Sram Guide R első fékben cseréltem fékbetétet, EBC zöldet tettem be. Nagyon nehezen tudtam visszarakni a kereket és szorul is.Gondolom, sok benne az olaj. Ha így, akkor csak egyszerűen engedjek ki egy kicsit a fékkarnál, vagy ennél bonyolultabb művelet kell?
Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#441
Posted 2019. February 24. - 00:37
#442
Posted 2019. February 22. - 12:20
trp spyre fekem volt, meg a jo shimano szeria utan. mukodesben remek, de azert sosem fogja azt tudni, amit egy jol sikerult olajos az utanallitgatas kicsit zavaro, illetve azert messze nem mukodik olyan finoman, mint pl a r785.
trp-t nem próbáltam, csak a BB7-ről tudok nyilatkozni:
- max fékerőben elmarad a(z általam használt) M666-tól, nyilván. (kérdés persze, hogy ebből mennyi írható a nagyobb 29er kerekek rovására, a M666-ot 27,5 bicajon használom). viszont valszeg a némileg alacsonyabb "csúcsteljesítmény" nem okozna (nekem) komoly gondot montizáskor sem, de ki fogom próbálni.
- az utánaállítás korántsem annyira zavaró és nem sűrűn szükséges (szerintem)
- időnként visít...
- a működés finomságával nincs bajom, örömmel rángatom az Avid SD karokat. kicsit "indusztriális" az érzés, de azért szeretm. sokkal jobb, mint az "óbazz, megint levegő kicsit" vagy a "shit, fázik a fék" érzés.
Edited by Kisherceg, 2019. February 22. - 12:22.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#443
Posted 2019. February 22. - 11:54
trp spyre fekem volt, meg a jo shimano szeria utan. mukodesben remek, de azert sosem fogja azt tudni, amit egy jol sikerult olajos az utanallitgatas kicsit zavaro, illetve azert messze nem mukodik olyan finoman, mint pl a r785.
#444
Posted 2019. February 21. - 22:53
utóbbival egyetértek, az előbbihez meg annyit, hogy a BB7 (eddig) a leginkább problémamentes fékem. ha elgurul a gyógyszerem, kipróbálom a 45650B-n. csak kell I-spec V-fékkar...
Ha már bb7, a trp spyre csodára sem tudok rosszat mondani. Talán annyi, hogy nehezebb volt hozzá szinteres fékbetétet találni, az olcsó shimano (525) organikussal megy... ja, mert shimano kell bele. Szóval bírom, nagyon, nálam egál a bb7-el.
#445
Posted 2019. February 21. - 20:23
azert nem szeretnek visszarepulni az idoben a maga idejeben jo volt, de sokkal jobb volt azt koveto generacio.
utóbbival egyetértek, az előbbihez meg annyit, hogy a BB7 (eddig) a leginkább problémamentes fékem. ha elgurul a gyógyszerem, kipróbálom a 45650B-n. csak kell I-spec V-fékkar...
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#446
Posted 2019. February 21. - 15:26
A 775-öt nem szeretted?
azert nem szeretnek visszarepulni az idoben a maga idejeben jo volt, de sokkal jobb volt azt koveto generacio.
- Kisherceg likes this
#448
Posted 2019. February 21. - 14:20
a tomiteseket majd kiszedem, aztan megnezem, hatha lehet kapni hasonlot - egy porbat meger de nekem fura, hogy mindig telen jon elo ez a problema.
A 775-öt nem szeretted?
https://bolha.testbi...ition----329605
#449
Posted 2019. February 21. - 13:12
shimano pótalkatrész nem létezik, ezzel tehetsz egy próbát, mtbr-en láttam régebben, ott sikerült javítaniuk a szivárgást. feltéve, hogy a dugattyúnál ereszt:
a tomiteseket majd kiszedem, aztan megnezem, hatha lehet kapni hasonlot - egy porbat meger de nekem fura, hogy mindig telen jon elo ez a problema.
#450
Posted 2019. February 20. - 14:29
shimano pótalkatrész nem létezik, ezzel tehetsz egy próbát, mtbr-en láttam régebben, ott sikerült javítaniuk a szivárgást. feltéve, hogy a dugattyúnál ereszt:
https://www.ebay.com...353.m1438.l2649
Kerdesem lenne, ha ilyen jellegu hiba van, mit lehet a fektesten javitani? Tomitogyuru csere? Fekdugattyunal vmi? Ugy latszik kuldenek egy masik komplett feket, de mar erdekel mi fosik be rajta.
#451
Posted 2019. February 20. - 08:33
Ez jó ötletnek tűnik.
De tényleg, nekem is ilyen van, 2,5 év alatt ment 20e Km-t, télen/nyáron ezzel járok. Ezzel sok gondod nem lehet.
De hát tudod, neked is volt.
Cxen most is van erdekes modon annak semmi baja...
#452
Posted 2019. February 20. - 02:15
Kerdesem lenne, ha ilyen jellegu hiba van, mit lehet a fektesten javitani? Tomitogyuru csere? Fekdugattyunal vmi? Ugy latszik kuldenek egy masik komplett feket, de mar erdekel mi fosik be rajta.
bb7 kell neked :DDD
- Kisherceg likes this
#453
Posted 2019. February 20. - 00:09
lehet venni kellene r785ot, meg mindig kaphato.
Ez jó ötletnek tűnik.
De tényleg, nekem is ilyen van, 2,5 év alatt ment 20e Km-t, télen/nyáron ezzel járok. Ezzel sok gondod nem lehet.
De hát tudod, neked is volt.
#454
Posted 2019. February 19. - 22:46
Edited by arn, 2019. February 19. - 22:47.
#455
Posted 2019. February 02. - 19:25
most a hatso fektest szivarog, epp ugy, ahogy az elso csinalta tavaly telen az elso birt 580kmt, ez meg 1809et. elegem van az m8000bol.
lehet venni kellene r785ot, meg mindig kaphato.
Edited by arn, 2019. February 02. - 19:26.
#456
Posted 2019. January 30. - 00:56
Vizesen mind visít.
Haver okoskodott, hogy a fémes nem visít, kb el is hittem neki - az első esőcseppekig. Az is visított.
#457
Posted 2019. January 29. - 23:07
Sziasztok!
Tudnátok ajánlani olyan fékbetétet, ami ilyen nedves, hólatyakos, esős időben nem visít mint az isten nyila?
SLX fékek, mind a két féle shimano betét üvölt, alligator szintén, ashima két komponensű szintén zenész.
Persze fognak, csak a fülemet bántja.
#458
Posted 2019. January 06. - 21:43
Sziasztok, egy kis segítség kellene, nekiálltam (életemben először) egy m7000 slx fék légtelenítésének egy youtube videó segítségével.
Az első fék tökéletesen sikerült, utána jött a hátsó.
Amikor először megcsináltam ez már jóval gyengébben sikerült, nyúlós lett, így újra nekikezdtem, viszont 2. alkalommal már valami egyáltalán nem sikerült.
Hiába húzom be a fékkart aminek az útja kb 6 cm teljesen8 mivel teljesen kicsavartam a fékkar állító csavart) csak kb 1 mm-rt mozognak a dugattyúk. Azóta még egyszer megpróbáltam, átnyomom rajta az olajat addig, hogy már ne jöjjön buborék a fékkarnál... így elvileg nem levegős, de mégse lett jobb... Ez alapján a videó alapján csináltam:
Mi lehet a hiba, vagy hogy tudom orvosolni?
Én is úgy csináltam ahogy ebben az első videóban, nekem jó lett mind a 2 fék. Az átfolyatásos 2. videót én nem is értem....
Szerintem a legelején kell berakni a dugattyúkat távtartó sárga valamit, végigcsinálni a műveleteket.
Azt még megteheted, hogy rátöltesz olajat. Ezt már többször csináltuk haverokkal, jó lett. Egyszerűen vízszintesbe állítod a kart, kinyitod a kis csavart és megnézed, látsz-e olajat. Ha nem, csepegtetsz bele, amíg meg nem telik a csavarmenetig. Lehet hogy csak egyszerűen valahogy kicsit kevesebb. Itt néha szinte cseppekről beszélünk de ez nagyon be tud kavarni, pl a kar beeséséhez bőven elég lehet. Pl haver vadi új bringáján is gyárilag kicsit kevés volt az olaj, néhány csepp még abba is kellett.
https://www.youtube....h?v=VeUjv5FgA30
Csak mi nem vettük le az egész fedelet csak a felső csavaron csepegtettünk be olajat amíg meg nem telt.
Edited by marton, 2019. January 06. - 21:46.
- Kisherceg likes this
#459
Posted 2019. January 02. - 19:35
Illetve a dugattyút mielőtt kinyitom a csavart a féktesten érdemes visszanyomni vagy hagyjam ahol van és csak a végén nyomkodjam visszább?
A dugattyút akkor nyomd vissza, mikor a fékkarra rácsavarod a tölcsért vagy fecskendőt. Szóval mikor fent nyitva van a rendszer. Ha továbbra is levegős, akkor a legjobb, ha leszereled a vázról a féket, s minél egyenesebb fékcsővel próbálod meg a légtelenítést. Ilyenkor szopás a rejtett bovdenvezetés. Meg ahogy zeezoltano is írta, kocogtasd meg mindenhol a féknyerget, csövet, kart. Például egy közepes csavarhúzó műanyag nyelével. Ha ezután is beesik a fékkar, akkor nézd meg a dugattyúkat. Kell hozzá egy T30-as torx- és egy négyes imbuszkulcs. De ennek tényleg csak akkor állj neki, ha az újabb légtelenítés után is levegős.
#460
Posted 2018. December 27. - 23:03
Megpróbáltam ezzel az átfolyásos módszerrel, egy fokkal jobb lett a helyzet mostmár ha behúzom a féket teljesen a markolatig akkor fog valamelyest de a használhatótól még messze van... Érdemes lehet mégegyszer átfolyatni? Illetve a dugattyút mielőtt kinyitom a csavart a féktesten érdemes visszanyomni vagy hagyjam ahol van és csak a végén nyomkodjam visszább?
Legalább 2x 3x és közben kocogtasd is egészen addig amíg teljesen tiszta lesz az olaj, és egy darab buborékot sem tudsz már produkálni az olajból.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!