Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
18505 replies to this topic

#521
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7,992 posts

Szerintem mindegyik ujabb szerias megorokolte. De nem a nyomaspont vandorol, lassabban megy vissza a dugattyu. Olyan, mint a liftajto, aminel tobbszor megnyomod a gombot ido elott, nem ugyanaz lesz a kiindulasi pont - melegebb idoben is tettenerheto, ha mar tudod mire kell figyelni.

Hideg idoben belassul az egesz, gondolom az olaj viszkozitasaval fugg ossze, vmit szukre mereteztek. Minel hidegebb, annal lassabban megy vissza.

A multkor meg lehetett r785os fektestet venni... lehet azzal jo. Fekerzetre sem ua, az r785 a 140es tarcsakkal is jobban harap, mint az m8000 180assal.

 

köszi! akkor egyelőre kivárok vele.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#522
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
Szerintem mindegyik ujabb szerias megorokolte. De nem a nyomaspont vandorol, lassabban megy vissza a dugattyu. Olyan, mint a liftajto, aminel tobbszor megnyomod a gombot ido elott, nem ugyanaz lesz a kiindulasi pont - melegebb idoben is tettenerheto, ha mar tudod mire kell figyelni.

Hideg idoben belassul az egesz, gondolom az olaj viszkozitasaval fugg ossze, vmit szukre mereteztek. Minel hidegebb, annal lassabban megy vissza.

A multkor meg lehetett r785os fektestet venni... lehet azzal jo. Fekerzetre sem ua, az r785 a 140es tarcsakkal is jobban harap, mint az m8000 180assal.

Edited by arn, 2018. May 03. - 07:04.

  • Kisherceg likes this

#523
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7,992 posts

ezzel kapcsolatban van valakinek tapasztalata? egy 666 slx-hez képest gondolom nem lenne nagy különbség fékerőben, ugye?
https://www.bike24.c...15603;orderby=2

a 8000-es xt-hez hasolóan szenved a vándorló nyomásponttól vagy ez nem csinál ilyesmit?


Valaki?

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#524
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7,992 posts

ezzel kapcsolatban van valakinek tapasztalata? egy 666 slx-hez képest gondolom nem lenne nagy különbség fékerőben, ugye?

https://www.bike24.c...15603;orderby=2

 

a 8000-es xt-hez hasolóan szenved a vándorló nyomásponttól vagy ez nem csinál ilyesmit? 

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#525
Seneca

Seneca

    fórumtag

  • fórumtag
  • 46 posts

Sziasztok,

 

Ma szereltem fel egy XT fékszettet (Shimano BR-8000). Nem nagyon tudom úgy beállítani, hogy ne súrlódjon. Az természetes dolog, hogy az egyik oldalon a dugattyú jobban kiáll a féktestből? Légtelenítés előtt visszanyomtam, és a légtelenítés során egy vastag légtelenítő blokkot használtam tárcsa és betétek nélkül.

 

Csak azért furcsa a dolog, mert amikor próbálgattam az új vázra, akkor be lehett állítani, hogy ne súrlódjon.De mivel a vázban mennek a fékcsövek, meg kellett bontanom a rendszert, hogy be tudjam fűzni. Új fittingekkel szereltem össze, rendesen fel is keményedik, nem hiszem, hogy levegős lenne, nem is folyat.

Közben megoldódott. Mégsem volt rendesen visszatolva a dugattyú, vagyis egyik oldalon koppra toltam ezért a másik kicsit kijjebb jött, mint a libikóka. Meg a fékbetét is túl kopott volt, emiatt már nagyon ki kellett jönni a dugóknak. Most már minden ok.



#526
Seneca

Seneca

    fórumtag

  • fórumtag
  • 46 posts

Sziasztok,

 

Ma szereltem fel egy XT fékszettet (Shimano BR-8000). Nem nagyon tudom úgy beállítani, hogy ne súrlódjon. Az természetes dolog, hogy az egyik oldalon a dugattyú jobban kiáll a féktestből? Légtelenítés előtt visszanyomtam, és a légtelenítés során egy vastag légtelenítő blokkot használtam tárcsa és betétek nélkül.

 

Csak azért furcsa a dolog, mert amikor próbálgattam az új vázra, akkor be lehett állítani, hogy ne súrlódjon.De mivel a vázban mennek a fékcsövek, meg kellett bontanom a rendszert, hogy be tudjam fűzni. Új fittingekkel szereltem össze, rendesen fel is keményedik, nem hiszem, hogy levegős lenne, nem is folyat.



#527
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts
2018. márc. 22. Jason Marsh, aka 'Marshy' guides you through his method of bleeding a rear Shimano Saint brake on Luca Shaw's V10 race bike.



erdekes, talan a leghasznalhatobb tipp a fekpofak bevizese es osszedorzsolese, talan.

Edited by blash, 2018. March 28. - 01:34.


#528
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

de az latszik hol szivarog? nincs benne tul sok olaj?

 

Hogy lehetne sok benne a fékfolyadék? Hova kerülhetne, hol férne el a több folyadék, míg ki nem folyik? Akkor van ilyen, ha elkopott betét helyére beteszel egy újat, s nem nyomod vissza a dugattyúkat. Erre mondanám azt, hogy sok benne.

 

Látszott, a műanyag fedél aljánál jött a fékfolyadék. Közben addig nézegettem, míg arra jutottam, hogy mindegy melyik fedél van rajta, ugyanúgy jön a folyadék, s fedél nem tudja rendesen rányomni a gumimembránra a fémlapot, mert kicsit felfekszik a karon. Így a fémlap közepe nincs rányomva a membránra, ahol pont ki tud folyni a folyadék.

 

Kicsit körbereszeltem a fedél alját, kb. 7,7 mm magas volt, lecsiszoltam 7,5 mm-re, de elég lett volna 7,6-ra is. Most épp befér a körmöm a műanyag és a kar közti résbe. Légtelenítettem, s úgy tűnik, hogy nem ereszt, mert tegnap a csiszolás előtt, mindkét fedéllel szinte rögtön eresztette az olajat. Ha hozzá sem nyúltam, akkor is folyt magától. Kíváncsi vagyok, hogy sikerült-e ezzel végre megszüntetnem a hátsófék állandó levegősödését. Majd töltök fel képeket, úgy talán látszik, hogy volt a gond.
 

A fékcső csavarja száraz volt, rendben van a roppantógyűrű. Azért volt nagyon gyanús, hogy a roppantógyűrű sérült, mert először ott vettem észre, hogy van egy kis folyadék. De inkább a fékcső gumikupakjába vezethette a műanyag fedél a kifolyt olajat.

 

 

 

Azért ennyire nem misztikus dolog egy féklégtelenítés! Jómagam alulról szoktam egy fecskendővel "átmosni" a rendszert. Azzal tulajdonképp légtelenítem is. Persze ki szoktam próbálni a javasolt varázsérintéseket is, csak hogy biztos legyek a dolgomban.
Említetted hogy szivárog a folyadék. Nos ez lesz a fő probléma! Ahol kijön a lötty, ott bemegy a levegő!
Ez törvényszerű. Elsősorban ott kell keresni a hibát.

Továbbá; tudom javasolni, (Ha nagyon szerelgetős kedved van!) a nyereg szétszedését, mert előfordulhat, hogy eltörött a dugattyú. Nem elég belenézni és szemrevételezni, ki kell szedni a helyéről és kézzel megnyomorgatni. Ha egy hajszál(nál sokkal vékonyabb) repedés van rajta, akkor a kezedben ketté is törik! Ezt a saját példámból tudom! Sajnos ez azzal is jár, hogy komplett új nyerget kell venni, mert a Shimano-nak nem éri meg 300 forintos kerámia dugattyúkat árulni! Vagy bekuncsorogsz egy szerelőhöz, jól megszeretgeted, hátha ad egyet jutányos áron.

Nekem is ilyen fékem van!

El is felejtettem, hogy májusban már írtam itt a fék problémámról. Szétszedtem a nyerget, kiszedtem a dugattyúkat, s egyik sem volt elrepedve. Más kérdés, hogy a visszatevésnél sem nyomtam-e rosszul, s nem repedte-e meg. De remélem, nem. Ha meglettek volna repedve, akkor biztos ömlött volna a dugattyúnál a folyadék, de ilyet nem láttam.

 

Kínaiak már gyártanak Shimano fékbe való dugattyút. Fém házzal, akármilyen anyagú belsővel. Kb. 10 dollár: ebay.com/itm/Metal-Piston-Hydraulic-Brake-Caliper-Parts-For-Shimano-XT-M785-M8000-SLX675/282489847007

 

s-l1600.jpg

 

 

Van hozzá gumigyűrű is:

 

s-l1600.jpg


Edited by blash, 2017. October 21. - 02:45.


#529
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

de az latszik hol szivarog? nincs benne tul sok olaj?



#530
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

M785-os XT féken, vagy bármelyik shimano féknek a karjánal, a műanyag fedő (a krómozott, Deore XT felirattal) alatt van egy fém lap, alatta egy átlátszó műanyag, ami alatt meg egy gumimembrán. Ezen a képen, a 4-essel jelölt alkatrészek alatt. Nem jelölik számmal, szóval nem kapni ilyet.

 

1009637d1440045978-loose-xt-brake-lever-

 

 

 

 

Jól gondolom, hogy a gumimembrán tetején nem szabna fékfolyadéknak lennie? Szétszedtem a teljes féket. Najó, nem teljesen, mert a karban bennehagytam a fékcsővet. Igen, a féknyerget is teljesen szétszedtem, már össze is raktam. De csak ugyanúgy folyt a műanyag borítás alatt az olaj. Néztem ezt a membránt, épnek tűnik, megvan minden ógyűrű is. Két dologra tudok csak gondolni, hogy már régebben kicseréltem az ezüst szart egy sima feketére, s nem pont ugyanolyan, valahol eltart, s valamit nem nyom rá eléggé. A másik, hogy a roppantógyűrűt túlhúztam, mikor rövidítettem a fékcsövön. Korábban csináltam már ezeket, csak mostanra nagyon elkezdett folyni a folyadék a fékkarnál és állandóan levegős. Az elsőfékkel nincs gond, pedig annak a csövéből is vágtam, meg annak is kicseréltem a tetejét.

 

 

Így néz ki:

 

7619_shimano_xt_bl-m785_01.jpg

 

 

Ez alapján szedtem szét a kart. Nem volt nehéz, meg az összerakás sem volt vészes: www.bikehub.co.za/topic/155987-fixworkaround-shimano-xt-m785-brake-lever/

 

 



#531
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,553 posts

Emlekeim szerint van benne egy lemezbol sajtolt “rugo”, ami szetfesziti a pofakat, huzd szet jobban, ugy jobban odaszoritja a pofakat a fektesthez.

 

És lehet igazad volt, ma reggel rendben volt minden. Egyszer mintha ezt csináltam volna (mikor olvastam a tanácsod beugrott) de aztán szépen lassan elfelejtettem és dobtam azt a "rugót" az egyik pofacsere alakalmával. Köszi!



#532
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

A 785-ös XT fékemben rázós úton halhatóan mozog a fékpofa mikor nincs behúzva, ez egész jó megoldás: 

 
Hátul gondolom az elhelyezkedése miatt nem hallom de elől zavar, én kipróbálom, sok baj nem lehet belőle. 
Az M8000-esben is "lötyög" egyébként a pofa?


Emlekeim szerint van benne egy lemezbol sajtolt “rugo”, ami szetfesziti a pofakat, huzd szet jobban, ugy jobban odaszoritja a pofakat a fektesthez.

#533
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7,992 posts

Hát ha találok robbantott ábrát, de az nincs sajnos! :(

 

Majd megkérdezem az egyik helyi shimano beszállítót, de ha nincs ,akkor passzolom, de van egy olyan érzésem, hogy nagyon nem lesz ilyen sehol. Egyáltalán nem értem, hogyan lehet elhagyni egy ilyen alkatrészt másodjára, mert hog állítólag volt már ilyen neki, azon se volt. Seftelős k..vaeget!

 

ez nem az?

http://si.shimano.co...T-M775-2710.pdf

 

a 10-es?


Edited by Kisherceg, 2017. October 08. - 20:26.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#534
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,553 posts

A 785-ös XT fékemben rázós úton halhatóan mozog a fékpofa mikor nincs behúzva, ez egész jó megoldás: 

 

Hátul gondolom az elhelyezkedése miatt nem hallom de elől zavar, én kipróbálom, sok baj nem lehet belőle. 

Az M8000-esben is "lötyög" egyébként a pofa?



#535
Wolfman8

Wolfman8

    vendég

  • fórumtag
  • 121 posts

robbantott ábra, gyári kód kinéz,és megmondjuk. (ha nincs neki, akkor adott hogy nem rendelhető)

Hát ha találok robbantott ábrát, de az nincs sajnos! :(

 

Majd megkérdezem az egyik helyi shimano beszállítót, de ha nincs ,akkor passzolom, de van egy olyan érzésem, hogy nagyon nem lesz ilyen sehol. Egyáltalán nem értem, hogyan lehet elhagyni egy ilyen alkatrészt másodjára, mert hog állítólag volt már ilyen neki, azon se volt. Seftelős k..vaeget!



#536
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Sziasztok!

 

A héten vásároltam egy Shimano XT ST-M775 típusú fékváltókart, persze használtan. A cuccal nincs semmi baj, azt hiszem, még most fogom összeszerelni, ám annyi problémám mégis akadt, hogy a fószer, akitől vettem, elfelejtette mondani (szerintem tutira szándékosan), hogy a váltójának alsó opcionális karja hiányzik mindkét oldalon. Azzal magyarázta, hogy azt ő se használta, nem tartotta fontosnak megemlíteni. Aha, ok.

 

Na most az lenne a kérdésem, hogy lehet ilyet valahonnan beszerezni utólag? Esetleg Shimanóéknál elfekvőben vagy kiskínából utángyártottat vagy nem tudom.

robbantott ábra, gyári kód kinéz,és megmondjuk. (ha nincs neki, akkor adott hogy nem rendelhető)


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#537
Wolfman8

Wolfman8

    vendég

  • fórumtag
  • 121 posts

Sziasztok!

 

A héten vásároltam egy Shimano XT ST-M775 típusú fékváltókart, persze használtan. A cuccal nincs semmi baj, azt hiszem, még most fogom összeszerelni, ám annyi problémám mégis akadt, hogy a fószer, akitől vettem, elfelejtette mondani (szerintem tutira szándékosan), hogy a váltójának alsó opcionális karja hiányzik mindkét oldalon. Azzal magyarázta, hogy azt ő se használta, nem tartotta fontosnak megemlíteni. Aha, ok.

 

Na most az lenne a kérdésem, hogy lehet ilyet valahonnan beszerezni utólag? Esetleg Shimanóéknál elfekvőben vagy kiskínából utángyártottat vagy nem tudom.



#538
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Sziasztok!

Shimano M445-ös fékemben cseréltem hátul fékpofákat és nem tudtam annyira visszanyomni a dugattyúkat, hogy ne érjen hozzá minimálisan a betét a tárcsához. Gondolom ilyenkor túl sok az olaj a rendszerben és ki kéne valamennyit engednem. Nincsen speciális eszközöm viszont a fékhez, kérdésem, hogy így is meg tudom-e oldani a problémát? Gondolom a fékkarnál kéne kiengednem olajat a csavaron keresztül. Előre is köszönöm a segítséget!

 

ui: Esetleg valaki tudna mondani budapesti montis csapatot, akikhez lehet csatlakozni edzéshez?

 

csavard ki a csavart a fekkarnal, es ugy nyomd vissza.



#539
DanielLong

DanielLong

    vendég

  • fórumtag
  • 21 posts

Sziasztok!

Shimano M445-ös fékemben cseréltem hátul fékpofákat és nem tudtam annyira visszanyomni a dugattyúkat, hogy ne érjen hozzá minimálisan a betét a tárcsához. Gondolom ilyenkor túl sok az olaj a rendszerben és ki kéne valamennyit engednem. Nincsen speciális eszközöm viszont a fékhez, kérdésem, hogy így is meg tudom-e oldani a problémát? Gondolom a fékkarnál kéne kiengednem olajat a csavaron keresztül. Előre is köszönöm a segítséget!

 

ui: Esetleg valaki tudna mondani budapesti montis csapatot, akikhez lehet csatlakozni edzéshez?



#540
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Csöppet draga, de van hozza tarcsa is, elvileg meg van par darab nekik: https://www.rosebike...X--0RoCPq7w_wcB

Köszi Nrb! :)
Ez tényleg egy kicsit drága. :-|