőkar hogy ha a kissebb tárcsával nem tudtad volna elérni azt a fékhatást, vagyis rövidebb távon állsz meg a naggyal.
Ezek után a nagyobb féktárcsának csak akkor van értelme ha problémáid vannak a fékhatással mert pl. a tárcsa/pofa túlmelegedik. Illetve akkor kell kerülni a nagy tárcsát ha hajlamos vagy satufékezni, mert akkor túllépheted az 32-es ill. gyorszáras egészséges erőkar tartományát. Erre annál nagyobb az esély minél több súlyt kell lelassítani persze.
Korántsem, a tárcsa rádiuszát tekints az erőkarnak, a 180-as tárcsához képest a 203-asnak 2.3 cm hosszabb ez az erőkar, ergo a forgás ponton nagyobb erők tudnak ébredni.
Szivesen lerajzolom valamikor jövőhéten érthetően, most sajnos nincs időm, ábra nélkül lehet nehezebben érthető.
Abban igazad van, hogy a potenciális maximum az nagyobb a nagyobb tárcsán. De, a limit az nem mindig ez. Hanem az, amikor már emelkedik a hátsó kerék, én aszfalton ezt tekintem maximumnak.
Ebből van neked egy súrlódási erőd a talaj meg a kerék között, meg a ~13" kar, ami körül forog, ez a nyomaték tárcsától függetlenül konstansnak vehető.
Amennyiben a 160 mm-es tárcsával tudsz úgy fékezni, hogy ezt elérd, akkor én szerintem papíron, a nagyobb tárcsával nem fogod jobban terhelni a villát.
Ha a 160 mm-es tárcsa ehhez nem elég, akkor természetesen a nagyobb tárcsa jobban terheli majd a villát.
Tökmindegy mekkora a tárcsa, ugyan akkora nyomaték fogja csavarni a villát ha ugyan akkora a lassulás. Amíg nem kizárólag határon fékezel, addig nem látom hol lenne nagyobb a terhelés meg mitől. A fékkart húzni pont kisebb erővel kell, mert nagyobb átmérőn fékezel, maga a súrlódó erő is kisebb a tárcsán.
Korántsem, a tárcsa rádiuszát tekints az erőkarnak, a 180-as tárcsához képest a 203-asnak 2.3 cm hosszabb ez az erőkar, ergo a forgás ponton nagyobb erők tudnak ébredni.
Tökmindegy mekkora a tárcsa, ugyan akkora nyomaték fogja csavarni a villát ha ugyan akkora a lassulás. Amíg nem kizárólag határon fékezel, addig nem látom hol lenne nagyobb a terhelés meg mitől. A fékkart húzni pont kisebb erővel kell, mert nagyobb átmérőn fékezel, maga a súrlódó erő is kisebb a tárcsán.
Logikusnak hangzik.
Nem hiszem, hogy nagyon sokszor a határon fékeznék, így ez magyarázat lehet, miért nem okoz gondot a 203-as tárcsa 32-es telóval.
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
Lehet számít, nem tudom.
Én tényleg nem tapasztaltam semmi a 203-as tárcsával, csak hogy biztosan megállít.
Tökmindegy mekkora a tárcsa, ugyan akkora nyomaték fogja csavarni a villát ha ugyan akkora a lassulás. Amíg nem kizárólag határon fékezel, addig nem látom hol lenne nagyobb a terhelés meg mitől. A fékkart húzni pont kisebb erővel kell, mert nagyobb átmérőn fékezel, maga a súrlódó erő is kisebb a tárcsán.
Akkor csak hússzal...
Lehet számít, nem tudom.
Én tényleg nem tapasztaltam semmi a 203-as tárcsával, csak hogy biztosan megállít.
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
De lehet hogy 50 kilóval kevesebbel terheled meg
85 kg vagyok
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
20 gramm/pár egy fékpofa, szóval kb. zéró anyag. Egy autó fékpofája meg kilókban mérhető. Aránytalan az árához képest a bringás fékpofa.A gumik is durván túlárazottak az autókéhoz képest. (szerintem)
Kutatás/fejlesztés, technológia ??? Te sem gondolod komolyan, hogy pl a Shimano fékpofái annyit változtak az utóbbi években !
Ez nem autógyártás vagy Forma-1.
a méret nincs összefüggésben az árral. értsd: nem csak az alapanyagot (vagy annak mennyiségét) hanem a technológiát is meg kell fizetni, meg a kutatás-fejlesztést is.
Technológia + Fejlesztés = Az előtt dobod ki, hogy elhasználnád.
Magadat ámítod! De ez a te bajod. Az enyém meg az, hogy nem szeretem, amikor hülyének néznek!
Például azzal, hogy az általam használt betétek, Németországban három-ötezer forinttal kevesebbe kerülnek!: http://www.bike-disc...37789/wg_id-282
Tehát kb a felébe! Technológia mi?!?!? Ja! Egyenesen Izraelből!
Ha valaki ráér, elmagyarázhatná, hogy miért olcsóbb egy autóba való garnitúra, mint az én kerékpáromra!?!?!
a méret nincs összefüggésben az árral. értsd: nem csak az alapanyagot (vagy annak mennyiségét) hanem a technológiát is meg kell fizetni, meg a kutatás-fejlesztést is.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
Ha nem is dobod ki, de veszel bele újat és kiderül, hogy elillant a lelke a betétnek, (mint ahogy én is jártam) csak megerősítésképp. Persze ezzel a probléma nem lesz megoldva, miszerint nem szívesen dobnád ki a két hónapos betéteket, de lehet, hogy ez az egyetlen út.
Furcsa, hogy ez az autóknál mennyire nem jelentkezik. Sokkal erősebb hatásnak vannak kitéve, jóval mostohább körülmények között. De nem! Ott vasig lehet koptatni akkor sem csökken a teljesítménye.
Ha próbálom kizárni egy érzékeny, tapasztalatlan felhasználói réteg kizsákmányolását, akkor már csak a csoda marad!
Ha valaki ráér, elmagyarázhatná, hogy miért olcsóbb egy autóba való garnitúra, mint az én kerékpáromra!?!?!
Mert nagyságrenddel többet gyártanak bele, így adhatják olcsóbban.
Ha nem is dobod ki, de veszel bele újat és kiderül, hogy elillant a lelke a betétnek, (mint ahogy én is jártam) csak megerősítésképp. Persze ezzel a probléma nem lesz megoldva, miszerint nem szívesen dobnád ki a két hónapos betéteket, de lehet, hogy ez az egyetlen út.
Furcsa, hogy ez az autóknál mennyire nem jelentkezik. Sokkal erősebb hatásnak vannak kitéve, jóval mostohább körülmények között. De nem! Ott vasig lehet koptatni akkor sem csökken a teljesítménye.
Ha próbálom kizárni egy érzékeny, tapasztalatlan felhasználói réteg kizsákmányolását, akkor már csak a csoda marad!
Ha valaki ráér, elmagyarázhatná, hogy miért olcsóbb egy autóba való garnitúra, mint az én kerékpáromra!?!?!
olyannal találkoztatok, hogy egy bringázás keretében gyakorlatilag nullára megszűnik a fékhatás?
reggel elindulok, tökéletes hátsó fék, hazafele semmit nem fog.
nekem az a gyanúm, hogy valahol a hőségben fellocsolt úton sikerült egy kis olajos vizes cuccnak a tárcsára és így a fékbetétre jutnia.
próbáltam csiszolóvászon, izopropil alkohol, kiégetés kombót, majd hosszú lejtőn sokat fékezést (semmit nem fog ezek után sem).
cx77 fék, resin betét, slx tárcsa, kb 2 hónapos a cucc..
sajnálom kidobni az alig használt betéteket, de úgy sejtem nincs más választás..
de ha valakinek van ötlete, kivele