Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 votes

  • Please log in to reply
18540 replies to this topic

#3481
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,029 posts
...vagy egyszerûen csak egy fos a Hayes fék...:)

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#3482
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 posts

Sziasztok!

Lenne egy problémám a fékeimmel.Hayes Stroker Trail fékem van elöl-hátul.Nem rég kezdtem el használni.Elõször nyikorgott az elsõ fékem és szakaszosan fogott,de ezt betudtam a bekopásnak így ez már el is múlt.A gondom a hátsó fékemmel van.Nagyon kevés a fékerõm.Most volt szervizbe olajcserén.Tehát elméletben nem lehet levegõs a rendszer.Viszont a fékkarok behúzásánál is lehet érezni a különbséget.Az elsõ fékkar behúzásánál elõbb érezhetõ a keményedés.A másik gondom ami mindkettõre érvényes,az az hogy akkor kezd el fogni a fékem amikor már szinte tövig húzom a fékkarokat.Tehát úgymond kicsit hiányzik az adagolhatóság.Gyári fékcsövek vannak rajta 160/160-as tárcsákkal.Ha esetleg lenne valami ötlete és megosztaná velem azt megköszönném!Elõre is köszi!

Üdv: epi


Hali

Ha tövig be kell húzni a fékedet, és csak akkor kezd el fogni, akkor kevés olaj van benne. Egy kicsit rá kéne tölteni, h kisebb legyen a hézag a fékbetétek és tárcsa között.
Az meg h nincsen fékerõ a hátsó fékednél, elég sok mindentõl lehet: olajos lett a betét, vagy a tárcsa; nincsen jól beállítva; levegõs.......

#3483
epi85

epi85

    vendég

  • fórumtag
  • 18 posts
Sziasztok!

Lenne egy problémám a fékeimmel.Hayes Stroker Trail fékem van elöl-hátul.Nem rég kezdtem el használni.Elõször nyikorgott az elsõ fékem és szakaszosan fogott,de ezt betudtam a bekopásnak így ez már el is múlt.A gondom a hátsó fékemmel van.Nagyon kevés a fékerõm.Most volt szervizbe olajcserén.Tehát elméletben nem lehet levegõs a rendszer.Viszont a fékkarok behúzásánál is lehet érezni a különbséget.Az elsõ fékkar behúzásánál elõbb érezhetõ a keményedés.A másik gondom ami mindkettõre érvényes,az az hogy akkor kezd el fogni a fékem amikor már szinte tövig húzom a fékkarokat.Tehát úgymond kicsit hiányzik az adagolhatóság.Gyári fékcsövek vannak rajta 160/160-as tárcsákkal.Ha esetleg lenne valami ötlete és megosztaná velem azt megköszönném!Elõre is köszi!

Üdv: epi

#3484
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
nagyon jo az ergonomiaja - epp ma jottem le egy olyan helyen, ahol mindig meghintik a terepet ilyen epitesi tormelekkel. merev gepen razott mint allat a buci betondarabokon, de siman a feken tartottam az ujjam, es a boszme fekero miatt egy pillanatig sem volt olyan erzes, hogy nem tudnek barhol konnyeden megallni.

#3485
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Nekem az új slx fék X9 markolat váltóval van érdekes hogy régebben mindig kint használtam a fékkart most én is tövig húzom a markolatra tényleg egy ujjas csak igazán meredek lejtõkön fogom két újjal a biztosabb adagolás miatt igaz csak az elsõn.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#3486
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
az uj slx/xt tenyleg egyujjas... korabbi fekeknel kb 1 cm volt a markolat es a fekkar bilincse kozott, most gyk rahuztam teljesen, igy egy ujjal kenyelmes. jol lehet erezni, hogy a fogaspont.

#3487
Gardner03

Gardner03

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 260 posts

Mennyivel rövidebb az új SLX/XT/XTR fékkar egy Elixir 5/R/CR-éhez képest? Azért érdekel, mert a váltós gépemen jobb oldalt markolatváltó lesz, nem tudom mennyire kompatibilisek az új Shimano fékkarok ezzel. Az Elixir R-em totál kényelmes volt X.0 markolatváltókkal, de erõsebb féket akarok az új gépemre. Az új Elixir 7 és 9 sajnos kiesni látszik, mert a fékkartávállító tekerõ útban van, nem lehet rátolni a fékkart a markolatváltóra.
A lényeg, hogy fékezésnél ne a forgó gumimarkolaton kelljen fognom.


Részemrõl 3 cm-rel került kijjebb a kar az Elixirhez képest.
Az Avid karja 9.5 cm, míg az s/xt/r 7.5 cm forgóponttól karvégig.
A bilincs viszont 2 mm-rel szélesebb(némileg vaskosabb is) a Shimanok esetén.
Talán jó hír, sokkal több helyvan viszont a kar tövében, ha esetleg közelebb kerülne a markolatváltó miatt.

Tam! Szerintem valami olyasmi oka lehet, hogy csak egy irányból, lehetõleg a dugattyúval minél egybevágóbban kapjon terhelést. Kb mint egy linkplate, kímélve a tömítéseket, felületkezelést stb.
Amig át nem billen a hinta gyakorlatilag nincs teher a dugattyún.

#3488
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
nekem eleg picinek tunt az uj xt karja, de majd az okosok megmondjak. En ezt az atbillenos mechanizmust nem igazan ertem hogy miert jo.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#3489
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts
Mennyivel rövidebb az új SLX/XT/XTR fékkar egy Elixir 5/R/CR-éhez képest? Azért érdekel, mert a váltós gépemen jobb oldalt markolatváltó lesz, nem tudom mennyire kompatibilisek az új Shimano fékkarok ezzel. Az Elixir R-em totál kényelmes volt X.0 markolatváltókkal, de erõsebb féket akarok az új gépemre. Az új Elixir 7 és 9 sajnos kiesni látszik, mert a fékkartávállító tekerõ útban van, nem lehet rátolni a fékkart a markolatváltóra. A lényeg, hogy fékezésnél ne a forgó gumimarkolaton kelljen fognom.

#3490
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,297 posts

szia! én sem vagyok nagy guru ebben a témában ezért olvasom és kérdezek ezen a fórumon! Köszönöm a tanácsot éppen most néztem ki a bikemagon
egy 2009 slx-et jó lenne ha véleményeznétek, hogy megéri-e megvenni.
shimano slx e-h 35.000-ért!! « fék / tárcsa « mtb alkatrész « kategóriák tallózása


igen!

#3491
hovika81

hovika81

    vendég

  • fórumtag
  • 17 posts

Hovika81!!!!

Szia!
Nem vagyok nagy guru a dologban, de én most cseréltem le az elsõ stroker ryde-omat egy shimano slx-re, hát ég és föld. A stroker ryde-ot max hátra tedd fel szerintem, bár nem nagyon adagolható. Csak egy vélemény, tudom hogy drágább az slx, de szerintem megéri az árát nagyon...


Szia! Én sem vagyok nagy guru ebben a témában ezért olvasom és kérdezek ezen a fórumon! Köszönöm a tanácsot éppen most néztem ki a bikemagon
egy 2009 slx-et jó lenne ha véleményeznétek, hogy megéri-e megvenni.
Shimano SLX E-H 35.000-ért!! « fék / tárcsa « MTB ALKATRÉSZ « Kategóriák tallózása

#3492
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,152 posts

off: a keramia dugattyukat nem a kopasallosag es a tomites miatt hasznaljak? legalabbis azt nemtom, hogy miert elonyos, ha a fektest es az olaj felmelegszik... inkabb szigetelnie kellene es a tarcsanak meg a pofanak elvezetni a hot (gyanitom azert rez, meg bordas alu).


A tárcsa, a fékpofák és ezáltal a dugattyú szokott felmelegedni, viszont a kerámia dugattyú ezt a hõt nem továbbítja az olajnak, ami fokozottan nem szereti a meleget.

#3493
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
off: a keramia dugattyukat nem a kopasallosag es a tomites miatt hasznaljak? legalabbis azt nemtom, hogy miert elonyos, ha a fektest es az olaj felmelegszik... inkabb szigetelnie kellene es a tarcsanak meg a pofanak elvezetni a hot (gyanitom azert rez, meg bordas alu).

#3494
teki80

teki80

    vendég

  • fórumtag
  • 31 posts
Hovika81!!!!

Szia!
Nem vagyok nagy guru a dologban, de én most cseréltem le az elsõ stroker ryde-omat egy shimano slx-re, hát ég és föld. A stroker ryde-ot max hátra tedd fel szerintem, bár nem nagyon adagolható. Csak egy vélemény, tudom hogy drágább az slx, de szerintem megéri az árát nagyon...

#3495
HEX77

HEX77

    vendég

  • fórumtag
  • 136 posts

Légtelenítéshez kivetted a betéteket és betoltad a távtartót a dugattyú közé?


Szervizben légtelenítették, úgyhogy ezt nem tudom. (Bár amennyire odafigyelnek a csúcsszezonban, semmin sem lepõdnék meg...)

#3496
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts

Sziasztok!

Elõször cseréltem fékbetétet (BBB pofa) az Avid Elixir 3-as fékemben, éshát nem ment könnyen a procedúra.
Elõször alig tudtam feltenni a kereket, totál blokkolt a fék, kb. 2 cm-t sem forgott a kerék a megpörgetés után. A munkahengereket megpróbáltam visszanyomni elõtte, de az egyik munkahenger szemmel láthatóan kb. 1-2mm-re kintebb állt mint a másik. Volt egy légtelenítés is az agyonkopott fékpofán, ez esetleg számít valamit? Lehet túl sok olaj van a rendszerben, vagy ez buta gondolat?
A hétvégén mentem ~100km-t 1500 szinttel, és kezd javulni a helyzet de nem tudom ez mennyire természetes...


Légtelenítéshez kivetted a betéteket és betoltad a távtartót a dugattyú közé?

#3497
HEX77

HEX77

    vendég

  • fórumtag
  • 136 posts
Sziasztok!

Elõször cseréltem fékbetétet (BBB pofa) az Avid Elixir 3-as fékemben, éshát nem ment könnyen a procedúra.
Elõször alig tudtam feltenni a kereket, totál blokkolt a fék, kb. 2 cm-t sem forgott a kerék a megpörgetés után. A munkahengereket megpróbáltam visszanyomni elõtte, de az egyik munkahenger szemmel láthatóan kb. 1-2mm-re kintebb állt mint a másik. Volt egy légtelenítés is az agyonkopott fékpofán, ez esetleg számít valamit? Lehet túl sok olaj van a rendszerben, vagy ez buta gondolat?
A hétvégén mentem ~100km-t 1500 szinttel, és kezd javulni a helyzet de nem tudom ez mennyire természetes...

#3498
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,325 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Milyen gyakran kell légteleníteni, olajat cserélni egy ilyen új SLX-ben? Mozgatja a fantáziám, csak ugye egy Magura Louise-t nem szívesen cserélek le (ami ugye 5-year leakproof warranty), maximum egy Magura MT4-re. :-)

#3499
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,317 posts
+1 az SLX-nek. A 2012-es XT és SLX nyerge ugyanaz, csak színben eltérõ. A fékkarok szöge állítható, egyedül a nyomáspont nem. Most hétvégén Ruzomberokban lejtõzgettünk egy jót, borzalom mennyire jól fogott végig az SLX mindenféle túlmelegedés nélkül. Nem vagyok benne biztos, hogy az új XT megéri azt a plusz pénzt, persze ezt neked kell tudnod, hogy a nyomáspont állítás megér e neked annyi költségtöbbletet (nekem nem ért meg. feleslegesnek tartom.).

Azt meg már halkan jegyzem meg, hogy nekem a matt "króm" design jobban tetszik, mint az XT csillogós megjelenése. De ez egyéni ízlés kérdése.

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#3500
Gardner03

Gardner03

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 260 posts

2012-es XT-vel vannak már tapasztalataitok? Teszteket olvastam, de a személyes tapasztalatokat valahogy többre tartom a ki tudja milyen indíttatású cikkeknél.


3 hete nyúzok egyet: bárhova, bármikor. Csak ajánlani tudom! Legkellemesebb meglepetés volt hosszú idõk óta.