Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
18557 replies to this topic

#7141
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
Én inkább arra gyanakszom, hogy valami olajos/zsíros szennyezõdés mehetett rá....bowden miatt fognia kéne, csak nyulos lenne

eljárás:
- zsíroldóval jol megtisztít (mosogatószer stb....)
- vízzel lemos szárazra töröl
- alkohollal vagy acetonnal megmos, letöröl
- finom csiszolóvászonnal kicsit átcsiszol

utána ujra be kell kopnia de fogni fog....

#7142
Den Hadnagy

Den Hadnagy

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts
Sziasztok!

Avid BB7-es fékeim vannak elöl-hátul 185-ös tárcsákkal (tudom, indokolatlanul sok, de nem volt drágább, mint a 160-as, akkor miértne :) ). Elsõsorban aszfalton nyomom,síkon-hegyen slickgumikkal, egy erre belõtt Merida Matts TFS 100-assal, elég emberes átlagtempókkal. A lényeg az, hogy a fék új, és az elsõt kellõen brutálnak érzem, de a hátsó valahogy nem az igazi. A leírtakból kb következnek a fékezési szokásaim (ritkán, nagy erõvel ugye - vagy hegyen lefele gyilkolva 60-70-nél - de sosem igazán tartósan, mindig simán visszahûl a cucc). A kérdésem az, hogy mi lehet a gond? Én a gagyi bovdenre gyanakszom, mert egyszerûen hiába cibálom, nem blokkol a kerék (persze nem ez az elsõdleges cél). Vagy a fékpofa? Asszem ehhez gyárilag fémes pofa van, vegyek gyantásat, az hirtelen, röviden jobban harap? Milyen típust javasoltok ezesetben? A tárcsa a gyári Roundagon. A fékpofák a lehetõ legközelebbre vannak állítva a tárcsához. A fékkarok azok a Shimanok, amik gyárilag voltak, de nem tervezem a cseréjüket, mert 1. elég erõsnek érzem õket, 2. a váltót is velük együtt kéne cserélni (meg ha ez lenne az ok, akkor elöl miértnem jelentkezik a gond?). A fék nem retkes, mert új, meg át is van fújva autókhoz való féktisztítóval... A válaszokat elõre is köszönöm.
DH

#7143
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts
Kérdezd meg a termék hazai forgalmazóját! .:: MELUX KFT ker
Én sajnos csak K-szériás tapasztalatokat ismerek - ott bevált.


#7144
porpi007

porpi007

    vendég

  • fórumtag
  • 21 posts
Sziasztok!

2009-es Formula The One fékem van. A problémám az lenne, hogy nem tudom betenni "alá" a Sram X9-es váltókaromat, mert hozzáér...Elvileg a Mixmaster bilincs megoldaná a problémát. Amit Formula ORO fékekhez ajánlanak az jó a One-hoz is? Errõl lenne szó:
Formula Oro MC Clamp For SRAM X0/X9 Shifters | Buy Online | ChainReactionCycles.com
Ha valaki tud errõl valamit, vagy még jobb, ha van tapasztalata is vele, légyszi írjon minél elõbb, mert sürgõs lenne.
Elõre is köszönöm!

#7145
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
jo az xt...siman

#7146
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Xt,XTR tárcsám volt,azok 2mm vastagak,jelenleg HOPE van,az is annyi.A betétek szélessége általában azonos,bár erre nem esküdnék meg,de sztem nagyjából minden tárcsa jó minden betéthez méretben,kivéve,hogy fémes vagy gyantás-e.Ami itthon elérhetõ tárcsa,azok közül magasan az XTR a legjobb,vagy az új XT és árban sem vészes.Ha tudsz kintrõl,akkor egyértelmûen Hope,Magurát passzolom,sosem volt.De a cicergés legtöbbször azért van,mert a dugattyú nem megy vissza teljesen,ha új akkor azért( be kell kopnia,sok az olaj stb.),ha használt,akkor meg a dugattyú oldalára felrakódik a retek.Fogsz egy fülpiszkálót,rá egy csepp olyan olaj ami a fékben van,betét ki,picit finoman meghúzod a féket,a dugattyú kijön,de érzéssel,mert ha kiesik,szívás lesz visszarakni és kifolyik az olaj!Tehát dugattyú oldalát letisztítod,aztán pici olajjal megkened utána visszatolod a helyére.


300km van csak benne, de nem ugy tunik, mintha abba akarna hagyni :) 6 csavarosbol az xtt neztem, az olcso. igazabol tesztkeppen kellene, igy inkabb nem aldoznek ra tobbet, mint amit feltetlen kell.

#7147
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 posts
160mm-es avid BB7-es fékhez elõre mi a jobb választás? Shimano SM-RT75 (XT) vagy Avid CleanSweep G3 megéri a felárat?

#7148
Agria

Agria

    vendég

  • fórumtag
  • 142 posts

az osszessel kompatibilis a hayes?


Xt,XTR tárcsám volt,azok 2mm vastagak,jelenleg HOPE van,az is annyi.A betétek szélessége általában azonos,bár erre nem esküdnék meg,de sztem nagyjából minden tárcsa jó minden betéthez méretben,kivéve,hogy fémes vagy gyantás-e.Ami itthon elérhetõ tárcsa,azok közül magasan az XTR a legjobb,vagy az új XT és árban sem vészes.Ha tudsz kintrõl,akkor egyértelmûen Hope,Magurát passzolom,sosem volt.De a cicergés legtöbbször azért van,mert a dugattyú nem megy vissza teljesen,ha új akkor azért( be kell kopnia,sok az olaj stb.),ha használt,akkor meg a dugattyú oldalára felrakódik a retek.Fogsz egy fülpiszkálót,rá egy csepp olyan olaj ami a fékben van,betét ki,picit finoman meghúzod a féket,a dugattyú kijön,de érzéssel,mert ha kiesik,szívás lesz visszarakni és kifolyik az olaj!Tehát dugattyú oldalát letisztítod,aztán pici olajjal megkened utána visszatolod a helyére.

#7149
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Sehogy.Vegyél alutartóbakos tárcsát,azok jóval merevebbek.Hope,XTR,XT,Magura


az osszessel kompatibilis a hayes?

#7150
kovacslajcsi

kovacslajcsi

    vendég

  • fórumtag
  • 14 posts

Lajcsi, én még néhány dolgot tanácsolnék. Nem garantál semmit, de hátha:
- Fújd fel keményebbre a köpenyeket, ha a normális érték alatt vannak!
- Szorítsd meg jobban a kerékagyakat (ellenõrizd hogy elég feszesek-e a küllõk, és ha nem segíts rajtuk!)
- Nézd meg hogy a fékbetétek felülete normális-e, nem áll ki belõlük valami! Ha igen le kell csiszolni.
- A bringa súlyterhelése esetén kikerülhet a tárcsa a nyereg középpontból , ilyenkor (fõleg kanyarodáskor) egyik oldalon hozzáérhet a tárcsához a betét . (Ha neked ilyen, állítsd be úgy a féktestet mintha rajta is ülnél meg nem is! :D Valahova a kettõ állapot közé.
- A fékbetét rugóját amennyiben van neki ilyen, ellenõrizd hogy megfelelõ erõsségû-e!

A legtöbb esetben a nyereg állítása a vázon / villán, vagy a tárcsa centírozása segíthet (amit késõbb ismételni kellhet)
Elõfordul még olyan is ami szintén kapcsolódik ehez, hogy a váz / villa festése miatt képtelenség normálisan beállítani a nem kúpos alátétet tartalmazó fékeket, ilyenkor alátételezés lehet szükséges, vagy a tartóelemen lévõ felesleges festék eltávolítása, hogy a két fémfelület megfelelõ szögben illeszkedhessen.

good luck


Szia!

A túlfújáson is túl vagyok.. pattog már az egész bringa, olyan kemény.. :( Küllõk megfeszítése megtörtént, épp 2 órája.. Elvittem, kicseréltettem az agyat, meg a küllõket is, hátha az a minimális, miliméteres 8-as okozza.. Nem az okozta.. :( De legalább amiket már kizárhatok: Tárcsa, agy, küllõk, gumi.. Nem sok marad már.. csak a fék :)

A beállítás az biztos jó, már nagyon profi vagyok :) szerencsére ezek kúpos alátétes fékek, ráadásul alul felül kúpos.. minden irányba lehet tekergetni..

alul/felül párhuzamos, szépen fut.. csak néha beleér..

a rugók szerintem jók, fogóval tudom csak betenni a betéteket, mert újjal kiugrik, ha összenyomom.. nem tudom oldalról újjal összeszorítani, olyan erõs..

#7151
ProPedalGreg

ProPedalGreg

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 946 posts
Lajcsi, én még néhány dolgot tanácsolnék. Nem garantál semmit, de hátha:
- Fújd fel keményebbre a köpenyeket, ha a normális érték alatt vannak!
- Szorítsd meg jobban a kerékagyakat (ellenõrizd hogy elég feszesek-e a küllõk, és ha nem segíts rajtuk!)
- Nézd meg hogy a fékbetétek felülete normális-e, nem áll ki belõlük valami! Ha igen le kell csiszolni.
- A bringa súlyterhelése esetén kikerülhet a tárcsa a nyereg középpontból , ilyenkor (fõleg kanyarodáskor) egyik oldalon hozzáérhet a tárcsához a betét . (Ha neked ilyen, állítsd be úgy a féktestet mintha rajta is ülnél meg nem is! :D Valahova a kettõ állapot közé.
- A fékbetét rugóját amennyiben van neki ilyen, ellenõrizd hogy megfelelõ erõsségû-e!

A legtöbb esetben a nyereg állítása a vázon / villán, vagy a tárcsa centírozása segíthet (amit késõbb ismételni kellhet)
Elõfordul még olyan is ami szintén kapcsolódik ehez, hogy a váz / villa festése miatt képtelenség normálisan beállítani a nem kúpos alátétet tartalmazó fékeket, ilyenkor alátételezés lehet szükséges, vagy a tartóelemen lévõ felesleges festék eltávolítása, hogy a két fémfelület megfelelõ szögben illeszkedhessen.

good luck

#7152
Agria

Agria

    vendég

  • fórumtag
  • 142 posts

hayes tarcsa rezgeset hogy lehet csokkenteni? engem is baromira idegesit a 203as tarcsa folyamatos koszorulese. szerintem nem szimplan beleer (kanyarodaskor vagy ilyesmi), hanem rezeg a tarcsa, es ez noveli meg ennek valoszinuseget. ha "megpenditem", csomo ideig rezeg. a 18as is... megneztem a maguran, ott toredek modon.

vegyek alus tarcsat? mire kellene figyelni? csak nemtom, hogy egy ilyen ruszok (hayes stroker ryde) fekre van e ertelme kolteni.


Sehogy.Vegyél alutartóbakos tárcsát,azok jóval merevebbek.Hope,XTR,XT,Magura

#7153
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
hayes tarcsa rezgeset hogy lehet csokkenteni? engem is baromira idegesit a 203as tarcsa folyamatos koszorulese. szerintem nem szimplan beleer (kanyarodaskor vagy ilyesmi), hanem rezeg a tarcsa, es ez noveli meg ennek valoszinuseget. ha "megpenditem", csomo ideig rezeg. a 18as is... megneztem a maguran, ott toredek modon.

vegyek alus tarcsat? mire kellene figyelni? csak nemtom, hogy egy ilyen ruszok (hayes stroker ryde) fekre van e ertelme kolteni.

#7154
kovacslajcsi

kovacslajcsi

    vendég

  • fórumtag
  • 14 posts

hülye kérdés a végére: féktárcsa jól van (értsd egyforma erõvel) felcsavarva az agyra?
nem lehet, hogy az a hibás? lelazult csavar is okozott cicergést
másik meg: alu tartóbakos tárcsa
az majd pattogni fog, az eltérõ hõleadás miatt, de legalább nem cicereg :)


Szia!

A Tárcsa az Ok.. ráadásul mint írtam, kipróbáltam kölcsön tárcsával is.. :( Azzal is cicereg, bár mivel kisebb volt, így kevésbé, de mégis.. AZ egyértelmû, hogy a cicergés oka a kis rés a tárcsa és a betétek közt..

Tudtok mondani nekem olyan bringa "fuserátort" Dél Pesten, aki emberi áron dolgozik, és van a fiókban minden, ha beviszem, összekalapálja, megvárható módon? Elég hülye munkarendben dolgozom, nem nagyon tudok keríteni közel esõ napokat egymás után, amikor vissza tudnék menni érte..

#7155
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
hülye kérdés a végére: féktárcsa jól van (értsd egyforma erõvel) felcsavarva az agyra?
nem lehet, hogy az a hibás? lelazult csavar is okozott cicergést
másik meg: alu tartóbakos tárcsa
az majd pattogni fog, az eltérõ hõleadás miatt, de legalább nem cicereg :)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#7156
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts
Részemrõl a téma lezárva, értelmetlen diskurzust nem kívánok a továbbiakban folytatni.

Azért csak úgy mellékesen megjegyzem, hogy az utolsó légtelenítést és olajcserét a kiegyenlítõ tartály fedelét leszedve csináltuk Sala mesterrel, és csak az alsó feltöltõ/légtelenítõ nyílást használtuk. Most is csak azért kell majd hozzányúlnom két és fél év után, hogy kicseréljem a betéteket, mivel már akkor sem volt gyári új a betét, és a kopott állapotához igazítottuk.


#7157
kovacslajcsi

kovacslajcsi

    vendég

  • fórumtag
  • 14 posts

Nem szeretnék tanárbácsit játszani, de nálunk általános iskola ötödik osztályában volt tananyag a folyadékok fizikája.;)

Csökkentsd a fékfolyadék mennyiségét, de nagyon MINIMÁLIS lépésekben!


Hali!

Azt nem lehet.. A kiegyenlítõ edényke kupak alatt egy gumizsák van.. Ez közvetlen a légtelenítõ csavar mögött van.. Ha nem töltöm fel teljesen, akkor levegõ van a folyadék helyén.. Az meg ugye nem jó.. nagyon nem jó.. Nincs lehetõség arra, hogy kevesebb folyadék legyen benne, hacsak nem levegõt teszek bele.. Van itthon vákuumszivattyúm ;) le tudom vákuumolni.. De nem ez a helyes út, az biztos..

meg ahogy olvasom a manualban, szó sincs arról, hogy folyadékszintet kellene állítgatni.. de komolyan.. nem is tudom hogy lehetne..

azt megpróbáltam, hogy tökég töltött állapotban alul kiengedem a feltöltõ hernyócsavart, de egy ml nem sok, annyi sem jön ki.. mivel levegõnek kellene ahhoz bemenni..

Mivel az elsõ, és a hátsó fék egyformán viselkedik, és egyik sincs 1 éves.. kizárt, hogy rossz legyen.. kezdek arrafele billenni, hogy ez ilyen.. de az meg dühítõ.. Lehet csere lesz belõlle.. Ebay-en nézem, új shimano sem horror.. ha az nem ilyen, inkább lecserélem.. Majd.. 3 hónap múlva.. :( most másra kell a pénz..

és találtam még 2 kullancsot.. ehh..

#7158
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts
Nem szeretnék tanárbácsit játszani, de nálunk általános iskola ötödik osztályában volt tananyag a folyadékok fizikája.;)

Csökkentsd a fékfolyadék mennyiségét, de nagyon MINIMÁLIS lépésekben!


#7159
kovacslajcsi

kovacslajcsi

    vendég

  • fórumtag
  • 14 posts

Az eredeti mennyiségû olaj van a rendszerben (ami az összes szétszedést és buherálást megelõzendõen volt a rendszerben) vagy kevesebb?


Szia!

Hát ezt ember meg nem mondja.. Tökig van töltve, a videó alapján, levegõ nincs benne, szétfeszített pofáknál töltöttem, vagyis a rés nagyobbnak kellene, hogy legyen.. Elsõ fékkar huzáskor puha, behúzza a pofákat középre, következõ már kemény ekkor már ráhúzza a pofákra, és harap. Ha visszaengedem, pici rés marad csak. Nem fog ilyenkor, kerék nem szorul, csak minimálisa cicereg.. Pont annyira, hogy idegesítõ..

#7160
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts
Az eredeti mennyiségû olaj van a rendszerben (ami az összes szétszedést és buherálást megelõzendõen volt a rendszerben) vagy kevesebb?