Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#461
Posted 2018. December 27. - 12:55
CUBE... your life!!!
#462
Posted 2018. December 26. - 22:16
Sziasztok, egy kis segítség kellene, nekiálltam (életemben először) egy m7000 slx fék légtelenítésének egy youtube videó segítségével.
Az első fék tökéletesen sikerült, utána jött a hátsó.
Amikor először megcsináltam ez már jóval gyengébben sikerült, nyúlós lett, így újra nekikezdtem, viszont 2. alkalommal már valami egyáltalán nem sikerült.
Hiába húzom be a fékkart aminek az útja kb 6 cm teljesen8 mivel teljesen kicsavartam a fékkar állító csavart) csak kb 1 mm-t mozognak a dugattyúk. Azóta még egyszer megpróbáltam, átnyomom rajta az olajat addig, hogy már ne jöjjön buborék a fékkarnál... így elvileg nem levegős, de mégse lett jobb... Ez alapján a videó alapján csináltam: youtube.com/watch?v=9ZYmW8i8TWQ
Mi lehet a hiba, vagy hogy tudom orvosolni?
Nezd meg, hogy nem szivarog-e valahol a fekfolyadek. Folyhat akar valahol a fekkarnal, ekkor leginkabb a fekcsore rahuzott gumibizbasznal gyulik ossze az olaj, de elrepedhetett a fekcso is, ha ugy pattant ra egy ko, de a keramia dugattyu is eltorhetett. Utobbiban az a szopas, hogy alig latni. Azert ne ess rogton neki a feknyereg szetszedesenek, bar egyaltalan nem bonyi dolog. Leginkabb ne a shimano altal ajanlott, feknyereg legtelenitocsavar nyitogatos, fekkar huzogatos modszert kovesd, mint amit a Performance Bikes-os videoban mutatnak. Mongyuk sohasem ertettem, hogy az mitol lenne jo. Probald ezalapjan a legtelenitest:
The Syndicate - Pit Tips - Brake Bleeding
2018. márc. 22.
Jason Marsh, aka 'Marshy' guides you through his method of bleeding a rear Shimano Saint brake on Luca Shaw's V10 race bike.
Ket-harom oldallal korabban mar volt linkelve parszor.
Edited by blash, 2018. December 26. - 22:19.
- Máté85 likes this
#463
Posted 2018. December 26. - 16:58
Sziasztok, egy kis segítség kellene, nekiálltam (életemben először) egy m7000 slx fék légtelenítésének egy youtube videó segítségével.
Az első fék tökéletesen sikerült, utána jött a hátsó.
Amikor először megcsináltam ez már jóval gyengébben sikerült, nyúlós lett, így újra nekikezdtem, viszont 2. alkalommal már valami egyáltalán nem sikerült.
Hiába húzom be a fékkart aminek az útja kb 6 cm teljesen8 mivel teljesen kicsavartam a fékkar állító csavart) csak kb 1 mm-rt mozognak a dugattyúk. Azóta még egyszer megpróbáltam, átnyomom rajta az olajat addig, hogy már ne jöjjön buborék a fékkarnál... így elvileg nem levegős, de mégse lett jobb... Ez alapján a videó alapján csináltam:
Mi lehet a hiba, vagy hogy tudom orvosolni?
CUBE... your life!!!
#464
Posted 2018. December 17. - 14:36
jah igen... hidegben ugyanugy felkemenyedik pumpalasnal az m8000, mint elotte. legtelenitheted ezt akarhogy.
de erdekes, ha folyamatosan huzod akkor nem. nem eletszeru hasznalat a pumpalas, de akkoris messze van a tokeletestol, plane, hogy az elodje nem csinalta.
#465
Posted 2018. December 16. - 18:43
Sziasztok!
Érdeklődnék mi erről a véleményetek,illetve használ valaki ilyet? amazon.co.uk/A2Z-Unisexs-DM-UNI-Brake-Silver/dp/B001O9PHMW
Érdemes elolvasni az amazonos véleményeket, ott nagyobb eséllyel találsz bármit, mint ebben a fórumban, mivel elég ritka valami. Valaki azt írja a három csillagos vélemények közt, hogy nem jó Specialized vázakhoz nem lesz a legjobb, azokhoz teljesen más kell, mégpedig ilyen: forums.mtbr.com/specialized/specialized-shark-fin-disk-brake-adapter-462348.html#post9328382
Nekem nem tűnik túl biztatónak a felszerelése: 100. hozzászólás
#466
Posted 2018. December 16. - 18:16
Sziasztok!
Érdeklődnék mi erről a véleményetek,illetve használ valaki ilyet? https://www.amazon.c...r/dp/B001O9PHMW
#467
Posted 2018. October 25. - 10:47
csak azert gondoltam, mert olyankor elofordulhat, hogy a fej es az ero nem meroleges egymasra, es elferditi, ha rahuzod.
#468
Posted 2018. October 25. - 10:07
Alátétek nélkül nem raktam össze az biztos. Most jól vannak az alátétek sorrendben, feltételezem akkor máskor is jól voltak (talán össze sem lehet építeni rendesen nélkülük hiszen nem lehet beállítani rendesen).
#469
Posted 2018. October 19. - 20:01
Edited by arn, 2018. October 19. - 20:02.
#470
Posted 2018. October 14. - 15:37
Van bármi elképzelésetek, hogy mi okozhat csavar görbülést az első tárcsa felső rögzítőcsavarjánál (amivel a villához kell szorítani, a hosszabb)? Sima 32-es Fox SC Performance villa + 8000-es XT 180-as tárcsa adapterrel.
Tettem be az új kereket, gondoltam ha már ott járok akkor ellenőrzöm és tisztítom ami arra van. A csavar nem volt laza, be volt csavarva rendesen, a menet ép volt. Ahol a menet kezdődik, nagyjából ott görbült a menetes részen.
Tettem bele új csavarokat és nyomatékkulccsal húztam meg, 7 nm-t kapott (a Shimano 6-8-at ír).
Azt már le sem merem írni, hogy mikor az új kerékbe csavartam a tárcsa rögzítő csavarokat akkor az egyik fej belseje teljesen szétment. Nem volt friss csavar, én voltam a hülye. Pont mikor már jól ráhúztam. Nem hagyott nyugodni, reszeltem bele vájatot és sima csavarhúzóval kitekertem, a menethez meg nyomtam WD40-et mert az volt itthon (nélküle meg sem mozdult).
Ennyi hasonló dolog bringa téren 5 év alatt nem volt velem.
#471
Posted 2018. September 25. - 21:12
Nemrég cserétem XT fékkart, ugyanezt tapasztaltam. Ha légtelenítéskor / olajcserekor nyomod bele akkor a lemez alól jön ki rendesen. Kézzel leszorítottam ezt a lemezt amíg nyomtam át az olajat. Utána megnéztem és ha a műanyag fedő rajta van akkor a +1 csavar tartja majd rendesen és nem folyik alóla semmi.
Azt a csavart nézd meg (nagyobbik), hogy jól van-e meghúzva illetve rendesen illeszkedik-e a műanyag, stb.
Most légtelenítettem más fékeket is, összegyúlt egy kevés szennyezett ásványi olaj és sok maradék dot 4.1 (amit nem lehet már használni mert sokat állt).
Ezeket hova lehet vinni / kidobni?
Meg az olajos műanyag flakonokat hova lehet kidobni?
területileg illetékes hulladékudvar pl.
ott látsz melyikben kezelnek ilesmit is
http://www.fkf.hu/us...es2_1350(1).jpg
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#472
Posted 2018. September 25. - 21:02
Nem a cső csatlakozásánál eresztett. Azt a csavart annyira meghúztam végül, hogy azt hittem, hogy elnyírtam a menetet vagy már a roppantógyűrűt. Sőt, már ezt a majdnem szétroppantot gyűrűvel kötöttem be a másik fékkart, s azzal sem eresztett a csatlakozásnál, szóval biztos nem ez volt a baj. Hanem, ami látszott is, hogy a fedél alól folyik ki a folyadék. Eléggé nyomorék megoldás az a műanyag fedél meg alatta az a kis lemezke meg a gumimembrán. Jobb lenne fémből az a fedél.
Nemrég cserétem XT fékkart, ugyanezt tapasztaltam. Ha légtelenítéskor / olajcserekor nyomod bele akkor a lemez alól jön ki rendesen. Kézzel leszorítottam ezt a lemezt amíg nyomtam át az olajat. Utána megnéztem és ha a műanyag fedő rajta van akkor a +1 csavar tartja majd rendesen és nem folyik alóla semmi.
Azt a csavart nézd meg (nagyobbik), hogy jól van-e meghúzva illetve rendesen illeszkedik-e a műanyag, stb.
Most légtelenítettem más fékeket is, összegyúlt egy kevés szennyezett ásványi olaj és sok maradék dot 4.1 (amit nem lehet már használni mert sokat állt).
Ezeket hova lehet vinni / kidobni?
Meg az olajos műanyag flakonokat hova lehet kidobni?
#473
Posted 2018. September 13. - 14:58
"A tárcsafékrendszert úgy tervezték, hogy a kerékpár nem fordítható fejjel lefelé. Ha a kerékpárt felfordítjuk vagy lefektetjük, a használat során olyan rendellenességek léphetnek fel, ami súlyos balesetet okozhat. Használat előtt működtessük néhányszor a fékkart, és győződjünk meg arról, hogy a fékrendszer a megszokott módon üzemel. Ha nem működik megfelelően, ne használjuk a féket és azonnal forduljunk szakkereskedőhöz vagy szervizhez."Sziasztok! Ezt a Shimano hivatalos oldalán találtam. Ez konkrétan mit jelenthet, milyen problémát okozhat? Olvastam valahol, hogy állítólag a rendszer levegősödését is okozhatja, igaz ez?
Igen simán. De ha hátsó keréken tolva nem húzogatod a fékkart, és ha a földön fekve, kocsiba fejjel lefele berakva sem csinálod ezt, akkor nem lesz hiba. Ha pedig akkor húzod be a fékkart, amikor nincs benne a kerék, akkor a fék levegősödése lesz a legkisebb bajod, szóval ezt sem javallott művelni.
#474
Posted 2018. September 12. - 12:25
Ez konkrétan mit jelenthet, milyen problémát okozhat? Olvastam valahol, hogy állítólag a rendszer levegősödését is okozhatja, igaz ez?
Ja, levegős lehet, de a fékkar néhányszor ismételt meghúzása után magához szokott térni.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#475
Posted 2018. September 12. - 11:38
#476
Posted 2018. September 10. - 13:14
Hát ha ott állt a fékfolyadék. akkor inkább a cső mellett ereszthetett, nézd meg azt a fék kart jobban, lehet csak nem volt meghúzva a csavar, vagy rosszul rakták össze a roppantós résznél.
Nem a cső csatlakozásánál eresztett. Azt a csavart annyira meghúztam végül, hogy azt hittem, hogy elnyírtam a menetet vagy már a roppantógyűrűt. Sőt, már ezt a majdnem szétroppantot gyűrűvel kötöttem be a másik fékkart, s azzal sem eresztett a csatlakozásnál, szóval biztos nem ez volt a baj. Hanem, ami látszott is, hogy a fedél alól folyik ki a folyadék. Eléggé nyomorék megoldás az a műanyag fedél meg alatta az a kis lemezke meg a gumimembrán. Jobb lenne fémből az a fedél.
#477
Posted 2018. September 10. - 13:05
#478
Posted 2018. September 10. - 12:31
Gondolom, légtelenítette. Ha azután is szinte rögtön előfordul, akkor nézd meg, hogy nem folyik-e valahol a fékfolyadék. Nem írtad, melyik típus, de valamelyikben kerámia dugattyú van, az is simán elrepedhet, de folyhat a fékkar műanyag fedele alól is. Elsőnél nem hiszem, hogy garanciában cserélnék, a másodiknál viszont biztos, hogy erősködnék, mert azt nem fogod tudni megcsinálni, csak fékkarcserével. Ja, nekem a fékcsövön lévő gumi bizbasz alatt állt a folyadék a 785-ös XT karnál, valahonnan a műanyag fedél alól folyt. Nem segített a fedélcsere sem, végül a teljes fékkart cseréltem. Azóta jó.
A légtelenítéshez nem kell sok minden, csak a kis tölcsér, de egy nagyobb fecskendő is megteszi, illetve ásványi fékfolyadék. Van egy halom leírás és video erről. Például valamelyik előző oldalon is.
Hát ha ott állt a fékfolyadék. akkor inkább a cső mellett ereszthetett, nézd meg azt a fék kart jobban, lehet csak nem volt meghúzva a csavar, vagy rosszul rakták össze a roppantós résznél.
#479
Posted 2018. September 10. - 10:42
és mi volt a hiba?
Gondolom, légtelenítette. Ha azután is szinte rögtön előfordul, akkor nézd meg, hogy nem folyik-e valahol a fékfolyadék. Nem írtad, melyik típus, de valamelyikben kerámia dugattyú van, az is simán elrepedhet, de folyhat a fékkar műanyag fedele alól is. Elsőnél nem hiszem, hogy garanciában cserélnék, a másodiknál viszont biztos, hogy erősködnék, mert azt nem fogod tudni megcsinálni, csak fékkarcserével. Ja, nekem a fékcsövön lévő gumi bizbasz alatt állt a folyadék a 785-ös XT karnál, valahonnan a műanyag fedél alól folyt. Nem segített a fedélcsere sem, végül a teljes fékkart cseréltem. Azóta jó.
A légtelenítéshez nem kell sok minden, csak a kis tölcsér, de egy nagyobb fecskendő is megteszi, illetve ásványi fékfolyadék. Van egy halom leírás és video erről. Például valamelyik előző oldalon is.
Edited by blash, 2018. September 10. - 10:45.
#480
Posted 2018. September 10. - 09:08
Igen, nekem ugyan ezt csinálta az elején. 2 szerelő azt mondta, ez ilyen (396), a harmadik megcsinálta rendesen, azóta jó.
és mi volt a hiba?