Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#4721
Posted 2011. March 31. - 19:30
#4722
Posted 2011. March 31. - 19:21
#4723
Posted 2011. March 31. - 18:19
Hm, szenvedvem hasonlótól. Valószínûleg nem a fékeddel van gond, hanem a hátsó felfogatás körül lesz a gond valahol. Egyik lehetõség, hogy az IS szemek nincsenek síkba csiszolva rendesen, nem merõleges a felületük a hátsó tengelyre. Új váznál elõfordulhat, hogy például festék is van ott stb. A másik lehetõség lehet, ami fully-kra jellemzõ, hogy megvetemedett a bicaj felfüggesztése. (Nekem sajnos utóbbi volt és akkor derült ki, mikor már szép repedés jelent meg a láncvillán.) Hirtelen ezek jutottak eszembe.
Köszönöm a tanácsokat. Új a vázam is (merev vázam van) a szemeket megnéztem,nincs rajta festék,gyárilag le van csiszolva.
A fékerõvel nincs gondom,mert jól fog,csak ez a berezonálás,és a fémes hangja nem tetszik.
Nem is gondoltam volna,hogy ennyi mindenen múlik a dolog. Most jöhet a kísérletezgetés,hogy mi miatt lehet. :-(
#4724
Posted 2011. March 31. - 17:43
#4725
Posted 2011. March 31. - 17:24
Sajnos a hayes nine fékem fékcsöve kijött a karból fékezés közben. Abból az arany tûszerû valamibõl (roppantógyûrû?) jött ki a fékcsõ. Itt egy youtube video, 0:42-nél teszi rá. Ez lehetett a hibás, ezt kéne cserélni? Hol lehet ilyet kapni? XF-nél nem találtam ugyan ilyen alkatrészt. Most össze van rakva, de akármikor kijöhet gondolom, és nem szeretnék meghalni fékezés közben.
#4726
Posted 2011. March 31. - 17:04
Nálam hasonló probléma volt akkor is mikor ugyanennél a féknél ugyanúgy hátul rezonált,fékerõ meg súrolta a 0 értéket,hogy az egyik dugattyú nem mozdult és a másik eltolta oldalra a tárcsát,miután kiszabadítottam fogságából a dugattyút a hang megszûnt fékerõ pedig ismét a régi volt.
Üdv ,Péter
#4727
Posted 2011. March 31. - 16:49
#4728
Posted 2011. March 31. - 15:52
Sziasztok!
Olyanban kérnék segítséget tõletek,hogy az új BR-M775 XT tárcsafékem (kb 100km van benne) rettenetesen berezonál,és olyan hangot ad ki,mint ha a betétek már teljesen el lennének kopva,és már a fémen fogna. A tárcsám is vadonatúj (együtt "koptak" össze) SM-RT76 - 180as. A probléma csak hátul jelentkezik,elöl ilyen probléma nincs. Igazán már akkor jelentkezik ez,ha elindulok és 2x behúzom a féket (hegyrõl lefelé) és máris csinálja...
Ez mitõl lehet? Vagy nem volt elég a 100km összekopás még neki?
Elõre is köszönöm a segítségeteket...
Hm, szenvedvem hasonlótól. Valószínûleg nem a fékeddel van gond, hanem a hátsó felfogatás körül lesz a gond valahol. Egyik lehetõség, hogy az IS szemek nincsenek síkba csiszolva rendesen, nem merõleges a felületük a hátsó tengelyre. Új váznál elõfordulhat, hogy például festék is van ott stb. A másik lehetõség lehet, ami fully-kra jellemzõ, hogy megvetemedett a bicaj felfüggesztése. (Nekem sajnos utóbbi volt és akkor derült ki, mikor már szép repedés jelent meg a láncvillán.) Hirtelen ezek jutottak eszembe.
#4729
Posted 2011. March 31. - 15:12
Olyanban kérnék segítséget tõletek,hogy az új BR-M775 XT tárcsafékem (kb 100km van benne) rettenetesen berezonál,és olyan hangot ad ki,mint ha a betétek már teljesen el lennének kopva,és már a fémen fogna. A tárcsám is vadonatúj (együtt "koptak" össze) SM-RT76 - 180as. A probléma csak hátul jelentkezik,elöl ilyen probléma nincs. Igazán már akkor jelentkezik ez,ha elindulok és 2x behúzom a féket (hegyrõl lefelé) és máris csinálja...
Ez mitõl lehet? Vagy nem volt elég a 100km összekopás még neki?
Elõre is köszönöm a segítségeteket...
#4730
Posted 2011. March 31. - 10:53
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#4731
Posted 2011. March 31. - 10:43
#4732
Posted 2011. March 31. - 10:27
Sziasztok!
Nemrég tekerek tárcsafékes bringával (Avid Juicy 3), és van egy problémám. Azt vettem észre, hogyha a gépet a levegõbe emelve megpörgetem a kereket akkor nagyon gyorsan megáll. Jobban megnézve az jött le, hogy a fékpofa hozzáér a tárcsához. Viszonylag gyakran le/fel szerelgetem a kereket, esetleg itt rontok el valamit? Egyébként azt hittem a hidraulikus tárcsafékek maguktól beállnak a megfelelõ pozícióba, de ezek szerint nem?
A kérdésem tehát az lenne, hogy mi okozhatja ezt az "elállítódást" ill. hogyan állíthatom be a pofákat és a tárcsát a megfelelõ helyre?
Ha nem átütõs tengellyel mész akkor a kerék visszarakáskor mindig máshova kerulhet a kerék. Nem sokkal de kicsi már elég. Beállítani ugy kell, hogy ha PM-es felfogatasu akkor meglazitod a fek csavarjait, behuzod a fékkart amivel már be is lõtted a korrekt helyét és a ebbe az állaptba meghúzod a csavarokat. Így kozpontos lesz. Az hogy a fék automatikusan utánaállít az csak arra vonatkozik, hogy a fékpofa kopását kompenzálni tudja, azaz közel azonos fekkarelmozdulás kell bármilyen kopott állapotba van.
#4733
Posted 2011. March 31. - 08:21
Nemrég tekerek tárcsafékes bringával (Avid Juicy 3), és van egy problémám. Azt vettem észre, hogyha a gépet a levegõbe emelve megpörgetem a kereket akkor nagyon gyorsan megáll. Jobban megnézve az jött le, hogy a fékpofa hozzáér a tárcsához. Viszonylag gyakran le/fel szerelgetem a kereket, esetleg itt rontok el valamit? Egyébként azt hittem a hidraulikus tárcsafékek maguktól beállnak a megfelelõ pozícióba, de ezek szerint nem?
A kérdésem tehát az lenne, hogy mi okozhatja ezt az "elállítódást" ill. hogyan állíthatom be a pofákat és a tárcsát a megfelelõ helyre?
#4734
Posted 2011. March 30. - 23:20
Akkor másképp magyarul, hátha.
Szóval; Az utóbbi fél évben cyclocrossal közlekedtem, amin még nincs tárcsa, no meg össze kellett szerelni a montim fékét.
Ezt megtettem tegnap elõtt, elõre ment magura, légtelenítve, kemény, nincs gond. Hátulra ment hayes nine, légtelenítve, elvileg nincs gond. Mivel lassan, hosszú órákon keresztül toltam át rajta minimum két deci olajat, meg a szokásos pöckölgetés stb (no meg nem elõször csinálok ilyet, a boltban sem magamnak szereltem..) és egy fikarcnyi pöcörõ légbuborék sem jött sehonnan, a féktestet külön légtelenítettem stb.
Most kipróbálva, kicsit sem változik és van nyomáspont (bár nem határozott), nem esik be a fékkar, kisujjal meg lehet vele állni.
Viszont takonynak érzem. Más nézõpontból nagyon jól adagolható. Mivel marharég használtam, halvány emlékem van arról, mintha ez sosem lett volna kemény, de arról is van, hogy egyszer sikerült keményebbre légteleníteni (ezután a kopott dugattyú miatt elfolyt az olaj.. azóta jártam ciclokrosszal.)
Hol lehet a hiba? Mennyire valószínû, hogy a fékkábel "megrugalmasodott"?
több olajjal keményebb lehet. vagy mint feljebb írta jocek03 fémhálós fékvezeték...
#4735
Posted 2011. March 30. - 20:36
használ itt valaki vagy ismerõse FORMULA RX féket?
ha igen érdekelnének vélemények róla.
jóó
#4736
Posted 2011. March 30. - 20:35
kérdés:
használ itt valaki vagy ismerõse FORMULA RX féket?
ha igen érdekelnének vélemények róla.
#4737
Posted 2011. March 29. - 20:04
Szóval; Az utóbbi fél évben cyclocrossal közlekedtem, amin még nincs tárcsa, no meg össze kellett szerelni a montim fékét.
Ezt megtettem tegnap elõtt, elõre ment magura, légtelenítve, kemény, nincs gond. Hátulra ment hayes nine, légtelenítve, elvileg nincs gond. Mivel lassan, hosszú órákon keresztül toltam át rajta minimum két deci olajat, meg a szokásos pöckölgetés stb (no meg nem elõször csinálok ilyet, a boltban sem magamnak szereltem..) és egy fikarcnyi pöcörõ légbuborék sem jött sehonnan, a féktestet külön légtelenítettem stb.
Most kipróbálva, kicsit sem változik és van nyomáspont (bár nem határozott), nem esik be a fékkar, kisujjal meg lehet vele állni.
Viszont takonynak érzem. Más nézõpontból nagyon jól adagolható. Mivel marharég használtam, halvány emlékem van arról, mintha ez sosem lett volna kemény, de arról is van, hogy egyszer sikerült keményebbre légteleníteni (ezután a kopott dugattyú miatt elfolyt az olaj.. azóta jártam ciclokrosszal.)
Hol lehet a hiba? Mennyire valószínû, hogy a fékkábel "megrugalmasodott"?
Ride everywhere.
.
#4738
Posted 2011. March 29. - 15:52
Egy gyári hayes kábel mennyi idõ után "használódik" el. Értem ezalatt, hogy belülrõl kifelé rugalmassá válik.
Másik ugyanennyire láma... Mivel tudom kimosni maguracsõbõl az ásványi olajat? (Utoljára shimano volt benne.)
Ride everywhere.
.
#4739
Posted 2011. March 28. - 14:19
Azóta a project megvalósult és megkell mondanom mûködik is.
Íme:
Itt a képen még ugyan alátétezve van mert elfejetettem elvinni aznap a távtartóit,
mostmár az van rajta és tökéletesen mûködik. Ez az átalakító amúgy:
KCNC PM/IS adapter vásárlás - FTW Bikes webáruház
Tényleg jó 160/160-as átalakító ill úgymondom tudja is ha olyan a telód (max 32-es becsúszóig
lehet jó sztem emelés nélkül ill ha hosszu a fékfelfogató szem. Nekem azért
kellett távtartó mert vastag a teló lába és beleér az adapter így emelnem kellett.