Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18533 hozzászólás a témában

#681
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

 

Sziasztok fiúk,
 
gyors segítségre lenne szükségem!
 
Végre lehetőségem lenne a régóta elfekvőben lévő SLX BR-M675 első tárcsafékem használatba vételére.
 
Az új trekking alapból Tektro Auriga M290 fékrendszerrel jön, elöl 180-as tárcsával.
 
Sajnos ezt a féket egyáltalán nem ismerem.
 
Az első kérdés: hagyjam a komplett bringát homogén tektro auriga szettel, és adjam el az SLX-et, vagy előre szereltessem fel az SLX-et, és adjam el a Tektrot? Igaz így felemás fékrendszerem lenne, de ha az SLX annyival jobb, akkor elgondolkodom rajta.
 
A második kérdés: maradjon a 180-as Tektro tárcsa, vagy elég a Suntour SF NEX HLO 700C villának a 160-as is, ami az SLX-hez van?
 
Köszönöm előre is!

 

auriga meglepően jó cucc (bár tipust a franc tudja, de nem hiszem olyan sok féle lenne) ugyanazzal a betéttel megy mint tenger shimano (b01s) de az 575 nél pl nagyobbat harap. trekking bringára sztem "sok" az slx . én hagynám, az slx-et meg pihentetném -lesz még monti, arra jó lesz  alapon- :)

 

vagy próbáld ki az aurigát , használt piacon nem lesz szignifikáns különbség az új és a kicsit használtért kapható ár közt.


Bikertigger módosította - 2016. augusztus 03. - 20:05

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#682
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Sziasztok fiúk,
 
gyors segítségre lenne szükségem!
 
Végre lehetőségem lenne a régóta elfekvőben lévő SLX BR-M675 első tárcsafékem használatba vételére.
 
Az új trekking alapból Tektro Auriga M290 fékrendszerrel jön, elöl 180-as tárcsával.
 
Sajnos ezt a féket egyáltalán nem ismerem.
 
Az első kérdés: hagyjam a komplett bringát homogén tektro auriga szettel, és adjam el az SLX-et, vagy előre szereltessem fel az SLX-et, és adjam el a Tektrot? Igaz így felemás fékrendszerem lenne, de ha az SLX annyival jobb, akkor elgondolkodom rajta.
 
A második kérdés: maradjon a 180-as Tektro tárcsa, vagy elég a Suntour SF NEX HLO 700C villának a 160-as is, ami az SLX-hez van?
 
Köszönöm előre is!

Aske módosította - 2016. augusztus 03. - 19:17


#683
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás

Lehetséges az, hogy a kínaiak már a fékeket is hamisítják? A tárcsa eddig is megvolt, de a linken látható deore fék gyanúsan jó áron megy.

http://www.ebay.com/...sd=251950509999



#684
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás

Valószínűleg a mostani 160-as is bőven elég lenne, ha lecserélnéd a híresen hitvány teljesítményű Ryde-ot.



#685
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

A villád biztosan bírná a nagyobb tárcsát ? Azt is kell nézni.

Amúgy ha eddig nem érezted a nagy tárcsa hiányát, szerintem hagyjad így.


Marci

#686
Vorangee

Vorangee

    újonc

  • fórumtag
  • 15 hozzászólás
  • LocationBudapest

Sziasztok!

 

Kérném a véleményeteket:

 

Egy merevvázas Suntour villás Scott montim van elöl Hayes Stroker Ryde hátul Avid Juicy 3-as fékekkel, 160-as tárcsákkal. Az első tárcsa a legutóbbi szervíz után, mint kiderült csereéretté vált.

 

Kérdés: van-e értelme nagyobbra, mondjuk 180-asra cserélni? 85 kg körül vagyok és nem szoktam vadulni, de a Hármashatár hegyre fel-le megyek.



#687
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.169 hozzászólás

A könnyebbik próbáljon ki egy 35 kilós bringát satufékezni :)

 

Az én bicajom nem olyan könnyű, de nincs 35 kg  :).

Mentem már vele hátul csomagokkal, sátorral, matraccal, de nagyrészt síkon. 


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#688
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Akkor csak hússzal...

 

A könnyebbik próbáljon ki egy 35 kilós bringát satufékezni :)



#689
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Mindkettő tárcsaméretnek az össz energia amit ell kell oszlatni ugyanaz, ha ugyannyi súlyt kell lelassítania ugyanazon a távon. Ilyenkor az erőkar is ugyanaz. Csak akkor nagyobb az erőkar hogy ha a kissebb tárcsával nem tudtad volna elérni azt a fékhatást, vagyis rövidebb távon állsz meg a naggyal.

 

Ezek után a nagyobb féktárcsának csak akkor van értelme ha problémáid vannak a fékhatással mert pl. a tárcsa/pofa túlmelegedik. Illetve akkor kell kerülni a nagy tárcsát ha hajlamos vagy satufékezni, mert akkor túllépheted az 32-es ill. gyorszáras egészséges erőkar tartományát. Erre annál nagyobb az esély minél több súlyt kell lelassítani persze.



#690
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás

Korántsem, a tárcsa rádiuszát tekints az erőkarnak, a 180-as tárcsához képest a 203-asnak  2.3 cm hosszabb ez az erőkar, ergo a forgás ponton nagyobb erők tudnak ébredni.

Szivesen lerajzolom valamikor jövőhéten érthetően, most sajnos nincs időm, ábra nélkül lehet nehezebben érthető.

Abban igazad van, hogy a potenciális maximum az nagyobb a nagyobb tárcsán. De, a limit az nem mindig ez. Hanem az, amikor már emelkedik a hátsó kerék, én aszfalton ezt tekintem maximumnak.

Ebből van neked egy súrlódási erőd a talaj meg a kerék között, meg a ~13" kar, ami körül forog, ez a nyomaték tárcsától függetlenül konstansnak vehető.

Amennyiben a 160 mm-es tárcsával tudsz úgy fékezni, hogy ezt elérd, akkor én szerintem papíron, a nagyobb tárcsával nem fogod jobban terhelni a villát.

Ha a 160 mm-es tárcsa ehhez nem elég, akkor természetesen a nagyobb tárcsa jobban terheli majd a villát.



#691
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Tökmindegy mekkora a tárcsa, ugyan akkora nyomaték fogja csavarni a villát ha ugyan akkora a lassulás. Amíg nem kizárólag határon fékezel, addig nem látom hol lenne nagyobb a terhelés meg mitől. A fékkart húzni pont kisebb erővel kell, mert nagyobb átmérőn fékezel, maga a súrlódó erő is kisebb a tárcsán.

Korántsem, a tárcsa rádiuszát tekints az erőkarnak, a 180-as tárcsához képest a 203-asnak  2.3 cm hosszabb ez az erőkar, ergo a forgás ponton nagyobb erők tudnak ébredni.



#692
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.169 hozzászólás

Tökmindegy mekkora a tárcsa, ugyan akkora nyomaték fogja csavarni a villát ha ugyan akkora a lassulás. Amíg nem kizárólag határon fékezel, addig nem látom hol lenne nagyobb a terhelés meg mitől. A fékkart húzni pont kisebb erővel kell, mert nagyobb átmérőn fékezel, maga a súrlódó erő is kisebb a tárcsán.

 

Logikusnak hangzik.

Nem hiszem, hogy nagyon sokszor a határon fékeznék, így ez magyarázat lehet, miért nem okoz gondot a 203-as tárcsa 32-es telóval.


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#693
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás

Lehet számít, nem tudom.

Én tényleg nem tapasztaltam semmi a 203-as tárcsával, csak hogy biztosan megállít.

Tökmindegy mekkora a tárcsa, ugyan akkora nyomaték fogja csavarni a villát ha ugyan akkora a lassulás. Amíg nem kizárólag határon fékezel, addig nem látom hol lenne nagyobb a terhelés meg mitől. A fékkart húzni pont kisebb erővel kell, mert nagyobb átmérőn fékezel, maga a súrlódó erő is kisebb a tárcsán.



#694
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.169 hozzászólás

Akkor csak hússzal...

 

Lehet számít, nem tudom.

Én tényleg nem tapasztaltam semmi a 203-as tárcsával, csak hogy biztosan megállít.


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#695
Szines Géza

Szines Géza

    újonc

  • fórumtag
  • 15 hozzászólás

85 kg vagyok  :)

Akkor csak hússzal...



#696
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.169 hozzászólás

De lehet hogy 50 kilóval kevesebbel terheled meg :)

 

85 kg vagyok  :)


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#697
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

20 gramm/pár egy fékpofa, szóval kb. zéró anyag. Egy autó fékpofája meg kilókban mérhető. Aránytalan az árához képest a bringás fékpofa.A gumik is durván túlárazottak az autókéhoz képest. (szerintem)

Kutatás/fejlesztés, technológia ??? Te sem gondolod komolyan, hogy pl a Shimano fékpofái annyit változtak az utóbbi években !

Ez nem autógyártás vagy Forma-1.

 

 

a méret nincs összefüggésben az árral. értsd: nem csak az alapanyagot (vagy annak mennyiségét) hanem a technológiát is meg kell fizetni, meg a kutatás-fejlesztést is.


Marci

#698
Szines Géza

Szines Géza

    újonc

  • fórumtag
  • 15 hozzászólás

Technológia + Fejlesztés = Az előtt dobod ki, hogy elhasználnád.

Magadat ámítod! De ez a te bajod. Az enyém meg az, hogy nem szeretem, amikor hülyének néznek!

Például azzal, hogy az általam használt betétek, Németországban három-ötezer forinttal kevesebbe kerülnek!: http://www.bike-disc...37789/wg_id-282

Tehát kb a felébe! Technológia mi?!?!? Ja! Egyenesen Izraelből!



#699
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Ha valaki ráér, elmagyarázhatná, hogy miért olcsóbb egy autóba való garnitúra, mint az én kerékpáromra!?!?!

a méret nincs összefüggésben az árral. értsd: nem csak az alapanyagot (vagy annak mennyiségét) hanem a technológiát is meg kell fizetni, meg a kutatás-fejlesztést is.


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#700
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás

Ha nem is dobod ki, de veszel bele újat és kiderül, hogy elillant a lelke a betétnek, (mint ahogy én is jártam) csak megerősítésképp. Persze ezzel a probléma nem lesz megoldva, miszerint nem szívesen dobnád ki a két hónapos betéteket, de lehet, hogy ez az egyetlen út.

 

Furcsa, hogy ez az autóknál mennyire nem jelentkezik. Sokkal erősebb hatásnak vannak kitéve, jóval mostohább körülmények között. De nem! Ott vasig lehet koptatni akkor sem csökken a teljesítménye.

Ha próbálom kizárni egy érzékeny, tapasztalatlan felhasználói réteg kizsákmányolását, akkor már csak a csoda marad!

 

Ha valaki ráér, elmagyarázhatná, hogy miért olcsóbb egy autóba való garnitúra, mint az én kerékpáromra!?!?!

Mert nagyságrenddel többet gyártanak bele, így adhatják olcsóbban.


  • mof kedveli ezt