Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18554 hozzászólás a témában

#7141
porpi007

porpi007

    vendég

  • fórumtag
  • 21 hozzászólás
Sziasztok!

2009-es Formula The One fékem van. A problémám az lenne, hogy nem tudom betenni "alá" a Sram X9-es váltókaromat, mert hozzáér...Elvileg a Mixmaster bilincs megoldaná a problémát. Amit Formula ORO fékekhez ajánlanak az jó a One-hoz is? Errõl lenne szó:
Formula Oro MC Clamp For SRAM X0/X9 Shifters | Buy Online | ChainReactionCycles.com
Ha valaki tud errõl valamit, vagy még jobb, ha van tapasztalata is vele, légyszi írjon minél elõbb, mert sürgõs lenne.
Elõre is köszönöm!

#7142
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
jo az xt...siman

#7143
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Xt,XTR tárcsám volt,azok 2mm vastagak,jelenleg HOPE van,az is annyi.A betétek szélessége általában azonos,bár erre nem esküdnék meg,de sztem nagyjából minden tárcsa jó minden betéthez méretben,kivéve,hogy fémes vagy gyantás-e.Ami itthon elérhetõ tárcsa,azok közül magasan az XTR a legjobb,vagy az új XT és árban sem vészes.Ha tudsz kintrõl,akkor egyértelmûen Hope,Magurát passzolom,sosem volt.De a cicergés legtöbbször azért van,mert a dugattyú nem megy vissza teljesen,ha új akkor azért( be kell kopnia,sok az olaj stb.),ha használt,akkor meg a dugattyú oldalára felrakódik a retek.Fogsz egy fülpiszkálót,rá egy csepp olyan olaj ami a fékben van,betét ki,picit finoman meghúzod a féket,a dugattyú kijön,de érzéssel,mert ha kiesik,szívás lesz visszarakni és kifolyik az olaj!Tehát dugattyú oldalát letisztítod,aztán pici olajjal megkened utána visszatolod a helyére.


300km van csak benne, de nem ugy tunik, mintha abba akarna hagyni :) 6 csavarosbol az xtt neztem, az olcso. igazabol tesztkeppen kellene, igy inkabb nem aldoznek ra tobbet, mint amit feltetlen kell.

#7144
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás
160mm-es avid BB7-es fékhez elõre mi a jobb választás? Shimano SM-RT75 (XT) vagy Avid CleanSweep G3 megéri a felárat?

#7145
Agria

Agria

    vendég

  • fórumtag
  • 142 hozzászólás

az osszessel kompatibilis a hayes?


Xt,XTR tárcsám volt,azok 2mm vastagak,jelenleg HOPE van,az is annyi.A betétek szélessége általában azonos,bár erre nem esküdnék meg,de sztem nagyjából minden tárcsa jó minden betéthez méretben,kivéve,hogy fémes vagy gyantás-e.Ami itthon elérhetõ tárcsa,azok közül magasan az XTR a legjobb,vagy az új XT és árban sem vészes.Ha tudsz kintrõl,akkor egyértelmûen Hope,Magurát passzolom,sosem volt.De a cicergés legtöbbször azért van,mert a dugattyú nem megy vissza teljesen,ha új akkor azért( be kell kopnia,sok az olaj stb.),ha használt,akkor meg a dugattyú oldalára felrakódik a retek.Fogsz egy fülpiszkálót,rá egy csepp olyan olaj ami a fékben van,betét ki,picit finoman meghúzod a féket,a dugattyú kijön,de érzéssel,mert ha kiesik,szívás lesz visszarakni és kifolyik az olaj!Tehát dugattyú oldalát letisztítod,aztán pici olajjal megkened utána visszatolod a helyére.

#7146
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Sehogy.Vegyél alutartóbakos tárcsát,azok jóval merevebbek.Hope,XTR,XT,Magura


az osszessel kompatibilis a hayes?

#7147
kovacslajcsi

kovacslajcsi

    vendég

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás

Lajcsi, én még néhány dolgot tanácsolnék. Nem garantál semmit, de hátha:
- Fújd fel keményebbre a köpenyeket, ha a normális érték alatt vannak!
- Szorítsd meg jobban a kerékagyakat (ellenõrizd hogy elég feszesek-e a küllõk, és ha nem segíts rajtuk!)
- Nézd meg hogy a fékbetétek felülete normális-e, nem áll ki belõlük valami! Ha igen le kell csiszolni.
- A bringa súlyterhelése esetén kikerülhet a tárcsa a nyereg középpontból , ilyenkor (fõleg kanyarodáskor) egyik oldalon hozzáérhet a tárcsához a betét . (Ha neked ilyen, állítsd be úgy a féktestet mintha rajta is ülnél meg nem is! :D Valahova a kettõ állapot közé.
- A fékbetét rugóját amennyiben van neki ilyen, ellenõrizd hogy megfelelõ erõsségû-e!

A legtöbb esetben a nyereg állítása a vázon / villán, vagy a tárcsa centírozása segíthet (amit késõbb ismételni kellhet)
Elõfordul még olyan is ami szintén kapcsolódik ehez, hogy a váz / villa festése miatt képtelenség normálisan beállítani a nem kúpos alátétet tartalmazó fékeket, ilyenkor alátételezés lehet szükséges, vagy a tartóelemen lévõ felesleges festék eltávolítása, hogy a két fémfelület megfelelõ szögben illeszkedhessen.

good luck


Szia!

A túlfújáson is túl vagyok.. pattog már az egész bringa, olyan kemény.. :( Küllõk megfeszítése megtörtént, épp 2 órája.. Elvittem, kicseréltettem az agyat, meg a küllõket is, hátha az a minimális, miliméteres 8-as okozza.. Nem az okozta.. :( De legalább amiket már kizárhatok: Tárcsa, agy, küllõk, gumi.. Nem sok marad már.. csak a fék :)

A beállítás az biztos jó, már nagyon profi vagyok :) szerencsére ezek kúpos alátétes fékek, ráadásul alul felül kúpos.. minden irányba lehet tekergetni..

alul/felül párhuzamos, szépen fut.. csak néha beleér..

a rugók szerintem jók, fogóval tudom csak betenni a betéteket, mert újjal kiugrik, ha összenyomom.. nem tudom oldalról újjal összeszorítani, olyan erõs..

#7148
ProPedalGreg

ProPedalGreg

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 946 hozzászólás
Lajcsi, én még néhány dolgot tanácsolnék. Nem garantál semmit, de hátha:
- Fújd fel keményebbre a köpenyeket, ha a normális érték alatt vannak!
- Szorítsd meg jobban a kerékagyakat (ellenõrizd hogy elég feszesek-e a küllõk, és ha nem segíts rajtuk!)
- Nézd meg hogy a fékbetétek felülete normális-e, nem áll ki belõlük valami! Ha igen le kell csiszolni.
- A bringa súlyterhelése esetén kikerülhet a tárcsa a nyereg középpontból , ilyenkor (fõleg kanyarodáskor) egyik oldalon hozzáérhet a tárcsához a betét . (Ha neked ilyen, állítsd be úgy a féktestet mintha rajta is ülnél meg nem is! :D Valahova a kettõ állapot közé.
- A fékbetét rugóját amennyiben van neki ilyen, ellenõrizd hogy megfelelõ erõsségû-e!

A legtöbb esetben a nyereg állítása a vázon / villán, vagy a tárcsa centírozása segíthet (amit késõbb ismételni kellhet)
Elõfordul még olyan is ami szintén kapcsolódik ehez, hogy a váz / villa festése miatt képtelenség normálisan beállítani a nem kúpos alátétet tartalmazó fékeket, ilyenkor alátételezés lehet szükséges, vagy a tartóelemen lévõ felesleges festék eltávolítása, hogy a két fémfelület megfelelõ szögben illeszkedhessen.

good luck

#7149
Agria

Agria

    vendég

  • fórumtag
  • 142 hozzászólás

hayes tarcsa rezgeset hogy lehet csokkenteni? engem is baromira idegesit a 203as tarcsa folyamatos koszorulese. szerintem nem szimplan beleer (kanyarodaskor vagy ilyesmi), hanem rezeg a tarcsa, es ez noveli meg ennek valoszinuseget. ha "megpenditem", csomo ideig rezeg. a 18as is... megneztem a maguran, ott toredek modon.

vegyek alus tarcsat? mire kellene figyelni? csak nemtom, hogy egy ilyen ruszok (hayes stroker ryde) fekre van e ertelme kolteni.


Sehogy.Vegyél alutartóbakos tárcsát,azok jóval merevebbek.Hope,XTR,XT,Magura

#7150
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
hayes tarcsa rezgeset hogy lehet csokkenteni? engem is baromira idegesit a 203as tarcsa folyamatos koszorulese. szerintem nem szimplan beleer (kanyarodaskor vagy ilyesmi), hanem rezeg a tarcsa, es ez noveli meg ennek valoszinuseget. ha "megpenditem", csomo ideig rezeg. a 18as is... megneztem a maguran, ott toredek modon.

vegyek alus tarcsat? mire kellene figyelni? csak nemtom, hogy egy ilyen ruszok (hayes stroker ryde) fekre van e ertelme kolteni.

#7151
kovacslajcsi

kovacslajcsi

    vendég

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás

hülye kérdés a végére: féktárcsa jól van (értsd egyforma erõvel) felcsavarva az agyra?
nem lehet, hogy az a hibás? lelazult csavar is okozott cicergést
másik meg: alu tartóbakos tárcsa
az majd pattogni fog, az eltérõ hõleadás miatt, de legalább nem cicereg :)


Szia!

A Tárcsa az Ok.. ráadásul mint írtam, kipróbáltam kölcsön tárcsával is.. :( Azzal is cicereg, bár mivel kisebb volt, így kevésbé, de mégis.. AZ egyértelmû, hogy a cicergés oka a kis rés a tárcsa és a betétek közt..

Tudtok mondani nekem olyan bringa "fuserátort" Dél Pesten, aki emberi áron dolgozik, és van a fiókban minden, ha beviszem, összekalapálja, megvárható módon? Elég hülye munkarendben dolgozom, nem nagyon tudok keríteni közel esõ napokat egymás után, amikor vissza tudnék menni érte..

#7152
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
hülye kérdés a végére: féktárcsa jól van (értsd egyforma erõvel) felcsavarva az agyra?
nem lehet, hogy az a hibás? lelazult csavar is okozott cicergést
másik meg: alu tartóbakos tárcsa
az majd pattogni fog, az eltérõ hõleadás miatt, de legalább nem cicereg :)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#7153
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Részemrõl a téma lezárva, értelmetlen diskurzust nem kívánok a továbbiakban folytatni.

Azért csak úgy mellékesen megjegyzem, hogy az utolsó légtelenítést és olajcserét a kiegyenlítõ tartály fedelét leszedve csináltuk Sala mesterrel, és csak az alsó feltöltõ/légtelenítõ nyílást használtuk. Most is csak azért kell majd hozzányúlnom két és fél év után, hogy kicseréljem a betéteket, mivel már akkor sem volt gyári új a betét, és a kopott állapotához igazítottuk.


#7154
kovacslajcsi

kovacslajcsi

    vendég

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás

Nem szeretnék tanárbácsit játszani, de nálunk általános iskola ötödik osztályában volt tananyag a folyadékok fizikája.;)

Csökkentsd a fékfolyadék mennyiségét, de nagyon MINIMÁLIS lépésekben!


Hali!

Azt nem lehet.. A kiegyenlítõ edényke kupak alatt egy gumizsák van.. Ez közvetlen a légtelenítõ csavar mögött van.. Ha nem töltöm fel teljesen, akkor levegõ van a folyadék helyén.. Az meg ugye nem jó.. nagyon nem jó.. Nincs lehetõség arra, hogy kevesebb folyadék legyen benne, hacsak nem levegõt teszek bele.. Van itthon vákuumszivattyúm ;) le tudom vákuumolni.. De nem ez a helyes út, az biztos..

meg ahogy olvasom a manualban, szó sincs arról, hogy folyadékszintet kellene állítgatni.. de komolyan.. nem is tudom hogy lehetne..

azt megpróbáltam, hogy tökég töltött állapotban alul kiengedem a feltöltõ hernyócsavart, de egy ml nem sok, annyi sem jön ki.. mivel levegõnek kellene ahhoz bemenni..

Mivel az elsõ, és a hátsó fék egyformán viselkedik, és egyik sincs 1 éves.. kizárt, hogy rossz legyen.. kezdek arrafele billenni, hogy ez ilyen.. de az meg dühítõ.. Lehet csere lesz belõlle.. Ebay-en nézem, új shimano sem horror.. ha az nem ilyen, inkább lecserélem.. Majd.. 3 hónap múlva.. :( most másra kell a pénz..

és találtam még 2 kullancsot.. ehh..

#7155
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Nem szeretnék tanárbácsit játszani, de nálunk általános iskola ötödik osztályában volt tananyag a folyadékok fizikája.;)

Csökkentsd a fékfolyadék mennyiségét, de nagyon MINIMÁLIS lépésekben!


#7156
kovacslajcsi

kovacslajcsi

    vendég

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás

Az eredeti mennyiségû olaj van a rendszerben (ami az összes szétszedést és buherálást megelõzendõen volt a rendszerben) vagy kevesebb?


Szia!

Hát ezt ember meg nem mondja.. Tökig van töltve, a videó alapján, levegõ nincs benne, szétfeszített pofáknál töltöttem, vagyis a rés nagyobbnak kellene, hogy legyen.. Elsõ fékkar huzáskor puha, behúzza a pofákat középre, következõ már kemény ekkor már ráhúzza a pofákra, és harap. Ha visszaengedem, pici rés marad csak. Nem fog ilyenkor, kerék nem szorul, csak minimálisa cicereg.. Pont annyira, hogy idegesítõ..

#7157
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Az eredeti mennyiségû olaj van a rendszerben (ami az összes szétszedést és buherálást megelõzendõen volt a rendszerben) vagy kevesebb?


#7158
kovacslajcsi

kovacslajcsi

    vendég

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás

ahelyett, hogy atomjaira szeditek a fékeket inkább menjetek el biciklizni. Az elsõ hosszabb lejtõ után tán visszaáll a fék abba az állapotába, mint amikor használtad tavay...


Szia!

Voltam ma.. HH hegy.. lejöttem, kavicsos részen... Végig nyafogott felfele, meg lefele is.. Most is nyafog.. K** elegem van.. el nem tudom mondani mennyire..

nem, csak túltöltéssel. (több olajat tezsel bele mint kellene, és akkor kinntebb megy a nyomáspont)

ez a kollegára is vonatkozik: kovacslajcsi - próbáltad lelégteleniteni ugy, hogy a fékbetétre teszel 1-1 papirlapot? vagy valamit. hogy kevesebb olajad legyen a rendszerben.


Szia!

Próbáltam tegnap este.. egy-egy alulemezt tettem be pluszba.. így töltöttem fel.. amikor meghúztam légtelenítés után elõször, beállt oda, ahol akar lenni.. A kiegyenlítõbõl megoldotta..

A duhítõ az, hogy ma találkoztam a hegyen 1 sráccal, meg egy csajszival. 1:1 ugyan ez a fék, nekik nem cicereg.. még mentem egy kört is.. de nem.. Pedig a 8as nekik is látszik a tárcsában.. Én nem értem..

motoron, autón sosem szívtam fékekkel.. de ez.. ez egy átok.. (meg a kullancsok.. eddig 3 esett le rólam.. :( )

#7159
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
nem, csak túltöltéssel. (több olajat tezsel bele mint kellene, és akkor kinntebb megy a nyomáspont)

ez a kollegára is vonatkozik: kovacslajcsi - próbáltad lelégteleniteni ugy, hogy a fékbetétre teszel 1-1 papirlapot? vagy valamit. hogy kevesebb olajad legyen a rendszerben.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#7160
szabop27

szabop27

    vendég

  • fórumtag
  • 71 hozzászólás
Sziasztok!

Shimano M575-es fékem van. Kérdésem lenne, hogy a nyomáspontot tudom-e ezen állítani? Ha igen, hogyan?
Köszi elõre is, üdv:

Peti