az kompatibilis az m8000 valtokarral? szkeptikus vagyok, hogy ez uj... miert kellett akkor olajcsere? latatlanban nem merek ilyet venni.
arn módosította - 2019. február 27. - 14:13
az kompatibilis az m8000 valtokarral? szkeptikus vagyok, hogy ez uj... miert kellett akkor olajcsere? latatlanban nem merek ilyet venni.
arn módosította - 2019. február 27. - 14:13
ket konstrukcios problemara tippelnek az m8000 feknyereg kapcsan:
* a dugattyu es a haz hotagulasa nagyon eltero - belottek egy adott homersekletre, es ez alatt megszorul a dugattyu a tomites miatt. mukodik, csak ezert lassul be, es ezert tolja kifele a fekkart. a tulzott tomiteskopas miatt elkezd szivarogni az olaj, ha ismet magasabb homersekleten mukodik a fek. magyaran ha nyaron hasznalod semmi gond, telen is elmegy egy ideig, de egy ido utan kikopik.
* a fekcso es az illesztesi ogyuru problemaja - a fektest ket oldala nem volt tiszta, olaj volt kozotte. ha itt tortenik vmi, nagyobb valoszinuseggel tudom elkepzelni, hogy a tarcsara keruljon, mint a dugattyunal.
Nem kapok jutalékot, -sajnos-, de erről eszembe jutottál:
https://bolha.testbi...fekszett-330497
Én már régen kidobtam volna azokat a féknyergeket.
Mikor kijött az 785-ös széria akkor került hozzám a fék, azóta azt használom (az egyetlen alkatrészem ami túlélte a váz és egyéb holmik cseréjét). A karnál volt egyszer egy kis folyás, javítva lett, azóta rendben van, télen és nyáron is teszi a dolgát. Lassan azért számítok rá, hogy lesz valami gond mert az örökkévalóságig nem működhet és azért használom rendesen. Az M785-ös nyereggel teljesen megegyezik az R785?
Volt BB7 és TRP madzagos fékem is ez idő alatt a cx bringákon, össze sem lehet hasonlítani. Addig nem is nyugodtam meg míg cx-en is nem volt olajos a fék (utána nyugodt szívvel adtam el ).
ket konstrukcios problemara tippelnek az m8000 feknyereg kapcsan:
* a dugattyu es a haz hotagulasa nagyon eltero - belottek egy adott homersekletre, es ez alatt megszorul a dugattyu a tomites miatt. mukodik, csak ezert lassul be, es ezert tolja kifele a fekkart. a tulzott tomiteskopas miatt elkezd szivarogni az olaj, ha ismet magasabb homersekleten mukodik a fek. magyaran ha nyaron hasznalod semmi gond, telen is elmegy egy ideig, de egy ido utan kikopik.
* a fekcso es az illesztesi ogyuru problemaja - a fektest ket oldala nem volt tiszta, olaj volt kozotte. ha itt tortenik vmi, nagyobb valoszinuseggel tudom elkepzelni, hogy a tarcsara keruljon, mint a dugattyunal.
arn módosította - 2019. február 25. - 11:24
kinlodtam kicsit a hetvegen a fekkel (ha mar nem ert ide a masik). szetszedtem az m8000 feknyerget:
* a dugattyukat probaltam kinyomni, de nem sikerult, talan vmi tapadokoronggal lehetett volna kihuzni
* a tobbi tomites nem tul acelos benne, a ket oldalt osszekoto olajcsatornat egy tomitogyuru biztositja, raadasul a becsatlakozo csovel egyutt kerul osszehuzasra. magyaran ha a cso elmozdul, lehet a tomites is valtozik. meg rosszabb a becsatlakozo cso tomitese, nagyon vekony kis ogyuruk - szinten eselyes, hogy "begyurodik" elmozdulaskor (pl legtelenites, etc).
a sokszor emlegetett santacruzos legtelenitesi modszer jol mukodik, ha volt mar elozoleg olaj a rendszerben ha nem, nem igazan. szoval eloszor ajanlatos alulrol felnyomni egy adagot, majd utana a fenti lecsorgatos dolog is mukodik. amugy olyan sok levego marad a rendszerben, hogy beesik a kar. utana olyan kemeny lett, mint a kad szele.
sajnos a problemat nem igazan oldotta meg, de mar nem vagyok benne biztos, hogy nem csak a kovetkezmeny e a gond... mert a fekero jobb lett, de most is elcsuszik a tarcsan a fekpofa. a fekpofakat felcsiszoltam kicsit a zsirtalanitas utan, de pl meg mindig nem lehet a hatso kereket aszfalton satura fekezni. lehet az olajos kenes betett a tarcsanak is, tul sima lett, vagy megsult a felulete. hasznalom igy kicsit, hatha visszajon a fekero
Sram Guide R első fékben cseréltem fékbetétet, EBC zöldet tettem be. Nagyon nehezen tudtam visszarakni a kereket és szorul is.Gondolom, sok benne az olaj. Ha így, akkor csak egyszerűen engedjek ki egy kicsit a fékkarnál, vagy ennél bonyolultabb művelet kell?
Sram Guide R első fékben cseréltem fékbetétet, EBC zöldet tettem be. Nagyon nehezen tudtam visszarakni a kereket és szorul is.Gondolom, sok benne az olaj. Ha így, akkor csak egyszerűen engedjek ki egy kicsit a fékkarnál, vagy ennél bonyolultabb művelet kell?
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
trp spyre fekem volt, meg a jo shimano szeria utan. mukodesben remek, de azert sosem fogja azt tudni, amit egy jol sikerult olajos
az utanallitgatas kicsit zavaro, illetve azert messze nem mukodik olyan finoman, mint pl a r785.
trp-t nem próbáltam, csak a BB7-ről tudok nyilatkozni:
- max fékerőben elmarad a(z általam használt) M666-tól, nyilván. (kérdés persze, hogy ebből mennyi írható a nagyobb 29er kerekek rovására, a M666-ot 27,5 bicajon használom). viszont valszeg a némileg alacsonyabb "csúcsteljesítmény" nem okozna (nekem) komoly gondot montizáskor sem, de ki fogom próbálni.
- az utánaállítás korántsem annyira zavaró és nem sűrűn szükséges (szerintem)
- időnként visít...
- a működés finomságával nincs bajom, örömmel rángatom az Avid SD karokat. kicsit "indusztriális" az érzés, de azért szeretm. sokkal jobb, mint az "óbazz, megint levegő kicsit" vagy a "shit, fázik a fék" érzés.
Kisherceg módosította - 2019. február 22. - 12:22
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
trp spyre fekem volt, meg a jo shimano szeria utan. mukodesben remek, de azert sosem fogja azt tudni, amit egy jol sikerult olajos az utanallitgatas kicsit zavaro, illetve azert messze nem mukodik olyan finoman, mint pl a r785.
utóbbival egyetértek, az előbbihez meg annyit, hogy a BB7 (eddig) a leginkább problémamentes fékem. ha elgurul a gyógyszerem, kipróbálom a 45650B-n.
csak kell I-spec V-fékkar...
Ha már bb7, a trp spyre csodára sem tudok rosszat mondani. Talán annyi, hogy nehezebb volt hozzá szinteres fékbetétet találni, az olcsó shimano (525) organikussal megy... ja, mert shimano kell bele. Szóval bírom, nagyon, nálam egál a bb7-el.
azert nem szeretnek visszarepulni az idoben
a maga idejeben jo volt, de sokkal jobb volt azt koveto generacio.
utóbbival egyetértek, az előbbihez meg annyit, hogy a BB7 (eddig) a leginkább problémamentes fékem. ha elgurul a gyógyszerem, kipróbálom a 45650B-n. csak kell I-spec V-fékkar...
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
A 775-öt nem szeretted?
azert nem szeretnek visszarepulni az idoben a maga idejeben jo volt, de sokkal jobb volt azt koveto generacio.
a tomiteseket majd kiszedem, aztan megnezem, hatha lehet kapni hasonlot - egy porbat meger
de nekem fura, hogy mindig telen jon elo ez a problema.
A 775-öt nem szeretted?
https://bolha.testbi...ition----329605
shimano pótalkatrész nem létezik, ezzel tehetsz egy próbát, mtbr-en láttam régebben, ott sikerült javítaniuk a szivárgást. feltéve, hogy a dugattyúnál ereszt:
a tomiteseket majd kiszedem, aztan megnezem, hatha lehet kapni hasonlot - egy porbat meger de nekem fura, hogy mindig telen jon elo ez a problema.
shimano pótalkatrész nem létezik, ezzel tehetsz egy próbát, mtbr-en láttam régebben, ott sikerült javítaniuk a szivárgást. feltéve, hogy a dugattyúnál ereszt:
https://www.ebay.com...353.m1438.l2649
Kerdesem lenne, ha ilyen jellegu hiba van, mit lehet a fektesten javitani? Tomitogyuru csere? Fekdugattyunal vmi? Ugy latszik kuldenek egy masik komplett feket, de mar erdekel mi fosik be rajta.
Ez jó ötletnek tűnik.
![]()
De tényleg, nekem is ilyen van, 2,5 év alatt ment 20e Km-t, télen/nyáron ezzel járok. Ezzel sok gondod nem lehet.
De hát tudod, neked is volt.
Kerdesem lenne, ha ilyen jellegu hiba van, mit lehet a fektesten javitani? Tomitogyuru csere? Fekdugattyunal vmi? Ugy latszik kuldenek egy masik komplett feket, de mar erdekel mi fosik be rajta.
lehet venni kellene r785ot, meg mindig kaphato.
Ez jó ötletnek tűnik.
De tényleg, nekem is ilyen van, 2,5 év alatt ment 20e Km-t, télen/nyáron ezzel járok. Ezzel sok gondod nem lehet.
De hát tudod, neked is volt.
arn módosította - 2019. február 19. - 22:47