Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#3781
Írta 2011. augusztus 09. - 11:21

#3782
Írta 2011. augusztus 09. - 07:54

#3783
Írta 2011. augusztus 08. - 23:29

namost eddig kétféle betétünk volt:Rob mikortól várható az M666-hoz fékbetét?
1) mûgyantás acél hátlapos, ezzel jött ki idén az XTR, elvileg van belõle készletünk, a neve G01A, ez lesz a deore/slx/xt-ben is
2) szinteres titán hátlapos, XTR-be való, neve G03Ti
ezekhez társul a jövõ évi deore/slx/xt miatt a G03S ami acél hátlapos és szinteres
illetve vannak az F01A és F03C hûtõbordás betétek elmebeteg áron
szóval elméletileg kell, hogy legyen hozzá betétünk, de ha nincs legkésõbb jövõ héten lesz.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#3784
Írta 2011. augusztus 08. - 22:23


Most vettem bele két pár Alligatort (Semi metalic) összesen 3200Ft-ért. Ma a városban gurultam vele, eddig teljesen jónak tünik.
#3785
Írta 2011. augusztus 08. - 22:18

Felraktam az új M666 SLX féket az eddigi legjobb fékem (ha hosszabb volna a fékkar garantáltan állandóan fejre állnának) eddig volt az eggyel régebbi SLX, XT, XTR.
Menjetek már! Ebben a hónapban határoztam el, hogy semmit nem cserélek már a bringámon, a kopó alkatrészeken kívül. Erre tessék. Mindenki ecsetelgeti, hogy mennyire jó az új SLX fék. És elkezdtem osztani-szorozni. Szemetek!

#3786
Írta 2011. augusztus 08. - 22:03

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#3787
Írta 2011. augusztus 08. - 21:31

Igen láttam az ára viszont lehütötte a kedélyem a komplett fék 44%-a. Nem eszem ily gyorsan csak azért jó ha van tartalék, jön a Trans Hungária + két-három sarazás viszont megeheti:( igen fémes, a gyantásat nem is szeretem.
A fékkar nem budiajtó, hogy állandóan abba kapaszkodj;)
#3788
Írta 2011. augusztus 08. - 20:38

Igen láttam az ára viszont lehütötte a kedélyem a komplett fék 44%-a. Nem eszem ily gyorsan csak azért jó ha van tartalék, jön a Trans Hungária + két-három sarazás viszont megeheti:( igen fémes, a gyantásat nem is szeretem.
nekem baromi sokaig eleg lesz a femes, ha a korabbiakbol indulok ki (shimano szerint a borda amugy is noveli az elettartamot - majd most kiderul)

#3789
Írta 2011. augusztus 08. - 20:03

Igen láttam az ára viszont lehütötte a kedélyem a komplett fék 44%-a. Nem eszem ily gyorsan csak azért jó ha van tartalék, jön a Trans Hungária + két-három sarazás viszont megeheti:( igen fémes, a gyantásat nem is szeretem.kint lehet venni (asszem xtrhez valo pofakent) - ilyen gyorsan eszed?
a tied is femes?
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#3790
Írta 2011. augusztus 08. - 19:13

Üdv!
Októberben vásárolt Kona Dawg gyári féke egy Shimano M575, én sose voltam a fékerejével megelégedve, eleinte vártam rá h majd bekopik stb, de egyre rosszabb lett, mostmár a hátsó egyáltláan nem fog, légtelenítés után másnapra semmi, beesik a fékkar! Elsõbe KoolStop betétet tettünk, jobb lett mint volt, de még így is gyengének találom azt is. A héten megy vissza gariba az egész szett, de ha ki is cserélik vmi komolyabbat tennék vissza a gépre inkább! 95kg körül vagyok, szeretek földutazni, de ha úgy alakul akkor komolyabb lejtõkön is megkínálom.
ár érték arányban valami jó és szép féket keresek! Avid Elixir5 re gondoltam, illetve Hayes Stroker Trail esetleg!
Elixirt 50 körül lehet kapni akcióban, ez alatt az összeg alá jó lenne beférni.
Köszönöm a segítséget
én a stroker trailt bírtam, de az 575-höz képest sehol nincs .
s fékerõben sztem az elixir sem tud többet, csak kevésbé adagolható
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3791
Írta 2011. augusztus 08. - 18:33

#3792
Írta 2011. augusztus 08. - 17:35

eltort a biztositoszeg basszusnem tett bele biztositoszeget (csavart)?
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#3793
Írta 2011. augusztus 08. - 17:10

Köszi, akkor ebbõl asszem az XT lesz. Még attól félek kicsit, hogy külföldi fórumokon olvastam, hogy az XT régebbi évjáratai (2010 elõttiek?) nem szeretik a hideget. Márpedig én idõnként a hóba is kimegyek. Hogyan lehet felismerni egy XT fékrõl az évjáratát? Ugyanis azt hiszem valami elfekvõ készlet utolsó darabja lehet, amit nekem felkínáltak.
az szerintem csak a legelso szeria lehetett (2008as amugy) - en 2010 elejen vettem az enyemet, siman jo volt -5 fokban.
Rob mikortól várható az M666-hoz fékbetét?
kint lehet venni (asszem xtrhez valo pofakent) - ilyen gyorsan eszed?

#3794
Írta 2011. augusztus 08. - 16:58

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#3795
Írta 2011. augusztus 08. - 16:29

Új M666 SLX-t jól fogsz járni vele hidd elKöszi, akkor ebbõl asszem az XT lesz. Még attól félek kicsit, hogy külföldi fórumokon olvastam, hogy az XT régebbi évjáratai (2010 elõttiek?) nem szeretik a hideget. Márpedig én idõnként a hóba is kimegyek. Hogyan lehet felismerni egy XT fékrõl az évjáratát? Ugyanis azt hiszem valami elfekvõ készlet utolsó darabja lehet, amit nekem felkínáltak.

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#3796
Írta 2011. augusztus 08. - 16:26

#3797
Írta 2011. augusztus 08. - 11:56

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#3798
Írta 2011. augusztus 08. - 11:22

#3799
Írta 2011. augusztus 08. - 11:15

Aztán kicserélték a fékbetétet fémesrõl „resin” (gyanta?) alapúra, most már nincs ez a szörnyû hang és rezonancia, de az elsõ fék-villa az erõsebb fékezéseknél továbbra is finoman búg-remeg, továbbra is mindig súrlódik a fék, illetve egy-egy hoszabb fékezés után ez a súrlódás jól hallhatóan felerõsödik, aztán – gondolom miután kihül a cucc - visszamegy az épphogy hallható alap szintre.
A tárcsában nincs látható nyolcas, és a fék állítgatásával már kísérleteztem. Tekintve, hogy a dolog már nullkm-es kortól fenáll, és elöl-hátul egyforma, nem hiszem, hogy az lenne a baj, hogy nem megy vissza dugattyú. Azt hiszem az lehet a baj, hogy eleve nagyon-nagyon közel van a betét a tárcsához, nekem ez konstrukciós problémának tûnik. (De ez az elsõ tárcsafékem, igazából még egyáltalán nem értek a témához.)
Ha szabadon megpörgetem a kerekeket, akkor kb. fele-harmada annyi idõ alatt állnak le, mint egy olyan kerék, amin nincs semmi súrlódás. (Azt még nem próbáltam ki, hogy a hosszú fékezés utáni hallhatóan megerõsödött súrlódásnál mennyire fékez.) Nem tudom megítélni, ez a súrlódás mennyit számít mondjuk egy versenyen, de idegesít, és nem tudom elfelejteni, mert idõnként menet közben is meghallom.
Amúgy elöl 180-as, hátul 160-as tácsa van, a teló egy Reba SL, a Deore agyak (már) nem kotyognak (gyárilag kotyogtak, a kónusz ellenanyája egyáltalán nem volt meghúzva, kézzel le tudtam tekerni - ciki), a gyorsszárakat erõsen meghúztam, a fejcsapágy sem kotyog.
Van valakinek tippje, hogy a búgást-remegést és súrlódást hogyan lehet megszüntetni? Ez a féken múlik, vagy valami máson, amire még nem gondoltam?
Esetleg ettõl a féktõl nem számíthatok jobbra? Kaptam egy ajánlatot a boltban, ahol vettem a gépet, hogy ezt a féket beszámítva 30-ért lecserélik az egészet egy (új, bár gondolom tavalyi modell) XT-re. Érdemes lehet abba beleugrani? (Az a baj, hogy a bringával is túlléptem az eredeti költségvetést, nem hiányzik a további 30-as kiadás.) Illetve hogy fog menni az XT fék az Avid tárcsákkal? Egyáltalán, egyforma vastagok a különbözõ gyártmányú tárcsák?
#3800
Írta 2011. augusztus 07. - 20:56

Üdv!
Nem ismerem azt a féket, de gyanítom ha a hátsónál beesik a fékkar, és nem fog, akkor valami nem stimmel. Az elsõnél még ok, hogy gyenge, de a hátsónál könnyen satuzható illene hogy legyen. Ha még garos, próbáld meg úgy intézni. Hayes Stroker Trail-ben szerintem nem csalódnál.
Akkor a tárcsáim még nem kopottak
Dj 2 '04es villához melyik adapter való 180as tárcsa mérethez? Már rég foglalkoztam ilyenekkel.
A fékkel azonos gyártmányt preferálom, azzal nincs gond, de szabványos és elvileg mindegyik jó kell, hogy legyen.