Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#4461
Posted 2011. April 28. - 20:17

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#4462
Posted 2011. April 28. - 18:13

#4463
Posted 2011. April 28. - 16:46

ez a fék tényleg ilyen baromi jó, vagy csak az árához képest, vagy csak hype vagy mi?
Shimano Deore M595 Disc Brake Review - BikeRadar
nekem ez van, annyi különbséggel, hogy nem superfancy kivülrõlkézzelállítomafékkartávolságot.
ugy hijják m445-2
szuper kényelmes, és mint minden shimano, jól adagolható, megfelelõen fog, egyszerüen szervizelhetõ, olcsó hozzá az alkatrész, van hozzá gyári fehér hidraulikacsõ...
emellett szotyiért megveheted.
egyetlen egy hátránya van, kb 50-100 grammal nehezebb, mint a konkurrens termékek
de tudod a blöff óta, a "súly a megbizhatóság jele"
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#4464
Posted 2011. April 28. - 15:36

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#4465
Posted 2011. April 28. - 14:56

Shimano Deore M595 Disc Brake Review - BikeRadar
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#4466
Posted 2011. April 28. - 14:31

a 0,5-0,7mm-es fékbetét már nevezhetõ csereérettnek ugye?
mennyit megy még az el spórolásügyileg?
Használható amíg van rajta anyag, 1,8-2mm a gyári vastagság, kb 25-30%os.
A sebesség mindent megold.
#4467
Posted 2011. April 28. - 13:12


ezt igy nemnagyon lehet megmondani,sokmindentõl függ,mindenesetre ne várd meg,amig fémes hangja lesz és szikrázik

#4468
Posted 2011. April 28. - 12:49


"Sose becsüld alá az emberi hülyeség hatalmát!"
#4469
Posted 2011. April 27. - 11:36

kezdetnek ezt olvasd el
De jobban jársz ha Maggira hallgatsz
#4470
Posted 2011. April 27. - 11:36

#4471
Posted 2011. April 27. - 11:16

lehet le kéne légteleníteni....
Ez mind szép és jó, de azt meg hogyan is kello? Én kerózok de a tárcsafékhez annyira értek hogy kitudom cserélni benne a fékpofát!
#4472
Posted 2011. April 26. - 15:12

#4473
Posted 2011. April 26. - 12:15

A kérdés az elsõ deor hidra fékek, egy picit ráfog a kerékre. Megpróbáltam a hétvégén szétnyomni a fékpofákat, hátha ott van a bibi! Fejre fordítva csináltam, nem votl ép álványom, erre a fék olyan szinten kilazult, hogy absolút nem fogott. Mára már majdnem a kezdeti álláson van a fék és megfelelõnél már csak egy kicsit fog szarabbul! Ellenben ismételten szerintem hozzáér a tárcsához! Mit tudok csinálni, hogy normálisan mûködjön?
Ráadásul a két fék nem éppen szimetrikus, és a betétek nem koptak még el! Köszi!
#4474
Posted 2011. April 25. - 20:55

Attól függ hogy csináljuk. Nyilván precízen, odafigyeléssel kell. Persze a reszelõtõl sosem lesz olyan, mint ha egy ipari lézerrel, vagy vízsugaras vágóval lenne elvágva, de arra pont jó, hogy a ferdeséget eltávolítsuk. Lehet, hogy nem 0 fokos lett most az enyém, hanem 0,3 vagy 0,5, de jobb mint a 4-5 fok. Illetve megjavult a cucc, szerintem nem kell ettõl jobb visszajelzés.A reszelõtõl mindenhogy lesz csak síkban nem.
Egyébként ha kellõen nagy a felülete a reszelõnek, és hosszú is, akkor rászorítva teljesen jó eredmény érhetõ el. Figyeltem arra, hogy több helyen is egységesen nyomjam, mondjuk pl. mindkét szemnél. Illetve ne billegjen, ez is fontos. Ha kellõ erõvel nyomjuk, akkor ez is teljesül, és jó lesz a végeredmény. Mondom, nekem bejött, és ez javította meg.
Az adapter reszelése pedig még egyszerûbb. Fixen rögzített reszelõre ráhelyezzük az adaptert. Mivel két ponton támaszkodik fel, ezért nem billeg. Fõleg ha masszívan fogjuk. Majd toljuk-húzzuk rajta, és minden szög pont olyan marad, mint volt. Nagyon szépen sikerült nekem. De az adaptert nyilván csak annak kell reszelnie, akinek nem jó a függõleges pozíció.
#4475
Posted 2011. April 25. - 19:56

#4476
Posted 2011. April 25. - 19:42

Szóval valóban a szem reszelése is fontos volt ahhoz, hogy elmúljon a rezonálás, de ez csak részben segített, akkor múlt el teljesen, amikor függõlegesen bepozicionáltam a nyerget. Merthogy minden lépés után kipróbáltam a cangát, és a féknyereg függõleges korrekciója elõtt még közel se volt tökéletes, csak jobb, mint eredetileg.
Ha Nálad látszik a vonalzó segítségével, meg nélküle is, hogy ferdék a szemek (tényleg olvastam is régebben, meg képek is voltak), akkor egyértelmûen ott keresendõ a probléma gyökere. Fõleg, hogy a másik bringán semmi baja a féknek. A helyedben én is síkba reszelném. De figyelni kell arra, hogy a kerék legyen bent, és rendesen legyen meghúzva a gyors-zár, mert ha kerék nélkül reszeled be, akkor berakott kerékkel megint nem lesz jó. Veszteni nem veszíthetsz, ettõl már rosszabb nem lesz. Persze túlságosan nem szabad elvékonyítani a szemeket, de ez nyilvánvaló.
#4477
Posted 2011. April 25. - 02:45

noromagic: Elõször is köszönöm a tartalmas és részletes leírást! Biztos más is tud majd (rajtam kívül is) hasznos dolgokat meríteni belõle.
Sajnos nálam kicsit más (lehet) a helyzet,ugyanis én a minap a féket és a kereket is átpakoltam egy másik vázamba,amit már az "öregsége" miatt nem használok szívesen. Ott semmi gondom nem volt a fékkel,de ma ahogy visszaraktam mindent az új vázamba,ismét jött a rezonálás...
Ebbõl adódóan nem hiszem hogy nálam pl. beállítási probléma lehet,mivel mindannyiszor állítottam a féken,hogy középen fusson a tárcsa,ahányszor oda-vissza szereltem.
A régi vázam egy 2001es merida matts comp,s ott még a fékszemek ráadásul le is vannak festve,nem úgy mint a mostani vázamnál,ami gyárilag felcsiszolt fékszemekkel rendelkezik. Ellenben lehet a meridánál jobban figyeltek még anno 10éve a fékszemekre párhuzamosítás szempontjából,mert én már csak erre tudok hibaként gondolni a mostani vázamnál,hogy a fékszemek nem párhuzamosak teljesen. S mint már írtam is,mikor a lapos vonalzóval néztem,hogy a vonalzóra lapjában nem feküdtek fel teljesen a szemek. Ez úgy nézett ki,mintha a szemek el lennének picit csavarodva 3-4tized millimétert...
Amit írtál,hogy szinte síkba reszelted a szemeket,és az adaptert is,abban lehet van valami,mert esetleg most adott ki egy olyan "szöget" a fékednek,amitõl a rezonálás megszûnt. Vagy esetleg most sikerült a lehetséges görbe fékszemeidet síkba reszelni... (de aztán lehet hülyén gondolom...)
#4478
Posted 2011. April 25. - 01:48


#4479
Posted 2011. April 24. - 22:19

#4480
Posted 2011. April 24. - 21:21

Fura ez a szitu, nekem shimano XT fék van, zoggie tárcsával. Ha gurulok vele tekerés nélkül akkor kicsit suhog, hozzáér a tárcsa a betéthez. De ha elkezdek tekerni akkor viszont nincs hangja.
nekem is ilyen volt hátul. megfigyeltem ha nem ülök a bringán akkor középen van a tárcsa menet közben pedig hozzáért a belsõ pofához azért nyikorgott, tekeréskor nekem sem csinálta. állítottam rajta, most "üresen" hozzáér picit a külsõ pofához, de amikor tekerek vagy gurulok csendben van. ez egy BB7-es fék.