Jelentkezz be Regisztrálj

Tárcsafékek - általános eszmecsere
#2461
Posted 2012. August 22. - 13:46

#2462
Posted 2012. August 22. - 13:44

az az érdekes új tárcsát vettem mert a régi mindig elmelegedett.tehát a rezonanciát az okozza hogya betétek rezednek a nyeregben??a fémalkatrészek közé azt a nyeregben értendõ vagy az adaprtet is kenyjem meg??
Vagy próbálj ki más márkájú fékbetétet, van amikor nem ,,szeretik" egymást, ha most mondjuk Shimano van akkor egy BBB.t. Barátnõm bicaján Avid Juicy5 gyári betétje nem volt haver XTR tárcsával, BBB-vel okés.
#2463
Posted 2012. August 22. - 13:33

Okozhatja:
-laza fejcsapágy
-laza kerékagy
-kotyogó teló
-görbe tárcsa
-használt, vagy karcos tárcsa
-nem a tárcsához bekopott betét, pl. amikor a bal és jobb fékpofát véletlenül felcseréled
-odaégett akármi, szennyezõdés
-rezonál a féktest, adapter, csavar, nincs meghúzva, vagy rossz (már) a menet
-rezonál a fékpofa a dugattyún, különösen kopott fékpofánál van ez így, amikor már nagyon kint van a dugattyú
-féktárcsa nincs megfelelõen rögzítve a kerékagyra (lockringet, csarvarokat ellenõrizni)
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#2464
Posted 2012. August 22. - 13:19

#2465
Posted 2012. August 22. - 13:09

Hali! engem az érdekelne ha a mûgyantás fékbetétem fémesre cserélem milyen változás várható?az a bajom hogy rezonál a hátulja fékezéskor (shimano m575 fék avid g3 tárcsával)
már minden elképzelhetõ praktikát bevettettm. most azon vagyok a hogy a betéteket cserélném ilyenre , hátha ez jobbna izlik neki? létezik hogy ettõl a rezonancia megszûnik?
Nagyon sok oka lehet, hogy egy fék miért is rezonál. Az én elsõm is elkezdett, aztán egy tárcsacsere (használtat használtra) megoldotta. Elõfordulhat ugyanis, hogy a kopott tárcsán olyan felületi egyenetlenségek vannak, amin a pofa elkezd "rezegni". A fémes betétek hajlamosabbak a rezonanciára, tehát kevés az esélye annak, hogy ez megoldja. A tapasztalat azt mondja, hogy egy szétszedés, megpucolás, összeszerelés, úgy, hogy kontaktpasztát teszel minden fémalkatrész közé, szinte mindig megoldja. A kontaktpaszta lehet zsír is, ha tudsz vele finoman bánni - pl egy keveset (mint egy CPUnál) a fékpofa hátlapjára is lehet kenni.
Fémes pofák esetében általában a "bemelegedve jobban fog, de addig rosszabbul" elv érvényes. Tovább tartanak, s rossz idõben különösen ajánlottak.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#2466
Posted 2012. August 22. - 12:57

már minden elképzelhetõ praktikát bevettettm. most azon vagyok a hogy a betéteket cserélném ilyenre , hátha ez jobbna izlik neki? létezik hogy ettõl a rezonancia megszûnik?
#2467
Posted 2012. August 20. - 12:23

tartossagra milyen a kevlaros betet? a femes shimanohoz kepest.
Hát, nekem (sok sárban, porban bringázás), a S kicsit kevesebbet bírt, de a Kevlarosból is kukáztam már egy szettet a szezon alatt.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#2468
Posted 2012. August 20. - 12:19

#2469
Posted 2012. August 16. - 11:16

a bevalt konstrukciok mittomen 150-160g koruliek, ok pedig megoldjak ketharmadabol.
OFF Nem tudom, én már vagy 10 éve nem raktam fel 130 g fölötti stucnit a bringámra.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#2470
Posted 2012. August 16. - 10:17

Jobbak, s jobbak a BBB-nél is, de szarabbak a Goodridge-nél. (de az meg aranyár) A kevlarosnak van egy "puha" érzése, olyan, mintha gumit nyomnál a tárcsához, eleinte nem érzed, hogy nagyon harapna, majd a következõ pillanatban már csúszik is a kerék. Amúgy a márkát érdemes kipróbálni, 102 gramm a ~8000 Ft-os stucni mért súlya, s brutál szép a kidolgozása, s jó is.
tartossagra?
en mar kovetem oket egy ideje, markolatot vettem toluk kb ket eve. kereket is neztem, de a racsnirol sok jot nem irtak. nincsenek agyonkonnyitve a cuccaik? kicsit szkeptikus vagyok, hogy a bevalt konstrukciok mittomen 150-160g koruliek, ok pedig megoldjak ketharmadabol.
#2471
Posted 2012. August 16. - 09:48

Hú, ezt nagyon lehet "szeretni"!
Én szeretem, csak kicsit szokni kell, hogy nincs "fékhang".
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#2472
Posted 2012. August 16. - 09:40

A kevlarosnak van egy "puha" érzése, olyan, mintha gumit nyomnál a tárcsához, eleinte nem érzed, hogy nagyon harapna, majd a következõ pillanatban már csúszik is a kerék.
Hú, ezt nagyon lehet "szeretni"!

#2473
Posted 2012. August 16. - 09:35

Szerintem nagyon kisebbségben vagy az IS szeretettel. Tudom, hogy neked valamiért elmozdul a PM de ez biztosan csak nagyon ritkán fordul elõ. Csodás a PM-ben, hogy egy mozdulattal tudom állítani a féktestet a tárcsához képest.
Képzeld, nem, elég sokan beszélgettünk errõl, s visszasírtuk. Igen, szívás a beállítás, amit egyszer végzel el, s tart 5 percig. De utána egy jóval merevebb fékkapcsolatot kapsz. A PM sokaknak mászik, nem csak nekem, s elég nagy bocózás úgy összerakni, hogy ez ne legyen így. Én régen PM villára IS-es XTR-t tettem KCNC adapterrel, könnyû volt beállítani (mivel a fék oválfurattal ült fel rá), nem mászott, s a legkönnyebb megoldás volt, amit a mai napig használtam. Persze kárnak sírok, már a Zasszony lenyúlta.

A másik két betét milyen vajon, van értelme kipróbálni?
Én elõl szinteressel, hátul kevlarossal megyek, s elég jók. A szinteres olyan 7.000, a kevlaros olyan 3000 km-t bír, ami (számomra) elég jó. Persze én sokat fékezek, s sárban is megyek.
en mar hasznalom egy ideje, nincs azzal sem semmi baj. illetve minusz egy csavarrogzites.
Kisebb a merevsége, de szerintem sincs sok baj vele. Kicsit gáznak érzem az alu gömbalátétet a fej alatt. Ez még V-féknél is hajlamos volt nekem néha elpattanni, s nem értem, egy brutál lejtõzést követõ hõterhelést ez hogy bír ki.
shimano femeshez kepest milyenek a superstaros betetek?
Jobbak, s jobbak a BBB-nél is, de szarabbak a Goodridge-nél. (de az meg aranyár) A kevlarosnak van egy "puha" érzése, olyan, mintha gumit nyomnál a tárcsához, eleinte nem érzed, hogy nagyon harapna, majd a következõ pillanatban már csúszik is a kerék. Amúgy a márkát érdemes kipróbálni, 102 gramm a ~8000 Ft-os stucni mért súlya, s brutál szép a kidolgozása, s jó is.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#2474
Posted 2012. August 16. - 09:34

Lett gazdája a másik párnak. Ha megjön és lesz tapasztalat, kicsit majd írok.Valakit esetleg érdekel a másik fele?
#2475
Posted 2012. August 16. - 07:19

Ha szinteres, akkor egyértelmûen. BBB-bõl a kék (félszinteres) vált csak be, de azt meg hülyére veri (árban is) a Superstar kevlaros.
shimano femeshez kepest milyenek a superstaros betetek?
#2476
Posted 2012. August 16. - 07:12

Superstar Components - High Spec Parts For Peanuts
A másik két betét milyen vajon, van értelme kipróbálni?
#2477
Posted 2012. August 16. - 07:08

Egyetértek, kár, hogy nincs a másik típusból egy picit könnyebb verzió.
en mar hasznalom egy ideje, nincs azzal sem semmi baj. illetve minusz egy csavarrogzites.
#2478
Posted 2012. August 15. - 23:29

Szerintem nagyon kisebbségben vagy az IS szeretettel. Tudom, hogy neked valamiért elmozdul a PM de ez biztosan csak nagyon ritkán fordul elõ. Csodás a PM-ben, hogy egy mozdulattal tudom állítani a féktestet a tárcsához képest.Ez különösen IS rendszernél fontos, ami állítólag rosszabb, mint a PM, mert jajj, nehezebb beállítani, de ehhez képest visszasírom a régi IS-es idõket, annyit szívok vagy 2-3 éve a PM rögzítéssel. Errõl nem tudom mi a véleményetek, szerintem olyan érvek vannak az IS mellett, amit a PM soha a büdös életben nem fog tudni hozni. Noha megértem, hogy könnyíti a gyártók sorsát, hiszen tolerancia kerül a folyamatba.
#2479
Posted 2012. August 15. - 23:03

Létezik 140 mm-nél nagyobb, de 160-nál kisebb, 6 csavaros rögzítésû tárcsa?
Nem elég két csavar? Mert akkor itt van egy

http://desmond.image...jpg&res=landing
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#2480
Posted 2012. August 15. - 22:13

ezt a Superstart, vagy más kevláros betétet itthon árulnak valahol? Próbáltam keresgélni, de nem sikerült.
Nem eszi jobban a tárcsát?