minden shimano m8100 fek, rt66 tarcsak. elol femes, hatul gyantas.
Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek - általános eszmecsere
#221
Posted 2020. April 28. - 20:07
#222
Posted 2020. April 28. - 07:00
A nagy gyártók jelentősen túlméretezik a rendszert minden szempontból. Igazán durván elszíneződött tárcsát sokan tudnánk mutatni, ha lenne a gépemen fotó erről, én is. Kétlem, hogy számottevően vagy akár minimálisan is észrevehetően befolyásolná a fékezés karakterisztikáját.
A fékpofából érdemes mindig márkásat venni. Volt itt már szó arról, hogy a BBB egyes betétjei, az Alligator és pár más olcsóbb gyártó fékpofáival bármilyen féked lehet, egy idő után visítani, rezonálni fog, tárcsától függetlenül. A SRAM fékpofái jók, Magurából a 7.P biztosan, de a 7.C-vel is elégedett a többség, Shimanoból a fémes, jók még a Jagwire fékpofák, stb.
#223
Posted 2020. April 27. - 22:10
honnan lehet tudni, ha egy tarcsa keves elore? par hete 160asat hasznalok, eloszor kiprobaltam gyantassal - jol mukodott, jobb az adagolhatosag, de a fekhatas kicsit lassan epult fel, igy lecsereltem femesre. igy ugy mukodik ahogy kell. a fekero tobb, mint eleg.
viszont meg a gyantas pofanal eszrevettem, hogy a tarcsa ele kicsit barnasan van elszinezodve. mivel a tobbi reszen nem lattam semmi furcsasagot, nem torodtem vele. ma viszont nagyobb terhelesnel elkezdett zajosodni. megneztem ujra, a fekfelulet teljesen normalis.
nekem gyanus, hogy maga az elszinezodes az elen meg talan a bekoptataskor lett olyan (alig fogott, huzni kellett rendesen - szo szerint burnin ), viszont ez a zajosodas mar jobban aggaszt.
szoval mik azok a jelensegek, ami alapjan tudni lehet, hogy a fek a hatarra erkezett, es nincs tobb hotartalek? azon kivul, hogy mindenfele szinben pompazik a fekfelulet.
#224
Posted 2020. April 17. - 10:31
Köszi szépen az infókat mindenkinek. Megfogadom és ezek szerint szervizelek.
Nem a győzelem a részvétel, hanem a fontos !
#225
Posted 2020. April 16. - 10:43
Isopropyl +1! 2000 Ft kb. egy liter (pl. VMD markaju), ami eleg barati ar a gyogyszertari 5-600/decis arakhoz kepest. A dugattyuk asvanyi olajjal valo keneserol elegge megoszlanak a velemenyek (nem biztos, hogy hosszabb tavon jot tesz).
Isopropyl alakoholt én Pesten égre földre kerestem, sehol nem volt elérhető, pedig kellett volna az új cangám fóliázásához. Lehet kapni 100%os alkohol sprayt is, az is szerintem jó a dugattyúkhoz. Olajat azért nem kennék rá, mert hamar összeszedi a mocskot, és még jobban beragad, mint előtte. Tehát szépen vattapálcikát megitatni alkohollal, dugattyút kinyomni valamennyire, majd jól megpucolni. Mehet a visszanyomás, majd egy újabb pucolás. Mindkét oldalon ha ez megvolt, újra egyenletesen fog menni mindkét dugattyú.
#226
Posted 2020. April 15. - 17:55
lehet mashol is kapni isopropil alkoholt 99%osat, en legutobb ilyen restauralos boltban vettem.
Isopropyl +1! 2000 Ft kb. egy liter (pl. VMD markaju), ami eleg barati ar a gyogyszertari 5-600/decis arakhoz kepest. A dugattyuk asvanyi olajjal valo keneserol elegge megoszlanak a velemenyek (nem biztos, hogy hosszabb tavon jot tesz).
#227
Posted 2020. April 15. - 11:03
lehet mashol is kapni isopropil alkoholt 99%osat, en legutobb ilyen restauralos boltban vettem.
#228
Posted 2020. April 14. - 15:34
Én azzal nem vitézkednék. Nem egy tömítést szedett már szét a féktisztító. Inkább gyógyszertári alkohol, azzal biztosan nem lehet ártani.
Gyógyszertárban régebben sem szívesen adtak alkoholt, mert, hogy alapanyag, most meg kétlem, hogy lehetne venni. Talán jó lehet a denaturált szesz is, festék- vagy barkácsboltban kapni, max. egy ezres egy liter.
#229
Posted 2020. April 14. - 11:34
Köszi blash.
Ipari alkoholom nincs. De szerintem a féktisztító is jó lesz a tisztításra.
Én azzal nem vitézkednék. Nem egy tömítést szedett már szét a féktisztító. Inkább gyógyszertári alkohol, azzal biztosan nem lehet ártani.
#230
Posted 2020. April 12. - 08:31
Köszi blash.
Ipari alkoholom nincs. De szerintem a féktisztító is jó lesz a tisztításra.
Nem a győzelem a részvétel, hanem a fontos !
#231
Posted 2020. April 10. - 00:50
Kell egy kis kenes a dugattyuknak, hogy vissza tudjanak menni teljesen. Pumpald ki kicsit a dugattyukat, tisztitsd meg alkohollal az oldalukat, kend be a dugattyuk oldalat asvanyi fekfolyadekkal, mer slx feked van, told vissza ovatosan a dugattyukat. Vegul torold le az egeszet alkohollal.Sziasztok!
Slx féknél azt vettem észte, hogy az egyik betét jobban el van kopva. Észrevettem, hogy amelyik kopotabb annál a dugatyu kijjebb van. Visszatoltam, betéteket visszaraktam. Behúztam a fékkart és akkor meg az ellenkező dugatyu lett kijebb. Mi van ilyenkor?
How To Clean Hydraulic Brake Pistons - Tech Tuesday #104, Park Tool
Edited by blash, 2020. April 10. - 00:51.
#232
Posted 2020. April 09. - 22:18
Slx féknél azt vettem észte,hogy az egyik betét jobban el van kopva.Észrevettem, hogy amelyik kopotabb annál a dugatyu kijebb van.Visszatoltam,betéteket visszaraktam.Behúztam a fékkart és akkor meg az ellenkező dugatyu lett kijebb.Mi van ilyenkor?
Edited by Pity_, 2020. April 09. - 22:19.
Nem a győzelem a részvétel, hanem a fontos !
#233
Posted 2020. March 31. - 08:10
Jelentem a Freezás XT (RT-MT800) lejtőzés közben ugyanúgy surlódik, ahogy írtátok többen az Icetechesekre. Fél, egy perc után elhallgatott, de hát ez még cirógatás volt, nem lejtőzés amit idáig kapott.
Nagyon furcsállom a dolgot, nálam az xt fék a sima rt 66 tárcsával, gyantás betéttel fog mint a szög, nem színesedik, nem hullámosodik, pedig 85 kiló vagyok, és sokat fékezek, nehéz bringával.
#234
Posted 2020. March 30. - 10:49
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#235
Posted 2020. March 26. - 14:49
a bringa elvileg 120 kiloig van tervezve... ebbol a logikabol kiindulva 80 kilora elegnek kellene lennie a 160asnak
#236
Posted 2020. March 26. - 10:58
Igen-igen, észben tartottam, mit ígértem.
Amiért eddig hallgattam: vizesen nem mentem még vele. Szárazon viszont szuper, tényleg, nagyon hamar, szinte azonnal jól fogott: pici hangja van, de nem zavaró. Elmelegíteni nem tudtam, pedig organikus, ugye.
Ja, ami talán segít: az előző fékbetéttel nem tudtam meredekebb részen középső fogással lejönni, itt, a szokott kamaraerdei körömön, alsó fogás kellett. Ezzel könnyedén. (Eddig szinteres nokeproof-ot használtam, ilyet: http://nukeproof.com...ts/brake-pads/)
Ami plusz pont még (az ára nem): a pofaanyag belső élét gyárilag letörték kicsit, így nem pattog ki a peremén az anyag, mikor csálén gyömöszölöd be a tárcsát közéjük kerékvisszarakás közben.
Remélem azért így is segítettem.
Hogyne köszönöm, köszönjük!
Most már csak azt kell eldöntenem, hogy rendeljek-e kintről azonnal vagy ne tegyem. Kipróbálnám a 2.35-ös gumikat is, de a pofa miatt csak kintről jön, futár, MPL a vége, korona.... Be kell járnom dolgozni, szóval nálam az a minimum kontakt, hogy nem futározom, rendelek enni, stb . Kicsit szomorú dolog ez (nem az, hogy nem tudok pizzát rendelni, hanem maga a helyzet)....
Hasznal vki elol 160as tarcsat?
Most hogy visszatertem az rt66hoz, kiprobalom elol. Cx bringanal tapasztaltam eloszor, hogy az adapterezett, nagyobb tarcsa nem egyertelmuen jobb. Talan picivel tobb volt a hotartaleka, kesobb melegedett el, de adapter nelkul szimpatikusabb volt a mukodese.
amugy is logikatlan, hogy outin ugyanekkora tarcsakkal megyek, lefele meg a sebesseg is nagyobb aszfalton. Fekero eleg, az adagolhatosag a terep miatt kerdeses lehet (elobb megcsuszik).
A merev villára váltással én elgondolkoztam a montira. Kicsit máshogy használom a fékeket mert ugye az elsőt ha behúzom lefelé keményen és éppen döccenő van az üt, piszok jól fog az új XT és kicsit oldalra húzza a kormányt (a merev villa miatt, ezt itt kérdezte is valaki a megfelelő topicban). Szóval túl jól fog
#237
Posted 2020. March 26. - 09:47
Na, most javíts ki, a 160-as az CX-en már nagynak számít? Vagy te leszel az egyetlen rajtam kívül, aki ment 180-as tárcsával CX-el?
jah bocs, kicsit zagyva volt a bringak ismerete nelkul
szoval
cx 140es tarcsakkal jott, 160asra csereltem oket, de nem igazan lett jobb - ezt valtottam vissza
outi 160as tarcsakkal jott elol hatul (adapterek nelkul), erre irtam, hogy gyakran nagyobb sebesseggel jovok le vele vhol mint montival
monti 180/160al jott, most tesztkeppen csereltem 160/160ra, adapterek nelkul
- Rabbit likes this
#238
Posted 2020. March 25. - 23:37
Hasznal vki elol 160as tarcsat?
Most hogy visszatertem az rt66hoz, kiprobalom elol. Cx bringanal tapasztaltam eloszor, hogy az adapterezett, nagyobb tarcsa nem egyertelmuen jobb. Talan picivel tobb volt a hotartaleka, kesobb melegedett el, de adapter nelkul szimpatikusabb volt a mukodese.
amugy is logikatlan, hogy outin ugyanekkora tarcsakkal megyek, lefele meg a sebesseg is nagyobb aszfalton. Fekero eleg, az adagolhatosag a terep miatt kerdeses lehet (elobb megcsuszik).
Na, most javíts ki, a 160-as az CX-en már nagynak számít? Vagy te leszel az egyetlen rajtam kívül, aki ment 180-as tárcsával CX-el?
#239
Posted 2020. March 25. - 23:31
Nincs még esetleg tapasztalat?
A héten valószínűleg be kellene már tennem az új és otthon lévő utolsó J04C pofákat hátra.
Ha jó a véleményed akkor én is veszek swiss stop pofákat a következő cserére.
Köszi
Igen-igen, észben tartottam, mit ígértem.
Amiért eddig hallgattam: vizesen nem mentem még vele. Szárazon viszont szuper, tényleg, nagyon hamar, szinte azonnal jól fogott: pici hangja van, de nem zavaró. Elmelegíteni nem tudtam, pedig organikus, ugye.
Ja, ami talán segít: az előző fékbetéttel nem tudtam meredekebb részen középső fogással lejönni, itt, a szokott kamaraerdei körömön, alsó fogás kellett. Ezzel könnyedén. (Eddig szinteres nokeproof-ot használtam, ilyet: http://nukeproof.com...ts/brake-pads/)
Ami plusz pont még (az ára nem): a pofaanyag belső élét gyárilag letörték kicsit, így nem pattog ki a peremén az anyag, mikor csálén gyömöszölöd be a tárcsát közéjük kerékvisszarakás közben.
Remélem azért így is segítettem.
- karakoram and Kisherceg like this
#240
Posted 2020. March 25. - 09:07
Most hogy visszatertem az rt66hoz, kiprobalom elol. Cx bringanal tapasztaltam eloszor, hogy az adapterezett, nagyobb tarcsa nem egyertelmuen jobb. Talan picivel tobb volt a hotartaleka, kesobb melegedett el, de adapter nelkul szimpatikusabb volt a mukodese.
amugy is logikatlan, hogy outin ugyanekkora tarcsakkal megyek, lefele meg a sebesseg is nagyobb aszfalton. Fekero eleg, az adagolhatosag a terep miatt kerdeses lehet (elobb megcsuszik).