Mivel azt a kart senki nem fogja neked megcsinálni, venned kell egy új kart. Vagy egy komplett féket.
Több boltos emberrel beszéltünk már erről, nem igazán van hozzá pótalkatrész. Ami van, azok az árak meg brutálisak. Havernak a kábele sérült meg, annyira jött volna ki (kábel vétel/levágatás, szerelés/feltöltés) hogy nem sokkal volt drágább venni egy újat.
https://www.bike-dis...75284/wg_id-288
A Shimano ezt is úgy csinálja, mint sok más alkatrészt, összerakják kúrvajóra, működik is sokáig de ha elromlik, venned kell újat. Ez van.
Úgy néz ki nem írtam le, de vettem egy új kart és ugyanez történt azzal is. Nem gondolnám, hogy a féknyereg hibás, sem a cső. A roppantógyűrűnél szívhat, de 1% esélyét látom ennek. Ha komplett új féket kell venni, akkor Avid BB7 mechanikus féket veszek. Az éves olajban pocskolás nem hiányzik. A hidraulikus kis előnye a jobb hűtés (hűtőbordás pofa, háromrétegű tárcsa, olaj mint hűtőközeg). Így is elszíneztem a pofákat az Alpokban és szaga volt a féknek amikor félúton megálltam egy nagyobb hágóról lefelé. Felváltva fékezek, nem húzom folyamatosan. Szívesen kipróbálnám a mechanikust hasonló körülmények között.
- ha összeállt volna hogy hogyan működik a kar, akkor nem hinnéd még mindig, hogy a fékkar dugattyújánál (fékhenger az mi?) szív levegőt (honnan is? a szintén lezárt, koppra töltött tartályból?)
- Értem hogy nem érdekel a légtelenítés, attól még 90%, hogy rosszul csináltad, fecskendős áttolásos módszert itt is leírták, az megoldaná szerintem
- Ha a fékkar dugattyú tömítésével lenne gond, (amit egyébként véletlenül tönkre se tudsz tenni, nem hozzáférhető), akkor fékerő problémád lenne, kb kézzel vissza tudnád nyomni a munkahengereket a féknyeregnél behúzott fékkar mellett
- Még az lehet, hogy nincs tele a fékkar tartálya és onnan jut be levegő a rendszerbe mikor pl fejje lefelé fordítod a bringát
1. Mi a különbség a fékhenger és fékdugattyú elnevezés között?
Szerintem a tartály aljában levő lyuk a fékkar "dugattyújának" munkaterületébe torkollik. A kar behúzásánál a fékkar "dugattyú" tömítése áthalad a lyuknál, elzárja a tartályt. A fékkar elengedésénél a fékkar dugattyúja visszahúzza a féknyergben levő fékdugattyúkat (az olajjal együtt), amíg a fékkar dugattyújának tömítése áthalad a lyukon, megnyílik a rendszer a tartály felé. Amikor kiengedtem az olajat a szelepnél (behúzott karral), túl kevés olaj maradt a rendszerben, ezért a fékkar nem tudott addig visszatérni (mivel a féknyereg dugattyúi megálltak végállásban, ezt láttam is), hogy a tartály felé megnyíljon a rendszer. A kar 1-2cm-el behúzva megállt a normál nyugalmi állapota előtt. A fékkar "erőszakos" visszatolásakor a fékkar dugattyúja nem üzemszerűen lecsökkent nyomásnak van kitéve (ahogyan a féknyereg dugattyúi sem). Az olaj nem tud tágulni, de valaminek tágulnia kell, ezért levegőt szív, ahol a leggyengébb pontja van a rendszernek, ez pedig szerintem a fékkar dugattyújának tömítése (esetleg a roppantógyűrű csatlakozása). Nyilván ezért nem szabad ezt a technikát alkalmazni, tanulópénz.
2. Érdekel a légtelenítés. Rájöttem magamtól is, hogy ez így nem megy. Már előtte medolgottam másképp, mielőtt ide írtam.
3. Azt gondoltam, hogy a "fékkar dugattyú" tömítésének nem tesz jót az 1 pontban leírt hibás eljárás. Ez esetleg okozhat kisebb sérülést, ami később tovább fejlődik és problémát okoz. Kétszer kint voltam, a fékek úgy fognak mint előtte.
4. Soha nem fordítom lefelé a bringát. A fékkar lezáró csavarjának berakása előtt is rácsöpögtetek pár csepp olajat, a csavar kitolja a felesleget. A rossz procedúrát követve olyan mennyiségű levegő jött, hogy a fél fékrendszernek levegőből kellene állnia. Több okból is kizárt, hogy ez már benne volt. 100%, hogy a karnál szívott, ismételni kellett 6-8x mire leért a levegő és elkezdte okádni.