lehet venni kellene r785ot, meg mindig kaphato.
Ez jó ötletnek tűnik.
De tényleg, nekem is ilyen van, 2,5 év alatt ment 20e Km-t, télen/nyáron ezzel járok. Ezzel sok gondod nem lehet.
De hát tudod, neked is volt.
lehet venni kellene r785ot, meg mindig kaphato.
Ez jó ötletnek tűnik.
De tényleg, nekem is ilyen van, 2,5 év alatt ment 20e Km-t, télen/nyáron ezzel járok. Ezzel sok gondod nem lehet.
De hát tudod, neked is volt.
Edited by arn, 2019. February 19. - 22:47.
most a hatso fektest szivarog, epp ugy, ahogy az elso csinalta tavaly telen az elso birt 580kmt, ez meg 1809et. elegem van az m8000bol.
lehet venni kellene r785ot, meg mindig kaphato.
Edited by arn, 2019. February 02. - 19:26.
Vizesen mind visít.
Haver okoskodott, hogy a fémes nem visít, kb el is hittem neki - az első esőcseppekig. Az is visított.
Sziasztok!
Tudnátok ajánlani olyan fékbetétet, ami ilyen nedves, hólatyakos, esős időben nem visít mint az isten nyila?
SLX fékek, mind a két féle shimano betét üvölt, alligator szintén, ashima két komponensű szintén zenész.
Persze fognak, csak a fülemet bántja.
Sziasztok, egy kis segítség kellene, nekiálltam (életemben először) egy m7000 slx fék légtelenítésének egy youtube videó segítségével.
Az első fék tökéletesen sikerült, utána jött a hátsó.
Amikor először megcsináltam ez már jóval gyengébben sikerült, nyúlós lett, így újra nekikezdtem, viszont 2. alkalommal már valami egyáltalán nem sikerült.
Hiába húzom be a fékkart aminek az útja kb 6 cm teljesen8 mivel teljesen kicsavartam a fékkar állító csavart) csak kb 1 mm-rt mozognak a dugattyúk. Azóta még egyszer megpróbáltam, átnyomom rajta az olajat addig, hogy már ne jöjjön buborék a fékkarnál... így elvileg nem levegős, de mégse lett jobb... Ez alapján a videó alapján csináltam:
Mi lehet a hiba, vagy hogy tudom orvosolni?
Én is úgy csináltam ahogy ebben az első videóban, nekem jó lett mind a 2 fék. Az átfolyatásos 2. videót én nem is értem....
Szerintem a legelején kell berakni a dugattyúkat távtartó sárga valamit, végigcsinálni a műveleteket.
Azt még megteheted, hogy rátöltesz olajat. Ezt már többször csináltuk haverokkal, jó lett. Egyszerűen vízszintesbe állítod a kart, kinyitod a kis csavart és megnézed, látsz-e olajat. Ha nem, csepegtetsz bele, amíg meg nem telik a csavarmenetig. Lehet hogy csak egyszerűen valahogy kicsit kevesebb. Itt néha szinte cseppekről beszélünk de ez nagyon be tud kavarni, pl a kar beeséséhez bőven elég lehet. Pl haver vadi új bringáján is gyárilag kicsit kevés volt az olaj, néhány csepp még abba is kellett.
https://www.youtube....h?v=VeUjv5FgA30
Csak mi nem vettük le az egész fedelet csak a felső csavaron csepegtettünk be olajat amíg meg nem telt.
Edited by marton, 2019. January 06. - 21:46.
Illetve a dugattyút mielőtt kinyitom a csavart a féktesten érdemes visszanyomni vagy hagyjam ahol van és csak a végén nyomkodjam visszább?
A dugattyút akkor nyomd vissza, mikor a fékkarra rácsavarod a tölcsért vagy fecskendőt. Szóval mikor fent nyitva van a rendszer. Ha továbbra is levegős, akkor a legjobb, ha leszereled a vázról a féket, s minél egyenesebb fékcsővel próbálod meg a légtelenítést. Ilyenkor szopás a rejtett bovdenvezetés. Meg ahogy zeezoltano is írta, kocogtasd meg mindenhol a féknyerget, csövet, kart. Például egy közepes csavarhúzó műanyag nyelével. Ha ezután is beesik a fékkar, akkor nézd meg a dugattyúkat. Kell hozzá egy T30-as torx- és egy négyes imbuszkulcs. De ennek tényleg csak akkor állj neki, ha az újabb légtelenítés után is levegős.
Megpróbáltam ezzel az átfolyásos módszerrel, egy fokkal jobb lett a helyzet mostmár ha behúzom a féket teljesen a markolatig akkor fog valamelyest de a használhatótól még messze van... Érdemes lehet mégegyszer átfolyatni? Illetve a dugattyút mielőtt kinyitom a csavart a féktesten érdemes visszanyomni vagy hagyjam ahol van és csak a végén nyomkodjam visszább?
Legalább 2x 3x és közben kocogtasd is egészen addig amíg teljesen tiszta lesz az olaj, és egy darab buborékot sem tudsz már produkálni az olajból.
CUBE... your life!!!
Sziasztok, egy kis segítség kellene, nekiálltam (életemben először) egy m7000 slx fék légtelenítésének egy youtube videó segítségével.
Az első fék tökéletesen sikerült, utána jött a hátsó.
Amikor először megcsináltam ez már jóval gyengébben sikerült, nyúlós lett, így újra nekikezdtem, viszont 2. alkalommal már valami egyáltalán nem sikerült.
Hiába húzom be a fékkart aminek az útja kb 6 cm teljesen8 mivel teljesen kicsavartam a fékkar állító csavart) csak kb 1 mm-t mozognak a dugattyúk. Azóta még egyszer megpróbáltam, átnyomom rajta az olajat addig, hogy már ne jöjjön buborék a fékkarnál... így elvileg nem levegős, de mégse lett jobb... Ez alapján a videó alapján csináltam: youtube.com/watch?v=9ZYmW8i8TWQ
Mi lehet a hiba, vagy hogy tudom orvosolni?
Edited by blash, 2018. December 26. - 22:19.
Sziasztok, egy kis segítség kellene, nekiálltam (életemben először) egy m7000 slx fék légtelenítésének egy youtube videó segítségével.
Az első fék tökéletesen sikerült, utána jött a hátsó.
Amikor először megcsináltam ez már jóval gyengébben sikerült, nyúlós lett, így újra nekikezdtem, viszont 2. alkalommal már valami egyáltalán nem sikerült.
Hiába húzom be a fékkart aminek az útja kb 6 cm teljesen8 mivel teljesen kicsavartam a fékkar állító csavart) csak kb 1 mm-rt mozognak a dugattyúk. Azóta még egyszer megpróbáltam, átnyomom rajta az olajat addig, hogy már ne jöjjön buborék a fékkarnál... így elvileg nem levegős, de mégse lett jobb... Ez alapján a videó alapján csináltam:
Mi lehet a hiba, vagy hogy tudom orvosolni?
CUBE... your life!!!
jah igen... hidegben ugyanugy felkemenyedik pumpalasnal az m8000, mint elotte. legtelenitheted ezt akarhogy.
de erdekes, ha folyamatosan huzod akkor nem. nem eletszeru hasznalat a pumpalas, de akkoris messze van a tokeletestol, plane, hogy az elodje nem csinalta.
Sziasztok!
Érdeklődnék mi erről a véleményetek,illetve használ valaki ilyet? amazon.co.uk/A2Z-Unisexs-DM-UNI-Brake-Silver/dp/B001O9PHMW
Érdemes elolvasni az amazonos véleményeket, ott nagyobb eséllyel találsz bármit, mint ebben a fórumban, mivel elég ritka valami. Valaki azt írja a három csillagos vélemények közt, hogy nem jó Specialized vázakhoz nem lesz a legjobb, azokhoz teljesen más kell, mégpedig ilyen: forums.mtbr.com/specialized/specialized-shark-fin-disk-brake-adapter-462348.html#post9328382
Nekem nem tűnik túl biztatónak a felszerelése: 100. hozzászólás
Sziasztok!
Érdeklődnék mi erről a véleményetek,illetve használ valaki ilyet? https://www.amazon.c...r/dp/B001O9PHMW
csak azert gondoltam, mert olyankor elofordulhat, hogy a fej es az ero nem meroleges egymasra, es elferditi, ha rahuzod.
Alátétek nélkül nem raktam össze az biztos. Most jól vannak az alátétek sorrendben, feltételezem akkor máskor is jól voltak (talán össze sem lehet építeni rendesen nélkülük hiszen nem lehet beállítani rendesen).
Edited by arn, 2018. October 19. - 20:02.
Van bármi elképzelésetek, hogy mi okozhat csavar görbülést az első tárcsa felső rögzítőcsavarjánál (amivel a villához kell szorítani, a hosszabb)? Sima 32-es Fox SC Performance villa + 8000-es XT 180-as tárcsa adapterrel.
Tettem be az új kereket, gondoltam ha már ott járok akkor ellenőrzöm és tisztítom ami arra van. A csavar nem volt laza, be volt csavarva rendesen, a menet ép volt. Ahol a menet kezdődik, nagyjából ott görbült a menetes részen.
Tettem bele új csavarokat és nyomatékkulccsal húztam meg, 7 nm-t kapott (a Shimano 6-8-at ír).
Azt már le sem merem írni, hogy mikor az új kerékbe csavartam a tárcsa rögzítő csavarokat akkor az egyik fej belseje teljesen szétment. Nem volt friss csavar, én voltam a hülye. Pont mikor már jól ráhúztam. Nem hagyott nyugodni, reszeltem bele vájatot és sima csavarhúzóval kitekertem, a menethez meg nyomtam WD40-et mert az volt itthon (nélküle meg sem mozdult).
Ennyi hasonló dolog bringa téren 5 év alatt nem volt velem.
Nemrég cserétem XT fékkart, ugyanezt tapasztaltam. Ha légtelenítéskor / olajcserekor nyomod bele akkor a lemez alól jön ki rendesen. Kézzel leszorítottam ezt a lemezt amíg nyomtam át az olajat. Utána megnéztem és ha a műanyag fedő rajta van akkor a +1 csavar tartja majd rendesen és nem folyik alóla semmi.
Azt a csavart nézd meg (nagyobbik), hogy jól van-e meghúzva illetve rendesen illeszkedik-e a műanyag, stb.
Most légtelenítettem más fékeket is, összegyúlt egy kevés szennyezett ásványi olaj és sok maradék dot 4.1 (amit nem lehet már használni mert sokat állt).
Ezeket hova lehet vinni / kidobni?
Meg az olajos műanyag flakonokat hova lehet kidobni?
területileg illetékes hulladékudvar pl.
ott látsz melyikben kezelnek ilesmit is
http://www.fkf.hu/us...es2_1350(1).jpg
Nem a cső csatlakozásánál eresztett. Azt a csavart annyira meghúztam végül, hogy azt hittem, hogy elnyírtam a menetet vagy már a roppantógyűrűt. Sőt, már ezt a majdnem szétroppantot gyűrűvel kötöttem be a másik fékkart, s azzal sem eresztett a csatlakozásnál, szóval biztos nem ez volt a baj. Hanem, ami látszott is, hogy a fedél alól folyik ki a folyadék. Eléggé nyomorék megoldás az a műanyag fedél meg alatta az a kis lemezke meg a gumimembrán. Jobb lenne fémből az a fedél.
Nemrég cserétem XT fékkart, ugyanezt tapasztaltam. Ha légtelenítéskor / olajcserekor nyomod bele akkor a lemez alól jön ki rendesen. Kézzel leszorítottam ezt a lemezt amíg nyomtam át az olajat. Utána megnéztem és ha a műanyag fedő rajta van akkor a +1 csavar tartja majd rendesen és nem folyik alóla semmi.
Azt a csavart nézd meg (nagyobbik), hogy jól van-e meghúzva illetve rendesen illeszkedik-e a műanyag, stb.
Most légtelenítettem más fékeket is, összegyúlt egy kevés szennyezett ásványi olaj és sok maradék dot 4.1 (amit nem lehet már használni mert sokat állt).
Ezeket hova lehet vinni / kidobni?
Meg az olajos műanyag flakonokat hova lehet kidobni?