Edited by arn, 2019. March 05. - 00:00.
Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#421
Posted 2019. March 04. - 23:56
#422
Posted 2019. March 04. - 09:03
Ez tényleg egy jó webshop. Már többször rendeltem tőlük, például másfél éve 320 EUR-ért egy FOX 36 kashima 160-as villát ("normál" ár > 800 EUR). Az egyetlen hátrány, hogy néha több hétre vállalják a szállítást.
Nekem kicsit bohócoknak tűnnek. Szedett-vetett katyvasz az egész oldal fél (vagy megtévesztő) információkkal, valótla képekkel. Baromi nehéz lenne odaírni egy-egy terméknél figyelmeztetésként, hogy mit tartalmaz a csomag illetve mit nem. Főleg olyan dolgoknál ahol ezek a tételek igencsak árképzőek lehetnek. Pl. az említett fék az nem úgy van, hogy csak 80eur kuponnal. 80Eur+25 a szállítás és nincsenek benne fékbetétek és még kitudja milyen meglepit tartalmaz. (na meg ez alulra írunk egy akciós árat, fölé meg az eredeti ár kétszeresét c. lejárt nagyáruházi mesemondás).
"Dear sir
thank you for your mail
Please note that as it is private sales, we do not have others
informations about these brakes except mentionned on the product file.
The pads are not included and the photos are not contractual
best regards
Nieves RCZ"
- Kisherceg and Rabbit like this
#423
Posted 2019. March 03. - 12:23
Ha valaki rendelt 80 euroért és meg is kapta, írja meg. Had csesszem fel az agyam. Mi nem mertük bevállalni...
Ez tényleg egy jó webshop. Már többször rendeltem tőlük, például másfél éve 320 EUR-ért egy FOX 36 kashima 160-as villát ("normál" ár > 800 EUR). Az egyetlen hátrány, hogy néha több hétre vállalják a szállítást.
#424
Posted 2019. March 02. - 23:45
#425
Posted 2019. March 02. - 10:32
Bar ennyit meger akkor is, ha csak a fektestek kellenenek rola. Olvasok meg utana
Update2: 4 hetet kellene ra varni... szvsz nem beszerezheto.
Edited by arn, 2019. March 02. - 10:47.
#426
Posted 2019. March 01. - 16:32
Itt azt irjak mennek egyutt,,, igaz m785 es nem r785.
https://singletrackw...-m785-calipers/
Elobb probalkoznek fektesttel, ha hetfoig nem adjak postara a feket canyonek, rendelek vhonnan egy r785ot.
http://www.rczbikesh...5bsrxsx175.html
kuponnal 80 EUR szombat éjfélig: RCZFL1
Edited by trek8k, 2019. March 01. - 16:32.
- Kisherceg likes this
#427
Posted 2019. February 28. - 15:38
Összes SRAM fékem ami volt, ezt csinálta, csinálja. Párom bringája uez, mint amit írtál.
Szóval, a fékkaron a csavart nyitva ideig-óráig jó lesz, de az olajcserét nem fogod tudni elkerülni.
A SRAM a DOT5.1-es fékfolyadékával sajnos képes megkötni a vizet annyira, hogy megjelenik a víz. Egyik következménye, hogy amint melegebb idő lesz, felkeményedik a fék. Sőt, ha tűző napon hagyod a bringát, meg sem moccan majd a kerék.
Szóval, véleményem szerint fékfolyadék-csere javallott.
Köszi, eddig nem tapasztaltam ilyet, csak most, a betétcsere után.
Első körben megpróbálok az olajból engedni, aztán meglátom, mi lesz.
Igazából másfél éve használom a féket, lehet amúgy se ártana a fékfolyadék csere.
Edited by ultio, 2019. February 28. - 15:39.
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
#428
Posted 2019. February 28. - 15:27
Az a helyzet, hogy így csináltam.
Visszamentek a dugattyúk annyira, hogy bement közéjük a tárcsa, de szorul, azaz nem lehet megpörgetni a kereket. És ezért gondoltam, hogy sok benne az olaj, és ezért engednék ki belőle, ha tényleg csak annyi, hogy a fékkaron lévő csavart kicsavarom.
Összes SRAM fékem ami volt, ezt csinálta, csinálja. Párom bringája uez, mint amit írtál.
Szóval, a fékkaron a csavart nyitva ideig-óráig jó lesz, de az olajcserét nem fogod tudni elkerülni.
A SRAM a DOT5.1-es fékfolyadékával sajnos képes megkötni a vizet annyira, hogy megjelenik a víz. Egyik következménye, hogy amint melegebb idő lesz, felkeményedik a fék. Sőt, ha tűző napon hagyod a bringát, meg sem moccan majd a kerék.
Szóval, véleményem szerint fékfolyadék-csere javallott.
#429
Posted 2019. February 28. - 15:08
Nem is kell kinyitni semmilyen csavart a fékkaron fékpofa cseréhez.
Csupán vedd ki a kereket, és nyomd vissza a dugattyúkat egy csavarhúzóval. Érdemes benne hagyni a kopott pofákat, és azokat nyomni, nem közvetlen a dugattyúkat, hogy azok véletlen se tudjanak sérülni. Ha visszanyomtad, akkor mehet a pofacsere, vissza a kerék, és kész.
Az a helyzet, hogy így csináltam.
Visszamentek a dugattyúk annyira, hogy bement közéjük a tárcsa, de szorul, azaz nem lehet megpörgetni a kereket. És ezért gondoltam, hogy sok benne az olaj, és ezért engednék ki belőle, ha tényleg csak annyi, hogy a fékkaron lévő csavart kicsavarom.
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
#430
Posted 2019. February 28. - 13:49
Köszönöm, akkor ezek szerint kivett kerékkel érdemes ezt csinálni. És a fékkart nyomkodni kell?
A hátsó fékben is kopottak a betétek. Már 2 boltot felhívtam, de nincs nekik készleten Sram Guide R-hez való fékbetét, csak rendelésre hoznak. Tényleg ennyire ritka fék, vagy hol keressek hozzá?
Nem is kell kinyitni semmilyen csavart a fékkaron fékpofa cseréhez.
Csupán vedd ki a kereket, és nyomd vissza a dugattyúkat egy csavarhúzóval. Érdemes benne hagyni a kopott pofákat, és azokat nyomni, nem közvetlen a dugattyúkat, hogy azok véletlen se tudjanak sérülni. Ha visszanyomtad, akkor mehet a pofacsere, vissza a kerék, és kész.
#431
Posted 2019. February 28. - 12:30
Igen, csak ennyi lenne, de nyomd vissza fekhengereket, mikor a fekkaron levo csavart kicsavartad. Ha mar nyitva van fent, akkor egy kicsit legtelenitheted is, hatha van benne.
Köszönöm, akkor ezek szerint kivett kerékkel érdemes ezt csinálni. És a fékkart nyomkodni kell?
A hátsó fékben is kopottak a betétek. Már 2 boltot felhívtam, de nincs nekik készleten Sram Guide R-hez való fékbetét, csak rendelésre hoznak. Tényleg ennyire ritka fék, vagy hol keressek hozzá?
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
#432
Posted 2019. February 27. - 23:22
https://singletrackw...-m785-calipers/
Elobb probalkoznek fektesttel, ha hetfoig nem adjak postara a feket canyonek, rendelek vhonnan egy r785ot.
Edited by arn, 2019. February 27. - 23:33.
#433
Posted 2019. February 27. - 17:26
az kompatibilis az m8000 valtokarral? szkeptikus vagyok, hogy ez uj... miert kellett akkor olajcsere? latatlanban nem merek ilyet venni.
Szerintem újszerűre gondolt. Nyilván nem vadi új. De ha az enyémre gondolok, ami 2,5 év alatt kb minden nap használva kb 20ezer km-el tök hibátlan, akkor ezt simán megvenném.
Amúgy meg van új is, bár nem olcsó: https://apro.bikemag...m785-set--11777
Ez azért nem lutri, mert tudjuk milyen jó a cucc.
- Rabbit likes this
#434
Posted 2019. February 27. - 14:17
Én már régen kidobtam volna azokat a féknyergeket.
Mikor kijött az 785-ös széria akkor került hozzám a fék, azóta azt használom (az egyetlen alkatrészem ami túlélte a váz és egyéb holmik cseréjét). A karnál volt egyszer egy kis folyás, javítva lett, azóta rendben van, télen és nyáron is teszi a dolgát. Lassan azért számítok rá, hogy lesz valami gond mert az örökkévalóságig nem működhet és azért használom rendesen. Az M785-ös nyereggel teljesen megegyezik az R785?
Volt BB7 és TRP madzagos fékem is ez idő alatt a cx bringákon, össze sem lehet hasonlítani. Addig nem is nyugodtam meg míg cx-en is nem volt olajos a fék (utána nyugodt szívvel adtam el ).
elvileg megegyezik, sot, amikor rakerestem az m8000 es az r785tel valo kompatiblitasra - azt irtak, hogy volt aki m8000 fektestet kapott az r785 helyett (mar kifutott). a canyonek ugyanakkor azt allitjak, hogy nem kompatiblis. nincs szerencsem a canyonos ugyintezessel - a multkor is vmi masfel honapot ultek rajta, meg most is egy honapja varok, de meg el se kuldtek masfel eves a bringa, ebbol ket-harom honapot nem tudtam hasznalni.
#435
Posted 2019. February 27. - 14:12
az kompatibilis az m8000 valtokarral? szkeptikus vagyok, hogy ez uj... miert kellett akkor olajcsere? latatlanban nem merek ilyet venni.
Edited by arn, 2019. February 27. - 14:13.
#436
Posted 2019. February 27. - 11:52
ket konstrukcios problemara tippelnek az m8000 feknyereg kapcsan:
* a dugattyu es a haz hotagulasa nagyon eltero - belottek egy adott homersekletre, es ez alatt megszorul a dugattyu a tomites miatt. mukodik, csak ezert lassul be, es ezert tolja kifele a fekkart. a tulzott tomiteskopas miatt elkezd szivarogni az olaj, ha ismet magasabb homersekleten mukodik a fek. magyaran ha nyaron hasznalod semmi gond, telen is elmegy egy ideig, de egy ido utan kikopik.
* a fekcso es az illesztesi ogyuru problemaja - a fektest ket oldala nem volt tiszta, olaj volt kozotte. ha itt tortenik vmi, nagyobb valoszinuseggel tudom elkepzelni, hogy a tarcsara keruljon, mint a dugattyunal.
Nem kapok jutalékot, -sajnos-, de erről eszembe jutottál:
https://bolha.testbi...fekszett-330497
- Kisherceg likes this
#437
Posted 2019. February 27. - 11:32
Én már régen kidobtam volna azokat a féknyergeket.
Mikor kijött az 785-ös széria akkor került hozzám a fék, azóta azt használom (az egyetlen alkatrészem ami túlélte a váz és egyéb holmik cseréjét). A karnál volt egyszer egy kis folyás, javítva lett, azóta rendben van, télen és nyáron is teszi a dolgát. Lassan azért számítok rá, hogy lesz valami gond mert az örökkévalóságig nem működhet és azért használom rendesen. Az M785-ös nyereggel teljesen megegyezik az R785?
Volt BB7 és TRP madzagos fékem is ez idő alatt a cx bringákon, össze sem lehet hasonlítani. Addig nem is nyugodtam meg míg cx-en is nem volt olajos a fék (utána nyugodt szívvel adtam el ).
#438
Posted 2019. February 25. - 11:23
ket konstrukcios problemara tippelnek az m8000 feknyereg kapcsan:
* a dugattyu es a haz hotagulasa nagyon eltero - belottek egy adott homersekletre, es ez alatt megszorul a dugattyu a tomites miatt. mukodik, csak ezert lassul be, es ezert tolja kifele a fekkart. a tulzott tomiteskopas miatt elkezd szivarogni az olaj, ha ismet magasabb homersekleten mukodik a fek. magyaran ha nyaron hasznalod semmi gond, telen is elmegy egy ideig, de egy ido utan kikopik.
* a fekcso es az illesztesi ogyuru problemaja - a fektest ket oldala nem volt tiszta, olaj volt kozotte. ha itt tortenik vmi, nagyobb valoszinuseggel tudom elkepzelni, hogy a tarcsara keruljon, mint a dugattyunal.
Edited by arn, 2019. February 25. - 11:24.
#439
Posted 2019. February 25. - 11:16
kinlodtam kicsit a hetvegen a fekkel (ha mar nem ert ide a masik). szetszedtem az m8000 feknyerget:
* a dugattyukat probaltam kinyomni, de nem sikerult, talan vmi tapadokoronggal lehetett volna kihuzni
* a tobbi tomites nem tul acelos benne, a ket oldalt osszekoto olajcsatornat egy tomitogyuru biztositja, raadasul a becsatlakozo csovel egyutt kerul osszehuzasra. magyaran ha a cso elmozdul, lehet a tomites is valtozik. meg rosszabb a becsatlakozo cso tomitese, nagyon vekony kis ogyuruk - szinten eselyes, hogy "begyurodik" elmozdulaskor (pl legtelenites, etc).
a sokszor emlegetett santacruzos legtelenitesi modszer jol mukodik, ha volt mar elozoleg olaj a rendszerben ha nem, nem igazan. szoval eloszor ajanlatos alulrol felnyomni egy adagot, majd utana a fenti lecsorgatos dolog is mukodik. amugy olyan sok levego marad a rendszerben, hogy beesik a kar. utana olyan kemeny lett, mint a kad szele.
sajnos a problemat nem igazan oldotta meg, de mar nem vagyok benne biztos, hogy nem csak a kovetkezmeny e a gond... mert a fekero jobb lett, de most is elcsuszik a tarcsan a fekpofa. a fekpofakat felcsiszoltam kicsit a zsirtalanitas utan, de pl meg mindig nem lehet a hatso kereket aszfalton satura fekezni. lehet az olajos kenes betett a tarcsanak is, tul sima lett, vagy megsult a felulete. hasznalom igy kicsit, hatha visszajon a fekero
#440
Posted 2019. February 24. - 00:53
Sram Guide R első fékben cseréltem fékbetétet, EBC zöldet tettem be. Nagyon nehezen tudtam visszarakni a kereket és szorul is.Gondolom, sok benne az olaj. Ha így, akkor csak egyszerűen engedjek ki egy kicsit a fékkarnál, vagy ennél bonyolultabb művelet kell?
Igen, csak ennyi lenne, de nyomd vissza fekhengereket, mikor a fekkaron levo csavart kicsavartad. Ha mar nyitva van fent, akkor egy kicsit legtelenitheted is, hatha van benne.