Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#4461
Írta 2011. április 25. - 01:48
#4462
Írta 2011. április 24. - 22:19
#4463
Írta 2011. április 24. - 21:21
Fura ez a szitu, nekem shimano XT fék van, zoggie tárcsával. Ha gurulok vele tekerés nélkül akkor kicsit suhog, hozzáér a tárcsa a betéthez. De ha elkezdek tekerni akkor viszont nincs hangja.
nekem is ilyen volt hátul. megfigyeltem ha nem ülök a bringán akkor középen van a tárcsa menet közben pedig hozzáért a belsõ pofához azért nyikorgott, tekeréskor nekem sem csinálta. állítottam rajta, most "üresen" hozzáér picit a külsõ pofához, de amikor tekerek vagy gurulok csendben van. ez egy BB7-es fék.
#4464
Írta 2011. április 24. - 21:05
Park Tool Co. » ParkTool Blog » Rotor Disc Service and Installation
#4465
Írta 2011. április 24. - 21:03
Áh, nekem elég gyengécske a hátsó traktus a fully-mon; kicsit beülök egy kanyarba rendesen és már hozzá is ér a tárcsa a fékbetéthez, szóval a bicajom az minden csak nem tökéletes:-) - lehet, hogy nálad is hasonló a helyzet. (?) De a tárcsában a nyolcast nem tudom hová tenni.
@MaTT: az lesz, ráveszem majd magam valamikor. Remélem, többet nem lesz benne 8as... (Költõi kérdés?)
Hát egy régi rst telóm van ideiglenesen, szóval az nem hiperszuper merev cucc. Igazából a lehetõségeimhez képest qrvajólett a bringa, szóval ennyi bosszúságot elviselek.
#4466
Írta 2011. április 24. - 20:37
Fura ez a szitu, nekem shimano XT fék van, zoggie tárcsával. Ha gurulok vele tekerés nélkül akkor kicsit suhog, hozzáér a tárcsa a betéthez. De ha elkezdek tekerni akkor viszont nincs hangja.
Áh, nekem elég gyengécske a hátsó traktus a fully-mon; kicsit beülök egy kanyarba rendesen és már hozzá is ér a tárcsa a fékbetéthez, szóval a bicajom az minden csak nem tökéletes:-) - lehet, hogy nálad is hasonló a helyzet. (?) De a tárcsában a nyolcast nem tudom hová tenni.
@MaTT: az lesz, ráveszem majd magam valamikor. Remélem, többet nem lesz benne 8as... (Költõi kérdés?)
#4467
Írta 2011. április 24. - 19:38
Csak azt tudnám, mitõl lesz egy 2 hónapos Avid G3 tárcsában 1 mm-es nyolcas! Magura fékkel használom (a féktestek alatt alátétekkel, mivel a tárcsa 185 mm-es), és a Maguránál vesztemre rettentõen közel vannak a tárcsához a fékpofák. Az Elixir 5-ön például kb. 1.5x ilyen távolságra, azzal bezzeg nem lenne ilyen gondom! Pont akkor visít nekem, amikor nem tekerek és nem fékezek. Amint erõt fejtek ki a fékre, vagyis tekerek erõbõl vagy fékezek, elhallgat. Bosszantó, nem voltak olcsók ezek a G3-ak... :-(
Fura ez a szitu, nekem shimano XT fék van, zoggie tárcsával. Ha gurulok vele tekerés nélkül akkor kicsit suhog, hozzáér a tárcsa a betéthez. De ha elkezdek tekerni akkor viszont nincs hangja.
#4468
Írta 2011. április 24. - 19:23
#4469
Írta 2011. április 24. - 18:41
#4470
Írta 2011. április 24. - 17:21
Sziasztok!Szia!
Nos,tudtál csinálni valamit a hátsó tárcsafékkel hogy ne rezonáljon be? Mert én még mindig küzdök ezzel a problémával,és már rohadtul zavar...
Azt is hallottam,hogy a betét alját 45fokban meg kell reszelni kicsit,s talán jó lesz. Sajnos nem lett jobb,ugyanúgy rezonál. Ahogy bemelegszik kicsit,máris szól,fémes hangja lesz,és berezeg az egész bicikli...
No, végre sikerült megoldanom, hogy ne rezonáljon és ne daráljon a fék! Leírom a tapasztalataimat. Kicsit hosszú lesz, de talán Nektek is segít...
A történet tehát úgy kezdõdött, hogy vettem a bringára 2 Formula RX féket. A gyári tárcsákat túl drágának találtam, így inkább Hayes tárcsákat vettem hozzá, sok megbízható véleménnyel bíró ember ajánlotta, hogy az jó lesz, szóval hittem nekik. Elõre 180-asat, hátra 160-asat. Miután felraktam, fékezéskor nyikorogtak, és elég csúnyán fogtak, szóval nem vaj puhák voltak a fékezések, mint pl. az autómban, hanem elég darabos, darálós. Gondoltam majd ha bekopik jó lesz, és biztos csak ez a baja, mert a RockShox Recon 2010 telót nem mondanám rossznak, és rugalmasnak, szóval tuti nem ez okozza. 3x jöttem le a HármasHatárHegyrõl, ami elég aktívan fékhasználós utazás volt, szóval be kellett volna kopnia, de mégsem tette.
Elsõ ötletként megnéztem közelebbrõl a fékeket, és azt láttam, hogy nagyon éles a fékpofa széle, szóval becsiszoltam õket kb. 45 fokban. Késõbb láttam, hogy Ti is írtatok errõl, meg a Magura is ajánlja, szóval nem lehet rossz ötlet. És nem is az, mert az elsõ féknél el is múlt a nyikorgás is és a darálós érzés is. Finom lett nagyon, szóval örültem. Viszont hátul még mindig rossz volt. Nyikorogni ugyan nem nyikorgott, viszont berezonált minden fékezéskor az egész bringa, nagyon rossz érzés. Ráadásul a rezonáláson felül darált is, ami alatt azt értem, hogy ciklikusan roppant mindig egyet, mintha ott vastagabb lenne a tárcsa, és huppan rajta egyet a pofa, vagy nem tudom. Elõször a tárcsán lévõ V alakú hûtõ bevágásokat okoltam érte, de ma már tudom, hogy nincs azokkal baj. Próbálgattam amit a Maguráék ajánlanak, hogy megfordítom a gyors-zárat, hogy ne a fék oldalán legyen, de az nem jött be.
Amit ma észrevettem, szerintem az volt az egyik kulcspont. Ha jól megnéztem a tárcsát, akkor azt vettem észre a fékpofa karcolása alapján, hogy hátul nem használja ki a teljes fékezõfelületet, hanem picit túl fent fog a cucc. Felülrõl nézve látszott is, hogy a fékpofa teteje picit túllóg a tárcsán. Ekkor jött az, hogy az IS-PM átalakító PM részébõl lecsiszoltam egyenletesen mindkettõbõl. Ez egyszerû volt, mert szépen ráhelyezve egy reszelõre, majd azon tologatva tökéletesen megmaradtak az arányok, a szögek, semmi sem ferdült el, csak fogyott az anyag, ami a lényeg. Alacsonyabb lett az adapter. Így lejjebb került a féknyereg, és már a teljes fékezõfelület ki van használva. Nem lógott le a tárcsáról.
Ezen felül azt is észrevettem, hogy a vázon a felfogató szemek elég gagyik voltak, fõleg kívül. Közel sem volt párhuzamos a szem külseje a belsejével, így a csavar nem feküdt fel szépen, hanem csak egy ponton, ami baromira nem jó. Tehát a szem külsejét és belsejét is szépen megcsiszoltam reszelõvel, ügyelve arra, hogy minden párhozamos legyen, és nehogy ferdén reszeljem. Ezáltal a festék is lejött róla, meg párhuzamos is lett. A féknyereg aljáról is szépen lecsiszoltam a festéket. Ezek után összeraktam, majd beállítottam. A beállításnál ami még nagyon fontos, hogy egyrészt szépen párhuzamos legyen a pofa és a tárcsa, valamint ha behúzzuk a féket, akkor ne tolja arrébb a tárcsát, hanem maradjon középen. 3 beállítás kellett, mire ez megoldódott, de most alapból nem is ér hozzá a pofa a tárcsákhoz, és behúzáskor nem is mozdul a tárcsa el a síkjából. Ezek után elmentem kipróbálni, és elõször nem hittem el, de végre megszûnt minden rezonálás, daralás, most már a hátsó fék is vaj puha!!
Tehát összefoglalva nagyon fontos az általatok is írt felületek fém-tisztává tétele. A párhuzamos futás! A szemek becsiszolása, hogy ne legyen ferde semmi. Illetve ami nekem leginkább segített szerintem, hogy bepozicionáltam a féknyerget, hogy jó helyen nyalogassa a tárcsát. Ha még eszembe jut valami leírom, de szerintem ennyi volt csak.
#4471
Írta 2011. április 24. - 17:20
Felszerelkezve átmentem és kiderült, hogy a jóember a féktest összefogó csavarokat is meglazította (Sh 535-ös fék van a bringán). Miután jól lehülyéztem, izomból összehúztam mindent, nekiláttam olajat cserélni, de sehogy nem tudtam a féktesten átnyomni fecskendõvel az olajat. Ha a fékkart húzogattam, akkor mozgott a szilikon csõben a fecskendõ felé az olaj, de felfelé az istennek sem ment. A kerék oldali dugattyúnál, ha fékkarral nyomást csináltam, akkor néha miniatûr bubik jelentek meg, illetve a féktest összeillesztésénél, ha izomból húztam a fékkart, akkor látszott, hogy az összeillesztésnél kicsit nyílik és olajos.
Na most ilyenkor mi van? Miért nem tudom felfelé nyomni az olajat?
#4472
Írta 2011. április 24. - 06:45
Ha "csak" a fékkart kell cserélni és a fékcsõnek semmi baja, akkor nem kell roppantógyûrû.
Az olajveszteség nélküli szerelésrõl meg majd' egy hete volt szó, úgyhogy ha ügyes vagy, akkor még azt is megspórolhatod.
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#4473
Írta 2011. április 24. - 02:30
kuka. ha jól értelmezem a bilincs tört el, azt meg ha meg is ragasztod, kicsi a felület, mikor meghúzod a csavart rögtön elpattan.
Ha kétkomponensû fémragasztóval megragasztom,nem bírná ki szerinted? A bilincsnél tört le igen,alul kb.2centire a csavartól!
Ja,egy 2010es xt bl-m775ös fékkarról van szó.
Ha fékkart cseréltetek,akkor mit kell még vennem a fékkarhoz,az olaj mellett? ropigyûrû kell,vagy hogyisvanez? Köszi szépen!
#4474
Írta 2011. április 24. - 01:50
Igen, a hibák miatt. Kettõbõl kettõ rossz vázat kifogni, nem lehet túl jó minõségellenõrzésük.
Most írtam neked priviben,hogy mibõl gondolom,hogy ezek a vázak eredetiek. S valójában csak a ferde homlokcsöves lehetett a hibás,a mostani pedig hát... én már nem is tudom mit gondoljak róla!
#4475
Írta 2011. április 24. - 00:23
Köszi a bíztatást... Szerintem nem az,de ma már semmi sem biztos... A hibák miatt gondolod,hogy az?
Amúgy nagyon tetszik a váz,meg kényelmes is,habár a régi 2001-es merida matts comp-on után kicsit szoknom kellett,mert ennek rövidebb a felsõvázcsöve,és nem fekszek annyira rajta...
Megy privi is...
Igen, a hibák miatt. Kettõbõl kettõ rossz vázat kifogni, nem lehet túl jó minõségellenõrzésük.
A sebesség mindent megold.
#4476
Írta 2011. április 24. - 00:16
Szép estét!
Mai tekerésemkor sikerült egy vizmosásba belemennem,a ló ledobott magáról,a gép meg berepült az út szélén az árokba.
Én kis horzsolásokkal megúsztam,a gép is megúszott szinte mindent komolyabbat,de sajnos az árokban volt egy kivágott fa.
Erre a fára vágódott rá a gép a kormányommal,és a bal fékkaromat letörte,pontosabban a felfogatásnál kb. a közepén eltört.
Azt kérdezném,hogy érdemes-e ezt a "bilincset" epoxy fémragasztóval megragasztani? Birni fogja-e a dolgot,vagy felejtsem el?
Most sajna elég hónap vége van már,hogy 10-12e.ért egy fékkart vegyek!
kuka. ha jól értelmezem a bilincs tört el, azt meg ha meg is ragasztod, kicsi a felület, mikor meghúzod a csavart rögtön elpattan.
#4477
Írta 2011. április 23. - 23:20
Ezek alapján úgy látszik, hogy ez is csak egy gyenge minõségû tajvani tucatváz.
Köszi a bíztatást... Szerintem nem az,de ma már semmi sem biztos... A hibák miatt gondolod,hogy az?
Amúgy nagyon tetszik a váz,meg kényelmes is,habár a régi 2001-es merida matts comp-on után kicsit szoknom kellett,mert ennek rövidebb a felsõvázcsöve,és nem fekszek annyira rajta...
Megy privi is...
#4478
Írta 2011. április 23. - 23:02
Szia!
Ridley Scorpion 2009es évjárat.
ridley scorpion mtb vz - Bolt - A kerkprbolt
Ezek alapján úgy látszik, hogy ez is csak egy gyenge minõségû tajvani tucatváz.
A sebesség mindent megold.
#4479
Írta 2011. április 23. - 22:46
Mai tekerésemkor sikerült egy vizmosásba belemennem,a ló ledobott magáról,a gép meg berepült az út szélén az árokba.
Én kis horzsolásokkal megúsztam,a gép is megúszott szinte mindent komolyabbat,de sajnos az árokban volt egy kivágott fa.
Erre a fára vágódott rá a gép a kormányommal,és a bal fékkaromat letörte,pontosabban a felfogatásnál kb. a közepén eltört.
Azt kérdezném,hogy érdemes-e ezt a "bilincset" epoxy fémragasztóval megragasztani? Birni fogja-e a dolgot,vagy felejtsem el?
Most sajna elég hónap vége van már,hogy 10-12e.ért egy fékkart vegyek!