Közben addig merészkedtem a "problémamegoldásban" (lásd: fékerő növelés), hogy mi van, ha lecserélem elöl a 180-as tárcsákat 203-asra?
A villa 32 es fox 100-as úttal.
Közben addig merészkedtem a "problémamegoldásban" (lásd: fékerő növelés), hogy mi van, ha lecserélem elöl a 180-as tárcsákat 203-asra?
A villa 32 es fox 100-as úttal.
Elöljáróban jegyezném meg, hogy senkit nem bíztatok, hogy száguldozzon! Főleg lakott területen.
De időnként előbújik az emberből a kisördög, vagy vágyik a félelemre, vagy egy kis kockázatra. Ezt a mai világban nem kell magyaráznom.
Ez a hetven körüli érték egyébként, egy bűvös szám lehet, mert többről nem nagyon számol be senki. Olyan lehet, mint régen volt a "Kilóhúsz"
De, hogy legyen fék is a hozzászólásban: Megvasaltam a betéteket, egy darabig úgy is nézett ki, hogy jó lesz, de később megint ellanyhult. Egyszerűen nem értem, mi baja a betétnek. És már nem is akarok vele foglalkozni, mert nem éri meg a befektetett energiát és ideget! (Jól meg is égettem vele a tárcsát.)
Most "bosszúból" betettem a gyantásakat, amik természetüknél fogva harapósabbak, így pszihésen el van intézve. Fog a fék. Slussz! Jövő hónapban kigazdálkodok még egy pár J04C-t és végképp elfelejtem.
Szines Géza, Tekergek:
Akkor ti jól egymásra találtatok.. sebességfüggők
Feketerigó utcát próbáltátok már? Rövid de viccesen meredek. A keresztutcában azért őrködjön a másik.
Régi Gázlón, Veszprém felé (Bakonybélből talán) hosszú nyílegyenes lefelén 71km/h a sztenderd (montival). Térképre rá is volt írva az út mellé egy 71es szám, először nem értettem miért.
Fekvőrendőr miért probléma?
peppe módosította - 2016. június 22. - 14:10
Ha valaki lát egy megveszekedett őrültet lefelé száguldani a diósárok utcában, az én leszek. (Meg akarom dönteni a 68.75 km/h-ás rekordomat)
Tudom hogy vicc volt de mióta fekvőrendőrök vannak nem döntöttem rekordot 120 kilóval nem tudom hogy lehet ott megállni ha mondjuk keresztbefut egy macska, jóval kevesebbel is csak szerencse kérdése. Rájöttem hogy ott érdemesebb felfelé tekerni, sokkal többet hoz.
A Formuláról annyit hogy úgy látszik én vagyok a kivétel aki meg van vele elégedve. 4 éve nyúzom (RX) és most kezd megérni cserére (a fékkarok kezdenek lötyögni a kopástól (és gondolom buktáktól) és olajozni kell hogy ne nyikorogjon a forgáspontnál, a dugattyúkat egyre nehezebb rendesen beállítani, sokszor tekerés után jövök rá hogy egy kicsit fog, ami versenyen nem feltétlenül hasznos, főleg ha relatív nagy a Watt százalék amit elvesz ). Ha rendesen be van lőve akkor viszont semmi bajom az adagolással, fékerővel, fogásponttal. Olyan még nem volt hogy hirtelen blokkol, vagy mászik a fogáspont. Levegősödni nem szokott (ellenben Magura). A fékkarok már jó pár buktát simán kibírtak. A szerves pofák kopása minimális, csak esőben fog valamivel kevesebbet, de lehet hozzá alkalmazkodni. Persze ezt <70 kg-nál, és csak akkor fékezek ha muszály
Az egyes kettessel együtt kell élni. Persze senki nem vágyik egy hisztis fékre. Ezek valóban "elrettentőek"
A hármas számomra inkább előny. Szeretem az I/O működésű fékeket. ehhez vagyok szokva. Autókban nőttem fel. Inkább szabályozom a húzás erejével a fékhatást, mint az úttal. (Mondom így, hogy még nem próbáltam ilyen féket) Számomra ez a normális.
A shimanó "adagolható" fékével is álltam már fejre, mert egy hosszú rázós szakasz után az elgémberedett kis kacsómmal túl nagyot markoltam. Egyszerűen nem éreztem mekkorát húzok.
DOT-os. Hát igen. Vigyázni kell vele!
Nem akarok teljes mellszélességben kiállni egy ismeretlen eszközért, de számomra lehet alternatíva, főleg úgy, hogy az ereje elvitathatatlan! És a Shimano-val szemben kialakult és megalapozott ellenszenv sokat nyom a latban.
Már csak találni kellene egy tesztalanyt, hogy igazolhassuk, vagy cáfolhassuk a tulajdonságait.
Az ésszel történő száguldozásból hiányzik az X-faktor! :-) (Értem a sugallatot: Vasalni kell a féket!)
A nem fog - blokkol kurvára nem azt jelenti hogy szabályzod a húzás erejével hanem azt hogy vagy nem fog és utána rögtön blokkol.
Persze az is igaz hogy gyakorlatilag a jobb montik olcsóbb szériáit mind formulával szerelik de szerintem ez csak az ár miatt van, nekem is azzal jött volna inkább ráfizettem 90 €-t és jött XT-vel
zeezoltano módosította - 2016. június 17. - 17:27
Első fékemet fel kell pumpálni liftezés után (ott hátsókerék áll bent). Azt mondják levegős, ez tud romlani ettől? Lefele még csakcsak leviszem lépcsőn, de felfele felejtős. Ha sokkal rosszabb nem lesz idővel még várhatok vele.
bardocz módosította - 2016. június 17. - 17:00
Az egyes kettessel együtt kell élni. Persze senki nem vágyik egy hisztis fékre. Ezek valóban "elrettentőek"
A hármas számomra inkább előny. Szeretem az I/O működésű fékeket. ehhez vagyok szokva. Autókban nőttem fel. Inkább szabályozom a húzás erejével a fékhatást, mint az úttal. (Mondom így, hogy még nem próbáltam ilyen féket) Számomra ez a normális.
A shimanó "adagolható" fékével is álltam már fejre, mert egy hosszú rázós szakasz után az elgémberedett kis kacsómmal túl nagyot markoltam. Egyszerűen nem éreztem mekkorát húzok.
DOT-os. Hát igen. Vigyázni kell vele!
Nem akarok teljes mellszélességben kiállni egy ismeretlen eszközért, de számomra lehet alternatíva, főleg úgy, hogy az ereje elvitathatatlan! És a Shimano-val szemben kialakult és megalapozott ellenszenv sokat nyom a latban.
Már csak találni kellene egy tesztalanyt, hogy igazolhassuk, vagy cáfolhassuk a tulajdonságait.
Az ésszel történő száguldozásból hiányzik az X-faktor! :-) (Értem a sugallatot: Vasalni kell a féket!)
1 sokkal macerásabb légteleniteni
2 még sok tapasztalattal sem egyszerű beállítani sokszor pár km után kezdheted elölröl
3 találkoztam már 2 olyannal ami úgy működöt hogy két állása volt, nem fog- blokkol.
4 dot-os
Nem kell fogas hisz van bringád.
Nem kell ész nélkül száguldozni, elég folyamatosan húzni, 100-150m szint elég szokott lenni.
Franc! Addig szerkesztgettem, amíg ez kimaradt:
Anno bementem egy autósboltba, vettem egy féktisztító sprét, kijöttem, jó alaposan befújtam a két tárcsát, majd elkezdtem fékezni. Az lett az eredménye, hogy ordenáré visításba kezdett az organikus fékpofa és soha többé nem volt hajlandó fogni.
Hát így.
Egy ideje bogarászom a formulával kapcsolatos információkat, de leginkább arra szorítkoztam, hogy honnan lehetne értelmes áron venni.
Szóval, mi is a baj a formulákkal?
Eleddig ezeket tudtam összeszedni:
-Szerelhető-javítható
-A T1 erősebb mint 785-öm
-Macerásabb légteleníteni
-Sokan panaszkodnak, hogy képtelenek beállítani
-"Sehol nem lehet kapni"
A "kedvedért" lehet, hogy megyek hétvégén két kört a fogassal! De nem fűzök hozzá nagy reményeket. Ha valaki lát egy megveszekedett őrültet lefelé száguldani a diósárok utcában, az én leszek. (Meg akarom dönteni a 68.75 km/h-ás rekordomat)
Akkor olvass utána milyen "apró" gondok adódnak a a Formulákkal.
A fékbetétet a legegyszerűbb úgy tisztitani hogy felmész egy hegyre elkezdesz lefelé gurulni és folyamatosan húzod a féket. Másik verzió gázlámpával-tűzhellyel -főzőlapon kiégeted a fékpofát.
Arra azért kiváncsi vagyok hogy féktisztítóval ami 96-99%-k polipropilénalcohol hogy lehet tönkre tenni egy fékbetétet.
Anno bementem egy autósboltba, vettem egy féktisztító sprét, kijöttem, jó alaposan befújtam a két tárcsát, majd elkezdtem fékezni. Az lett az eredménye, hogy ordenáré visításba kezdett az organikus fékpofa és soha többé nem volt hajlandó fogni.
Hát így.
Egy ideje bogarászom a formulával kapcsolatos információkat, de leginkább arra szorítkoztam, hogy honnan lehetne értelmes áron venni.
Szóval, mi is a baj a formulákkal?
Eleddig ezeket tudtam összeszedni:
-Szerelhető-javítható
-A T1 erősebb mint 785-öm
-Macerásabb légteleníteni
-Sokan panaszkodnak, hogy képtelenek beállítani
-"Sehol nem lehet kapni"
Szines Géza módosította - 2016. június 16. - 22:10
Akkor olvass utána milyen "apró" gondok adódnak a a Formulákkal.
A fékbetétet a legegyszerűbb úgy tisztitani hogy felmész egy hegyre elkezdesz lefelé gurulni és folyamatosan húzod a féket. Másik verzió gázlámpával-tűzhellyel -főzőlapon kiégeted a fékpofát.
Arra azért kiváncsi vagyok hogy féktisztítóval ami 96-99%-k polipropilénalcohol hogy lehet tönkre tenni egy fékbetétet.
Jücsübön láttam egyszer, hogy valaki egy kb 5mm széles belsőből levágott karikát húzott a betét hűtőbordáira, hogy alap esetben az úthibákon ne zörögjenek a helyükön. Nagyon frappáns megoldás. A fékezésnél nem akadályozza a mozgásban! Zörej allergiásoknak ajánlott. Már csak ezért is veszek "ájsztek betétet", mert a melegedéssel amúgy nincs gondom. (A járművel együtt 120 kilót nyomunk!)
Itt látszik a művelet: https://youtu.be/ItJk5HaXtE8
A betét tisztítással egyébként vannak fenntartásaim.
Az én mostani problémám onnan ered, hogy a hátsó fékben elrepedt az egyik dugattyú. Valószínűleg el is áztatta a betéteket (fémes) Az a gyanúm, ha bármilyen vegyi anyag, ami kenni is tud, beleivódik a betétbe, akkor azt legjobb eldobni jó messzire. Kétlem, hogy vajákolással (Forróvíz, szíroldó, stb) vissza lehet hozni az eredeti szintre.
Az előző fékem organikus betéteit konkrétan a féktisztítóval tettem tönkre!
Azért írtam ide, mert reménykedtem benne, hogy egy ilyen malőr esetleg nem kerül közel tíz pengőbe, de nem látom esélyét!
Azt csak nagyon halkan írom le, hogy egy nyomorult dugattyút (A: harmincforint-negyvenöt fillér) ne lehessen venni egy akármilyen fékbe, úgy, hogy tulajdonképp semeddig nem tart eltörni, az kimeríti a kizsákmányolás fogalmát. Vehetsz komplett nyerget 10+ pengőért!
A szerelő azt mondta, hogy tulajdonképp mindegyikben ugyanaz a dugattyú van, de ha nem is, nekem így lett egy tartalékom. Innen csókoltatnám a Shimano-t! (Már a horgász vonalon is kihúzták nálam a gyufát!)
A következő problémánál beledobom a kukába és veszek egy Formula T1-et!
Főzzem ki ecetes vízben?
Meg lesz patkolva egy csík gumibelsővel és csókolom!
Főzés nem rossz, de olvass vissza párat..
ezt a megpatkolást csak sejtem mi akar lenni, de attól hogy Ice, még melegszik mint állat, ha komolyan használod.
Közben meg is válaszolnám a saját kérdésemet, mert nem bírtam magammal és vettem egy pár új betétet: (J04C), Majd remegő ujjakkal betettem a gyantás után, a legrosszabbtól tartva, de a dobozból kivett zsír új betét olyan szépen fogott, mint az álom!
Már csak az a kérdés, hogy mivel imádkozzam ki a használt betétekből a beleivódott bármit? Főzzem ki ecetes vízben?
A J04C-hez annyit fűznék még hozzá, hogy van egy kis extra csilingelése. Önmagában, ha ledobom az asztalra akkor is lehet hallani, hogy nincs egyben. Hogy ez a szegecselés bűne, vagy az F03C ragasztva is volt, ez meg nincs, nem tudom. Meg lesz patkolva egy csík gumibelsővel és csókolom!
... Közben kivettem, hogy elvégezzem a zajtalanítási műveletet és látom, hogy még igazán be sem kopott a betét. Csak két-két csíkban feküdt fel a tárcsára. Mi lesz, ha felfekszik rendesen? Eszméletlen ez a betét!
Üdvözlet Hölgyek, Urak!
Az lenne a tiszteletteljes kérdésem, hogy el tud-e fáradni a fémes Shimano fékbetét?
M785-öst használok több mint egy éve, Rendben is volt minden, egy-két héttel ezelőttig. Aztán elmenet az ereje. Nagyjából olyan volt, mintha tényleg csak két vasdarab összeszorításával próbálnék fékhatást elérni. Mindez a hátsó féken (Az elsőn is észrevehető lanyhulás) addig fajult, hogy nem vagyok képes blokkolni a kereket, csak ha két ujjal kapaszkodok bele!
Már mindent rommá sikáltam! Próbáltam lecsiszolni a betétből, de nem használt. Ha beteszem a gyantás betéteket, azok harapnak mint a veszedelem!
Létezik ilyen jelenség? Lehet, hogy valami beleette magát a betétbe és folyamatosan keni? A betéteken bőven van még kopó felület!
Nehéz vagyok és szeretem a budai leejtőket. Kell a fémes betét! Szomorú lennék, ha újat kéne venni, mert 9-10 pengő egy pár. Ráadásul nem vagyok biztos benne, hogy megoldaná a problémát.
Azon gondolkozom hogy előre egy 785-ös XT, hátulra meg 675-ös SLX, a snassztól eltekintve szerintem nem fogok nagy különbséget érezni, talán az SLX még jobb is lesz mint a Formula RX-em, mármint új korában.
Most már biztos, azért akarom cserélni mert kopik és egyre nehezebb rendesen beállítani hogy ne fogjon (dugattyú tisztítás kéne de egy darab a féktest és nem akarom szétbarmolni a gyári zárókupakot, úgy nézem csak spéci szerszámmal lehet kitekerni és vlszlg ragasztva van).
Az új SLX-nek is haszonló problémái vannak mint az új XT-nek vagy indulhatok ki egy "generációeltolodásból" mint ahogy mindig az új generáció kapja meg az előzőnél egy szinten magasabban bevezetett új technológiákat? (pl. láncfeszítő hátsó váltónál, most Di2 XT stb.)
Én egy olyat olvastam hogy az 8000-es XT jobban adagolható, ebből mennyi igaz? És miben rosszabb mint a 785?
nekem volt (van) 785-ös a tartalék bicajon, az újon meg 8000-es. Nagyjából teljesen ugyanazt tudja, leszámítva, hogy a 8000-esnél a hátsó fékemnél vándorol a nyomáspont akár két fékezés közt és nem kicsit! Nagyon zavaró... A fékerő az rendben van. Fékbetét-csere után a dugattyúkat visszanyomni a 8000-esnél kínszenvedés. Hirtelen ennyi jut eszembe. Jó fék ez, de a régi egy árnyalattal jobb volt. Úgy láttam más fórumokon, a vándorló nyomáspont nem egyedi eset sajnos...
Én egy olyat olvastam hogy az 8000-es XT jobban adagolható, ebből mennyi igaz? És miben rosszabb mint a 785?
slx-et vegyél, két apró "javítással":, mert a 8000-es több mint másfélszer annyiba kerül itt, és annyival biztosan nem jobb
- a sasszeget le tudod cserélni csavarra, mert fel van rá készítve + 2000 ft,
- a pofát cseréld szinteresre, de ezt xt-nél is mondanám
Azt most nem tudom, hogy az új xt-nek melyik részét szidják, de ha nem a fékkart, akkor el tudok képzelni egy slx féktest 8000-es fékkar kombót is, és akkor van egy kvázi xt-d nem olyan drágán
Köszi szépen... úgy néz ki sikerült jó áron vennem xt m785 szettet (39e Ft), de a szinteres betéteket kipróbálom!
Próbált már valaki zsíroldós vízben felforralni tárcsát?
JGraves szerelője rakta ki instagramra, hogy tuti tipp..
Próbált és működik is. Pedig csak a saját szerelőm vagyok.
1. hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy a forró viz igen jó oldószer. és még olcsó is..
2. a mindenféle féktárcsa tisztítókkal a legnagyobb baj, hogy valahogy mindig marad belőluk valami a tárcsán, pont annyi h ne harapjon (benzint még nem próbáltam)
Ha tehát sikerült igazán összeolajozni, WD 40 még jobb a tárcsát és persze fékpofát is, akkor az ultimate megoldásom:
tárcsa: törölgetés amennyire lehet precizen, persze a kivagasoknal ugyis marad valami és utána egy lábos forró vízben amiben lehet kevés oldószer (kis alkohol elég kell hogy legyen, nekem enélkül is működött) mozgatjuk a tárcsát, pl csipesszel fogva.
fékpofa: törölegés, forróvízben mozgatas, kis csiszolás. ha még nem ok, forróviz újra.
3. ultimate megoldás. olcsó. sajnos nem terepen