Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18505 hozzászólás a témában

#501
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Kiprobaltam ezt a kifolyatos modszert, teljesen jo, raadasul nevesebbet kell buveszkedni, takarekosabb az olajjal es gyors is.

Amin valtoztattam:
Eloszobankban egy nagy vodorbe folyatni sokkal tisztabb volt.
Amikor felul megnyitjuk a rendszert a beleallitott tolcserrel az elejen, erdemes akkor is a bubikat kinyomni, es utana leereszteni.
A dugattyukat vmi muanyag pl gumileszedovel visszanyomni.

A hideg ido elott majd megegyszer megcsinalom.

arn módosította - 2018. június 09. - 13:22


#502
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.699 hozzászólás

 

de hogy ne a legalja legyen az 500 as szérai szeritem simán vállalható

No, végül beesett a kosárba két 500-as fék + 501-es kar páros, ebben találkozott a szimpátiafaktor és ár görbéje. 



#503
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.699 hozzászólás

5-600 ezres slx/xt szintű gépeket szerelnek 396 (acera) fékekkel.

teszteltem pár bringát, őszintén kizárólag a sznobizmos vezetne hogy lecseréljem de deore lenne a max amit veszek.

de hogy ne a legalja legyen az 500 as szérai szeritem simán vállalható

:leborulós:

meg akkor kicsit visszaolvasok, már elkezdtem..



#504
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Eleinte úgy képzeltem, hogy a bowdenes király, mert a terepen is állítható, én szabom meg, melyik pofa milyen messze legyen, de valahogy a kétoldalt mozgó mégiscsak pengébbnek tűnik. Hátul egyébként semmi bajom vele, csak ott kisebb a tárcsa (lehet, hogy ki kéne próbálnom elöl is megint a 160-ast), és értelemszerűen merevebb a váz.

Annyira nem követtem az utóbbi pár évben a fejlődést, hogy még a végén kiderül, hogy Sramot kell venni :D

De az utolsó emlékem tényleg az, hogy a Sh a király, abból még majdnem a legalja is szuper, valamint hogy az Avid akkori legújabb modelljei már mintha megvehetők lennének. Ebből egy tájékozott bringaőrült pontos dátumot is tud mondani, mikor hagytam abba a fórumolvasást..

 

Az M486 akkor még nem frankó annyira?

olyan 30-nál többet most nem szántam erre, akár 1, akár 2 fékről van szó ;-)

5-600 ezres slx/xt szintű gépeket szerelnek 396 (acera) fékekkel.

teszteltem pár bringát, őszintén kizárólag a sznobizmos vezetne hogy lecseréljem de deore lenne a max amit veszek.

de hogy ne a legalja legyen az 500 as szérai szeritem simán vállalható


  • ZolkoW kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#505
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.699 hozzászólás

Eleinte úgy képzeltem, hogy a bowdenes király, mert a terepen is állítható, én szabom meg, melyik pofa milyen messze legyen, de valahogy a kétoldalt mozgó mégiscsak pengébbnek tűnik. Hátul egyébként semmi bajom vele, csak ott kisebb a tárcsa (lehet, hogy ki kéne próbálnom elöl is megint a 160-ast), és értelemszerűen merevebb a váz.

Annyira nem követtem az utóbbi pár évben a fejlődést, hogy még a végén kiderül, hogy Sramot kell venni :D

De az utolsó emlékem tényleg az, hogy a Sh a király, abból még majdnem a legalja is szuper, valamint hogy az Avid akkori legújabb modelljei már mintha megvehetők lennének. Ebből egy tájékozott bringaőrült pontos dátumot is tud mondani, mikor hagytam abba a fórumolvasást..

 

Az M486 akkor még nem frankó annyira?

olyan 30-nál többet most nem szántam erre, akár 1, akár 2 fékről van szó ;-)



#506
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.992 hozzászólás
Hát nemtom', amiket itt olvasok, azok alapján nem biztos, hogy mernék venni mostani shimano féket. Föleg, hogy te is kimész télen is, úgy tudom. Nekem is van bb7, ez is hajlamos sikongatni, de (egyelőre) nem cserélem, pedig úgy indult a viszonyunk hogy de. Aztán megszerettem.
Néha van egy-egy 666 vagy 675 az apróban, várj ki egy olyat. Ja és párban vegyed, csak előre olyan csoze! :)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#507
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.699 hozzászólás

Félhülye kérdésem lesz: szeretném a BB7-eseimet hidrós Shimanóra cserélni, melyiket választhatom, ha az XT szett áránál lényegesen kevesebbet szeretnék költeni? De ne legyen visszalépés.. fékerő most is oké, de elegem van belőle, hogy -szerintem- a féloldali mozgás miatt jobban rezonál, mint indokolt lenne. XT (785) van a másik bringán, kulturáltabb cuccnak tartom.. még ha az is képes sikítozni elöl. Régen nagyon dícsérték a Deore szintet is, hogy simán használható, de már a számozáson sem igazodom ki. 3-assal, meg 4-essel kezdődő típusokat már lehet venni újonnan 10e közelében kerekenként, de szívni sem akarok velük, akkor inkább veszek jobbat, csak előre.

Köszi..



#508
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

koszi, erre rakeresek... a legtelenito csavar kiszedese nem vilagos, mi fogja meg az olajat? megis csak jobban tudjak azok ezt, akik napi szinten csinaljak, mint akik evente. ez a shimano modszer a mai bringaknal kicsit idejetmult.

kiszedi a feknyeregbol a legtelenitocsavart, ugy engedi ki a fekfolyadekot, de elotte racsavarja a feltoltott tolcsert a fekkkarra. Lejjebb linkeltem a videot.

A múltkor valahol volt egy videó, lehet itt, egy szerelő, talán Santa Cruz bemutatta milyen egyszerűen oldják ők meg, tölcsér becsavar, olajjal feltölt, alul ki a fékbetétek és kerék, légtelenítő csavart fillra kicsavar, kivesz és így átfolyatja a rendszert, most csináltam így, kilyukadt fékcső csere miatt, olyan koppanós lett mint még soha!

me'g ezen az oldalon, csak lejjebb van az a video:



"The Syndicate - Pit Tips - Brake Bleeding
2018. márc. 22.
Jason Marsh, aka 'Marshy' guides you through his method of bleeding a rear Shimano Saint brake on Luca Shaw's V10 race bike."

blash módosította - 2018. június 02. - 22:26


#509
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

ez az?

https://youtu.be/piWBVDh1pTE

 

ezzel a modszerrel egy problema lehet, ha nem tudod a fektestet lelogatni a kabelezes miatt. amugy en beleallitanam egy poharba, vagy vmi ilyesmibe, ha mar ugyis tiszta mocsok lesz a fektest.

 

mindig eleg a gravitacio? a masik videon azert pumpaljak (en meg a fecskendovel szivtam vissza), igaz csak a szukseges modon kiengedett csavarral.

 

stp1: koszi, kozben en is megtalaltam :)


arn módosította - 2018. június 02. - 22:21


#510
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás

koszi, erre rakeresek... a legtelenito csavar kiszedese nem vilagos, mi fogja meg az olajat? megis csak jobban tudjak azok ezt, akik napi szinten csinaljak, mint akik evente. ez a shimano modszer a mai bringaknal kicsit idejetmult.

 

Itt volt a topikban lejjebb:

 

 

Nem fogja meg semmi az olajat, hagyja átfolyni felülről az egészet, majd a tölcsér vége előtt visszazárja.



#511
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

eloszor inkabb a feknyeregnel engedd le a folyadekot, persze a fekkarra csavart tolcserben legyen eleg vagy toltsel kozben utana, mert a feknyeregben levo dugattyuk a ki- es befele mozgasuk miatt bejuttatjak a fekport a folyadekba. Kar ennek feljutnia a fekkarhoz is.

Kivancsi vagyok, hogy az M9100-as XTR fekkarban, hogy valik be majd a nem muanyag dugattyu, mert az xc modellben magnezium, az enduroban pedig alu van. pinkbike.com/news/first-look-shimanos-new-xtr-m9100-is-more-than-just-12-speed.html

ja, hogy mas is lathassa, hogy mire jo a free stroke csavar:



es konnyen kicserelheto ez a free stroke csavar az SLX karon is, marmint hogy lehessen csavagatni, mert a suttyo japok valami speci feju csavart tettek az XT alatti karokba, amin csak ket kis lyuk van.

 

eleg keves van ebben a fekben, illetve nem is vagyok a lejto ordoge (mongy az emelkedoe sem :) ), meg teljesen szuzi olaj jott ki belole. en is ezt a videot neztem, nem is ertem, hogy a shimano miert nem tudta sehol sem erthetoen leirni, hogy mi a szart csinal. en csak annyit lattam, hogy ugyanugy a fekkar kibe mozog, mint a masik allitasnal, aztan sose foglalkoztam vele.



#512
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

A múltkor valahol volt egy videó, lehet itt, egy szerelő, talán Santa Cruz bemutatta milyen egyszerűen oldják ők meg, tölcsér becsavar, olajjal feltölt, alul ki a fékbetétek és kerék, légtelenítő csavart fillra kicsavar, kivesz és így átfolyatja a rendszert, most csináltam így, kilyukadt fékcső csere miatt, olyan koppanós lett mint még soha!

 

koszi, erre rakeresek... a legtelenito csavar kiszedese nem vilagos, mi fogja meg az olajat? megis csak jobban tudjak azok ezt, akik napi szinten csinaljak, mint akik evente. ez a shimano modszer a mai bringaknal kicsit idejetmult.

 

aktualis szerias shimano feked van? az erdekelne, hogy mas modszerrel is bugos e hidegben az m8000.

 

meg telen kiprobaltam azt a gyors felultoltos-pumpalos modszert, de az semmit se ert. a jelenlegi korulmenyek kozott meg nincs semmi fura a mukodeseben, de ez tavaly nyaron is igy volt, csak a hideggel jott elo ez a pumpalasos problema.

 

az elso nekem is koppanosabb lett, mint a gyari legtelenites, a hatso talan vmivel jobb, de azert nem olyan jo mint az elso.


arn módosította - 2018. június 02. - 21:54


#513
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

https://youtu.be/39kX85XEXIA

Talaltam ezt a videot, amiben gyk fentrol lefele legtelenitenek. A modszerrel nem igazan ertek egyet, de a hivatalos szerviznel is van egy olyan resz, hogy visszaengednek vmennyit alul. Kiprobtaltam a problemas m8000nel, hogy mi tortenik:

Alulrol felnyomom az olajat, relativ nagyobb mennyiseget.
Lezarom, probalom fent annyira bubimentesiteni, amennyire lehet.
Megnyitom alul, majd a fecskendovel lassan visszaszivom az olaj nagy reszet, hogy felul maradjon vmennyi.
A modszer lenyege, hogy ideoda mozgatom az elvileg mar buborekmentes olajat, hogy a fekkarnal es a fektestnel is kimozditsa a beszorult buborekokat.

Egyelore jonak tunik a modszer, meglepoen sok bubi jott vissza a fektestbol. Bar meglepodnek, ha ez a dugattyubelassulason segitene hidegben. Melegben ugy mukodik, ahogy kell.

Ez a razogasd a fekcsovet kisse remenytelen egy vazban futo megoldasnal.

A múltkor valahol volt egy videó, lehet itt, egy szerelő, talán Santa Cruz bemutatta milyen egyszerűen oldják ők meg, tölcsér becsavar, olajjal feltölt, alul ki a fékbetétek és kerék, légtelenítő csavart fillra kicsavar, kivesz és így átfolyatja a rendszert, most csináltam így, kilyukadt fékcső csere miatt, olyan koppanós lett mint még soha!



#514
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Alulrol felnyomom az olajat, relativ nagyobb mennyiseget.
Lezarom, probalom fent annyira bubimentesiteni, amennyire lehet.
Megnyitom alul, majd a fecskendovel lassan visszaszivom az olaj nagy reszet, hogy felul maradjon vmennyi.
A modszer lenyege, hogy ideoda mozgatom az elvileg mar buborekmentes olajat, hogy a fekkarnal es a fektestnel is kimozditsa a beszorult buborekokat.

eloszor inkabb a feknyeregnel engedd le a folyadekot, persze a fekkarra csavart tolcserben legyen eleg vagy toltsel kozben utana, mert a feknyeregben levo dugattyuk a ki- es befele mozgasuk miatt bejuttatjak a fekport a folyadekba. Kar ennek feljutnia a fekkarhoz is.

Kivancsi vagyok, hogy az M9100-as XTR fekkarban, hogy valik be majd a nem muanyag dugattyu, mert az xc modellben magnezium, az enduroban pedig alu van. pinkbike.com/news/first-look-shimanos-new-xtr-m9100-is-more-than-just-12-speed.html

ja, hogy mas is lathassa, hogy mire jo a free stroke csavar:



es konnyen kicserelheto ez a free stroke csavar az SLX karon is, marmint hogy lehessen csavagatni, mert a suttyo japok valami speci feju csavart tettek az XT alatti karokba, amin csak ket kis lyuk van.

blash módosította - 2018. június 01. - 23:50


#515
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Jah es vegre rajottem mire valo a free stroke :D eddig vhogy sose erdekelt, de most beallitottam pontosan.

arn módosította - 2018. június 01. - 22:53


#516
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
https://youtu.be/39kX85XEXIA

Talaltam ezt a videot, amiben gyk fentrol lefele legtelenitenek. A modszerrel nem igazan ertek egyet, de a hivatalos szerviznel is van egy olyan resz, hogy visszaengednek vmennyit alul. Kiprobtaltam a problemas m8000nel, hogy mi tortenik:

Alulrol felnyomom az olajat, relativ nagyobb mennyiseget.
Lezarom, probalom fent annyira bubimentesiteni, amennyire lehet.
Megnyitom alul, majd a fecskendovel lassan visszaszivom az olaj nagy reszet, hogy felul maradjon vmennyi.
A modszer lenyege, hogy ideoda mozgatom az elvileg mar buborekmentes olajat, hogy a fekkarnal es a fektestnel is kimozditsa a beszorult buborekokat.

Egyelore jonak tunik a modszer, meglepoen sok bubi jott vissza a fektestbol. Bar meglepodnek, ha ez a dugattyubelassulason segitene hidegben. Melegben ugy mukodik, ahogy kell.

Ez a razogasd a fekcsovet kisse remenytelen egy vazban futo megoldasnal.

arn módosította - 2018. június 01. - 20:04


#517
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.992 hozzászólás

le ne csereld a 666ot... mi a gond vele? :)

 

a 666/675/785 szinte tokeletes kontrukcio volt, en nem is ertem, miert nyultak hozza, amit mindenki ennyire szeretett.

 

nem helyette lenne, hanem mellé. ;) a 666 a referencia akart lenni a kérdésemben.


Kisherceg módosította - 2018. május 03. - 13:24

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#518
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

tartossagat nem ismerem, mert en elobb adom el, de mukodni jobban mukodtek, mint a mostani szeria :)



#519
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

le ne csereld a 666ot... mi a gond vele? :)

 

a 666/675/785 szinte tokeletes kontrukcio volt, en nem is ertem, miert nyultak hozza, amit mindenki ennyire szeretett.

 

Csak ne lenne az a műanyag fedél, ami nem szorítja le rendesen a gumimembránt, illetve törne el, ha nekivágod valaminek. Meg ne műanyagból lenne fékkar dugattyúja, bár épp ezzel nem volt gondom a 785-ös XT-n, de Avidnál már láttam ilyet. Megoldás, hogy kicsit le kell szedni belőle, s már jó is lesz:  blueliquidlabs.com/repairs/brakes-levers-that-wont-pop-back/

 

IMG_70981-e1463015040587.jpg

 

 

Ez is érdekes, hogy nem elég kemény a féktestben lévő o gyűrű, bár épp ezzel sem találkoztam, de meggyőzött: blueliquidlabs.com/repairs/solving-that-brake-squeal/

 

caliper.jpg



#520
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

le ne csereld a 666ot... mi a gond vele? :)

 

a 666/675/785 szinte tokeletes kontrukcio volt, en nem is ertem, miert nyultak hozza, amit mindenki ennyire szeretett.