Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
18533 replies to this topic

#581
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2,025 posts

Korábban a németek is több tesztben szidták a 8000-es XT a nyomáspont vándorlás miatt + mástól is hallottam már.
Ellenben most vett haver ilyen féket + a barátnőjének vettek egy Cube bringát, amin gyárilag ilyen fék van és mindkettejüknek hibátlanul működik. Talán az lehet, hogy az első szériákkal tényleg voltak gondok de Shimano-ék gyorsan kijavították a hibákat ? Valami ilyesmi...

Ja mtbr-en van erről topic, fékkar alján lévő matricán egy kódon látszik, hogy melyik széria, ha kb "O" utáni, akkor javított.

Az enyémen nemtom milyen a matrica, de a fék fog, mint a ződfesték :)

Edited by Paul Vitti, 2017. May 20. - 20:42.

Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#582
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Ergonómiája a Shimanohoz képest rosszabb volt. Sőt, jelentősen rosszabb, az első 1-2 hétben egy viccnek tűnt az, ahogyan húzom kellett. Közben megszoktam és egészen megkedveltem. Fél éve használom, hóban, fagyban, mindig tökéletesen működött, nincs az új Shimano fékekre jellemző nyomáspont vándorlása és a fékereje az XTR Trail fékszettem erejét bőven felülmúlja. Időközben szépen a németek is kimérték laborban és élesben, terepen egyaránt, erősebb, mint a SRAM 4-dugattyús Guide fékszettek és hasonlóan erős, mint a 4-dugattyús MT Trail. Egyik teszt: http://www.mountainb...t.1592156.2.htm

 

Korábban a németek is több tesztben szidták a 8000-es XT a nyomáspont vándorlás miatt + mástól is hallottam már.

Ellenben most vett haver ilyen féket + a barátnőjének vettek egy Cube bringát, amin gyárilag ilyen fék van és mindkettejüknek hibátlanul működik. Talán az lehet, hogy az első szériákkal tényleg voltak gondok de Shimano-ék gyorsan kijavították a hibákat ? Valami ilyesmi...

A német féknyúzós tesztekben már évek óta a Magurák végeznek az élmezőnyben, főleg a hosszú, tartós fékezést tekintve nagyon jók. A Shimano-k ebben mindig is csak a középmezőnyben voltak de ergonómiában viszont ők az egyik legjobbak.

Én úgy látom, kis hazánk hatalmas hegyeiben a Shimano fékek bőven jók. Talán mikor az Alpokban, Erdélyben találkozik az ember igazán hosszú és meredek lejtőkkel, ott lehetnek gondok a melegedéssel. Legalább is én ezt vettem észre külföldi útjaimon. De az is igaz, hogy a haveri kör kb 95%-ban Sh féket használ. pl Magurával nem sok tapasztalatunk van.


Edited by marton, 2017. May 19. - 23:31.

  • Paul Vitti likes this
Marci

#583
dzsonhee

dzsonhee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 687 posts
  • LocationBad Goisern

Kicsit más téma. Tavaly jutottam hozzá durván akciósan egy MT8 fékszetthez. 260 EUR volt, tárcsákkal, mindennel együtt a teljes szett - igen, a két db fék. XT-8000-est cseréltem vele. Félve vásároltam meg, a korábbi negatív tapasztalataim ott éltem még a fejemben élénken. Gondoltam, ha nem lesz jó, ha olyan, mint az elődjei (MT-széria), maximum eladom.

Az a helyzet, ez egy JÓ fék. Bármit is tett vele a Magura, telitalálat! A fékbetét ugyan nem mindegy, milyen, van valamennyi különbség a fémes és gyantás fékereje között, de brutálisan erős mindkettővel.

Ergonómiája a Shimanohoz képest rosszabb volt. Sőt, jelentősen rosszabb, az első 1-2 hétben egy viccnek tűnt az, ahogyan húzom kellett. Közben megszoktam és egészen megkedveltem. Fél éve használom, hóban, fagyban, mindig tökéletesen működött, nincs az új Shimano fékekre jellemző nyomáspont vándorlása és a fékereje az XTR Trail fékszettem erejét bőven felülmúlja. Időközben szépen a németek is kimérték laborban és élesben, terepen egyaránt, erősebb, mint a SRAM 4-dugattyús Guide fékszettek és hasonlóan erős, mint a 4-dugattyús MT Trail.

 

Már versenyen is teszteltem idén. Nem találom a szavakat... Egy annyira sz*r, gagyi féket ennyire szuper fékké feljavítani!... Egyértelműen pozitív csalódás és nem félek ezt megosztani! :)

Épp a napokban akartam megkérdezni a tapasztalataidat
Köszi, hogy megosztottad.



#584
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Kicsit más téma. Tavaly jutottam hozzá durván akciósan egy MT8 fékszetthez. 260 EUR volt, tárcsákkal, mindennel együtt a teljes szett - igen, a két db fék. XT-8000-est cseréltem vele. Félve vásároltam meg, a korábbi negatív tapasztalataim ott éltek még a fejemben, élénken. Gondoltam, ha nem lesz jó, ha olyan, mint az elődjei (MT-széria), maximum eladom egy kis bukóval.

De a helyzet az, ez egy JÓ fék. Bármit is tett vele a Magura, telitalálat! A fékbetét ugyan nem mindegy, milyen, van valamennyi különbség a fémes és gyantás fékereje között, de brutálisan erős mindkettővel.

Ergonómiája a Shimanohoz képest rosszabb volt. Sőt, jelentősen rosszabb, az első 1-2 hétben egy viccnek tűnt az, ahogyan húzom kellett. Közben megszoktam és egészen megkedveltem. Fél éve használom, hóban, fagyban, mindig tökéletesen működött, nincs az új Shimano fékekre jellemző nyomáspont vándorlása és a fékereje az XTR Trail fékszettem erejét bőven felülmúlja. Időközben szépen a németek is kimérték laborban és élesben, terepen egyaránt, erősebb, mint a SRAM 4-dugattyús Guide fékszettek és hasonlóan erős, mint a 4-dugattyús MT Trail. Egyik teszt: http://www.mountainb...t.1592156.2.htm

 

Már versenyen is teszteltem idén. Nem találom a szavakat... Egy annyira sz*r, gagyi féket ennyire szuper fékké feljavítani!... Egyértelműen pozitív csalódás és nem félek ezt megosztani! :)


Edited by zscs, 2017. May 19. - 19:55.


#585
Szines Géza

Szines Géza

    újonc

  • fórumtag
  • 15 posts

Nagyon rosszul gondolkodsz! Ráadásul túl is gondolod a dolgokat.

Egy tárcsaféknek, legyen az autón, motoron, kerékpáron egyik tulajdonsága, hogy utánamegy a kopásnak. (önbeálló) Magyarán ha a tárcsa, vagy sokkal inkább a betét kopik, akkor is ugyanannyi utat kell megtennie a betétnek a fogásig, mintha mindkettő új és vastag lenne. Ezért kell betét cserénél visszanyomni a dugattyúkat a nyeregben!

Tehát: Ha van is szelep, (mert lehet hogy egyszerűbben oldották meg) akkor az a fékkarnál van, azért, hogy a kopásból eredő folyadék mennyiséget pótolja. A nyeregben a dugattyú jön kifelé, mögötte az űr egyre nagyobb lesz. Ezt kell feltöltenie a rendszernek folyadékkal magától.

Ha jól értelek, akkor te pont fordítva gondoltad.

Javasolnám, hogy hagyjátok a büdöspi-fenébe a légtelenítő megnyitogatást. (az autóknál is inkább már  vákuumpumpát használnak) Egyszerűen fogj egy fecskendőt (én 50ml-est használok. Legalább háromszoros mennyiség fér bele, mint ami a rendszerben van) és jól mosd át vele a rendszert; Feltöltöd a fecskendőt, amennyire tudod, kinyomod belőle a levegőt (Tudod; Mint a filmekben a doktorbácsik-nénik) majd szépen áttolod a rendszeren az összes folyadékot, illetve a amennyi a tartályba fér! De, mivel a fecskendő oda-vissza működik, vissza is szívhatod. Ezt addig ismételheted, amíg az orrodból nem folyik a vér, vagy meg nem unod. Ha ezek után marad benne levegő, akkor faguriga legyek!

Ütögetés-VIBRÁTOR!?!?!??! Tejószagúatyaúristen!

 

Ha ennyire nem akar sikerülni, akkor segítek eltolni a legközelebbi szerelőhöz, aki egy ezresért három perc alatt megoldja!


  • zscs and gondrom like this

#586
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Én a 7-es pontot soha sem csináltam azért mert nincs annyi kezem. Viszont szerintem vedd le a bringáról az egész féket és úgy légteleníts hogy a fékkar és a test közt a vezeték egy egyenes a 4-es pontot úgy csináld hogy csavarhúzós ütögetés helyet valamilyen rezgő gépet teszel a testhez ill a vezetékhez.( Vibrátor , masszírozó ,rezgőcsiszoló )

A 7-es pontnál azért kértem meg valakit... Kicseréltem a fékkart egy újra, pontosan ugyanúgy viselkedett mint az eredeti (kidobtam 10 rongyot). Rájöttem mi történik. Amikor húzom a kart és a féknyergen kinyitom a szelepet, először a féknyeregben elérik a dugattyúk a becsavart Shimano téglát, majd lefolyik az olaj a tartályból. Amikor elzárom a szelepet a féknyergen és elkezdem kiengedni a kart, a féknyeregben a dugattyúk visszatérnek, de mivel alig jöttek ki, megállnak végállásban. Ennél a pontnál áll meg a kar (1-2cm-el visszább az alapállapottól). Amikor visszanyomom a kart, ami tulajdonképpen egy gyengéd mozdulat és visszaugrik, a féknyeregben a dugattyúk hirtelen befelé ugranak egy kicsit. Itt szív levegőt. Feltételezem, hogy kell lennie egy visszacsapószelepnek a karban levő tartály alatt és a dugattyú felett, ami a kar behúzására kinyit és engedi lefolyni az olajat a tartályból a rendszerbe. A kar kiengedésénél bezár, így az olajjal együtt visszafele tudnak mozogni a dugattyúk a féknyeregben (a zárt rendszerben). Amikor a kar megáll 1-2cm-el visszább, és kézzel vissza van tolva, valaminek tágulnia kell, de az olaj nem tud. Itt megy be a levegő szerintem.

 

A 7. pontban leírt technika hibás. A lent is linkelt videóban egy tépőzáras pánttal rögzíti a kart. Ez nem húzza be annyira, hogy utána ne tudjon teljesen kiengedni.

 

Szívhat levegőt a roppantógyűrűnél is, de szerintem a karban levő fékhenger szív. Elrontható ezen a módon a karban levő fékhenger?


Edited by freddyke, 2017. May 19. - 10:59.


#587
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

Én a 7-es pontot soha sem csináltam azért mert nincs annyi kezem. Viszont szerintem vedd le a bringáról az egész féket és úgy légteleníts hogy a fékkar és a test közt a vezeték egy egyenes a 4-es pontot úgy csináld hogy csavarhúzós ütögetés helyet valamilyen rezgő gépet teszel a testhez ill a vezetékhez.( Vibrátor , masszírozó ,rezgőcsiszoló )


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#588
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Mégegyszer: zárt rendszer, ha levegőt szívna, akkor fékezésnél ugyanott folyna ki az olaj a túlnyomás miatt.

Ha nincs olajnyom sehol, akkor levegő se juthat be.

Az általad leírt légtelenítéskor se kerülhetett be levegő, ha az alsó szelep el volt zárva és a tölcsér csatlakozás is tömített volt.

Én légteleníteném újra.

 

A fékkarnál alul van két forgáspont, ott mindig van egy kis olaj. Ez eddig minden SLX/XT fékemnél így volt. Nem tudom, hogy a bénázásomból adódóan (folyt a fékkarra kevés légtelenítésnél) vagy tényleg ereszt.

 

Ahogy írod, az alsó szelep el volt zárva és a tölcsér csatlakozás is tömített volt (a kar elzárt szeleppel volt felengedve). A 7. pontot ismételve a 6-8. fékkar behúzástól csíkban okádta az apró/nagy buborékokat. Ismételve ezt a lépést többször feltöltöttem a tölcsért, olyan mennyiségű levegő jött ki megállíthatatlanul, hogy ha ez előtte benne volt, akkor a rendszerben olaj helyett levegőnek kellett volna lennie. Újra kezdtem az egész légtelenítést, ugyanez lett. Csak úgy lehetett lelégteleníteni, hogy a PDF-ben a 7. pontot kihagyom.

 

Idő kell neki amíg leér (6-8 behúzás), illetve ha szünetet tartottam, akkor rövid ideig olaj jött, mielőtt elkezdte megint okádni.



#589
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2,025 posts
Mégegyszer: zárt rendszer, ha levegőt szívna, akkor fékezésnél ugyanott folyna ki az olaj a túlnyomás miatt.

Ha nincs olajnyom sehol, akkor levegő se juthat be.

Az általad leírt légtelenítéskor se kerülhetett be levegő, ha az alsó szelep el volt zárva és a tölcsér csatlakozás is tömített volt.

Én légteleníteném újra.

Edited by Paul Vitti, 2017. May 18. - 07:23.

Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#590
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Hogy szívhatna már levegőt üzem közben egy zárt rendszer, amiben ráadásul minimum légköri nyomáson van olaj?

 

Ha nem tévedek, amikor elengedem a fékkart, a fékkarban levő dugattyú visszatérése miatt (ha jól láttam rugó tolja vissza a kart) lecsökken a nyomás amíg a féknyeregnél a dugattyúk vissza nem állnak (kis késéssel). Valószínűleg a fékkar kiengedésénél szívott levegőt légtelenítés közben is.

 

Pont ez a kérdésem, hogyan szívott folyamatosan és töménytelen mennyiségben levegőt a zárt rendszer légtelenítéskor? A fékkaron olajjal feltöltött tölcsérrel, a féknyergen elzárt szeleppel.



#591
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2,025 posts
Hogy szívhatna már levegőt üzem közben egy zárt rendszer, amiben ráadásul minimum légköri nyomáson van olaj?
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#592
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Valaki meg tudná szakérteni, hogy az eredeti kérdésemnek megfelelő felállásban (fékkarban a tölcsér megtöltve olajjal, a fékkart húzva, féknyeregnél a szelepet nyitogatva-elzárva amíg a kar beesik, majd a szelepet elzárva, a fékkart kiengedve, az egészet többször ismételve) a fékkar pumpálhat-e levegőt a rendszerbe?

 

Talán ez nem lényeges, de markolat nem volt a kormányon, így mélyebben beesett a fékkar a szelep nyitásánál, elengedéskor nem tért vissza teljesen az eredeti pozíciójába, vissza kellett tolni még kb. 1 centit. Ha ezt nem tettem meg, a következő behúzásnál beesett a fékkar (nem fogott), visszatolva viszont azonnal kemény volt.

 

Nem a légtelenítési procedúra érdekelne, mert már rég le van légtelenítve. Amiatt aggódom, hogy a levegő szívás normális jelenség-e, mert ha nem, akkor üzem közben is szívhat.


Edited by freddyke, 2017. May 17. - 22:59.


#593
Szines Géza

Szines Géza

    újonc

  • fórumtag
  • 15 posts

Azért ennyire nem misztikus dolog egy féklégtelenítés! Jómagam alulról szoktam egy fecskendővel "átmosni" a rendszert. Azzal tulajdonképp légtelenítem is. Persze ki szoktam próbálni a javasolt varázsérintéseket is, csak hogy biztos legyek a dolgomban.

Említetted hogy szivárog a folyadék. Nos ez lesz a fő probléma! Ahol kijön a lötty, ott bemegy a levegő!

Ez törvényszerű. Elsősorban ott kell keresni a hibát.

 

Továbbá; tudom javasolni, (Ha nagyon szerelgetős kedved van!) a nyereg szétszedését, mert előfordulhat, hogy eltörött a dugattyú. Nem elég belenézni és szemrevételezni, ki kell szedni a helyéről és kézzel megnyomorgatni. Ha egy hajszál(nál sokkal vékonyabb) repedés van rajta, akkor a kezedben ketté is törik! Ezt a saját példámból tudom! Sajnos ez azzal is jár, hogy komplett új nyerget kell venni, mert a Shimano-nak nem éri meg 300 forintos kerámia dugattyúkat árulni! Vagy bekuncsorogsz egy szerelőhöz, jól megszeretgeted, hátha ad egyet jutányos áron.

 

Nekem is ilyen fékem van!



#594
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

 

Ugyanilyen XT fékem van. Egyszer megpróbáltam ezt a légtelenítést, amit a shimano ajánl ebben a pdf-ben, csak rosszabb lett. Nem is értettem, hogy lehetne ezt egyedül véghez vinni, főleg a hátsó féknél. Máskor inkább leszereltem a féket, s aránylag kiegyenesített csővel légtelenítettem, de csak a fékkarra csavartam rá a tartályt. A fékkart magasabban rögzítettem, mint a nyerget, majd ütögettem és mozgattam, hogy a buborékok felszálljanak a fékkarhoz, meg húzogattam a fékkart. Jobb lett, legalább nem esett be a fékkar felemelt elsőkerékkel, például liftben tűnt fel ez. De lejtőn továbbra is változik a nyomáspont, szóval még mindig levegős.

 

Már arra gondoltam, hogy túlhúztam a fékkarnál lévő roppantógyűrűt, mert a cső fékkar felőli becsatlakozásnál van egy pici fékfolyadék. Próbáltam kitörölni onnan, de nem úgy tűnt, hogy sikerült volna, mert nem tudtam ronggyal vagy papírtörlővel felitatni, vagy pedig újra odafolyik. Másik amire gondoltam, hogy dugattyúnál már túl retkes a tömítés, és valahogy ott kerülhet be a levegő. Nem volt még kedvem szétszedni, de annyira nem nehéz: orums.mtbr.com/brake-time/ever-wondered-how-hydraulic-brake-calliper-works-848452.html#post10305271

 

Az elsővel nincs ilyen gondom, pedig annak a csövéből is vágtam. Új roppantógyűrűket használtam, nem a régiket.

Nekem hibátlan lett a hátsó, e szerint végeztem el: https://www.youtube....h?v=9ZYmW8i8TWQ



#595
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

 

Ugyanilyen XT fékem van. Egyszer megpróbáltam ezt a légtelenítést, amit a shimano ajánl ebben a pdf-ben, csak rosszabb lett. Nem is értettem, hogy lehetne ezt egyedül véghez vinni, főleg a hátsó féknél. Máskor inkább leszereltem a féket, s aránylag kiegyenesített csővel légtelenítettem, de csak a fékkarra csavartam rá a tartályt. A fékkart magasabban rögzítettem, mint a nyerget, majd ütögettem és mozgattam, hogy a buborékok felszálljanak a fékkarhoz, meg húzogattam a fékkart. Jobb lett, legalább nem esett be a fékkar felemelt elsőkerékkel, például liftben tűnt fel ez. De lejtőn továbbra is változik a nyomáspont, szóval még mindig levegős.

 

Már arra gondoltam, hogy túlhúztam a fékkarnál lévő roppantógyűrűt, mert a cső fékkar felőli becsatlakozásnál van egy pici fékfolyadék. Próbáltam kitörölni onnan, de nem úgy tűnt, hogy sikerült volna, mert nem tudtam ronggyal vagy papírtörlővel felitatni, vagy pedig újra odafolyik. Másik amire gondoltam, hogy dugattyúnál már túl retkes a tömítés, és valahogy ott kerülhet be a levegő. Nem volt még kedvem szétszedni, de annyira nem nehéz: orums.mtbr.com/brake-time/ever-wondered-how-hydraulic-brake-calliper-works-848452.html#post10305271

 

Az elsővel nincs ilyen gondom, pedig annak a csövéből is vágtam. Új roppantógyűrűket használtam, nem a régiket.

 

A roppantógyűrűre én is gondoltam, bár újkorában volt rövidítve a fékcső (ha jól emlékszem, de lehet gyári). Nekem semmi szivárgás és eddig minden roppantógyűrűm jól sikerült. Az olajnak nem kell szivárognia, hogy levegőt szívjon, ezért a roppantógyűrűt nem zárhatom ki, de kicsi esélyét látom. Inkább a "főfékhengerre" gondolok vagy a tartály tömítésére.

 

A fékkar javítás inkább téli projekt nálam, ha lesz türelmem nekiállni. Most inkább már mennék, de életveszélyes fékkel nem.

 

Elfelejtettem írni, hogy leszerelt fékkel, teljesen függőleges fékcsővel csináltam. Több éven át több féken, többször megcsináltam ezt a procedúrát. Ennél a féknél, kivételesen (mivel a pumpálásra nagy mennyiségű levegő került a rendszerbe) másképp fejeztem be a légtelenítést. Fékkar behúzás nélkül a féknyeregből a tartályba nyomtam olajat (először vízszintes tartállyal, majd 30 fokos szögben előre, hátra döntve a tartályt). Aztán a tartályból a féknyeregbe engedtem bőségesen olajat, amíg nem jött levegő, néha elzárva, újra megnyitva a szelepet. A végén elzárt szeleppel sokszor meghúzkodtam a fékkart, vízszintesen beállítva és 30 fokos szögben hátra-előre döntés között váltogatva a tartály pozícióját. Közben szorgalmasan kocogtattam a fékkart, a fékcsövet és a féknyerget.

 

Szerintem nem normális, hogy a fékkarnál szív, de ezt jobb lenne ha megszakértené valaki.


Edited by freddyke, 2017. May 17. - 00:59.


#596
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts


Adott egy Shimano BR-M785 első tárcsafék, kb. 2 éves, sosem tapasztaltam vele problémát. Olaj frissítés céljából a Shimano utasításai szerint légtelenítettem (nem először és nem ezt az egyetlen féket):

SI-0061A-002-HUN_v1_m56577569830688964.pdf

 

Ugyanilyen XT fékem van. Egyszer megpróbáltam ezt a légtelenítést, amit a shimano ajánl ebben a pdf-ben, csak rosszabb lett. Nem is értettem, hogy lehetne ezt egyedül véghez vinni, főleg a hátsó féknél. Máskor inkább leszereltem a féket, s aránylag kiegyenesített csővel légtelenítettem, de csak a fékkarra csavartam rá a tartályt. A fékkart magasabban rögzítettem, mint a nyerget, majd ütögettem és mozgattam, hogy a buborékok felszálljanak a fékkarhoz, meg húzogattam a fékkart. Jobb lett, legalább nem esett be a fékkar felemelt elsőkerékkel, például liftben tűnt fel ez. De lejtőn továbbra is változik a nyomáspont, szóval még mindig levegős.

 

Már arra gondoltam, hogy túlhúztam a fékkarnál lévő roppantógyűrűt, mert a cső fékkar felőli becsatlakozásnál van egy pici fékfolyadék. Próbáltam kitörölni onnan, de nem úgy tűnt, hogy sikerült volna, mert nem tudtam ronggyal vagy papírtörlővel felitatni, vagy pedig újra odafolyik. Másik amire gondoltam, hogy dugattyúnál már túl retkes a tömítés, és valahogy ott kerülhet be a levegő. Nem volt még kedvem szétszedni, de annyira nem nehéz: orums.mtbr.com/brake-time/ever-wondered-how-hydraulic-brake-calliper-works-848452.html#post10305271

 

Az elsővel nincs ilyen gondom, pedig annak a csövéből is vágtam. Új roppantógyűrűket használtam, nem a régiket.



#597
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Adott egy Shimano BR-M785 első tárcsafék, kb. 2 éves, sosem tapasztaltam vele problémát. Olaj frissítés céljából a Shimano utasításai szerint légtelenítettem (nem először és nem ezt az egyetlen féket):

http://bike.shimano....69830688964.pdf

 

A 7. pontnál megkértem valakit, aki húzza a fékkart miközben gyors egymásutánban nyitogatom a szelepet. A leírásban szereplő 3-4-nél többször végeztem el. Kb. 6-8 után elkezdett jönni levegő, tovább ismételve egyre több, amíg végül csíkban okádta az apró vagy óriás légbuborékokat. A tölcsérben végig volt olaj, folyamatosan után volt töltve. Talán egy deci vagy több olajat is átnyomtam így, megállíthatatlanul okádta a levegőt. Előtte sem lehetett benne túl sok levegő, ezért egyértelmű, hogy szív. A karnál, mert idő kell neki, amíg leér. Levettem a tartály fedelét, az alatta levő fémlemezt, ami alatt a tömítések vannak. Makulátlan állapotú minden tömítés. Összeraktam, megismételtem (figyelve arra, hogy a kar finoman volt húzva) ugyanez lett. Ha a 7 . pontnál 3-4x van meghúzva a kar (a leírás szerint), nincs ideje a levegőnek leérni, és a 8. pontnál jönnek ki nagy buborékok felfelé, de nem sok.

 

Saját belátásom szerint a zárt rendszer (amíg a tartályban van olaj), nem szívhatna levegőt. Vagy normális ez a jelenség és nem szabadna 3-4-nél többször behúzni a kart?



#598
Sengakov

Sengakov

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 476 posts

Szerintem az adapterből kaptak le 2 mm-t. Mivel 185mm-re volt kialakítva a váz. (kb valahogy így volt a story)

Gondolom az Avid 185mm és a Shimano 180mm közti 5mm kb fele elég volt lecsiszolni, hogy jó legyen.

Igen teljesen jól látod, természetesen az adapterből kapták le a 2mm-t! 



#599
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Szerintem az adapterből kaptak le 2 mm-t. Mivel 185mm-re volt kialakítva a váz. (kb valahogy így volt a story)

Gondolom az Avid 185mm és a Shimano 180mm közti 5mm kb fele elég volt lecsiszolni, hogy jó legyen.


Marci

#600
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

Láss csodát elkészült! Lekaptak 2 mm-t egy 180-203-as első tárcsából és pik pakk felpattant! :)

 

Most a tarcsabol vagy az alatetbol? Nem ertem ezt a "180-203-as" tarcsat, most akkor mekkora? 180 vagy 203 mm atmeroju? Meg miert pont elso?