Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
18505 replies to this topic

#461
Máté85

Máté85

    vendég

  • fórumtag
  • 223 posts
Megpróbáltam ezzel az átfolyásos módszerrel, egy fokkal jobb lett a helyzet mostmár ha behúzom a féket teljesen a markolatig akkor fog valamelyest de a használhatótól még messze van... Érdemes lehet mégegyszer átfolyatni? Illetve a dugattyút mielőtt kinyitom a csavart a féktesten érdemes visszanyomni vagy hagyjam ahol van és csak a végén nyomkodjam visszább?

CUBE... your life!!!


#462
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

Sziasztok, egy kis segítség kellene, nekiálltam (életemben először) egy m7000 slx fék légtelenítésének egy youtube videó segítségével.

Az első fék tökéletesen sikerült, utána jött a hátsó.

Amikor először megcsináltam ez már jóval gyengébben sikerült, nyúlós lett, így újra nekikezdtem, viszont 2. alkalommal már valami egyáltalán nem sikerült.
Hiába húzom be a fékkart aminek az útja kb 6 cm teljesen8 mivel teljesen kicsavartam a fékkar állító csavart) csak kb 1 mm-t mozognak a dugattyúk. Azóta még egyszer megpróbáltam, átnyomom rajta az olajat addig, hogy már ne jöjjön buborék a fékkarnál... így elvileg nem levegős, de mégse lett jobb... Ez alapján a videó alapján csináltam: youtube.com/watch?v=9ZYmW8i8TWQ

Mi lehet a hiba, vagy hogy tudom orvosolni?


Nezd meg, hogy nem szivarog-e valahol a fekfolyadek. Folyhat akar valahol a fekkarnal, ekkor leginkabb a fekcsore rahuzott gumibizbasznal gyulik ossze az olaj, de elrepedhetett a fekcso is, ha ugy pattant ra egy ko, de a keramia dugattyu is eltorhetett. Utobbiban az a szopas, hogy alig latni. Azert ne ess rogton neki a feknyereg szetszedesenek, bar egyaltalan nem bonyi dolog. Leginkabb ne a shimano altal ajanlott, feknyereg legtelenitocsavar nyitogatos, fekkar huzogatos modszert kovesd, mint amit a Performance Bikes-os videoban mutatnak. Mongyuk sohasem ertettem, hogy az mitol lenne jo. Probald ezalapjan a legtelenitest:



The Syndicate - Pit Tips - Brake Bleeding
2018. márc. 22.
Jason Marsh, aka 'Marshy' guides you through his method of bleeding a rear Shimano Saint brake on Luca Shaw's V10 race bike.

Ket-harom oldallal korabban mar volt linkelve parszor.

Edited by blash, 2018. December 26. - 22:19.

  • Máté85 likes this

#463
Máté85

Máté85

    vendég

  • fórumtag
  • 223 posts

Sziasztok, egy kis segítség kellene, nekiálltam (életemben először) egy m7000 slx fék légtelenítésének egy youtube videó segítségével.

 

Az első fék tökéletesen sikerült, utána jött a hátsó.

 

Amikor először megcsináltam ez már jóval gyengébben sikerült, nyúlós lett, így újra nekikezdtem, viszont 2. alkalommal már valami egyáltalán nem sikerült.

Hiába húzom be a fékkart aminek az útja kb 6 cm teljesen8 mivel teljesen kicsavartam a fékkar állító csavart) csak kb 1 mm-rt mozognak a dugattyúk. Azóta még egyszer megpróbáltam, átnyomom rajta az olajat addig, hogy már ne jöjjön buborék a fékkarnál... így elvileg nem levegős, de mégse lett jobb...   Ez alapján a videó alapján csináltam: 

 

Mi lehet a hiba,  vagy hogy tudom orvosolni?


CUBE... your life!!!


#464
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

jah igen... hidegben ugyanugy felkemenyedik pumpalasnal az m8000, mint elotte. legtelenitheted ezt akarhogy.

de erdekes, ha folyamatosan huzod akkor nem. nem eletszeru hasznalat a pumpalas, de akkoris messze van a tokeletestol, plane, hogy az elodje nem csinalta.



#465
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

Sziasztok!

Érdeklődnék mi erről a véleményetek,illetve használ valaki ilyet? amazon.co.uk/A2Z-Unisexs-DM-UNI-Brake-Silver/dp/B001O9PHMW

 

Érdemes elolvasni az amazonos véleményeket, ott nagyobb eséllyel találsz bármit, mint ebben a fórumban, mivel elég ritka valami. Valaki azt írja a három csillagos vélemények közt, hogy nem jó Specialized vázakhoz nem lesz a legjobb, azokhoz teljesen más kell, mégpedig ilyen: forums.mtbr.com/specialized/specialized-shark-fin-disk-brake-adapter-462348.html#post9328382

 

Nekem nem tűnik túl biztatónak a felszerelése: 100. hozzászólás

 

815609d1373725090t-a2z-disk-brake-adapte



#466
retrofan

retrofan

    fórumtag

  • fórumtag
  • 163 posts

Sziasztok!

Érdeklődnék mi erről a véleményetek,illetve használ valaki ilyet? https://www.amazon.c...r/dp/B001O9PHMW

 



#467
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

csak azert gondoltam, mert olyankor elofordulhat, hogy a fej es az ero nem meroleges egymasra, es elferditi, ha rahuzod.



#468
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,553 posts

Alátétek nélkül nem raktam össze az biztos. Most jól vannak az alátétek sorrendben, feltételezem akkor máskor is jól voltak (talán össze sem lehet építeni rendesen nélkülük hiszen nem lehet beállítani rendesen). 



#469
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
Nem lehet, hogy alatet nelkul tekerted bele? Vagy rosszul illeszkedtek az alatetek.

Edited by arn, 2018. October 19. - 20:02.


#470
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,553 posts

Van bármi elképzelésetek, hogy mi okozhat csavar görbülést az első tárcsa felső rögzítőcsavarjánál (amivel a villához kell szorítani, a hosszabb)? Sima 32-es Fox SC Performance villa + 8000-es XT 180-as tárcsa adapterrel. 

Tettem be az új kereket, gondoltam ha már ott járok akkor ellenőrzöm és tisztítom ami arra van. A csavar nem volt laza, be volt csavarva rendesen, a menet ép volt. Ahol a menet kezdődik, nagyjából ott görbült a menetes részen. 

Tettem bele új csavarokat és nyomatékkulccsal húztam meg, 7 nm-t kapott (a Shimano 6-8-at ír). 

 

Azt már le sem merem írni, hogy mikor az új kerékbe csavartam a tárcsa rögzítő csavarokat akkor az egyik fej belseje teljesen szétment. Nem volt friss csavar, én voltam a hülye. Pont mikor már jól ráhúztam. Nem hagyott nyugodni, reszeltem bele vájatot és sima csavarhúzóval kitekertem, a menethez meg nyomtam WD40-et mert az volt itthon (nélküle meg sem mozdult). 

 

Ennyi hasonló dolog bringa téren 5 év alatt nem volt velem.  



#471
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Nemrég cserétem XT fékkart, ugyanezt tapasztaltam. Ha légtelenítéskor / olajcserekor nyomod bele akkor a lemez alól jön ki rendesen. Kézzel leszorítottam ezt a lemezt amíg nyomtam át az olajat. Utána megnéztem és ha a műanyag fedő rajta van akkor a +1 csavar tartja majd rendesen és nem folyik alóla semmi.

Azt a csavart nézd meg (nagyobbik), hogy jól van-e meghúzva illetve rendesen illeszkedik-e a műanyag, stb.

 

Most légtelenítettem más fékeket is, összegyúlt egy kevés szennyezett ásványi olaj és sok maradék dot 4.1 (amit nem lehet már használni mert sokat állt).

Ezeket hova lehet vinni / kidobni?

Meg az olajos műanyag flakonokat hova lehet kidobni?

területileg illetékes hulladékudvar pl. 

ott látsz melyikben kezelnek ilesmit is

 

http://www.fkf.hu/us...es2_1350(1).jpg


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#472
Atombike

Atombike

    vendég

  • fórumtag
  • 129 posts

Nem a cső csatlakozásánál eresztett. Azt a csavart annyira meghúztam végül, hogy azt hittem, hogy elnyírtam a menetet vagy már a roppantógyűrűt. Sőt, már ezt a majdnem szétroppantot gyűrűvel kötöttem be a másik fékkart, s azzal sem eresztett a csatlakozásnál, szóval biztos nem ez volt a baj. Hanem, ami látszott is, hogy a fedél alól folyik ki a folyadék. Eléggé nyomorék megoldás az a műanyag fedél meg alatta az a kis lemezke meg a gumimembrán. Jobb lenne fémből az a fedél.

Nemrég cserétem XT fékkart, ugyanezt tapasztaltam. Ha légtelenítéskor / olajcserekor nyomod bele akkor a lemez alól jön ki rendesen. Kézzel leszorítottam ezt a lemezt amíg nyomtam át az olajat. Utána megnéztem és ha a műanyag fedő rajta van akkor a +1 csavar tartja majd rendesen és nem folyik alóla semmi.

Azt a csavart nézd meg (nagyobbik), hogy jól van-e meghúzva illetve rendesen illeszkedik-e a műanyag, stb.

 

Most légtelenítettem más fékeket is, összegyúlt egy kevés szennyezett ásványi olaj és sok maradék dot 4.1 (amit nem lehet már használni mert sokat állt).

Ezeket hova lehet vinni / kidobni?

Meg az olajos műanyag flakonokat hova lehet kidobni?



#473
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 posts

 

"A tárcsafékrendszert úgy tervezték, hogy a kerékpár nem fordítható fejjel lefelé. Ha a kerékpárt felfordítjuk vagy lefektetjük, a használat során olyan rendellenességek léphetnek fel, ami súlyos balesetet okozhat. Használat előtt működtessük néhányszor a fékkart, és győződjünk meg arról, hogy a fékrendszer a megszokott módon üzemel. Ha nem működik megfelelően, ne használjuk a féket és azonnal forduljunk szakkereskedőhöz vagy szervizhez."
 
Sziasztok! Ezt a Shimano hivatalos oldalán találtam. Ez konkrétan mit jelenthet, milyen problémát okozhat? Olvastam valahol, hogy állítólag a rendszer levegősödését is okozhatja, igaz ez?

 

Igen simán. De ha hátsó keréken tolva nem húzogatod a fékkart, és ha a földön fekve, kocsiba fejjel lefele berakva sem csinálod ezt, akkor nem lesz hiba. Ha pedig akkor húzod be a fékkart, amikor nincs benne a kerék, akkor a fék levegősödése lesz a legkisebb bajod, szóval ezt sem javallott művelni. :)



#474
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7,992 posts

 

 Ez konkrétan mit jelenthet, milyen problémát okozhat? Olvastam valahol, hogy állítólag a rendszer levegősödését is okozhatja, igaz ez?

 

 

Ja, levegős lehet, de a fékkar néhányszor ismételt meghúzása után magához szokott térni.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#475
copper

copper

    vendég

  • fórumtag
  • 184 posts
"A tárcsafékrendszert úgy tervezték, hogy a kerékpár nem fordítható fejjel lefelé. Ha a kerékpárt felfordítjuk vagy lefektetjük, a használat során olyan rendellenességek léphetnek fel, ami súlyos balesetet okozhat. Használat előtt működtessük néhányszor a fékkart, és győződjünk meg arról, hogy a fékrendszer a megszokott módon üzemel. Ha nem működik megfelelően, ne használjuk a féket és azonnal forduljunk szakkereskedőhöz vagy szervizhez."
 
Sziasztok! Ezt a Shimano hivatalos oldalán találtam. Ez konkrétan mit jelenthet, milyen problémát okozhat? Olvastam valahol, hogy állítólag a rendszer levegősödését is okozhatja, igaz ez?

Ha meghalsz egy emelkedõn, az azt jelenti, hogy mindent beleadtál...

#476
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

Hát ha ott állt a fékfolyadék. akkor inkább a cső mellett ereszthetett, nézd meg azt a fék kart jobban, lehet csak nem volt meghúzva a csavar, vagy rosszul rakták össze a roppantós résznél.

 

Nem a cső csatlakozásánál eresztett. Azt a csavart annyira meghúztam végül, hogy azt hittem, hogy elnyírtam a menetet vagy már a roppantógyűrűt. Sőt, már ezt a majdnem szétroppantot gyűrűvel kötöttem be a másik fékkart, s azzal sem eresztett a csatlakozásnál, szóval biztos nem ez volt a baj. Hanem, ami látszott is, hogy a fedél alól folyik ki a folyadék. Eléggé nyomorék megoldás az a műanyag fedél meg alatta az a kis lemezke meg a gumimembrán. Jobb lenne fémből az a fedél.



#477
embé

embé

    fórumtag

  • fórumtag
  • 95 posts

Gondolom, légtelenítette.


Igen.

#478
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Gondolom, légtelenítette. Ha azután is szinte rögtön előfordul, akkor nézd meg, hogy nem folyik-e valahol a fékfolyadék. Nem írtad, melyik típus, de valamelyikben kerámia dugattyú van, az is simán elrepedhet, de folyhat a fékkar műanyag fedele alól is. Elsőnél nem hiszem, hogy garanciában cserélnék, a másodiknál viszont biztos, hogy erősködnék, mert azt nem fogod tudni megcsinálni, csak fékkarcserével. Ja, nekem a fékcsövön lévő gumi bizbasz alatt állt a folyadék a 785-ös XT karnál, valahonnan a műanyag fedél alól folyt. Nem segített a fedélcsere sem, végül a teljes fékkart cseréltem. Azóta jó.

 

A légtelenítéshez nem kell sok minden, csak a kis tölcsér, de egy nagyobb fecskendő is megteszi, illetve ásványi fékfolyadék. Van egy halom leírás és video erről. Például valamelyik előző oldalon is.

Hát ha ott állt a fékfolyadék. akkor inkább a cső mellett ereszthetett, nézd meg azt a fék kart jobban, lehet csak nem volt meghúzva a csavar, vagy rosszul rakták össze a roppantós résznél.



#479
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

és mi volt a hiba?

 

Gondolom, légtelenítette. Ha azután is szinte rögtön előfordul, akkor nézd meg, hogy nem folyik-e valahol a fékfolyadék. Nem írtad, melyik típus, de valamelyikben kerámia dugattyú van, az is simán elrepedhet, de folyhat a fékkar műanyag fedele alól is. Elsőnél nem hiszem, hogy garanciában cserélnék, a másodiknál viszont biztos, hogy erősködnék, mert azt nem fogod tudni megcsinálni, csak fékkarcserével. Ja, nekem a fékcsövön lévő gumi bizbasz alatt állt a folyadék a 785-ös XT karnál, valahonnan a műanyag fedél alól folyt. Nem segített a fedélcsere sem, végül a teljes fékkart cseréltem. Azóta jó.

 

A légtelenítéshez nem kell sok minden, csak a kis tölcsér, de egy nagyobb fecskendő is megteszi, illetve ásványi fékfolyadék. Van egy halom leírás és video erről. Például valamelyik előző oldalon is.


Edited by blash, 2018. September 10. - 10:45.


#480
copper

copper

    vendég

  • fórumtag
  • 184 posts

Igen, nekem ugyan ezt csinálta az elején. 2 szerelő azt mondta, ez ilyen (396), a harmadik megcsinálta rendesen, azóta jó.

és mi volt a hiba?


Ha meghalsz egy emelkedõn, az azt jelenti, hogy mindent beleadtál...