Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
18533 replies to this topic

#501
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 posts

 

"A tárcsafékrendszert úgy tervezték, hogy a kerékpár nem fordítható fejjel lefelé. Ha a kerékpárt felfordítjuk vagy lefektetjük, a használat során olyan rendellenességek léphetnek fel, ami súlyos balesetet okozhat. Használat előtt működtessük néhányszor a fékkart, és győződjünk meg arról, hogy a fékrendszer a megszokott módon üzemel. Ha nem működik megfelelően, ne használjuk a féket és azonnal forduljunk szakkereskedőhöz vagy szervizhez."
 
Sziasztok! Ezt a Shimano hivatalos oldalán találtam. Ez konkrétan mit jelenthet, milyen problémát okozhat? Olvastam valahol, hogy állítólag a rendszer levegősödését is okozhatja, igaz ez?

 

Igen simán. De ha hátsó keréken tolva nem húzogatod a fékkart, és ha a földön fekve, kocsiba fejjel lefele berakva sem csinálod ezt, akkor nem lesz hiba. Ha pedig akkor húzod be a fékkart, amikor nincs benne a kerék, akkor a fék levegősödése lesz a legkisebb bajod, szóval ezt sem javallott művelni. :)



#502
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

 

 Ez konkrétan mit jelenthet, milyen problémát okozhat? Olvastam valahol, hogy állítólag a rendszer levegősödését is okozhatja, igaz ez?

 

 

Ja, levegős lehet, de a fékkar néhányszor ismételt meghúzása után magához szokott térni.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#503
copper

copper

    vendég

  • fórumtag
  • 184 posts
"A tárcsafékrendszert úgy tervezték, hogy a kerékpár nem fordítható fejjel lefelé. Ha a kerékpárt felfordítjuk vagy lefektetjük, a használat során olyan rendellenességek léphetnek fel, ami súlyos balesetet okozhat. Használat előtt működtessük néhányszor a fékkart, és győződjünk meg arról, hogy a fékrendszer a megszokott módon üzemel. Ha nem működik megfelelően, ne használjuk a féket és azonnal forduljunk szakkereskedőhöz vagy szervizhez."
 
Sziasztok! Ezt a Shimano hivatalos oldalán találtam. Ez konkrétan mit jelenthet, milyen problémát okozhat? Olvastam valahol, hogy állítólag a rendszer levegősödését is okozhatja, igaz ez?

Ha meghalsz egy emelkedõn, az azt jelenti, hogy mindent beleadtál...

#504
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

Hát ha ott állt a fékfolyadék. akkor inkább a cső mellett ereszthetett, nézd meg azt a fék kart jobban, lehet csak nem volt meghúzva a csavar, vagy rosszul rakták össze a roppantós résznél.

 

Nem a cső csatlakozásánál eresztett. Azt a csavart annyira meghúztam végül, hogy azt hittem, hogy elnyírtam a menetet vagy már a roppantógyűrűt. Sőt, már ezt a majdnem szétroppantot gyűrűvel kötöttem be a másik fékkart, s azzal sem eresztett a csatlakozásnál, szóval biztos nem ez volt a baj. Hanem, ami látszott is, hogy a fedél alól folyik ki a folyadék. Eléggé nyomorék megoldás az a műanyag fedél meg alatta az a kis lemezke meg a gumimembrán. Jobb lenne fémből az a fedél.



#505
embé

embé

    fórumtag

  • fórumtag
  • 95 posts

Gondolom, légtelenítette.


Igen.

#506
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Gondolom, légtelenítette. Ha azután is szinte rögtön előfordul, akkor nézd meg, hogy nem folyik-e valahol a fékfolyadék. Nem írtad, melyik típus, de valamelyikben kerámia dugattyú van, az is simán elrepedhet, de folyhat a fékkar műanyag fedele alól is. Elsőnél nem hiszem, hogy garanciában cserélnék, a másodiknál viszont biztos, hogy erősködnék, mert azt nem fogod tudni megcsinálni, csak fékkarcserével. Ja, nekem a fékcsövön lévő gumi bizbasz alatt állt a folyadék a 785-ös XT karnál, valahonnan a műanyag fedél alól folyt. Nem segített a fedélcsere sem, végül a teljes fékkart cseréltem. Azóta jó.

 

A légtelenítéshez nem kell sok minden, csak a kis tölcsér, de egy nagyobb fecskendő is megteszi, illetve ásványi fékfolyadék. Van egy halom leírás és video erről. Például valamelyik előző oldalon is.

Hát ha ott állt a fékfolyadék. akkor inkább a cső mellett ereszthetett, nézd meg azt a fék kart jobban, lehet csak nem volt meghúzva a csavar, vagy rosszul rakták össze a roppantós résznél.



#507
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

és mi volt a hiba?

 

Gondolom, légtelenítette. Ha azután is szinte rögtön előfordul, akkor nézd meg, hogy nem folyik-e valahol a fékfolyadék. Nem írtad, melyik típus, de valamelyikben kerámia dugattyú van, az is simán elrepedhet, de folyhat a fékkar műanyag fedele alól is. Elsőnél nem hiszem, hogy garanciában cserélnék, a másodiknál viszont biztos, hogy erősködnék, mert azt nem fogod tudni megcsinálni, csak fékkarcserével. Ja, nekem a fékcsövön lévő gumi bizbasz alatt állt a folyadék a 785-ös XT karnál, valahonnan a műanyag fedél alól folyt. Nem segített a fedélcsere sem, végül a teljes fékkart cseréltem. Azóta jó.

 

A légtelenítéshez nem kell sok minden, csak a kis tölcsér, de egy nagyobb fecskendő is megteszi, illetve ásványi fékfolyadék. Van egy halom leírás és video erről. Például valamelyik előző oldalon is.


Edited by blash, 2018. September 10. - 10:45.


#508
copper

copper

    vendég

  • fórumtag
  • 184 posts

Igen, nekem ugyan ezt csinálta az elején. 2 szerelő azt mondta, ez ilyen (396), a harmadik megcsinálta rendesen, azóta jó.

és mi volt a hiba?


Ha meghalsz egy emelkedõn, az azt jelenti, hogy mindent beleadtál...

#509
embé

embé

    fórumtag

  • fórumtag
  • 95 posts
Igen, nekem ugyan ezt csinálta az elején. 2 szerelő azt mondta, ez ilyen (396), a harmadik megcsinálta rendesen, azóta jó.

#510
copper

copper

    vendég

  • fórumtag
  • 184 posts

Sziasztok!

 

A következő problémám van: Shimano hidraulikus tárcsafék, hátsó.

Lejtőzés közben szép lassan megnő a fékkar holtjátéka, magyarul pár perc után majdnem markolatig kell húzni a féket, hogy rendesen fogjon. Eközben az első teszi a dolgát rendesen. Utána sík rész, szépen lassan "visszakeményedik" a hátsó fék, fékkar, újra rendesen fog. Majd a következő lejtőn ismét kezdődik az egész elölről: megnő a fékkar holtjátéka hátul, pár perc után majdnem markolatig kell húzni a féket. Aztán síkon újra normálisan fog...

Mi lehet az oka? Folyni nem folyik semmi, 3 hónapos a rendszer, kb.800 km-t futott vegyes használatban.

Levegős lenne esetleg a rendszer? Köszi a tippeket előre is!


Ha meghalsz egy emelkedõn, az azt jelenti, hogy mindent beleadtál...

#511
Atombike

Atombike

    vendég

  • fórumtag
  • 129 posts

https://www.mountain...t.1592156.2.htm

 

Fékerőben nem igazán van vetélytársa, ahogy a tesztből is látszik.

 

Lehet hogy erős, de az is számít milyen a rendszer amibe építik.

Az AM bringámon használok egy guide RSC-t, ami nem a legerősebb, mégis tökéletesen jó nekem, ugyanakkor nagyon hamar szétmentek a kerékcsapágyak.

Egy még erősebb fék lehet a villát is jobban nyüstöli, főleg ha nem jól adagolható.



#512
Atombike

Atombike

    vendég

  • fórumtag
  • 129 posts

a markolat hogyan tudta megütni úgy a fékkart, hogy letörje? egyáltalán, a markolat nem is nagyon mozdul el a kormányon... nem is értem... van esetleg egy képed róla?

 

szerintem (ha más indok nem szól a csere mellett), csak ezért nem érdemes másik féket venned. cseréld ki a kart (vagy a bilincset, ha csak az sérült) és kész.

 

Most nem tudok képet készíteni, de egy ergon markolatom volt, aminek belül van egy erős műanyag váza, így meg tudta nyomni a fékkar bilincsét.

Lehet nem emiatt volt, de az esés után tört el, ezért csak erre tudok gondolni. Megjavítom majd de amúgy is akartam súlyt csökkenteni a fékkel, újat venni gyorsabb most.

 

dzsonhee: MT6 jó lehet, kösz a tippet!



#513
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

Sziasztok,

 

Nem régóta használok shimano xt fékeket (M785), eddig csak avid / sram volt.

Egy esés után a kormány markolata megütötte a fékkar rögzítő bilincset, ami ennek hatására letört (!).

Javítás helyett inkább cserélném, amivel súlyban is tudnék könnyíteni a bringán.

XC / trail használara melyik most a legjobb ár/érték; súly/erő arányú fék?

 

XTR M9000-nek hasonló a rögzítése, előfordulhat hasonló szituáció?

Vagy inkább Sram level TLM? (Az ultimate drága most nekem).

Esetleg van más típus ezekhez hasonló áron amit érdemes megfontolni?

 

a markolat hogyan tudta megütni úgy a fékkart, hogy letörje? egyáltalán, a markolat nem is nagyon mozdul el a kormányon... nem is értem... van esetleg egy képed róla?

 

szerintem (ha más indok nem szól a csere mellett), csak ezért nem érdemes másik féket venned. cseréld ki a kart (vagy a bilincset, ha csak az sérült) és kész.


Edited by Kisherceg, 2018. August 25. - 12:34.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#514
dzsonhee

dzsonhee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 687 posts
  • LocationBad Goisern

Sziasztok,

 

Nem régóta használok shimano xt fékeket (M785), eddig csak avid / sram volt.

Egy esés után a kormány markolata megütötte a fékkar rögzítő bilincset, ami ennek hatására letört (!).

Javítás helyett inkább cserélném, amivel súlyban is tudnék könnyíteni a bringán.

XC / trail használara melyik most a legjobb ár/érték; súly/erő arányú fék?

 

XTR M9000-nek hasonló a rögzítése, előfordulhat hasonló szituáció?

Vagy inkább Sram level TLM? (Az ultimate drága most nekem).

Esetleg van más típus ezekhez hasonló áron amit érdemes megfontolni?

magura mt6, az m785-höz képest 100gr nyereség


Edited by dzsonhee, 2018. August 25. - 12:25.

  • Atombike likes this

#515
Atombike

Atombike

    vendég

  • fórumtag
  • 129 posts

Sziasztok,

 

Nem régóta használok shimano xt fékeket (M785), eddig csak avid / sram volt.

Egy esés után a kormány markolata megütötte a fékkar rögzítő bilincset, ami ennek hatására letört (!).

Javítás helyett inkább cserélném, amivel súlyban is tudnék könnyíteni a bringán.

XC / trail használara melyik most a legjobb ár/érték; súly/erő arányú fék?

 

XTR M9000-nek hasonló a rögzítése, előfordulhat hasonló szituáció?

Vagy inkább Sram level TLM? (Az ultimate drága most nekem).

Esetleg van más típus ezekhez hasonló áron amit érdemes megfontolni?



#516
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

de nem is kerulnek ennyibe :) amugy ha ugyanez karbon lenne, nem lenne konnyebb? ha mar ez vmi csucs cucc.


Edited by arn, 2018. July 25. - 15:38.


#517
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Most néztem a trickstuff oldalát, s ez a Direttissima jól sikerült:

 

2023_5_DRT-Gewicht.jpg?thumb=2023,5&time

 

 

Ilyet sem látni shimano vagy sram fékkarokban:

 

2089_5_160722_DRT_KOLBENSTANGE.jpg?thumb

https://www.mountain...t.1592156.2.htm

 

Fékerőben nem igazán van vetélytársa, ahogy a tesztből is látszik.



#518
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

Most néztem a trickstuff oldalát, s ez a Direttissima jól sikerült:

 

2023_5_DRT-Gewicht.jpg?thumb=2023,5&time

 

 

Ilyet sem látni shimano vagy sram fékkarokban:

 

2089_5_160722_DRT_KOLBENSTANGE.jpg?thumb



#519
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Ez mióta szentírás, hogy egy tömítőgyűrű csak szivároghat ? Mi van ha éppen szorulni kezd a hidegtől ? kb század milliméterekről lehet szó.


Ezt sem megcafolni, sem megerositeni nem tudom, de a homerseklettel eleg linearisan valtozott a problema - tehat minel hidegebb volt, annal kevesebb pumpalas eleg, epp ahogy a telo csillapitasara is hatassal van a homerseklet.

#520
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Ez mióta szentírás, hogy egy tömítőgyűrű csak szivároghat ? Mi van ha éppen szorulni kezd a hidegtől ? kb század milliméterekről lehet szó.


Marci