Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek - általános eszmecsere

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18533 hozzászólás a témában

#261
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

Ne szívassatok már, most vagy megég egy kis lejtőzésen is, vagy deformálódik a hőtől?  :D

Előző bringámon szérián kívüli alap Juicy volt Cleansweep G2-vel, (26os kerékkel, de agresszívebb stílusban harapósabb gumival) és sosem égettem meg(BB5, és BB7, G2-vel az első és második montimon). 

Medvés körön már volt leheletnyi szaga, de semmi színelváltozás; se Börzsönybe, se Salzon (72/60/53km), se Mátra/Pilis/Bükk/Gerecsében sem. Szeretnék valamennyire tisztán látni hogy mi a jó és mi a kevésbé jó; és fél füllel annyi rémlik hogy egyes Elixireket is savaztak ismerősök hogy az sem túl jó (nem rémlik mi volt a bajuk), és a jeges és sima shimanokat is.

 

Ugrattam a kollégákat akik megégették a féket, meg mindenféle bajuk volt. Most meg az új (2014...) bringámon meg balféknek érzem magam, hogy ilyen egyszerű dolgokkal kell foglalkoznom, mint fék. Ha hullámosodni fog, ... ... nagyon szomorú leszek  :huh:.

 

Úgy egyébként, féloffosan, mi az ami nem marah drága, és általában jól is szokott működni?  ^_^


"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#262
dzsonhee

dzsonhee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 687 hozzászólás
  • LocationBad Goisern

 

A Ice-Tech tárcsákat most cseréltem RT66-ra (180/160 mm) és simábbnak érzem. Nálam minden Ice-Tech kóválygott (lehet én vagyok a béna, bár nincs mit elrontani rajtuk), így erősebb szakaszok után míg minden le nem hűlt cicergés volt. Ezt most nem tapasztalom. Nehezebb, de a villán most könnyítettem sokat  :D .   

Ezek a remek Ice-Tech tárcsák már csak ilyenek, az állandó cicergés, súrlódás az alap egy hosszú lejtő után. Nekem kétszer volt 86-os modell, volt amelyik úgy eldeformálódott, hogy ütött 2-3 mm-t, vicc. De hát hozzák a 234% fékerő növekedést és a 345% jobb hűlést...ja nem :D :D 



#263
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.558 hozzászólás

Nagyból ezeket a köröket most futottam én is ilyen-olyan okokból. 

 

A megjelenés napjától egészen a 8100-as megjelenéséig 785-ös XT fékem volt. Semmi nem volt már meg az akkori bringából csak ez. Nagyon jó kis fék volt, soha nem volt "fázós" nálam és semmi nyomáspont vándorlást nem tapasztaltam. 

 

Most a 8100-as egy kicsit vándorol, de egy légtelenítés, feltöltés kört még én is futok (rövidebbre is kellene vágni a vezetékeket). 

Ma reggel 6-7 fok lehetett, már nem csinálta. Így mondjuk a légtelenítés részben nem nagyon hiszek.... 

Lehet a free strokot kellene állítani....  :P  :D  :lol:  B)  (csak vicc volt arn kapcsán).

 

A Ice-Tech tárcsákat most cseréltem RT66-ra (180/160 mm) és simábbnak érzem. Nálam minden Ice-Tech kóválygott (lehet én vagyok a béna, bár nincs mit elrontani rajtuk), így erősebb szakaszok után míg minden le nem hűlt cicergés volt. Ezt most nem tapasztalom. Nehezebb, de a villán most könnyítettem sokat  :D .   



#264
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

shimanobol mindenre van szinte variacio, nem kell azt venni, ami nem szimpatikus - de tuti nem a levegobe beszelnek, amikor a bordas tarcsakat nyomatjak. keress ra, biztos van vhol meres. ez nem is montinal krikus, hanem outinal, ahol nem lehet nagyobb tarcsakat rapakolni, mert szetszedne a villat, ott fontos, hogy minel kisebb meretben legyen hatekonyabb (foleg, hogy esetlegesen hosszabban lejtoznek, nagyobb sebesseggel).

 

nagyobb feluletu fekpofaval nem fogsz kozvetlenul nagyobb fekerot elerni, de a homersekleted konzisztensebb lesz (ez ennek koszonhetoen a fekero is valoszinu). a nagyobb kereknel aranyosan tobb ero kell a lassitashoz.

Jaja, kérdés az volt mit lenne érdemes upgradelni a sokadalomból. Úton az MT800, egyelőre elől a bordás JC03A, hátul meg a régi sima betétek, meglátom mire elég (még ha ez is kevés lenne e+h bordás fémes mehet).

Nem is a fékerőt keveslem (ezekkel a gumikkal főleg) csak fura hogy a betét felülete ('magassága') kisebb a Juicyéhoz képest, ráadásul a betét is csak 2/3 felületen fekszik fel, ez hőmérséklet szempontjából nem tűnik a legfaszábbnak.


"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#265
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

 hanem outinal, ahol nem lehet nagyobb tarcsakat rapakolni, mert szetszedne a villat, ott fontos, hogy minel kisebb meretben legyen hatekonyabb (foleg, hogy esetlegesen hosszabban lejtoznek, nagyobb sebesseggel).

 

 

Ne már, pedig pont arra gondoltam, hogy keresek 180-as flatmount adaptert, és a 160-as helyett 180-as tárcsák kellenének. Biztos van ilyen adapter (:



#266
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Az alu jobb hővezető(tárcsára visszatérve), ez igaz, de akkora anyagvastagságban...kb annyit ér, azaz, hogy nem 2 milis pálcák tartják a kört, hanem sokkal szélesebb rész van még az anyagból ahogy megyünk a tengely felé. (Meg hogy más gyártók nagyobb felületű fékpofái miért voltak nálam kevésbé problémásak, mert továbbra sem hiszem hogy rengeteget számít a kerékméretbeli váltás.) Nem féktárcsákról készült, de érthető a lényeg, és látszik az is, miért olyan az iceteches tárcsa amilyen:link

 

shimanobol mindenre van szinte variacio, nem kell azt venni, ami nem szimpatikus - de tuti nem a levegobe beszelnek, amikor a bordas tarcsakat nyomatjak. keress ra, biztos van vhol meres. ez nem is montinal krikus, hanem outinal, ahol nem lehet nagyobb tarcsakat rapakolni, mert szetszedne a villat, ott fontos, hogy minel kisebb meretben legyen hatekonyabb (foleg, hogy esetlegesen hosszabban lejtoznek, nagyobb sebesseggel).

 

nagyobb feluletu fekpofaval nem fogsz kozvetlenul nagyobb fekerot elerni, de a homersekleted konzisztensebb lesz (ez ennek koszonhetoen a fekero is valoszinu). a nagyobb kereknel aranyosan tobb ero kell a lassitashoz.



#267
koga

koga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 583 hozzászólás

775 a fázós, 785ról ilyet még nem hallottam/tapasztaltam. Lehet tényleg levegős lett.

ma toltam rá egy olajtöltet frissítést,majd következő tekerésnél kiderül(bár az meg nem lesz már 10 fok alatt) :)



#268
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
  • LocationKelenföld

 

"Miféle külsőkulcsos meg belső rögzítésű tárcsa? Van hat csavarral rögzíthető meg centerlockos (:"

 

A zárógyűrű...

Külső kulcsos external serration

Belső kulcsos internal serration

Azt nem vágom hogy ezek mennyire csereszabatosak.

 

Csereszabatosak. Az egyikhez kazettaleszedő kell, a másikhoz HT2-es csapágykulcs.

Azért kellett a külsős, mert a vastag tengely még csak-csak átfér a belső nyiláson, de a szerszámot már nem tudod rátenni.


  • Kisherceg kedveli ezt

#269
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

"Miféle külsőkulcsos meg belső rögzítésű tárcsa? Van hat csavarral rögzíthető meg centerlockos (:"

 

A zárógyűrű...

Külső kulcsos external serration

Belső kulcsos internal serration

Azt nem vágom hogy ezek mennyire csereszabatosak.


MC Pite módosította - 2020. február 17. - 15:45

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#270
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Mármint hogy nem lesz elég erős, vagy ott sül meg először a tárcsa? Ahol most az első kapott egy kis színt, ott még borda nélküli gyantás betétek voltak e-h, hátul nem lett semmi extra a tárcsával, így gondolnám hogy bordás gyantás kombónak elégnek kéne lennie...

 

Mikor hátul használtam 180-as tárcsával gyantás, bordás betétet fasza égett szaga volt már egy kisebb, de meredekebb lejtőn is, mikor többet és hosszabban húztam a hátsót. Fémessel nem volt ilyen gondom. Bár már nem rémlik, hogy csökkent-e volna hátul a fékerő, de ekkoriban még gondom volt a szivárgó hátsófékkarrak is, így sokszor vándorolt a nyomáspont. De annyira nem tehet jót, ha nagyon felmelegszik a gyantás betét, lehet csak ez hagyott nyomott a tárcsádon is.

 

A bordás fékpofának sem találtam sok értelmét, főleg ilyen kis felületen és terepen. Nem is veszek többé.

 

Túrtam a apróhirdetéseket is, de azt nem vágom hogy külső kulcsos rögzítésű most az első tárcsa, valószínű nem rakhatok a helyére belső rögzítésűt (nem fér el az agytól, HB-M618)?

 

Miféle külsőkulcsos meg belső rögzítésű tárcsa? Van hat csavarral rögzíthető meg centerlockos (:



#271
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

Mármint hogy nem lesz elég erős, vagy ott sül meg először a tárcsa? Ahol most az első kapott egy kis színt, ott még borda nélküli gyantás betétek voltak e-h, hátul nem lett semmi extra a tárcsával, így gondolnám hogy bordás gyantás kombónak elégnek kéne lennie...

 

Túrtam a apróhirdetéseket is, de azt nem vágom hogy külső kulcsos rögzítésű most az első tárcsa, valószínű nem rakhatok a helyére belső rögzítésűt (nem fér el az agytól, HB-M618? )


"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#272
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Elsőre gyorsan vettem J02A-t, de ez gyorsan kopik, vszínű hátra rakom.

 

Hátul sokkal rosszabb lesz a gyantás fékpofa, ha sokat tartod behúzva a hátsóféket, bár jobban foghat, de hosszabb lejtőn nem bírja úgy, mint a fémes. Én inkább előre teszem a gyantásat, hátulra meg a fémeset.



#273
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

Elsőre gyorsan vettem J02A-t, de ez gyorsan kopik, vszínű hátra rakom.

Beszéltem 1-2 ismerőssel, náluk a szendvicses tárcsa sem volt sikersztori.

Akkor úgy látszik először a fémes J04C amit még érdemes kipróbálnom(nem láttam félfémest bordásban, én voltam csak béna?), ezzel remélhetőleg már élhető lesz. Ha meg mgésem, akkor tényleg lehet az MT800ra kellene célozni már, csak elég húzós a szett belőle... 

 

Az alu jobb hővezető(tárcsára visszatérve), ez igaz, de akkora anyagvastagságban...kb annyit ér, azaz, hogy nem 2 milis pálcák tartják a kört, hanem sokkal szélesebb rész van még az anyagból ahogy megyünk a tengely felé. (Meg hogy más gyártók nagyobb felületű fékpofái miért voltak nálam kevésbé problémásak, mert továbbra sem hiszem hogy rengeteget számít a kerékméretbeli váltás.) Nem féktárcsákról készült, de érthető a lényeg, és látszik az is, miért olyan az iceteches tárcsa amilyen:link

 

ha valoban rendesen fekezel, nem surlodva, hanem hagyva, hogy idonkent visszahuljon, par dolgot tehetsz, hogy csokkentsd a homersekletet:

* bordas betet

* femes betet (ez ugyis bordas lesz)

* nagyobb tarcsa

* ugy latom centerlockod van... kiprobalni az ujabb bordas xtr tarcsakat.

amugy nem vagyok nagy hive ennek a szendvicsszerkezetes shimano tarcsanak (rt86 pl), de azert gyorsabban hul vissza, az alu jobb hovezeto.

 

 


MC Pite módosította - 2020. február 17. - 14:57

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#274
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

ha valoban rendesen fekezel, nem surlodva, hanem hagyva, hogy idonkent visszahuljon, par dolgot tehetsz, hogy csokkentsd a homersekletet:

* bordas betet

* femes betet (ez ugyis bordas lesz)

* nagyobb tarcsa

* ugy latom centerlockod van... kiprobalni az ujabb bordas xtr tarcsakat.

amugy nem vagyok nagy hive ennek a szendvicsszerkezetes shimano tarcsanak (rt86 pl), de azert gyorsabban hul vissza, az alu jobb hovezeto.

 

271618_01_d.jpg



#275
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

Köszi, remélem akkor ezt sikerül megoldani a szervizben.

Kicsit bővebben ha lehet... Autóból kiszedve már igyekszem felpumpálni amíg kemény lesz, különben az első fékezésnél olyan az érzés mint amikor a Courieren elfelejtem visszaakasztani a féket :D.

Ha pedig arra vagy kíváncsi hogy tudok-e tárcsaféket használni; szerintem igen. 14 éve nem sütöttem még meg semmilyen (160 és 185ös) tárcsát egyik itthoni hegységben és az Alpokban sem. Felváltva és szakaszosan fékezek; és relatív keveset (inkább rövidebb intenzíveket).

Valamennyit biztos dob terhelésben a 27,5" (meg talán a TL 2,25 RR is a 2,1 NN helyett hogy picit sűrűbben kell vele fékezni mert nem fog akkorát), de nem gondolnám hogy sokat.

A szűk 3/4 akkora érintkezési felület a korábbi Avidjaimhoz képest biztos nem segít.

 

Ezen paraméterek mellett simán elég a bordás betét, bordás fémes betét a meglévő RT64el, vagy bordás gyantás és SM- RT70/68? (Nem látom mi a különbség... 70 és 68 között, utódjának tűnik.)

Levegos. De hogy fekezel?


MC Pite módosította - 2020. február 17. - 10:18

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#276
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Sziasztok, rég jártam erre. :)

A Spark nagyszervizt kap, és úgy néz ki a fék sem marad érintetetlen.

 

Egyik kérdés: 615ös fékek vannak rajta, ha (hanyatt)fektetve szállítom, akkor a hátsó fék utána az első pár pumpálásig semmit csinál, csak utána fog, Gondoltam levegős, de azt mondják ez ilyen... Mondjuk fékolajat ledobatom, de ez tényleg normális ezeknél? (korábban mindig Avidjaim voltak, ott nem volt ilyen)

 

Másik: Mikor még agresszívebben mentem sokkal mint most, akkor sem sütöttem meg még tárcsát (igaz, 26os kerékkel, itt meg 27,5), most meg könnyed kis gurulással a Gerecsében ilyen lett.

Elsőnek bordás betétet (J03A) gondoltam csak rendelni, mert ez rossz viccnek tűnik, mi lesz vele ha gyorsabban és rendes szintet megyek? 

 

Érdemes lenne RT71-es (180/160) tárcsára is cserélnem(a 64est),(rémlik olyan is hogy könnyebben hullámosodnak az iceteches tárcsák) vagy hagyjam a tárcsát, inkább vegyek fémes betétet ha úgysem tekerek nagyon sokat egy évben? XT és SLX közül utóbbi egyébként szimpatikusabb, a szélesebb részek legalább annyit számítanak hőterjedés szempontjából mint középen az alumínium.

Illetve néztem hogy az XLC-nek külön a borda a betéttől; elvileg utána az a rész bármelyik betéttel használható, így kevesebb a szemét és olcsóbb is, igaz, picit rosszabb a hőátadás (pici pasztát azért kapna). Van ezekkel tapasztalat? :)

 

Köszi!

Levegos. De hogy fekezel?


arn módosította - 2020. február 17. - 08:45


#277
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

775 a fázós, 785ról ilyet még nem hallottam/tapasztaltam. Lehet tényleg levegős lett.


Marci

#278
koga

koga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 583 hozzászólás

785-ös xt is fázós fajta,előfordul 0 fok környékén nyomáspont vándorlás,vagy csak fellevegősödött(éppen csak elkezdtem lejtőzni,nem főhetett még meg)



#279
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.388 hozzászólás

Sziasztok, rég jártam erre. :)

A Spark nagyszervizt kap, és úgy néz ki a fék sem marad érintetetlen.

 

Egyik kérdés: 615ös fékek vannak rajta, ha (hanyatt)fektetve szállítom, akkor a hátsó fék utána az első pár pumpálásig semmit csinál, csak utána fog, Gondoltam levegős, de azt mondják ez ilyen... Mondjuk fékolajat ledobatom, de ez tényleg normális ezeknél? (korábban mindig Avidjaim voltak, ott nem volt ilyen)

 

Másik: Mikor még agresszívebben mentem sokkal mint most, akkor sem sütöttem meg még tárcsát (igaz, 26os kerékkel, itt meg 27,5), most meg könnyed kis gurulással a Gerecsében ilyen lett.

Elsőnek bordás betétet (J03A) gondoltam csak rendelni, mert ez rossz viccnek tűnik, mi lesz vele ha gyorsabban és rendes szintet megyek? 

 

Érdemes lenne RT71-es (180/160) tárcsára is cserélnem(a 64est),(rémlik olyan is hogy könnyebben hullámosodnak az iceteches tárcsák) vagy hagyjam a tárcsát, inkább vegyek fémes betétet ha úgysem tekerek nagyon sokat egy évben? XT és SLX közül utóbbi egyébként szimpatikusabb, a szélesebb részek legalább annyit számítanak hőterjedés szempontjából mint középen az alumínium.

Illetve néztem hogy az XLC-nek külön a borda a betéttől; elvileg utána az a rész bármelyik betéttel használható, így kevesebb a szemét és olcsóbb is, igaz, picit rosszabb a hőátadás (pici pasztát azért kapna). Van ezekkel tapasztalat? :)

 

Köszi!


MC Pite módosította - 2020. február 16. - 17:31

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#280
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

akarhogy legtelenitem, vmi elteres mindig van az elso es a hatso kozott. ahogy en allitom be:

* gumit huzok a fekkarra es a markolatra, hogy mindig ugyanakkora erovel huzza

* beallitom a markolattol a fekkar tavolsagot a szokasos tekerovel

* leveszem a gumit, beallitom a kieresztett tavolsagot a free strokekal

 

igy mindig mmre ugyanakkora tavolsagra erem el a fekkart, ugyannyi utat tesz meg, es ugyanott lesz a fekpont.