...ebben nem vagyok biztos, de van amelyik szilikon bázisú, van amelyik nem. Nem jó keverni õket. Bár szerintem ha full átmosod, akkor nem lehet gond.A Formula DOT olajos, abból is only 4 -amit egyébként nemértek, ha 5.1-et rakok bele akkor..?! - Az Olaszsága nekem tetszik, legalább egyedi, bár ha az autóikból indulunk ki, akkor valóban érhet meglepi.
Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#3601
Posted 2011. August 30. - 12:17

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#3602
Posted 2011. August 30. - 11:31

Ha már a légtelenítésrõl beszélünk! Csak légtelenítõ csavart Juicy-ba nem tudod honnan tudok beszerezni?Mivel a szett elég nevetségesen drága!
#3603
Posted 2011. August 30. - 11:24

#3604
Posted 2011. August 30. - 11:14

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#3605
Posted 2011. August 30. - 11:08

#3606
Posted 2011. August 30. - 10:58

Sziasztok!
Köszönöm mindenkinek a véleményeket és a tanácsokat, érdekes és számomra hasznos hozzászólások érkeztek! A voksom a The One fék mellett teszem le, remélem beváltja az általam hozzá fûzött reményeket
bringavarázs kollégának külön köszönöm, hogy némileg Formula ellenes, ami a sok visszavitt fékbõl érthetõ, de így legalább én is figyelek majd az enyémre és olajat cserélek kicsit sûrûbben benne! Lenne is egy idevágó kérdésem, miszerint állítólag nem egyszerû légteleníteni õket, gondolom nem egyet megcsináltál már, hogy a legegyszerûbb és legbiztosabb?

Légtelenítés.
én így szoktam: Formula - The One FR Downloads
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#3607
Posted 2011. August 30. - 10:48

Ultio!
Én bekarcoltam a kónusz kontraanyáját a papucs nyitott részének egyik oldalán, hogy tudjam hol áll a tengely. A karcot mindig ahhoz a részhez állítom amihez eredetileg jelöltem, így nekem eddig mindig sikerült probléma nélkül elsõre visszatenni.
Persze vannak helyzetek amikor ez nem játszik, (agy piszkálgatás, fékszerviz, mert ugye ezekben az esetekben elmászhat sok minden) de egy sima defektjavításnál megoldja a gondot.
Valami ilyesmire gondoltam én is. Sok defektem nem szokott lenni amúgy, remélem marad ez a tendencia.
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
#3608
Posted 2011. August 30. - 10:32

Köszönöm mindenkinek a véleményeket és a tanácsokat, érdekes és számomra hasznos hozzászólások érkeztek! A voksom a The One fék mellett teszem le, remélem beváltja az általam hozzá fûzött reményeket

bringavarázs kollégának külön köszönöm, hogy némileg Formula ellenes, ami a sok visszavitt fékbõl érthetõ, de így legalább én is figyelek majd az enyémre és olajat cserélek kicsit sûrûbben benne! Lenne is egy idevágó kérdésem, miszerint állítólag nem egyszerû légteleníteni õket, gondolom nem egyet megcsináltál már, hogy a legegyszerûbb és legbiztosabb?
#3609
Posted 2011. August 29. - 20:33

Úgy van. Rá kell tölteni a rendszerre egy kis olajat. A féktesten meglazítod a túlfolyót és egy kis gumicsõvel+fecskendõvel töltesz még bele. Vigyázz, hogy levegõ ne kerüljön bele. Én úgy szoktam, hogy a fecskendõbe felszívom az olajat (úgy hogy a gumicsõ már rajta van) aztán addig nyomom, amíg az olaj a gumicsõ végénél még éppen nem folyik ki. Ekkor ráhúzom a túlfolyóra és meglazítom. Ekkor egy kis buborék fog kiszabadulni. Megvárom míg a buborék felmegy a fecskendõig és akkor elkezdem túltölteni a rendszert.
Ultio!
Én bekarcoltam a kónusz kontraanyáját a papucs nyitott részének egyik oldalán, hogy tudjam hol áll a tengely. A karcot mindig ahhoz a részhez állítom amihez eredetileg jelöltem, így nekem eddig mindig sikerült probléma nélkül elsõre visszatenni.
Persze vannak helyzetek amikor ez nem játszik, (agy piszkálgatás, fékszerviz, mert ugye ezekben az esetekben elmászhat sok minden) de egy sima defektjavításnál megoldja a gondot.
#3610
Posted 2011. August 29. - 20:10

Szerintem a tengely keresztmetszete kör alakú, a papucs kialakítása szintén. Ha nyomom fentrõl - nem tudom jobban megfogalmazni - akkor szerintem a tengely érintõje egybe fog esni a papucséval.
ok, túl van tárgyalva, ez nem is kérdés. feltéve, ha tényleg függôlegesen tartod. magamból kiindulva, nekem baromi rossz a szemmértékem, ha fentrôl kell lenéznem valamire, akkor az minden lesz, csak nem függõleges. arról nem is beszélve, hogy
nekem 2 kéz kell a szereléshez ...
A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány
#3611
Posted 2011. August 29. - 19:29

Lehet (sõõt biztos is), hogy láma kérdés, de...
Beruháztam egy shimano slx-re, és az lenne a kérdésem, hogy hol tudom azt állítani, hogy kint fogjon?? A kart az lehet, de úgy már távol lenne a markolattól. Nem tudom érthetõ-e, az a lényeg, hogy érzésem szerint kicsit bent fog. Az olajjal kéne játszani benne? Új, tehát gyárilag légtelenítve van, feltöltve, csak kényelmesebb lenne, ha kintebb fog. Remélem érthetõ voltam, és nem túl ostoba fajankó!
Elõre is köszi!
Üdv
#3612
Posted 2011. August 29. - 19:05

...függõlegesen támaszkodom rá - rá van szigszalagozva a lábamra egy vízmérték -, nem nyeklik. Nem izomból, teljes súllyal. Szerintem a tengely keresztmetszete kör alakú, a papucs kialakítása szintén. Ha nyomom fentrõl - nem tudom jobban megfogalmazni - akkor szerintem a tengely érintõje egybe fog esni a papucséval.Érdekes módszer. Én kereket mindig felfordított helyzetben teszek be. Én is párszor megforgatom, középen van-e, nem e súrlódik, vagy ad ki apró súrlódó neszeket, de a baj mindig a gyorszár meghúzásánál van. Na ilyenkor szokott jönni a csiki-csuki. Idõbe telik míg eltalálom, hogy rázár, de még nem túl laza, vagy rázár, de túl erõsen és még súrlódik is. Elszoktam vele pepecselni.
Amit te mondasz, hogy rátámaszkodsz a nyeregre/kormányra, attól nem nyeklik nyaklik a tengely? Magyarán a kerék nem pont függõleges.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#3613
Posted 2011. August 29. - 18:06

#3614
Posted 2011. August 29. - 17:38

xian szerintem ez nem mindig nyer.
Én azt szoktam csinálni, hogy mikor visszarakom a kereket, közben támaszkodom a nyeregre - elõl meg nyilván a kormányra. Illetve próbálom lehetõség szerint azonos erõvel meghúzni a gyorszárat.
Érdekes módszer. Én kereket mindig felfordított helyzetben teszek be. Én is párszor megforgatom, középen van-e, nem e súrlódik, vagy ad ki apró súrlódó neszeket, de a baj mindig a gyorszár meghúzásánál van. Na ilyenkor szokott jönni a csiki-csuki. Idõbe telik míg eltalálom, hogy rázár, de még nem túl laza, vagy rázár, de túl erõsen és még súrlódik is. Elszoktam vele pepecselni.
Amit te mondasz, hogy rátámaszkodsz a nyeregre/kormányra, attól nem nyeklik nyaklik a tengely? Magyarán a kerék nem pont függõleges.
A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány
#3615
Posted 2011. August 29. - 16:19


Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#3616
Posted 2011. August 29. - 16:13

Én azt szoktam csinálni, hogy mikor visszarakom a kereket, közben támaszkodom a nyeregre - elõl meg nyilván a kormányra. Illetve próbálom lehetõség szerint azonos erõvel meghúzni a gyorszárat.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#3617
Posted 2011. August 29. - 15:30

Gyorszár meghúzása elõtt párszor el kell ugyan fordítani a tengelyt, de ez max 1 perc és jó lesz.
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#3618
Posted 2011. August 29. - 15:12

kérdésem az:
Hogyan lehet a kivett kereket ugyanoda visszarakni, ahonnan kivettük?
u.
Hosszas utánállítgatással

A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány
#3619
Posted 2011. August 29. - 14:27

Hát én is így jártam egy hátsó defekt miatt. Nem bosszankodtam, mert a hátsó fékemet amúgy is be akartam állítani, most egész jól sikerült is. Viszont hogy késõbb elkerüljem a tárcsafék állítgatását a rosszul visszatett kerék miatt, kérdésem az:
Hogyan lehet a kivett kereket ugyanoda visszarakni, ahonnan kivettük?
u.
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
#3620
Posted 2011. August 29. - 10:11
