Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18544 hozzászólás a témában

#6081
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás

no de nem is olyan igenybevetelre terveztek :)


:)
hát engem se.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#6082
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
nem lefagyott? regen velem volt olyan, hogy beszakadtam cangaval egyutt egy csatornaba (jo gyerekek voltunk), aztan lefele szepen rafagyott, es olyan mintha nem is lett volna fekem. szerencsere a vegere a surlodas megtette a hatasat, es leolvadt rola. cantifek volt ~92 kornyeken.

#6083
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.676 hozzászólás

Volt már olyan itt közületek, akinek mindkét féke (hidraulikus, bowdenes, V vagy tárcsa) egyszerre romlott el és fék nélkül gurult lefelé? Mert szvsz. erre elég kevés az esély. Persze, természetesen elõfordulhat, de akivel ennyire kib*szik a sors, annak tuti vaj van a fején. :)

Sajnos velem idén megtörtént. Olcsón megúsztam, csak a kezem tört el - meg a vázam. De nem kívánom senkinek azt az érzést. Szó szerint értsd, azt hittem, meg fogok dögölni.
És kérlek ne gyere ezotérikus magyarázatokkal, mint az ismerõseim, hogy "ez egy figyelmeztetés volt, valami oka volt az életedben, keresd meg az okát !"
Mondhatjátok, hogy mindent megtettem, hogy sikerüljön de megtörtént. V-fék, a börzsönyi sípályán jöttünk le elõtte. Valószínûleg a mély hó megette a fékpofát. Gondolom én. Utána még fogott de jött egy nagyon meredek lejtõ, az elején fogott aztán egyre jobban semmi és csak gyorsultam.
Haverom szerint sem lehet ilyen (tárcsafékes) de mikor kimentünk Saalbachba és felmentünk a felvonóval 2000méterre és kilométer hosszan gurultunk a tök meredek dózerutakon lefelé, na ott õ is majdnem lefejelt egy sorompót. Olyan büdösek voltak a tárcsák (XT,XTR,..) és a fékerõ sem olyan volt, mint ahogy a Pilisben megszokta. Másik haverral, mikor elõször voltunk Erdélyben, egybõl megsütötte a dugattyúját. Érdekes, itthon soha nem volt ilyen gondja.
Szóval, nagyon megértek mindenkit, aki megbízható féket szeretne. És nagyon egyetértek "tamaska" hozzászólásával.
Marci

#6084
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Valami téveszme van itt.
A "versenytechnika"nagyon nem egyenlõ a tartóssággal.Inkább a kis súllyal.


no de nem is olyan igenybevetelre terveztek :)

#6085
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás
VV vettem a figyelmeztetést csak meg kell szokjam.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#6086
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás

Beszélj rallysokkal, mindegyikre fognak mondani példát, még a "6, stb."-re is :)


Egy komoly rallys akár versenyrõl -versenyre szétbontja az autóját ,fékeit,motort.Hogy versenyközben ne legyen gond.
Történetesen van ismerettségi körben rally szerelõ és versenyzõ is.
Nagyon kevés az a felhasználó,aki ezt megteszi bringán is verseny elött.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#6087
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás

versenytechnikaban is? :) anyam sem szokott panaszkodni a cangajara...


Valami téveszme van itt.
A "versenytechnika"nagyon nem egyenlõ a tartóssággal.Inkább a kis súllyal.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#6088
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Ezen a bringa vs. motor/autó dolgon már annyit agyaltam én is. Motoros ismerrõsöktõl soha nem hallottam még olyat, hogy

1, elszáll a csillapítás a telóban
2, nincs út mer lefolyt az olaj a lábba
3, fél év után kikopott a persely
4, elmegy a fékerõ
5, vándorol a nyomáspont
6, stb.

Szóval nem tudom miért van ekkora difi btingás ill. egyéb alkatrészek közt. Mûkösésben, megbízhatóságban, élettartamban. Lehet hogy nálunk annyira a súlyra van az egész kihegyezve?


Beszélj rallysokkal, mindegyikre fognak mondani példát, még a "6, stb."-re is :)
Failure is always an option.

#6089
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Ezen a bringa vs. motor/autó dolgon már annyit agyaltam én is. Motoros ismerrõsöktõl soha nem hallottam még olyat, hogy

1, elszáll a csillapítás a telóban
2, nincs út mer lefolyt az olaj a lábba
3, fél év után kikopott a persely
4, elmegy a fékerõ
5, vándorol a nyomáspont
6, stb.

Szóval nem tudom miért van ekkora difi btingás ill. egyéb alkatrészek közt. Mûkösésben, megbízhatóságban, élettartamban. Lehet hogy nálunk annyira a súlyra van az egész kihegyezve?


versenytechnikaban is? :) anyam sem szokott panaszkodni a cangajara...

#6090
KaraI.

KaraI.

    vendég

  • fórumtag
  • 99 hozzászólás
"mernék rá fogadni hgy egy xtr fékben pl sokkal jobb anyagokat használnak mint egy swit fékjében..."


A suzukikban Bosch vagy Akebono(japán) fékrendszer-munkahenger van.
Kifogástalan.
:)
Az olajcsere kéréshez annyit,hogy ahogy az autókban úgy a bringában is koszolódik,fárad az olaj és nedvességet vesz fel.
Nekem nincs tárcsafékem de évente egyszer kicserélném.
Egy drága több tízezres szett élettartamát meg tudja sokszorozni a gyakori olajcsere jó minõségû olajjal.
:)
KROSS Level A2

#6091
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Sokan abba a hibába esnek, hogy motor- és/vagy autó hasonló jellegû alkatrészei alapján vannak párhuzamot, holott egy teleszkóp vagy hidraulikus fék tervezése/elkészítése nem úgy mûködik, hogy fogok egy meglévõ autó/motor perifériát, és azt elkezdem lekicsinyíteni, lekönnyíteni, hogy felszerelhetõ legyen kerékpárra. Felidézve a régi emlékeket és tapasztalatokat, sokat haladt elõre ezen alkatrészek fejlesztése a hõskorhoz képest, de vannak még hibák. Viszont azt se felejtsük el, hogy a "gépesített vonal" sok évnyi hendikeppel indult.:)


#6092
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.271 hozzászólás

Ezen a bringa vs. motor/autó dolgon már annyit agyaltam én is. Motoros ismerrõsöktõl soha nem hallottam még olyat, hogy

1, elszáll a csillapítás a telóban
2, nincs út mer lefolyt az olaj a lábba
3, fél év után kikopott a persely
4, elmegy a fékerõ
5, vándorol a nyomáspont
6, stb.

Szóval nem tudom miért van ekkora difi btingás ill. egyéb alkatrészek közt. Mûkösésben, megbízhatóságban, élettartamban. Lehet hogy nálunk annyira a súlyra van az egész kihegyezve?

pont akartam mond, hogy kb ott bukik az egész hogy az autós tervezõ mérnök mögött nem áll ott a marketinges hogy jó jó de az egész ne legyen több 380 grammnál. nyilván ott is vannak határok, csak lényegesen nagyobb a mozgástér.
plusz be kell férjen x mm-be.

2. a legslendriánabb ember is autóval/motorral azért valamilyen szintan rá van kényszerítva hogy legalább a fék/kormány rendben legyen (mûszaki vizsga). ami bringánál ugye nincs.

mernék rá fogadni hgy egy xtr fékben pl sokkal jobb anyagokat használnak mint egy swit fékjében...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#6093
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Ezen a bringa vs. motor/autó dolgon már annyit agyaltam én is. Motoros ismerrõsöktõl soha nem hallottam még olyat, hogy

1, elszáll a csillapítás a telóban
2, nincs út mer lefolyt az olaj a lábba
3, fél év után kikopott a persely
4, elmegy a fékerõ
5, vándorol a nyomáspont
6, stb.

Szóval nem tudom miért van ekkora difi btingás ill. egyéb alkatrészek közt. Mûkösésben, megbízhatóságban, élettartamban. Lehet hogy nálunk annyira a súlyra van az egész kihegyezve?

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#6094
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás

és itt a lényeg.


Nem. A lényeg ott van,hogy autóban nem gyártanak szar féket,bringában meg simám.Pedig mindkettõn balesetek,életek múlhatnak.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#6095
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

ásványi


ez ok, de tipus konkretan, ami bevalt?

#6096
mzoli10

mzoli10

    vendég

  • fórumtag
  • 215 hozzászólás
Volt már olyan itt közületek, akinek mindkét féke (hidraulikus, bowdenes, V vagy tárcsa) egyszerre romlott el és fék nélkül gurult lefelé? Mert szvsz. erre elég kevés az esély. Persze, természetesen elõfordulhat, de akivel ennyire kib*szik a sors, annak tuti vaj van a fején. :)

#6097
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

mar bocs de ha mesz a bringaval es egyszer csak elszall a feked akkor rohadtul kiszolgaltatott helyzetben vagy. az autoban legalabb van passziv biztonsag, a biciklin nincs. lehet hogy egy sik, forgalom nelkuli aszfaltos vagy folduton el lehet fektetni a bringat es meguszod horzsolasokkal, de terepen sokkal rosszabb a helyzet. es ez nem profizmus kerdese. nem kell hozza nagy hegy, es nem kell hozza szuper edzettnek vagy pronak lenni hogy felgyorsulj 30kmh-ra, eleg egy atlagos lejto. ha ott egyszercsak nincs feked akkor bajban vagy. nagy bajban.

és itt a lényeg.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#6098
bandyta

bandyta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 319 hozzászólás

Írjatok már légyszi tapasztalatokat a szervizekrõl,mert egyre-másra azt olvasom,hogy a szervizek nem jók,de otthon mindenki vérprofi.


Elvittem x alaktrészt és mikor mentem érte kiderült, hogy sikerült kicsit "lebutítani". Nem kezdtem el hisztizni, mert nem volt egy ördöngõs nagy dolog, de azért mégis ... Jártam már jópár helyen. És miért? Bemegyek egy boltba, kérdezek, kapok egy lekezelõ, tirpák, paraszt, bunkó stb. választ. Inkább továbbálok. A következõ helyen kedvesek, mikor legközelebb megyek, ott is taplóskodnak velem. És ez már jópár boltban megtörtént velem. Nagyon sok helyen lenézik az embert, ha nem hagy ott 200at. Persze volt pozitív élményem is, de idõvel ott is csalódnom kelett az illetõben. Sajnos elfelejtik a kedves szerelõk, hogy az ügyfelekbõl élnek. Nem hinném, hogy az én hibám, én mindig normálisan viselkedek, bár az is lehet, hogy csak én fogom ki az ilyen embereket.

#6099
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás

Szerintem ez az autófék/bringafék összehasonlítás ott sántít, hogy egy hétköznapi használatra szánt és ott is használt autót hasonlítgatunk egy többé-kevésbé extrém rörülmények között használt bringához. Ha a tárcsafékes bringáddal sík terepen boltba járnál és ott óvatosan fékeznél, nehogy kilöttyenjen a pohárbol a Mekis kóla akkor nem hiszem hogy elmenne a fékerõ... Ugyanúgy ha a kis családi autóval keménykednél egy hegyi szerpentinen minden kanyar elõtt az utolsó pillanatban jó nagyot fékezve hamar rádöbbennél, hogy ott is elmegy a fék... Plussz ha olyanra csinálnák a féket ami sokkal jobban bírja, akkor nem vennéd meg mert nehéz vagy marha drága.

A dolog a nagyságrendeknél sántít eleve.
Tök más az egész,rendszer is tök más,méretek is tök mások.
A tárcsafék meg nem azért cool,hogy ne menjen el a fékereje többé -kevésbé extrém körülmények között?
Mert ha elmegy,és elmegy bizonyos tipusoké(amik minõsége már bõven kielégítõ),akkor mi a ráknak találták fel?

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#6100
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
má' most nem azér de a két fékre való párszáz forint.....nem kell 4 gallont venni