Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18557 hozzászólás a témában

#701
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás

Most ránéztem német boltokra, és meglepődtem a fék áraikon kicsit. És a postaköltség sem vészes.



#702
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Én CRC-n néztem, ott egy darab alig olcsóbb, ez meg egy komplett szett, ha jól értelmezem. Ha lecserélem a fékem, vagy ez, vagy az slx lesz. Az slx-en a Japan felirat gondolom az, hogy ott gyártják.

crc viszont sosem volt olcsó

slx szett 110 a fritzeknél 


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#703
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás

Én CRC-n néztem, ott egy darab alig olcsóbb, ez meg egy komplett szett, ha jól értelmezem. Ha lecserélem a fékem, vagy ez, vagy az slx lesz. Az slx-en a Japan felirat gondolom az, hogy ott gyártják.



#704
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Lehetséges az, hogy a kínaiak már a fékeket is hamisítják? A tárcsa eddig is megvolt, de a linken látható deore fék gyanúsan jó áron megy.

http://www.ebay.com/...sd=251950509999

annyora nem olcsó kb ennyi a fritzeknél is  , /100euro) normális webshopban.,sőt alig drágább az slx


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#705
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

 

Sziasztok fiúk,
 
gyors segítségre lenne szükségem!
 
Végre lehetőségem lenne a régóta elfekvőben lévő SLX BR-M675 első tárcsafékem használatba vételére.
 
Az új trekking alapból Tektro Auriga M290 fékrendszerrel jön, elöl 180-as tárcsával.
 
Sajnos ezt a féket egyáltalán nem ismerem.
 
Az első kérdés: hagyjam a komplett bringát homogén tektro auriga szettel, és adjam el az SLX-et, vagy előre szereltessem fel az SLX-et, és adjam el a Tektrot? Igaz így felemás fékrendszerem lenne, de ha az SLX annyival jobb, akkor elgondolkodom rajta.
 
A második kérdés: maradjon a 180-as Tektro tárcsa, vagy elég a Suntour SF NEX HLO 700C villának a 160-as is, ami az SLX-hez van?
 
Köszönöm előre is!

 

auriga meglepően jó cucc (bár tipust a franc tudja, de nem hiszem olyan sok féle lenne) ugyanazzal a betéttel megy mint tenger shimano (b01s) de az 575 nél pl nagyobbat harap. trekking bringára sztem "sok" az slx . én hagynám, az slx-et meg pihentetném -lesz még monti, arra jó lesz  alapon- :)

 

vagy próbáld ki az aurigát , használt piacon nem lesz szignifikáns különbség az új és a kicsit használtért kapható ár közt.


Bikertigger módosította - 2016. augusztus 03. - 20:05

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#706
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Sziasztok fiúk,
 
gyors segítségre lenne szükségem!
 
Végre lehetőségem lenne a régóta elfekvőben lévő SLX BR-M675 első tárcsafékem használatba vételére.
 
Az új trekking alapból Tektro Auriga M290 fékrendszerrel jön, elöl 180-as tárcsával.
 
Sajnos ezt a féket egyáltalán nem ismerem.
 
Az első kérdés: hagyjam a komplett bringát homogén tektro auriga szettel, és adjam el az SLX-et, vagy előre szereltessem fel az SLX-et, és adjam el a Tektrot? Igaz így felemás fékrendszerem lenne, de ha az SLX annyival jobb, akkor elgondolkodom rajta.
 
A második kérdés: maradjon a 180-as Tektro tárcsa, vagy elég a Suntour SF NEX HLO 700C villának a 160-as is, ami az SLX-hez van?
 
Köszönöm előre is!

Aske módosította - 2016. augusztus 03. - 19:17


#707
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás

Lehetséges az, hogy a kínaiak már a fékeket is hamisítják? A tárcsa eddig is megvolt, de a linken látható deore fék gyanúsan jó áron megy.

http://www.ebay.com/...sd=251950509999



#708
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás

Valószínűleg a mostani 160-as is bőven elég lenne, ha lecserélnéd a híresen hitvány teljesítményű Ryde-ot.



#709
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.688 hozzászólás

A villád biztosan bírná a nagyobb tárcsát ? Azt is kell nézni.

Amúgy ha eddig nem érezted a nagy tárcsa hiányát, szerintem hagyjad így.


Marci

#710
Vorangee

Vorangee

    újonc

  • fórumtag
  • 15 hozzászólás
  • LocationBudapest

Sziasztok!

 

Kérném a véleményeteket:

 

Egy merevvázas Suntour villás Scott montim van elöl Hayes Stroker Ryde hátul Avid Juicy 3-as fékekkel, 160-as tárcsákkal. Az első tárcsa a legutóbbi szervíz után, mint kiderült csereéretté vált.

 

Kérdés: van-e értelme nagyobbra, mondjuk 180-asra cserélni? 85 kg körül vagyok és nem szoktam vadulni, de a Hármashatár hegyre fel-le megyek.



#711
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.169 hozzászólás

A könnyebbik próbáljon ki egy 35 kilós bringát satufékezni :)

 

Az én bicajom nem olyan könnyű, de nincs 35 kg  :).

Mentem már vele hátul csomagokkal, sátorral, matraccal, de nagyrészt síkon. 


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#712
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Akkor csak hússzal...

 

A könnyebbik próbáljon ki egy 35 kilós bringát satufékezni :)



#713
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Mindkettő tárcsaméretnek az össz energia amit ell kell oszlatni ugyanaz, ha ugyannyi súlyt kell lelassítania ugyanazon a távon. Ilyenkor az erőkar is ugyanaz. Csak akkor nagyobb az erőkar hogy ha a kissebb tárcsával nem tudtad volna elérni azt a fékhatást, vagyis rövidebb távon állsz meg a naggyal.

 

Ezek után a nagyobb féktárcsának csak akkor van értelme ha problémáid vannak a fékhatással mert pl. a tárcsa/pofa túlmelegedik. Illetve akkor kell kerülni a nagy tárcsát ha hajlamos vagy satufékezni, mert akkor túllépheted az 32-es ill. gyorszáras egészséges erőkar tartományát. Erre annál nagyobb az esély minél több súlyt kell lelassítani persze.



#714
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás

Korántsem, a tárcsa rádiuszát tekints az erőkarnak, a 180-as tárcsához képest a 203-asnak  2.3 cm hosszabb ez az erőkar, ergo a forgás ponton nagyobb erők tudnak ébredni.

Szivesen lerajzolom valamikor jövőhéten érthetően, most sajnos nincs időm, ábra nélkül lehet nehezebben érthető.

Abban igazad van, hogy a potenciális maximum az nagyobb a nagyobb tárcsán. De, a limit az nem mindig ez. Hanem az, amikor már emelkedik a hátsó kerék, én aszfalton ezt tekintem maximumnak.

Ebből van neked egy súrlódási erőd a talaj meg a kerék között, meg a ~13" kar, ami körül forog, ez a nyomaték tárcsától függetlenül konstansnak vehető.

Amennyiben a 160 mm-es tárcsával tudsz úgy fékezni, hogy ezt elérd, akkor én szerintem papíron, a nagyobb tárcsával nem fogod jobban terhelni a villát.

Ha a 160 mm-es tárcsa ehhez nem elég, akkor természetesen a nagyobb tárcsa jobban terheli majd a villát.



#715
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Tökmindegy mekkora a tárcsa, ugyan akkora nyomaték fogja csavarni a villát ha ugyan akkora a lassulás. Amíg nem kizárólag határon fékezel, addig nem látom hol lenne nagyobb a terhelés meg mitől. A fékkart húzni pont kisebb erővel kell, mert nagyobb átmérőn fékezel, maga a súrlódó erő is kisebb a tárcsán.

Korántsem, a tárcsa rádiuszát tekints az erőkarnak, a 180-as tárcsához képest a 203-asnak  2.3 cm hosszabb ez az erőkar, ergo a forgás ponton nagyobb erők tudnak ébredni.



#716
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.169 hozzászólás

Tökmindegy mekkora a tárcsa, ugyan akkora nyomaték fogja csavarni a villát ha ugyan akkora a lassulás. Amíg nem kizárólag határon fékezel, addig nem látom hol lenne nagyobb a terhelés meg mitől. A fékkart húzni pont kisebb erővel kell, mert nagyobb átmérőn fékezel, maga a súrlódó erő is kisebb a tárcsán.

 

Logikusnak hangzik.

Nem hiszem, hogy nagyon sokszor a határon fékeznék, így ez magyarázat lehet, miért nem okoz gondot a 203-as tárcsa 32-es telóval.


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#717
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás

Lehet számít, nem tudom.

Én tényleg nem tapasztaltam semmi a 203-as tárcsával, csak hogy biztosan megállít.

Tökmindegy mekkora a tárcsa, ugyan akkora nyomaték fogja csavarni a villát ha ugyan akkora a lassulás. Amíg nem kizárólag határon fékezel, addig nem látom hol lenne nagyobb a terhelés meg mitől. A fékkart húzni pont kisebb erővel kell, mert nagyobb átmérőn fékezel, maga a súrlódó erő is kisebb a tárcsán.



#718
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.169 hozzászólás

Akkor csak hússzal...

 

Lehet számít, nem tudom.

Én tényleg nem tapasztaltam semmi a 203-as tárcsával, csak hogy biztosan megállít.


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#719
Szines Géza

Szines Géza

    újonc

  • fórumtag
  • 15 hozzászólás

85 kg vagyok  :)

Akkor csak hússzal...



#720
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.169 hozzászólás

De lehet hogy 50 kilóval kevesebbel terheled meg :)

 

85 kg vagyok  :)


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti