Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#5801
Posted 2010. November 25. - 13:25
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#5802
Posted 2010. November 25. - 09:25
...a 160-as esetében a fékpofa "füle" belelóg a tartóbak karjaiba. konkrétan nem forog el a kerék tõle.
A fékpofa fülének a levágásával ez a probléma is orvosolható, de valószínûleg létezik jobb megoldás is.
#5803
Posted 2010. November 25. - 08:01
Kérem, nem kinevetni ! Avid BB7 fék mûködhet Shimano centerlock-os aggyal, tárcsával ?
mûködhet. kérdés, hogy melyik tárcsával. az xtr (sm-rt97 asszem) ha 180-as tárcsával használod, gond nélkül jó lehet, a 160-as esetében a fékpofa "füle" belelóg a tartóbak karjaiba. konkrétan nem forog el a kerék tõle. a többi ilyen ilyen csillagos-tartóbakos tárcsánál nem tudom mi a helyzet, gondolom hasonló lehet.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#5804
Posted 2010. November 25. - 07:13
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#5805
Posted 2010. November 25. - 01:22
#5806
Posted 2010. November 25. - 01:04
Igen, terjed, fõleg az új csúcsmotorokon, azért is írtam 95%-ot. A mifelénk Büdipestet jelent, azt járom egész nap, van itt mindenféle. Kezdik ott is meggyõzni a marketingesek a népet, ha pedig esetleg valóban merevebb egy hangyafasznyit, akkor szerintem õk, a hozzánk képest nagyon sokszoros mozgási energiájukkal biztos jobban észreveszik, fõleg pályán.
http://s2.bikewalls....10_1024x768.jpg
Ilyet szoktam megcsodálni néha a szomszéd ház elõtt, ennél nagyobb fék kb. nem nagyon létezik és mégis elég az jó öreg rögzítés.
A csúcs versenymotorok már jópár éve radiális fékekkel vannak szerelve, ez terjed át az utcai sportmotorokra is. Elvileg könnyebb és merevebb, de többnyire abban egyetértenek a józanabb motor tesztelõk, hogy utcai használat során ezt senki nem érzi...
A belinkelt Buell egy külön világ, igaz hogy annak van a legnagyobb motorokon használt tárcsája, de egyrészt csak egy, másrészt meg a tárcsa a felnihez van rögzítve nem a kerékagyhoz, és a féknyereg belülrõl megy rá. Mellesleg nem nevezném sportmotornak, az igazából inkább egy gyárilag "sportosított" Harley.
A bringákon maga a féknyereg ugyanúgy radiális mint a hightech sportmotorokon (pontosabban a legtöbb ma is kapható az), ugyanis a felfogató csavarok sugárirányban vannak, nem arra merõlegesen. A különbség az, hogy ez a vázhoz/villához hogyan csatlakozik.
Szerintem az IS felfogatás adapterrel egy átmeneti öszvér megoldás ami amiatt szükséges mert a váz és villa gyártók valamiért késõbb álltak/állnak át a radiális (PM) felfogatásra. Talán azért, mert pontosabb, nehezebb megmunkálást jelent nekik.
Csodás kis esszét írtam így éjfélkor, nemhogy aludnék
#5807
Posted 2010. November 24. - 23:17
#5808
Posted 2010. November 24. - 23:06
Könnyebb,de muti már meg azt a szerszámot,amivel meg lehet csinálni,ha ferde a pm konzol teteje.
Manitou villákon még hagyján,de Rseken sok eseben igen komolyan ferde.=már a globalizáció jegyében Avidhoz gyártják.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#5809
Posted 2010. November 24. - 23:03
http://s2.bikewalls....10_1024x768.jpg
Ilyet szoktam megcsodálni néha a szomszéd ház elõtt, ennél nagyobb fék kb. nem nagyon létezik és mégis elég az jó öreg rögzítés.
#5810
Posted 2010. November 24. - 22:38
#5811
Posted 2010. November 24. - 22:24
h.zoli: nem tudom, felétek milyen lecsoffadt,régi speed mtorok rohangálnak, de ott is évek óta terjed a radiális fékfelfüggesztés, ami kb a pm motoros megfelelõje.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#5812
Posted 2010. November 24. - 22:15
Rögzítéseshez: annyira nem hiszem h érezni a merevséget, nekem volt IS reba, utana PM reba, nem éreztem faszabbnak cserebe ha beleszakad a lábba a menet akkor lehet könnyezni a boldogsagtol...
#5813
Posted 2010. November 24. - 21:34
#5814
Posted 2010. November 24. - 20:22
#5815
Posted 2010. November 24. - 20:15
Nem bizony.Mindenki isteníti a pm rögzítést.
Azon túl ,hogy merevebb(ami nyilván nagyon nem elhanyagolható)nem sok elõnye van.
Mostanában, ha látok nagy speed motorokat, mindig nézem féknyereg rögzítést. 95%-nál "IS" rögzítés van. Ha az jó egy 130-180 lóerõs motorra is, akkor nekünk vajon miért avult el? Mert az mondták, hogy a másik nagyon sokkal jobb, de még ember nem érezte a különbséget, legfeljebb a mûszerek. Placebóhatás.
#5816
Posted 2010. November 24. - 19:44
Sziasztok!
Problémám a következõ: Hayes Stroker Trail elsõ fékem tengelyvonala nem esik egybe a tárcsa közepével. Tehát a tárcsa nem középen fut, hanem a külsõ oldala belesúrol a féktestbe. Mivel a tárcsa 180-as, a féktest egy PM 180-as adapter közbeiktatásával 2 db hosszú átmenõcsavarral rögzül a villához. Mivel a fék bontásból van, csodálkoztam is miért görbék a csavarok. Biztos ott is fellépett a hiba, csak feszítettek egyet rajta. No én ennél elegánsabb megoldást választanék, de akkor is a féktest oválfuratain kéne egy tûreszelõvel bõvíteni oldalirányba. Vélemény?
Reszeld.
Én már túl vagyok néhányon.
Mindenki isteníti a pm rögzítést.
Azon túl ,hogy merevebb(ami nyilván nagyon nem elhanyagolható)nem sok elõnye van.
Sõt,ha rosszul van megmunkálva-és mai csodálatos világunkban mi van jól-szerintem sokkal szarabbul szerelhetõ.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#5817
Posted 2010. November 24. - 19:39
Lemostam szappannal a pofákat, meg a tárcsát, ahogy szoktam. Az elsõ két fékezésnél harapott, utána nyikorgott, de nem fogott, aztán eltûnt a nyikorgás. Nem mondom, hogy szarul fog, de nem is jól. Durva lejtõn szakaszosan fékezgettem vele 1km-en át, de nem lett jobb. Akkor az ilyen lesz?
Ez a szappanos rész nem tiszta.
Az zsír.
Az meg csúszik.
De ha nem zsír,akkor is csúszik.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#5818
Posted 2010. November 24. - 18:31
#5819
Posted 2010. November 23. - 21:06
Lassan elkoptak a BB7-es fékpofáim és gondoltam a cserével disket is cserélnék. 185ös G3as Clean Sweep-et néztem ki. Mit gondoltok róla? Van esetleg jobb ötlet (olcsobb/szebb/könnyebb/jobb/stb...)?
Illetve fékbetétrõl is érdeklõdnék, hogy maradjak-e az Avid gyárinál (nem volt bajom vele), vagy van jobb?
#5820
Posted 2010. November 22. - 21:44
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!